تعصبات نژادی جلوی تحصیل هزاره ها را می گیرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۷/۶/۲۶ کد خبر: 154677 منبع: پرینت

تعصبات نژادی و قومی در وزارت دفاع بیداد می کند و در ادامه این کار می خواهند جلوی تحصیل هزاره ها را در رشته طب بگیرند.

شوونیزم و فاشیزم هزاره ها را از ارگان های وزارت های دفاع، داخله و امنیت ملی تصفیه نمودند که در نتیجه آن راه برای عوامل تروریزم و تروریزم بازگردید و همه روزه در گوشه و کنار کشور از هزاره ها قربانی می گیرد.

اکنون شوونیزم و فاشیزم در اوج تعصبات نژادی و قومی می خواهند جلوی تحصیل فرزندان هزاره را در رشته طب نظامی بگیرند قضیه از این قرار است که امسال باید 57 نفر در رشته طب نظامی شامل تحصیل گردند که این تعداد از محصلین به اساس نتایج کانکور از جانب وزارت تحصیلات عالی به وزارت دفاع معرفی شده اند که در بین آنها به تعداد 37 نفر از قوم هزاره می باشند که صرفا به اساس اخذ نمرات عالی شامل لیست گردیده اند و اکنون وزارت دفاع می گویند که سهم هزاره ها در وزرات دفاع یازده درصد است و ما بیشتر از آن برای هزاره ها اجازه نمی دهیم که در موسسه تحصیلات عالی نظامی جذب گردند.

با اینگونه برخورد با فرزندان نوجوان و با استعداد کشور باز هم امید داشته باشیم که این وطن، وطن می شود؟
در کجای دنیا انسان ها را بخاطر تعلقات قومی از تحصیل محروم می کنند که طرفداران شوونیزم و فاشیزم این کار را در مقابل فرزندان هزاره روا می دارند؟

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانشجویان هزاره
تعصبات نژادی
نظرات بینندگان:

>>>   هزاره دیگرهیچ وقتی دست به سلاح نخواهدبرد برای به
دست اوردن حق ازظالم بهترین سلاح قلم ویادگیری دانش وعلم روزاست هزاره ان شاالله انروز دورنخوادبود
که حساب خون شهدا وظلمهایکه توسط ظالمین درطول تاریخ بالای مردم هزاره صورت گرفته رابه زورقلم وبه
قوت دانش وعلم خواهند گرفت

>>>   با اینگونه تعصبات می ترسم که سهم هزاره ها را در گروه طالبان و داعش هم یازده درصد حساب نمایند . شرم آور است چنانچه مغز متفکر دوم گفته بود که تناسب قومی در زندان بگرام در نظر گرفته نه شده است. وای بر حال این ملت با این گونه حکومت و سیاست !

>>>   مبارک آقای مدافع قوم هزاره بالآخره تو هم فاشیزم وشؤنیزم را یاد گرفتی
فاشیزم فاشیزم ههههههه چی میگی تو خدایته یاد کو

>>>   نزد همه سوال است چرا ۳۷ نفر صرف از یک قوم؟ در حالیکه اردو ملی است نه هزاره یی

>>>   زمانی که هزاره ها در تمام اُرگان های دولتی نظر به درصدی قومی ادعای سهمگیری دارند، باید در رابطه با موصوع سهم شان در رشتۀ طب نظامی نیز این درصدی قومی را بپذیرند.
این که نمی شود، جائی که به نفع شان باشد، ادعای درصدی قومی را پیشکش کنند، جائی که به نفع شان نباشد، مظلوم نمائی کنند.

>>>   در سابق ها میگفتند که وقتی دلاک ویا همان سلمان های فعلی بسیار پولدار وثروتمند می شدند خانه شان را به آتش می کشیدند تا از کسب وشغل خود که همانا سلمانی بود دست نکشند حالا از هزاره ها هم می ترسند که اگر بسیار ترقی کنند از جوالی گری دست می شکند پس به این حساب چه کسی جوالی گری کند این جاست که بزرگان به تشویش شده ودست به کار شده اند.
بارز از میدان

>>>   مردم مومن وزحمت کش هزاره مردم علم پرور و معارف دوست هستند.گرچه این مردم توسط بعضی حکومت های فاشیستی از حقوق و مزایای تعلیم و تربیت به اندازه لازم و مناسب برخوردار نبوده اند و حتی از چانس وسکالرشیپ های مستحق تحصیلی شان نیز محروم شده اند که من چندین موارد را درین رابطه به یاد دارم با آن هم این ملیت مومن و صادق در شهر و ولسوالیهای مربوطه آن با مشقت ترین روزگار و اقتصاد ضعیف برای تحصیل علم و معارف ذکور واناث باطی مسافت های زیادبه مکاتب دولتی و دینی رفته اند وتاحال هم میروند.متاسفانه درین اواخر بعد از فراغت صنف دوازدهم وبالا تر ازآن کار در دولت ویا جاهای خصوصی میسر نشده اند لذا علاقه مردم برای تحصیل علم و معارف کمتر شده اند.حالا که از برکت جهاد مقدس و توجه جامعه جهانی زمینه دموکراسی و آزادی فرهنگی و اجتماعی میسر شده اند مردم هزاره محروم ومظلوم درمکاتب وپوهنتون های دولتی وخصوصی برای فراگیری تحصیل علم درتلاش اند تا ازین طریق ازیکطرف زندگی روزمره خودهارا بیمه کنند وازطرف دیگر به وطن عزیز شان افغانستان نیز خدمت نمایند.درین حالت خیانت به سهم وحقوق این ملیت مومن و صادق درهمه موارد خیانت نابخشودنی و قابل برداشت نیست امید وارم که حقوق و سهم مناسب این ملیت صادق وزحمت کش درتمامی ارگان های دولتی و نظامی حتما درنظر گرفته شود نگذارد که بیشتر ازین در حق مردم هزاره های مومن و خدمت گذار ظلم گردد. طوریکه خداوند متعال فرموده است.وسیعلموالذین ظلمو ای النقلقبون المنقلبون(بدانید آنانیکه ظلم میکنید هرچیز درحال تغیر وتحول اند).
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   از بی غیرتی سران هزاره است

>>>   دانش باید بمیرد یاجلو این کاررابگیرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است