غنی پانصد میلیون دالر به طالبان داده است
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۳    ۱۳۹۷/۶/۲۶ کد خبر: 154692 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی احمدزی بیش از پانصد میلیون دالر پول نقد و مقدار هنگفت سلاح را در اختیار طالبان قرار داده است.

یک گزارش از کابل حاکی از آن است که محمد حنیف اتمر رییس پیشین شورای امنیت ملی و مشاور ارشد محمد اشرف غنی احمدزی قرار است راز تمویل مالی و نظامی طالبان تحت سرکردگی ملا منان نیازی و ملا هیبت الله را رسانه ای کند اما ریاست امنیت ملی رژیم ع و غ اکنون بی نهایت وار خطا شده و کوشش می کند با به راه انداختن یک سلسله تبلیغات استخباراتی جهت بازی با افکار عامه و برای فریب مردم افغانستان محمد حنیف اتمر را خاین ملی و دزد پول هایی معرفی کند که خود محمد اشرف غنی احمدزی آن پول ها را به سردستک ها و سران طالبان داده است.

گزارش ها می رساند که پس از روی کار آمدن رژیم ع و غ محمد اشرف غنی احمدزی از طریق ریاست امنیت ملی و شورای امنیت ملی رژیم ع و غ بیش از پانصد میلیون دالر پول نقد را به طالبان داده است همچنین گزارش بیان می کند که افسران غلجایی بخصوص صاحب منصبان مربوط به قوم احمدزی بیش از هفتاد هزار ماشیندار، سیصد هاموی و وسایط نقلیه نظامی را به دستور محمد اشرف غنی احمدزی به طالبان در سرتاسر افغانستان تسلیم کرده اند.

یک گزارش دیگر اطلاع می دهد که به دستور ارگ سربازان و افسران غیر پشتون در ده ولایت شمال افغانستان به خط مقدم جنگ فرستاده می شوند و هر روز ده ها تن از آن نیروهای نظامی و دفاعی کشور هم توسط طالبان به قتل می رسند و هم توسط تمامیتخواهانی قبیله گرای انحصارطلب قدرت از پشت سر هدف مرمی یا هدف مین های کاشته شده سر راه شان قرار می گیرند.

بیشتر سربازان و افسران کشته شده مربوط به ولایات کاپیسا، پروان، پنجشیر، بدخشان، تخار و فاریاب هستند اما رژیم با فرستادن آن افسران و سربازان جایشان را در قرارگاه های نظامی به افسران و سربازان تازه وارد شده حزب اسلامی حکمتیار واگزار می کند. گزارش می رساند که پیش از برقراری صلح بین رژیم ع و غ بین گلبدین حکمتیار و محمد اشرف غنی احمدزی توافق شده بود که حزب اسلامی حکمتیار باید نود هزار تن از افراد نظامی و طرفداران خود را پس از کسب تعلیمات نظامی در منطقه نظام آباد در لاهور پاکستان در صفوف اردوی ملی افغانستان در ولایت های بدخشان، تخار، قندوز، سمنگان، بلخ، جوزجان، فاریاب، سرپل، پروان و کاپیسا شامل سازد.

بیشتر این افراد حزب اسلامی حکمتیار از طریق ولایت لوگر وارد کابل و سپس به ولایات نامبرده انتقال داده می شوند گزارش می رساند که در طی دو سال اخیر حزب اسلامی حکمتیار از بین مهاجرین افغان در پاکستان هم به سربازگیری مشغول است همچنین اطلاعات رسیده از کابل می رساند که محمد اشرف غنی احمدزی توانسته روابط نیک با ملا منان نیازی برقرار کند.

محمد اشرف غنی احمدزی اکنون می خواهد افراد ملا منان نیازی را هم که در منطقه نظام آباد مربوط لاهور مرکز پنجاب پاکستان تمرینات نظامی دریافته اند در صفوف نیروهای امنیتی تحت اداره وزارت امور داخله رژیم ع و غ داخل کند هم افراد مربوط به حزب اسلامی حکمتیار و هم افراد مربوط به ملا منان نیازی در ولایت لوگر لنگر انداخته اند و تا حال تعداد زیادی از این افراد با مدیریت وزارت دفاع، وزارت داخله و ریاست امنیت ملی رژیم ع و غ در صفوف ارتش و پولیس شامل ساخته شده اند و عنقریب به تعداد بیش از پانزده هزار تن از این دهشت افکنان در صفوف نیروهای نظامی و امنیتی رژیم موجود در کابل داخل ساخته می شوند.

اما محمد حنیف اتمر که خواهان شرکت نمایندگان رژیم ع و غ در جلسه صلح در مسکو بود پس از درک وخامت اوضاع امنیتی و برهم خوردن ثبات سیاسی در سرتاسر کشور و آغاز جنگ های خونین قومی و ملت تباه کن مخالفت خود را همین که با محمد اشرف غنی احمدزی در میان گذاشت سرکار رژیم ع و غ خواهان استعفای وی شد. حالا رژیم از ترس کودتای نظامی به رهبری محمد حنیف اتمر به کمک محمد یونس قانونی و با کسب حمایت اشتراک کنندگان در جلسه خانه صبغت الله مجددی کوشش دارد جلوی فرار رییس پیشین شورای امنیت ملی را به خارج از کشور سد شود و وی را با شایعه پراکنی کردن درباره دزدی کردن صدها میلیون دالر زیر نام معاش بیش از نهصد مشاور خیالی دستگیر، محاکمه و زندانی کند همچنین پس از برکناری محمد حنیف اتمر صدها تن از افراد حزب حق و عدالت و حامیان محمد حنیف اتمر از وظایفشان در دستگاه رژیم موجود در کابل برکنار شده اند و ده ها تن از این افراد افغانستان را ترک کرده و به هند، پاکستان، روسیه و ... فرار کرده اند.

اما بر اساس یک گزارش دیگر از یک منبع موثق از چهاردهی کابل مردم ناقل آن منطقه با طالبان ارتباطات مستقیم برقرار کرده اند و تعداد زیادی از طالبان در خانه های آن ناقلین مسکن گزین شده اند همچنین مردم ناقل چهاردهی کابل زخمی های طالبان را در خانه های خود تحت مراقبت صحی قرار داده اند و ریاست امنیت ملی رژیم ع و غ از این کار آن مردم مطلع شده و مردم بومی آن محل از همکاری و ارتباطات مستقیم و تنگاتنگ بین ناقلین چهاردهی کابل با طالبان در هراس هستند.

گزارش دیگر از غرب کابل حاکی از آن است که طالبان می خواهند جهت فشارآوردن بالای مردم کابل جهت پذیرفتن خواسته هایشان در مذاکرات صلح قطر که تحت رهبری امریکا انجام می شود یک سلسله عملیات های انتحاری و حملات دهشت افکنانه را در حومه های داخل شهر کابل انجام دهند. محمد اشرف غنی احمدزی به صفت سرکار رژیم دست نشانده امریکا در کابل به ریاست امنیت ملی خویش دستور داده که فقط مراقب حرکات طالبان در چهاردهی کابل باشند اما بالای آنان در حالت کنونی تا اطلاع ثانوی هیچ نوع عملیات نظامی انجام ندهند.

یک گزارش دیگر می رساند که طالبان حاضرند با ایتلاف بزرگ ملی افغانستان پیرامون تغییر نظام، تشکیل حکومت موقت و زمانبندی خروج سربازان اشغالگر امریکایی و ناتو از افغانستان بصورت مستقیم به مذاکرات شان در تاشکند ادامه دهند. سفر سری ارتشبد عبدالرشید دوستم به تاشکند جهت مذاکره با نمایندگان طالبان نتایج مقدماتی پربار داشته است که مقبول محمد اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله قرار نگرفته است.

یک مشاور ناراضی از سیاست های تباری محمد اشرف غنی احمدزی به این قلم گفت: احتمال آن می رود که اگر بین طالبان و ایتلاف بزرگ ملی توافق بر سر تغییر نظام و تشکیل حکومت موقت صورت گیرد آن وقت است که غنی مجبور است لوی جرگه را تشکیل دهد و با کسب رای اکثریت حاضرین در آن جرگه ریاست اجرایی را به رسمیت بشناسد اینجا است که هرچه را ایتلاف بزرگ ملی رشته در ظرف یک روز پنبه شود.

در آنصورت امریکا و انگلستان و دیگر کشورهای عضو ناتو می توانند با حمایت همه جانبه از غنی و عبدالله یک انتخابات نمایشی را دایر کنند و زمام امور افغانستان را برای پنج سال دیگر در اختیار این دو شخص قرار دهند اما امریکا همچنین کوشش می کند که هم طالبان و هم گلبدین (حکمتیار) را تحت مراقبت خود قرار دهد و آنان را با پیشکش کردن کمک های مالی و وعده های چرب و نرم جهت قبول کردن حکومت غنی و عبدالله راضی سازد.

امریکا می تواند موازی با این سیاست راهبردی باب مذاکره با طالبان را باز نگهدارد اما مشکل در اینجا است که هم طالبان و هم تعداد زیادی از احزاب جهادی و سیاسی و یک تعداد چشمگیر از اعضای شورای ملی خواهان لغو قرارداد امنیتی بین افغانستان و امریکا هستند از اینرو امریکا شاید گزینه دایر کردن لوی جرگه و رسمی ساختن مقام ریاست اجرایی را در چوکات قوه اجراییه نظام موجود قبول کند تا از این طریق هم فرصت پیدا کند مخالفان حضور نیروهایش را در سرتاسر افغانستان یکی پی دیگر با ایجاد شرایط لازم از بین ببرد و نابود کند و همچنین افرادی را در شورای ملی راه دهد که مخالف قرارداد امنیتی بین افغانستان و امریکا نیستند.

اما جالب این نکته مهم است که در نشست خانه صبغت الله مجددی یک عده بشمول محمد حنیف اتمر خواهان تغییر و یک عده پسانتر با حمایت تعداد زیادی از اعضای شورای ملی خواهان لغو قرارداد امنیتی بین افغانستان و امریکا شده اند از همینرو سه روز است که نیروهای هوایی امریکا مراکز تعدادی از دهشت افکنان طالب را در ولایات غزنی، هلمند و هرات زیر حملات هوایی خود قرار داده اند تا گویا از این طریق بتوانند صدای تغییر یا لغو قرارداد امنیتی بین افغانستان و امریکا را در گلو خفه کنند.

آنچه مهم می نماید این نکته است که اگر محمد حنیف اتمر که اکنون از دستگاه رژیم ع و غ رانده شده یک شخص دزد، خاین ملی و مخالف منافع ملی افغانستان است پس چطور می توان امضای چنان یک شخص نامطلوب را در پای قرارداد امنیتی بین افغانستان و امریکا قبول کرد و مهر تایید زد؟

پرسش اساسی درباره ادعای رژیم ع و غ درباره بالا رفتن ده ها میلیون دالر توسط محمد حنیف اتمر این است که چرا وزارت مالیه این رژیم هر ساله گزارش مالی مصارف شورای امنیت ملی افغانستان را بصورت مستند به دسترس رسانه ها و مردم قرار نداده بود تا در طی همان سال های گذشته هم حسابدهی و هم شفافیت مصارف آن شورا آشکار گردد؟

اخیرا ریاست امنیت ملی رژیم ع و غ از وارخطایی جهت جلوگیری کردن از یک سلسله افشاگری های محمد حنیف اتمر تبلیغات و هشدارهایی را علیه رییس پیشین ریاست امنیت ملی افغانستان آغاز کرده است اما مردم افغانستان بخصوص بازماندگان شهدای جنبش روشنایی و جنبش رستاخیر تغییر هرگز نقش محمد حنیف اتمر را در کشته شدن اعضا و حامیان خویش فراموش نمی کنند و هنوز خواهان به محاکمه کشانیدن آن جنایتکار جنگی و قاتل شهروندان کشور هستند.

شوربختانه سران ایتلاف بزرگ ملی براساس عدم باورمندی به نقش ملت و بخصوص جوانان نخبه و خبره کشور در همه عرصه های امور کشوری و لشکری و با فراموش کردن یا نادیده گرفتن نقش محمد حنیف اتمر در مهندسی کردن تقلبات در آخرین نمایشنامه انتخابات ریاست جمهوری کشور و سوق دادن کشور بسوی بحران های تحمیلی مدیریت شده توسط حامیان خارجی و سران رژیم ع و غ اکنون سر یک خوان سیاست با رییس پیشین امنیت ملی چهارزانو زده اند و با کمال ناباوری می بینیم که همه آنان در سطح رسانه ها و گردهمایی ها به تمجید و درفشانی پیرامون شخصیت آن قاتل هزاران تن از مردم مظلوم و عدالتخواه افغانشتان از یکدیگر پیشه گرفته اند.

نکته آخر اینکه بعضی از سیاسیون کشور هنوز به توانایی ها و نقش مکارانه گلبدین حکمتیار در عرصه بازی قدرت و به طرح دایر کردن لوی جرگه احتمالی ارگ جهت به رسمیت شناختن ریاست اجرای به صفت بخشی از بدنه دستگاه رژیم موجود باور ندارند. کسانی توانایی ها، سیاست بازی ها، نیرنگ ها، مکارگی ها و نقش بازی های دشمنان کشور و ملت و منافع ملی افغانستان را نادیده یا کم می شمارند افراد شایسته و لایق در عرصه سیاست و تعیین سرنوشت کشور و ملت خویش نیستند.

سید حسیب مصلح
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
اتمر
توطیه
نظرات بینندگان:

>>>   کشورهای دیگر برای پیشرفت وترقی وطن خود کار میکنند افغان ها برای تخریب بیشتر وپارچه پارچه ساختن خود کار میکنند ، این ریاست اجرائیه اینقدر ارزش دارد که بخاطرش جرگه دایر شود

>>>   طالبان بزور پول و اسلحه دولت را ميگيرند، اين بار پول را براي كمك و اشتراك شان در انتخابات به نفع غني پرداخته اند.

>>>   از همین خا طر است که در این روز ها ها انتحار و انفجار گم شده است

>>>   دزد هم میگوید بگیریش
صاحب خانه هم میگوید بگیریش
من هم میگویم بگیریش
تو هم میگویی که بیگیریش
بگیریش نه نه گیریت

>>>   آفتاب به دو انگشت پنهان نمیشود. وقتی رئیس جمهور با مرگ طالب قلبش میشکند پس با دادن پول به طالب هم همدردی میکند.

>>>   بهترین کار کرده است وقتیکه عبدالله پای خود را در یک موزه میکند و می‌گوید که قبول ندارم و به گرفتن ۲۵ میلیون دلار از امریکا می‌کرد و بعد از کار گلمرجانی خود میگذرد اگر قبول ندارید در کتاب جان گیری بخوانید. و طالب نیز حق دارد که هم پول گیرد و هم سلاح

>>>   مصلح صاحب!
من نه طرفدار اشرف غنی هستم و نه طرفدار مخالفین گوناگون او. ولی هم به طرفداران او و هم مخالفین او سوگند میدهم که برای نوشته ها و اظهارات خود لا اقل یکی دو تا شواهدی ارایه کنند تا مردم از این سردرگمی که سیاست "دموکراتهای " غربی است نجات یابند. میگویند که یک دموکرات غربی که قدرت را در دست داشت،" دموکراسی" را برای مردم تقریبا اینطور تعریف نموده است: " شما هرچی دل تان میخواهد بگوئید و من هر چی دلم میخواهد انجام میدهم"

>>>   فقط و فقط تجزیه از این وحشی ها راه حل است.
اوغان انسان شدنی نیست.
غیر اوغان ها بیغیرتی را بس کنید متحد شوید و خواهان تجزیه بین اوغان و غیر اوغان شوید. دیگر راهی وجود ندارد.

>>>   اتمر یک ....و بی وجدان است که دولت کمونیستی را بازی داد خورد و بورد کرد زن از انگلیس گرفت زن اول که دختر کاکایش بود رها کرد خود را به غنی نزدیک کرد راز مملکت را با انگلیس ها رساند حالا شد ادم راست گو و صادق - ازین خائن تر کسی نیست کسیکه بی ناموس شد از وی هر کار می آید

>>>   ریس جمهور حق دارد کاری که به مسائل کشور و مردم ارتباط دارد انجام دهد.این پولی که ریس جمهور به طالبان پرداخت نموده.وطالبان هم این مبلغ هنگفت را برای آبادانی مناطق تحت تسلط اش استفاده کند.و همچنین برای مردمان آسیب دیده و مستحق توزیع نماید.از نظر مردم اشکال ندارد چون این کار ثواب از طرف انسان های خداجو.ومومين واجب است که باید انجام شود.و از آن طرف قضیه اگر این پول که به طالبان داده شده و طالب هم آن را برای اعمال تروریستی.دهشت افگني .وانتحاري خراب کاری علیه مردم بیگناه و تخریب سرک ها و ساختمان های دولتی وملکي بکار ببرند.و این موضوع را دیگر مردم افغانستان نمیتوانند تحمل کنند.واز این نظر ریس جمهور را فاسد.خیانت کار.که خودش سبب می شود که شمشیر برنده را بدستان زنگی مست داده.که باعث قتل عام مردم و ایجاد وحشت و دهشت سراسری افغانستان میشود که مردم باید ریس جمهور را به محاکمه کشانده وخود شان تصمیم درست بگیرندهيج وقت قدرت مردم را دست کم نگیرید این مردم است که تعین و تکلیف میکنند.(محمد آصف

>>>   باورکردن این پانصد خیلی دشوار است

>>>   اکثریت انتحاری ها ازطرف خود حنیف اتمر کثیف خدا ناترس انجام میشد که این حمل پست همیشه در وجود اشخاص بیرحم پیدا می شود.حالا حنیف اتمر استفا داده اما آن گروه و تیم خبیث اش پابرجا است این بخاطر بدنام نمود ند این وآن دست به هرکاری میزند بعداز این مردم شرافتمند ما همیشه بیدار باشید مراقب باشید.سعی کنید مثلی مردمان دیگر کشور ها پوليس خود باشید.هر مورد مشکوکی می بینید سریع دستگاه های اجرایی و امنیتی را در جریان قرار دهید
( دگروال عتیق الله

>>>   مامد حنیف خان اتمر هم در این خیانت دست داشت. مامد اشرف خان غنی هر سال تقریبا 150 ملیون دالر را به طالبان زیر نام سربازان خیالی و ولسوالی های خیالی و معلمان خیالی و شفاخانه های خیلی و مشاوران خیالی و ادارات خیالی می پرازند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است