دو تخفیف در یک هفته در صحنه سیاسی کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۷/۶/۲۶ کد خبر: 154700 منبع: پرینت

رییس جمهور غنی در یک بیانیه تیت و پراکنده به مناسبت هفته شهدا خطاب به فامیل شهدا تاریخ مجهول و ادعای پنج هزار ساله را به چهار هزار سال تخفیف داد و برخلاف توافقنامه امنیتی میان کابل و واشنگتن را که عمر بیش از سه سال ندارد آرمان چهل ساله مردم افغانستان دانست.

در یک اقدام عجیب و غریب دیگر سید حفیظ الله هاشمی سخنگوی کمیسیون انتخابات یک تخفیف عمده را در لیست ثبت نام شدگان انتخابات پیش بینی نموده ادعا کرد که ممکن است تعداد ثبت نام شدگان از 9 میلیون و چند صد نفر به 7 میلیون و 300 هزار نفر تخفیف پیدا نماید که واقعا یک تخفیف بی سابقه است.

پیدایش اضافه از صدهزار تذکره های جعلی و استیکرهای انتخاباتی که در اختیار رسانه ها گذاشته شده است هم یک رقم درشت است که امکانات انتخابات نسبی شفاف و آزاد در افغانستان را به یک رویا تبدیل کرده است که هرگز به واقعیت تبدیل نمی گردد چون سنگ تهداب سیستم انتخابات در مورد افغانستان در انتخابات بن مهندسی گردید و یک رای حامد کرزی برنده یازده رای ستار سیرت اعلام گردید و همین سناریو در انتخابات قبلی ریاست جمهوری تکرار گردید و عبدالله عبدالله با اخذ 54 درصد آرا بازنده انتخابات اعلام شد.

بنابراین کسانیکه امروز می خواهند انتخابات برگزار کنند خود زاده تخلفات انتخاباتی هستند پس امید بستن به انتخابات شفاف و آزاد در افغانستان یک سرآب است که رسیدن به آن با داشتن همین حکومت و همین اپوزیسیون محال است.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
تخفیف
نظرات بینندگان:

>>>   بکلی واقعیت است برادر عزیز ،در افغانستان همه چیز سرچپه است ،ورنه رییس جمهور شدن غنی محال بود خداوند متعال این مردم و ملت ما را راه دستیابی به هدایت نصیب بگرداند.
عبدالله ریحان

>>>   شكر نمائيد، كاش در هر سال دومليون دروغ و فريب كاسته شود

>>>   هاشمی صاحی اگر پنجاهد فیصد دیگر هم تخفیف بدهید به حقیقت میرسید یعنی دونیم ملیون !
اما تاریخ واقعی افغانستان 5018 سال است

>>>   از ازوداج نامیمون دوتقلب کار انتظاری غیر از تقلب زاده ای دیگری نداریم.
شمشیر سنگ

>>>   محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان به کابل آمد و گفت که تمدن اطراف دریای سند،یک تمدن پنج هزار ساله است و مردم هزار سال بعد از اطراف دریای سند به شمال افغانستان مهاجرت کردند و کشور آریانا را تشکیل کردند که تاریخ چهار هزار ساله دارند.
این بازنویسی تاریخ را اشرف غنی نیز قبول کرد و پاکستان را دارای تاریخ پنج هزار ساله و افغانستان را دارای تاریخ چهار هزار ساله کرد.

>>>   افغان های محترم در هیچ مملکت اینتخاب آزاد و شفاف وجود ندارد در تمام دنیا تقلب در انتخابات وجود داشت و دارد به طور مشال در آمریکا در زمان انتخابات بین الگور و بوش برنده اصلی الگور بود اما بوش را برنده اعلام کردند . الگور به افغانستان و عراق نمی خواست کهلشکرکشی کند اما حزب بوش شان پلان لشکر کشی را داشتند .
در انتخابات بین کلنتن و طرم کلنتن پیروز انتخابات بود اما ترند را برنده اعلام کردند به خاطر فلسطین . با وجود یکه تمام تکنولوژی بدست شان بود هیچ کاری کرده نتوستند .
اما در افغانستان که توسط همین غرب ها امایه و اکمال می شوند برنده معلوم است و ملت باید قبول کند دیگر هیچ چاره ندارند همان طوری که کرزی را از رستوران آوردند ریس ساختند و یا یک ترکیب راند را ریس یک حزب قوی ساختند به همین طور یکی را پیدا می‌کنند و ریس ملت افغانستان می سازند.
اگر ملت بیدار داشته باشیم قبول میکنند زیرا دیگر هیچ را ه نداریم .
و ملت باید استفاده اعظمی کنند .
زندگی کوتاه و زود میگذرد بعداً اولاد های تان قبول می کند .

>>>   حفیظ هاشمی یک دزد معلوم الحال است که بواسطه مسلمیار پودر فروش مقرر گردیده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است