هزاره های غرب کابل برای دفاع از خود مسلح شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۴۶    ۱۳۹۷/۶/۲۷ کد خبر: 154710 منبع: پرینت

افزایش تهدیدهای امنیتی در چند ماۀ اخیر هزاره ها را ناچار ساخت تا سلاح بردارند و خودشان از مردم خود دفاع کنند.
به گزارش طلوع، عبدالهادی حیدری، مسؤول یک نهاد مردمی ناحیۀ ششم می‌گوید: «این سلاح‌های شخصی مردم است وزارت داخله برای شان کارت داده.»

بسیاری از این افراد برای تأمین امنیت عزادران محرم در تکیه‌خانه‌ها و جاده‌ها، جنگ افزار برداشته اند چنانکه در هفتم ماه محرم، این افراد جادۀ کوته سنگی را به منظور تأمین امنیت یک کاروان عزاداری بسته بودند.

فهیم چهل و سه ساله یکی از این افراد است که با کلاشنیکوف و بم دستی مجهز است. او می‌گوید روز اول ماه محرم از خانه بیرون شده است و پیوسته در همین کار بوده است. فهیم می‌گوید پدرش به وی گفته که باید به انتحاریان حمله کند: «هفت روز شد که از خانه برآمدیم با آنان خدا حافظی کرده ام و بخشش خواستم از آنان - شاید شهید شوم.»

غلام عباس مردی دیگری است که جنگ افزار برداشته است. او می‌گوید از سه حملۀ انتحاری نجات یافته اما حمله‌های انتحاری در چند سال اخیر ۳۷ تن از نزدیکانش را از وی گرفته اند: «مارا با طالب درگیر ساختند، با داعش درگیر ساختند و حالا به ما می‌گویند که خود تان سلاح بگیرید و امنیت تان را بگیرید.»

این مردان افزایش ناامنی‌ها را در بخش‌های غربی پایتخت بی‌پیشنه می‌دانند و می‌گویند که بسیاری از خانواده‌ها در این بخش‌ها به فرزندان شان اجازه نمی‌دهند تا به مکتب بروند.
سید محمد، باشندۀ ناحیه ششم می‌گوید: «بسیاری خانواده ها اولاد های شان را اجازه نمی‌دهند که مکتب بروند. این حکومت را بگویند که امنیت را چرا تأمین نمی‌کند.»

این در حالی است که وزارت امور داخله اعلام کرد که برای تأمین امنیت بخش‌های غرب پایتخت طرح تازۀ امنیتی را آماده کرده است که بربنیاد یک تفاهم میان مردم محل و نهادهای امنیتی برای تأمین امنیت بهتر روزهای محرم پنج صد جنگ افزار به کسان مشخصی در مکان‌های برگزاری عزاداری توزیع کرده است و نهادهای امنیتی بگونۀ جدی آمادۀ تأمین بهتر امنیت در ماه محرم هستند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره ها
غرب کابل
نظرات بینندگان:

>>>   به این دولت .....داعش پرور اعتماد نکنید. انتحاریها از کاخ احمدزی و سفارت امریکای جنایتکار تمویل میشود.

>>>   این وزارت داخله کچاست تا امنیت مردم را تامین نماید این مسلح ساختن مردم با عث نار ضایتی بین اقوام دیگر خواهد شد من که یک باشنده قلعه علیمردان ناحیه ششم شهر کابل میباشم قطعاً از این پروسه مسلح سازی مردم ناراضی هستم و این کسیکه خودرا بنام عبدالهادی حیدری مسئول این گروه معرفی نموده است شخصی است که در سال های 71 دست به کشتار و غارت مال ومنال مردم داشته از همچو اشخاص چه امیدی میتوان داشت بجز راه گیری و اذیت باشندگان این وطن .
والله از این نوع تجلیل ها که باعث اذیت و ازار مردم میگردد دلسرد شده ایم نه امام حسین آرزوی این نوع تجلیل را داشته است و افسوس براین داریم که یک دولت نا کارا را داریم .

>>>   من دوونیم سال قبل ازهمین طریق به هموطنان محترم مردم مومن وزحمت کش هزاره ها گوشزد کردم که توطئه و دسیسه های خطرناک علیه این ملیت مظلوم در کابل وولایات درحال وقوع هستند طوریکه درحدود تقریبا همین دوسال است که دشمنان آزادی و انسانیت برمساجد،تکایا،محل تجمع هزاره های مومن وزحمت کش حملات مرگبارکردند ویکعده اطفال،زنان ،جوانان و مردمان بیگناه را به شهادت رسانیدند.هنوز سر وقت است که مردم غرب کابل وولسوالی های مرکز افغانستان در فکر امنیت خودها در تمامی جاها باشند وبرای جلوگیری از تخریب کاری وانفجار آدم کشان وجاهلان ازدین بیخبر هرچه سریعتر و همه جانبه اقدام نمایند.
الا لعنت الله علی القوم الظالمین.آمین.
الحاج ع.ناصری ازآسترالیا

>>>   واقعا جای تاسف است، که مردم از قهر و وحشت دست به سلاح ببرند، حال که حکومت زنده است، قوای آمریکایی، ناتو و چهل چهار کشور دیگه برای افغانستان پا بوسی می کنن و این همه توانایی؟ و وزارت داخله هم سلاح توزیح می کنن؟ و وزارت داخله وظیفه اصلی اش رو فراموش کرده که حامی زندگی مردم هستند چجوری یک شخص بتونن از محل زندگی اش دفاع کند و دست به سلاح ببرد و قوای امنیت اینجا چه کار رو انجام میده؟ این همه پول و دلار ها به حساب کی رفت؟ به جیب مردم بیچاره که نرفت، خدا به داد این کشور برسد،
امین.

>>>   شرمت باد غنی

>>>   راه همین است مبارک باشد ازبی غیرتی وسربه زیربودن چیزی درست نمیشود

>>>   وزارت داخله در یک هفته بیشتر از یکصد دروغ نثار مردم خود میکند. نمیدانم چرا این وزیر از راست کاری و راستگویی پرهیز نموده گوشتراهمه دوست دارد اماپشک ایمان داردبه گشت این وزیر هم از همان گروه است دگر این عمل برایش عادت شده چشمانش رابی حیاگی دریده و خداوند اعمال و اندیشه این وزیر را با خیانت ملوث کرده و از دامان واقعیت ها طرد شده است امید که خداوندگار عالم هر چه زودتر این خونفروش رادر حضور چشم مردم به جزای اعمالش برساند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است