سرانجام، حکومت خیالی
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۶    ۱۳۹۷/۶/۲۷ کد خبر: 154720 منبع: پرینت

هیچ دستور و تکلیفی این نکته را نمی تواند توجیه کند که همکاری شهروندان با نهادهای حکومتی به معنای برداشتن سلاح و امنیت خودی تعریف گردد.

بر بنیاد دو بینش حقوقی و سیاسی؛ حکومت دو کار ویژه اساسی دارد:
نخست، کاربرد انحصاری ابزار خشونت و قهری توسط دستگاه نظامی و انتظامی
دوم، تامین امنیت مبتنی بر ماده 5 قانون اساسی

اما مسلح سازی، توزیع سلاح و امنیت مردمی نهایت ناکامی و ضعف حکومت و دال بر ناتوانی نهادهای استخبارانی-کشفی و نظامی است. اگر همه دستاویز این باشد که حکومت ناتوان است و امنیت را نمی تواند تامین کند پس چرا برای جوانان فاریاب، بدخشان، سرپل، هلمند، کنر و ... جنگ افزار توزیع نمی شود تا شهرستان های تحت تصرف شورشیان و تروریستان را بازستانند؟

درصورتیکه مردم امنیت خود را تامین کنند؛ تکلیف حکومت چیست؟ پس باید حکومت همه را در برابر همه مسلح سازد.

مبصر معروف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
تامین امنیت
مردم مسلح
نظرات بینندگان:

>>>   تا بحال چند بار مراکز های تعلیمی و مساجد های دگران مورد انتحار و انفجار قرار گرفته ؟ که دولت برای شان صلاح توضیع نکرده شما ها مگر از تلویزیون ها نشنیدی که مردم غرب کابل در طی چند ماه به صد ها جوان ملکی خود رااز دست داد پس اگر شما بجای غرب کابل باشید دست به دندان مینیشینید و مرگ فرزندان تا را نظاره میکنید؟ تمام مکاتبهای غرب کابل مسدود است دولت چه افدام روی دست گرفته تا این فرزندان این سرزمین از درس و تعلیم دور نماند ؟ چرادر مورد مشکلات این مردم دست به کار نمیشوید ما هم میدانیم که در موجودیت یک نظام مسلج شدن مردم آنهم پسران جوان کار شایسته نیست اما ما یک تعداد فرزندان خود را قربانی میکنیم تا یک تعداد دگر شان زنده بماند اگر شما انسان های عاقل هستید بجای پیشنهاد مسلح همگانمی بیاید چاره برای نسل کشی بجوید و ما مردم را از این زندگی رقت بار نجات دهیداین مسَولیت تمام مردم افغانستان است که در برابر نسل کشی سیستمتیک قد علم نماید اما برای شما مردم متاسف هستیم که مجبوریت را رنگ و بوی نفاق میدهید شما تلویزیونرا بیبینید که مردم غرب کابل با کدام نوع اسلحه برای دفاع از خون فرزندان خود دست به کار شده دولت اسلحه نداده اسلحه شکاری است دولت دگر راه ندارد مجبور است که بخواست مردم که در یک ماه به صد ها فرزند تحصیل کرده خود را از دست دهد سر تمکین فرود بیاورد مگر خداوند گفته که باید دولت مردم را به دسته هاتقسیم کند و بعد نسل کشی کند مگر ریس جمهور را قرآن نمیدهد که از جان مال و آبروی مردم حفاظت نماید ؟ و به حقوق مردم احترام بگذارد ؟ وی بر حال شما مردم نفاق جو و فساد پیشه و دیده گرا که هیچ مسایلی را در جایش قرار داده نتوانستید از دست که سرا پای تان در اوج فقر و جهالت غرق است اگر کسی را اعدام نمودند هم شمااستاد میشوید که حق ما ضایع شده آیابه واقعیت این توانرا دارید که به فرزندان تان اجازه دهید تا سینه خود رادر برابر گلوله دشمن قرار دهد ؟ که از دولت اسلحه میخواهید .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است