حزب اسلامی جنگجویان داعش را آموزش می‌دهد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۲    ۱۳۹۷/۶/۲۷ کد خبر: 154724 منبع: پرینت

دو روز پیش پایگاه خبری «نن تکی آسیا» مدعی شد که حزب اسلامی افغانستان جنگجویان داعش را در شرق افغانستان آموزش می‌دهد.

این سایت خبری که در مناطق دورافتاده و روستایی افغانستان نفوذ گسترده دارد به نقل از منابع نفوذی خود گزارش داد که «امان‌ الله خان» از فرماندهان حزب اسلامی در ولایت کنر چند روز پیش با گلبدین حکمتیار در کابل دیدار کرد. براساس منبع زمانیکه امان‌ الله خان عازم ولایت کنر بود حکمتیار به این فرمانده خود گفت که گروهی از جنگجویان را در منطقه «شیگل» ولایت کنر سازماندهی کرده و او نباید در آموزش و همکاری با این گروه کوتاهی کند.

امان‌ الله خان از این سخن حکمتیار برآشفت و در اعتراض گفت که این جنگجویان همه داعشی هستند اما حکمتیار مصرانه از او خواست که به دنبال اسم این گروه نگردد و باید با آنان در امر آموزش همکاری کند. این اصل ماجرا بود که یکی از پایگاه‌های خبری با نفوذ در بین شبه‌ نظامیان مخالف دولت از آن پرده برداشت البته ادعای سایت نن تکی آسیا نیاز به مدارک و اسناد بیشتری دارد اما با توجه به عملکرد منفی حزب اسلامی در چهل سال گذشته و تصمیم‌ های خلاف منافع مردم توسط حکمتیار بعید نیست که این عنصر نامطلوب به آموزش جنگجویان داعش مبادرت کرده باشد.

حزب اسلامی از نیمه دوم سال 2014 تا اواخر سال 2015 دست کم پنج بار از داعش اعلام حمایت کرد این حزب در جولای 2015 با صراحت از جنگجویان داعش در برابر سایر گروه‌ها در افغانستان پشتیبانی کرد و از نیروهای خود خواست که به کمک داعشیان بشتابند. به رغم آنکه حزب اسلامی بعدا این امر را توجیه کرد اما متن این مطلب موجود است و هیچ خدشه‌ای در آن نیست.

همچنین حزب اسلامی تا قبل از پیوستن حکمتیار به دولت کابل در بیانیه‌ها و اخبار روزانه خود از کشته‌های داعش بعنوان شهید نام می‌برد و رفتار و عملکرد این گروه را در سراسر جهان مورد تایید قرار می‌داد. بعنوان‌ مثال: در اوایل آوریل 2016 یکی از فرماندهان داعش به اسم «ابوفراس السوری» در سوریه به هلاکت رسید. حزب اسلامی به این حادثه واکنش نشان داد و با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف و همدردی با هراس‌ افکنان سوری این تروریست را «شهید» لقب داد.

در بیانیه حزب اسلامی از همکاری ابوفراس با حزب اسلامی در زمان جنگ‌های داخلی در افغانستان نیز خبر داده شده بود براساس بیانیه: ابوفراس با ایجاد قطعه یا واحد «واکنش سریع» در «فتح کابل» با حزب اسلامی افغانستان همکاری کرد. در بیانیه حزب اسلامی که در سایت «شهادت» وابسته به این حزب منتشر شد آمده بود: «ابومعاذ الخوستی» و «ابوروضه السوری» از یاران ابوفراس در فتح کابل (جنگ‌های داخلی) در کنار حزب اسلامی افغانستان شهید (کشته) شدند.

همچنین «حبیب الرحمن» فرزند حکمتیار نیز در اواخر مه سال 2016 در مطلبی که در سایت شهادت منتشر شد از همکاری حزب اسلامی با القاعده در افغانستان خبر داد. جدای از همکاری حزب اسلامی با تروریست‌های بین‌ المللی با خواندن کتاب «متضاد روایات، مذهبی اختلافات» نوشته گلبدین حکمتیار به عمق اندیشه نامطلوب او که مملو از کینه و عداوت است پی خواهید برد.

با درنظرداشت عملکرد چهل‌ ساله حزب اسلامی و کمی واکاوی در تفکر حکمتیار بعید نیست که این حزب و رهبرش با داعش در کابل و شرق افغانستان رابطه داشته باشند. یادداشت حاضر را با این سوال به پایان می‌برم که چه کسی اطلاعات و معلومات دقیق از تجمعات مردمی و اماکن دینی را در اختیار داعش می‌گذارد و عاملان انتحاری داعش را تا زمان حمله به اهدافشان در شهرها پناه می‌ دهد؟

محمد مرادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
حزب اسلامی
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   مهمانخانه که توسط غنی اعاشه و اباطه میگردد آنهم از پول سربازان این خاک نظامیان مادر سنگر گرسنه میمانند اما پولش را گل بیدین بخاطر مهمان نوازی از استشهادی هایش به مصرف میرساند قبل از ظهر در طرف مخالف دولت دمبگ میزند و بعد از ظهربه طرف استشهادی هایش دمبک میزند و عمر میگذراند این حانسان بی مفایت لاشخوار.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است