عبدالله معاون اول اشرف غنی در انتخابات آینده است
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۴    ۱۳۹۷/۶/۲۷ کد خبر: 154732 منبع: پرینت

این روزها میانه رفتاری اشرف غنی و عبدالله بهتر از قبل شده است. دیگر اشرف غنی به عبدالله بی اعتنایی نمی کند.
اشرف غنی همانگونه که در انتخابات گذشته به جنرال دوستم توجه می کرد، اینک تصمیم گرفته است به عبدالله توجه کند اما نه به اندازه جنرال دوستم! بل به اندازه و قد و قواره عبدالله که هرگز به عزت جنرال دوستم نزد اشرف غنی نمی رسد.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری همچنان به عنوان نامزد معاونیت دوم در این تکت حضور خواهد داشت. منابع دیگر می‌گویند که به دلیل اختلاف نظر میان آقای کریم خلیلی و آقای دانش، احتمال دارد اسدالله سعادتی، نماینده‌ی مردم دایکندی در مجلس نمایندگان به عنوان نامزد معاونیت دوم ریاست جمهوری معرفی شود.

در این گزارش گفته می شود که گفتگو‌ها میان اشرف غنی و عبدالله به منظور دستیابی به چنین توافقی از چند ماه به اینسو جریان داشت. در آخرین مورد، غنی و عبدالله هفته‌ قبل و پیش از سفر داکتر عبدالله به هندوستان برای اشتراک در نمایشگاه تجارتی افغانستان و هندوستان در بمبیی، برای سه ساعت گفتگو کرده بودند.

شرایط سیاسی افغانستان در سال های گذشته بگونه ای پیش رفته است که دو رقیب بزرگ سیاسی اکنون تکیه گاهی غیر از یکدیگر ندارند؛ زیرا متحدین سیاسی هر دو آنها به مرور زمان به منتقدین درجه یک آنها تبدیل شده و در انتخابات آینده ریاست جمهوری در مقابل آنها خواهند ایستاد.

از تجربه‌ چهار سال همکاری میان غنی و عبدالله مشخص است که آن دو با وجود تفاوت‌‌های ظاهری و شکلی، متحدان خوبی برای یکدیگرشان هستند. غنی عاشق انحصار قدرت است و عبدالله عاشق تشریفات و تجملات. با توجه به تجربه‌ی بیشتر از چهار سال همکاری میان این دو، اگر عبدالله همچنان به سبک دولت‌داری تشریفاتی و تجملاتی خویش ادامه دهد و از سیاست، تنها همین مسایل مد نظرش باشد، غنی با آن مشکلی ندارد. غنی به دنبال انحصار قدرت است و عبدالله به دلیل بی‌برنامگی و بی‌هدفی در سیاست، می‌تواند با غنی به خوبی کنار بیاید.

استعفای حنیف اتمر، مشاور سابق امنیت ملی افغانستان و تدارک وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، اختلاف نظرهای عمیق سیاسی اشرف غنی با جنرال دوستم و همچنین تغییر موضع افرادی همچون احمد ضیا مسعود، اشرف غنی را در موقعیت ضعف قرار داده و در سوی دیگر، عبدالله نیز دیگر شانسی برای کسب حمایت حزب جمعیت در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار خوب. باهم جور خواهد آمد.

>>>   عبدالله پشتون تبار دیگر برای تاجیکان مرده به حساب میاید. تاجیکان و جمعیت هرگز دوباره به او اعتماد نخواهد کرد.

>>>   تا زمان برنده شدن معاون اولش است اما زمانیکه بمقصد رسید دیگر قصه عبدالله مفت میشود ، درمقام معاون اول صرف صلاحیت خواهد داشت تنها هرنوع وهرمدل دریشی می خواهد برای خود بسازد باقی صلاحیت استخدام یک جلاروکش را هم نخواهد داشت

>>>   سخنان دیگر به هرصورت ولی عبدالله دیگر به حزب دزدان و چپاولگران بنام به اصطلاح جمعیت ضرورت ندارد و این حزب دزدان و لندغران دیگر نزد مردم مدار اعتبار نیست و نی کدام عزت و حیثیت نزد مردم دارد چون از یک مشت دزدان و راه زنهای حرفوی تشکیل شده است و عبدالله دانسته که دیگر این اشخاص که در حزب لندغر ها است کدام حیثیت ندارد و به انها دلبستگی هم ندارد

>>>   چو ن ع وغ نمی خو اهد این چوکی های از دست شا ن بروند زیرا در عمر پدر شان به همین اندازه در خا رج کشور سفر نکرده بو دند و انها هر دو کنا فق می خو اخد تا عمر در قدرت باشند و از سفر های خا رجی لذت ببرند افسو س به این مردم بی امت و بی غیرت ما که از این دو ... پیشتبا نی می کنند

>>>   به نظردهنده چهارم.
حزب چپاولگران دزدان و خاک فروشان افغان میلتی ها است مشل گل بیدین که دخترانش زیر خایه امریکاییها است. و کرزی و احمق زی خلیل زی کوچی زی که سالها به دامن باداران خود امریکاییها کلان شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است