رفتار عمران خان برای افغانستان بحران آفرین است
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۹    ۱۳۹۷/۶/۲۷ کد خبر: 154737 منبع: پرینت

عمران خان نخست وزیر پاکستان روز گذشته در یک گردهمایی در شهر کراچی پاکستان گفته است آن افغان‌ هایی که از مدت‌ ها بدینسو در پاکستان زندگی می‌کنند و فرزندانشان در این کشور بزرگ شدند شهروندی آن کشور را برای آنان می‌ دهد.

به گفته ی نخست وزیر پاکستان این اقدام در هر کشور جهان صورت می‌گیرد پس دولت پاکستان چرا این ظلم را بر مهاجران روا دارد و از دولت انتقاد کرده که چرا مهاجران را اینقدر محروم نگه‌ داشته‌است. به گفته ی عمران خان در حال حاضر دو و نیم میلیون مهاجر افغان و بنگلدیشی در کراچی و نقاط دیگر پاکستان زندگی می‌کنند که در حالت خوبی قرار ندارند.

او می‌ گوید که قرار داشتن مهاجران در وضعیت ناگوار باعث شده تا آنان هرازگاهی دست به جنایت بزنند به عقیده من اگر گفته های نخست وزیر پاکستان عملی شود تعداد زیادی از مردم افغانستان که در حال حاضر در پاکستان کاروبار یا بودوباش دارند تابیعت آن کشور را می پذیرند.

سرمایه داران به پاکستان خواهند رفت و نفوذ افغانستان کاهش خواهد یافت چون مهاجرت در کشورهای اروپایی مشکل است اما رفتن به پاکستان و قبول تابیعت آن کشور خیلی آسان است این حرکت عمران خان برای سرنوشت افغانستان خیلی پر چالش و بحران آفرین است.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عمران خان
پاکستان
مهاجران
سرنوشت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   سعیدی صا حب سلام برشما
من شما را از سا ل ۲۰۰۲ که در قنسولی پشاور وظیفه داشتید میشنا سم این کار عمران خان ستودنی است من در این جا در کا بل طی چهارونیم سا ل دیپلوم و مدارک و تجارب کاری را دست ګرفته دفتر به دفتر رفتم کار برایم در رژیم مزدور سا خت کان کیری داده نه شد فعلا کمونیست ها در سر قدرت است یا کسا نی که زن و دختر و خواهر و مادرشان را در ګروګان و خدمت امریکا قرار داده که برای انان .....بکنند و خود شان بالای ما در اینجا حکمروایی میکنند برای ما کا رنیست من نیز تصمیم ګرفتم حتی جا یداد پدری خویش را در افغا نستا ن سودا نموده دوباره به پاکستا ن بروم و همراه با فا میلم برای همیش در هما نجا متوطن شوم .
کا رنیست وظیفه بدون واسطه و رشوت میسسر نمیشود از طرف دیګر در رژیم بی شرف د افغا ن دشمن وحدت ملی بی غیرتی بی نا مو سی ، بی شرفی ،... و هزاران دون همتی و حرج نموده شرف و عزت و آبرو در اوج خود است به تنهایی مبارزه مشکل و مردم بد بخت هم متحد نیستند و یک قیا م ملی عیله دلالان بیګانه انجام نمی دهند تا از شر این کا سه لیسان و مزدوران جا ن کیری خلاص شویم
رنجدیده

>>>   زنده باد عمران خان ای کاش غنی بجای فرستادن سربازان خودش برای آموزش نزد عمران خان میرفت تا سیاست را میاموخت شما دیدید که عمل غنی بزرگترین درس برای عمران خان عاقل شد. غنی در درون خاک که خودش سال های طولانی را در دیار بیگانگان سپری نموده و زندگی خوش گذرانده و بازگشتش در افغانستان صرف بخاطر تصاحب قدرت بوده مردم افغانستان را درخاک خود شان قبول ندارد از بیرون آمده و انسان های اصیل این خاک را به بهانه های مختلف از حق شان دور نگهمیدارد اما در عوض نخست وزیر پاکستان به کرامت انسانی حرمت گذاشته تمام کانسیکه در پاکستان زندگی دارد به یک چشم انسانی میبیند و نفاق را ریشه کن میکند و برای انسان های داخل خاک خود آرامش را میدهد آفرین عمران خان زنده باد لیاقت داری خداوند عمران خان رابرای مردم پاکستان زنده نگهدارد و برنامه های مثبت رابرای مردمش در ذهنش منور بسازد من از افغانستان هستم اما این اقدام نیک و بشر دوستانه این مرد بزرگ راستایش میکنم واقعا که بنده خداوند است و مطابق فرمان خواست خداوند قدم بر داشته بااین عمل خود به زود ترین فرصت نصف از خاک افغانستان را با خود خواهد داشت زیرا به کرامت انسانی حرمت گذاشت

>>>   کار نیک و پسندیده هست.

>>>   کسانیکه از سال 1357 تاحال درپاکستان تولد شده اندکه به سن الی چهل رسیده اند میتوانند تابعیت اسرائیلستان را کسب کنند ،

>>>   در پاکستان تععصب قومی نسبت به فعانستان بسیار کمتر است.بنا بر این این کار عمران خان کاملا به فایده کشور پاکستان است و همچنان به فایده مهاجیرین. این کاملا درست است که سرمایه داران بسوی پاکستان مهاجرت خواهد کرد.

>>>   سعیدی صاحب خودت همو قصه( دور نرو که گرگ میخوریت و نزدیک نیا که بد می بینمت)،را براه انداختی.
در تمام دنیا اطفالی که دریک مملکت تولد میشوند،حق تابعیت آن کشور را دارند.
از سال ۱۹۷۹ که افغانها به پاکستان مهاجر شدند.چهل سال میگذرد و حالا نسل دوم و سوم افغانها در پاکستان زندگی میکنند و صد هزار نفر افغان مهاجر امروز به شش میلیون افغان تبدیل شده است.
آیا افغانستان توان نان دادن و لباس دادن و خانه دادن و فراهم آوری زمینه کار و تحصیل و مکتب و خدمات صحی ،برای این شش میلیون نفر را دارد؟
از یک طرف هر روز غالمغال میکنید که افغانستان امنیت نیست و افغانها نباید از اروپا و ایران و پاکستان اخراج شوند،اما از طرف دیگر دعوی میکنید که به افغانهای پاکستان پاسپورت ندهید که تاجران به پاکستان میگریزند و افغانستان به کمبود کیله و دال مواجه میشود.
عجیب دلیلی!
امروز در سراسر دنیا تجارت جهانی است و هر تاجر و سرمایه گزار وضعیت بازار را دیده،در هرکجای دنیا سرمایه گزاری میکند و به هرکجای دنیا مواد صادر و وارد میکند.
بدون در نظر داشت آن که تاجر پاکستانی است و یا افغانی ث با ایرانی و اروپایی و امریکایی و چینی و روسی و غیره.
اگر پاکستان رمینه را برای سرمایه گزاری مهیا میکند،شما نیز باید زمینه را برای سرمایه گزاری برای سرمایه گزاران مهیا کنید.
نی این که از سخن سرمایه دار بگیری که کجا بخیر،کجا میری؟اجازه نداری.
خودت خو یک استاد پوهنتون هستی،باید مسایل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی را خوبنر بلد باشی.

>>>   اگر پاکستان مارا اخراج کرد.چرا اخراج کردواگر اسناد اقامت داد چرا اسناد اقامت داد.واه واه

>>>   برد لوی پاکستان و باخت لوی افغانستان
در صورت اجرایی شدن این تصمیم نه تنها هیچ مهاجری بر نمیگردد بلکه ولایت هم سرحد پاکستان اکثرن دو تابهیتی میشوند.

>>>   خوب کار کرده آفرینش ما هم تصمیم داریم که برویم به پاکستان واقعا برای زندګی جای خوب است
غوری

>>>   رئیس جمهور دردیدارباصدراعظم هند گفته است:
افغانستان وهند از 5000 سال به ایطرف باهم دوست اند،

>>>   غم خود را بخورید و آن هموطنان بیچاره را بگذارید به حال خود باشند و خود تصمیم بگیرند . هیچ کس خوش ندارد در گورستان زندگی کند مبارک شما باشد

>>>   دوستان هیچ کس دایی مهربان تر از مادر برایتان نمیشه، جز مادر خودتان، و این جناب کرکیت باز پاکستانی که به دستور انگلیس و ارتش با قدرت پاکستان رای ده شبه رو یه شبه طی نمود بی علت نیود، معلومه که دست های نا مرئی آنون به قدرت رساند برای به قدرت گرفتن پشتون ها که خود یکی از آنها است و قدرت شو به همان روز های اول انتخابش به نمایش گذاشت یعنی حمله هزاز نفری به غزنی بود و قوای افغانستان و ناتو و... همه ساکت نظاره گر جنایت چهار روزه بودند الکی خوشحالی نکنید، هر برای مطلب خود دلبری کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است