ابدالی سفیر افغانستان در هندوستان استعفا داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۸    ۱۳۹۷/۶/۲۸ کد خبر: 154743 منبع: پرینت

همزمان با سفر محمداشرف غنی، به هندوستان، شیدمحمد ابدالی، سفیر افغانستان در هندوستان، استعفا داد.

ابدالی، متن استعفایش را در صفحه فیسبوک‌اش به اشتراک گذاشت.
او از شش سال به اینسو به عنوان سفیر افغانستان در هند ایفای وظیفه می‌کرد.

ابدالی دلیل استعفایش را واضح نساخت اما گفته که می‌خواهد به افغانستان بر گردد و در داخل کشور، ماموریت اجرا کند.
وزارت امور خارجه و ارگ ریاست جمهوری تا کنون در مورد تایید و یا رد استعفای آقای ابدالی واکنشی نشان نداده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ابدالی
سفیر
استعفا
نظرات بینندگان:

>>>   یک منبع دلیل استعفای ابدالی را دو از بابت دو مسئله دانسته است:
- اول اختلافات ابدالیها وغلجائی ها
- دوم سفیر گفته است وقتی رئیس جمهور در بیانیه اش گفت: دوستی هند افغانیتان از پنج هزار سال پیش بوده من از شرم این جله نامناسب رئیس جمهوراز خجالت آب گشتم
پنجهزار سال پیش درافغانستان کی بوده ودر سرزمین هند کی بوده کدام سند امضا شده یا قرارداد ومدرکی در نزد رئیس جمهور موجود است ؟
ر

>>>   طبعاً از جمله يكي از باند هاي شريك قدرت است، نه به أساس قانون مقرر شده بود و استعفاء او قانوني است، غني اخطار داده بوديش كه خودش استعفاء كند در غير آن بر طرف ميشود، چون غني فكر ميكرد كه بايد استقبال پر شكوه شود مگر نشد.

>>>   ان شا ء الله که اینک بعدش نوبت من است به امید خدا
م

>>>   وقتی که شما هر روز جار میزنید که افغانستان تاریخ پنج هزار ساله دارد و پاکستان تاریخ هفتاد ساله،غنی نیز فکر کرده است که این واقعیت است.
در حالی که افغانستان در سال۱۷۴۷توسط انگلیس ها و احمد شاه ابدالی بنیان گزاری شد و پاکستان در سال۱۹۴۷توسط انگلیس ها و محمد علی جناح بنیاد گزاری شد.
اما چیزی که به تمدن های قبل از هند و افغانستان ارتباط میگیرد،در شمال افغانستان امروزی در دوطرفه دریای آمو از پنجهزار سال پیش مردم مسکن گزین بودند و تمدن های قدیمی را با شهر ها و قریه جات کوچک و دین و آیین و باور ها،بنیاد نهادند.
همچنان در دوطرفه دریای سند نیز،پنج هزار سال پیش مردمانی زندگی میکردند که شهر ها و قریه های کوچک با دین و کلتور و باور ها و غیره بنیاد نهادند.
این تمدن های قدیمی تنها به دوطرفه دریای اًمو و رود سند خلاصه نمیشود،بلکه از ده هزار سال پیش که انسانها ار شکار به سوی زراعت و دام پروری روی آوردند،در اطراف رود های بزرگی مانند دجله و فرات و رود نیل و گنگا و جمنا و جنوب شرق آسیا و غیره جاهای دنیا،بنا نهاده شده اند.
اگر شما تاریخ تمدن های جهانی را مطالعه کنید و تنها به تمدن خویش و دین خویش و کلتور و عنعنات و رسم و رواج های خویش خلاصه نکنید،به حقیقت تمدن های جهانی پی میبرید.
به همین ترتیب اگر شما به علوم طبیعی مانند فزیک و کیمیا و بیولوژی و استرونومی و علوم تخنیکی و غیره در عرصه های مختلف مطالعه و آگاهی داشته باشید و اًن را با جهان ماجول خویش مطابقت بدهید،شما به پیدایش جهان مادی ما و تکامل آن پی میبرید و بدون آن که تمام پیدایش آن و تکامل آن را به گردن خدا بیاندازید و از تحقیق و جستجو در باره آن خود داری کنید و خود را به زحمت نیاندازید،میتوانید مطالعه کنید و دلایل پیدایش جهان هستی و تکامل آن را به اساس علوم طبیعی دریابید و منحیث یک انسان آگاه و فهمیده در جهان زندگی کنید و همچنان در عرصه های مختلف زندگی،غرض پیشرفت زندگی تان ازین علوم استفاده کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است