چند جوان بی تجربه امنیت عاشورا را تامین کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۶    ۱۳۹۷/۶/۲۹ کد خبر: 154770 منبع: پرینت

امنیت ده روزه ی مساجد و تکایا، که توسط جوانان ساکن اطراف این تکایا و مساجد تامین شده است، نماد و نشان آشکاری از آگاهی و بیداری مردم، و این جوانان نسبت به حیات اجتماعی شان است، و همچنان اثبات کننده ی این مدعا که دستگاه امنیتیی دولت، بیکاره و فاسد و بی اراده و فاقد انگیزه برای تامین امنیت مردم است.

امنیت موازی در ده روز محرم، جواب مثبت داد و باید از این تجربه ی موفق الگوگیری شود، و امنیت مراسم مردمی توسط خود مردم گرفته شود. مساجد و تکایا و دیگر اماکن پر تجمع مردمی باید، از خود محافظ و گارد امنیتی داشته باشند تا هر روز قربانی این گروه و آن گروه رسمی، و اسمی تروریستی نشوند.

اشرف غنی وقتی خودش در چند کیلومتری ارگ، و در چند قدمی دفتر کارش، احساس امنیت نمی کند، و در جمع مردم با هلی کوپتر حضور پیدا می نماید، چه انتظاری از دستگاه امنیتیی او می توان داشت!

ارگان های امنیتیی این دولت چنان آلوده و ضعیف و فاسد است که هر گونه توقع و انتظاری از آن بیجاست و نباید به این ارگان ها چشم دوخت و مهم تر از آن اعتماد نمود. البته مشکل در عساکر و سربازان نیست بلکه کار از جاهای دیگر خراب است؛ یعنی سرقومندان اعلی و فرماندهان اصلی پولیس، و ارتش داخل کفش های شان ریگ است. عساکر و سربازان و مامورین پایین رتبه، خود قرابانیی سیاست های غلط امنیتی رییس جمهوری و حواریون این رییس جمهوری نابغه هستند.

در این ده روز محرم جوانان بی تجربه، که هیچگونه آموزش نظامی و امنیتی هم ندیده اند، توانستند امنیت مراسم مذهبی را چنان تامین کنند، که از بینیی کسی هم خون نیاید، ولی پولیس و امنیت دولت، متفکر دوم جهان، همیشه بعد از فاجعه ها و کشتارهای بی حساب، سر و کله و ریش و بروت شان پیدا می شود و به کشته ها و جنازه ها می نگرند و نظاره می کنند.

تمام دستگاه امنیتیی دولت وحدت مُلی به اندازه چند جوان بی تجربه کار آمدی امنیتی ندارد بحال این دولت و این سرویس امنیتی، گریه و یا هم خنده باید کرد.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امنیت
عاشورا
نظرات بینندگان:

>>>   شرم باد به ع و غ. و پلیس کابل که نمیتوانند همنیت جان مردم بیگنا را بگیرند.ٱفرین به کسانی که توانستند اهمنیت تاسوا وعاشورای حسنی را گرفتند.و هیچ انتهار و خونی از بیگنا ریخته نشد.پس ببینید اگر دولت و،پلیس بیدار داشته باشیم میشود اهمنیت ٱورد.
رحیم .کابل

>>>   احسن. راه همین است

>>>   امنیت مساجد و محل تجمع مردم هزاره درکابل یک عمل عالی بوده که ازحمله آدم کشان وجاهلان جلوگیری مینماید.من سه سال سال قبل برای مردم هزاره مومن وزحمت کش غرب کابل وولایات افغانستان ازطریق همین روزنامه خبر کرده بودم که امنیت خودهارا خودشان بیکیرند والا با خطر جبران ناپذیر مواجه خواهد شد.حالا بار دیگر به مردم مومن،صادق وزحمت کش هزاره های کابل جدا گوشزد می نمایم که در امنیت وارامش محل تجمع خودها هر دقیقه و ثانیه جدا متوجه باشند و درکنار نیروی امنیتی دولتی خود شان نیز نیروهای جوان و فعال راازمناطق خودشان استخدام کنند وباهوشیاری کامل درمقابل ادم کشان جاهل ونادان ایستادگی نمایند ونگذارند که این ادم کشان جاهل وبی خبر ازدین بار دیگر برای شما مردم مظِوم ومحروم هزاره درکابل وجاهای دیگر عملیات انتحاری وانفجاری انجام دهند.این آدم کشان خاین و کثیف بدانند که با کشتن چند نفر نمیتوانند که هشت ملیون یک ملیت مومن و صادق را نابود کنند وبالعکس خود این ادم کشان انشالله نابود ومحو خواهد شد.
الحاج انجنیرعبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   «انّ الله لا يُغيِّرُ ما بقوم حتّي يغيّرو ما بانفسهم» خداوند سرنوشت هيچ قومی و «ملّتی» را تغيير نمی‌دهد مگر آنكه آنها خود تغيير دهند
تا ما حرکت نکنیم،‌ برکت و امدادی از سوی خداوند نخواهد بود،‌ مثالش هم همین محرم سال ۱۳۹۷.

>>>   آگر به گفته جناب صفر محمد مظفری تدابیر امنیتی به همین شیوه وشکل که در طی ده روز مردم سرگردان ] راه های عمومی وفرعی بند مردم هزاران نفرین را به خاطر همین شیوه مراسم نثار شان میکرد اگر همین وظیفه را به همین منوال به چند تا رقاصه وآواز خان مانند آریانا سعید، سیتا قاسمی ، غزال عنایت ، مژده جمال زاده ، وغیره وغیره بدهید هم تامین میکند تامین امنیت را کسی مرد است بیاید بابرادران خود در هلمند ، فاریاب ، قندذ، غزنی،ارزگان بروند اگر بچه های مرد است در روی بازار هرکه شیر است بیید در عمل ثابت نماید

>>>   اګرهمین طور اتفاق - برادری- وحدت اتحاد - بین ساکنین افغانستان عزیزبه صورت متداوم وجود داشته باشد حتی یکروز بالای ما و شماحکومت به زور کرده نمی توانند مشت نمونه خروار است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است