یادداشتی برای فرزندان اعضای حزب دموکراتیک خلق
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۷    ۱۳۹۷/۶/۳۰ کد خبر: 154773 منبع: پرینت

"این یادداشت را برای فرزندان اعضای حزب دموکراتیک خلق افغانستان مینویسم تا بدانند که آنچه در گوش های شان پف شده است، حقیقت ندارد."

دردمندانه به خاطر دارم که پدر مرحومم استاد نادری برای شماری از دوستانش که نامهای ورجاوند شان در این لست هست، چه روزها و شبها سوگمندانه گریست. تلختر از آن به یاد دارم که شماری از آشنایان، همکاران و وابستگان خانواده که عضویت حزب دموکراتیک خلق افغانستان را داشتند، مخالفان شان را اشرار و ضد انقلاب خطاب میکردند وزمانی که دُرفشانی می نمودند و از دستاورد های «انقلاب شکوهمند» شان دفاع میکردند، با گلو های دمیده چگونه خلق خدا را منتگزار ترقی و تعالی خیالی که هرگز به آن نمیتوانستند برسند، میساختند در حالیکه ریشه های درختان تنومند و پربار جامعه را با زهر «دکتاتوری پرولتاریا» خشکاندند و نان را از کف کارگر گرفتند و قلم را از نخبگان ما.

در کشوری مثل افغانستان چقدر دشوار بوده است که در خانواده ها با امکانات اقتصادی اندک و پیشینهء یک جامعهء مذهبی و سنتی کودکی شامل مکتب شود و بالاخره انسان آگاهی در سطح یک شاعر، نویسنده، متخصص و یا مسلکی به جامعه تقدیم شود و حزب دموکراتیک تا توانست همین گلهای سر سبد را سر برید و یا شکنجه کرد و با روان خسته و پریش رها کرد.

ما هرگز نباید مدعیان سوسیالیزم وابسته به دولت خلق و پرچم و کارکرد های حزب دموکراتیک را با سلاح بدستان بیسواد جهادی که از متن جنگ و تجاوز سربلند کرده اند و زهر استبداد، بی عدالتی و تجاوز را چشیده اند و دولت های ساخته شدهءشان را با هم به مقایسه گیریم چه به همگان معلوم است که کودتای ثور در یک بستر آرام بقایای دولت ظاهرشاه و جریان جمهوری داوود اتفاق افتاد که نه مقاومتی با آن صورت گرفت و نه سلاحبدستی مقابل شان ایستاد ولی قدرت، حس خودخواهی و جنایت کدر ها و صلاحیتداران حزب را چنان مست ساخت که از کشتار هیچ بیگناه و مخالف سیاسی خود دریغ نکردند و خود را با روحیهء استبدادی و دکتاتوری چنان برائت دادند که ریختن خون هرگونه مخالف سیاسی مجاز است.

باورمندم که لست متخصصان، کارمندان مسلکی تمام عرصه ها در آینده تهیه خواهد شد و آنگاه پاسخ حزب دموکراتیک و مدافعان بی آزرم شان برای مردم چه خواهد بود؟!
سپاس از استاد پرتو نادری برای گرد آوری نامهای شماری از نخبگانی که زیر ساطور خونین خلق و پرچم جان دادند که بدون شک این لست هنوز تکمیل نیست و درود بر روان این جاودانگان تاریخ!
=======================
فهرست آن شمار نویسندگان و شاعرانی است که در سال های سیاه تجاوز شوری و حکومت دست نشاندۀ آن در پلیگون های پلچرخی یا جا های دیگر تیر باران شده اند، این یک فهرست نا کامل است، امید دوستان آن را تکمیل کنند! این فهرست تنها فهرست شاعران و نویسندگان است نه از رده های دیگر اجتماعی ورنه مثنوی هفتاد من خواهد شد.

- محمد موسای شفیق، شاعر، داستان نویس، پژوهش‌گر و آخرین نخست وزیر دهۀ دموکراسی،
- رونق نادری، شاعر و نویسنده،
- عبدالغفور رحیل دولت‌شاهی، شاعر، نویسنده، مترجم و مولف کتاب‌های آموزشی معارف،
- داود سرمد، شاعر و آموزگار،
- علی حیدر لهیب، شاعر و پژوهش‌گر،
- عبدالاله رستاخیز، شاعر و پژوهش‌گر،
- نجیب الله رحیق نویسنده و خبرنگار،
- محمد یونس حیران نویسنده و پژوهش‌گر،
- سید محمد ابراهیم عالم‌شاهی نقطه، شاعر و نویسنده،
- انیس آزاد، شاعر،
- غلام شاه سرشارشمالی، شاعر، نویسنده و روزنامه نگار، این شاعر در سال‌های جمهوری داودخان سرشار روشنی تخلص می کرد.
- محمد شریف ایوبی، نویسنده و روزنامه نگار،
- غلام سخی انتظار نویسنده و خبرنگار که در خیرخانه به وسیلۀ نیروهای متجاوز شوروی به شهادت رسید.
- محمد شاه ارشاد، نویسنده و خبرنگار،
- سیلاب صافی شاعر، نویسنده و خبرنگار،
- میر نعمت الله حباب، نویسنده و پژوهش‌گر،
- سید حسن شاه، شاعر و نویسنده ،
- جان محمد فنا، شاعر،
- مولوی محمد نبی‌مفتون، شاعر ،
- سید نورالدین، شاعر،
- عبدالروف ترکمنی، نویسنده ،
- علم نورستانی، نویسنده واستاد دانش‌کده ادبیات دانش‌گاه کابل ،
- سیلاب صافی، شاعر، نویسنده و خبرنگار،
- دهزاد فرخاری، شاعر،
- سید حسین، شاعر و نویسنده،
- عبدالجمیل جیحون، شاعر ، پژوهش‌گر و آموزگار،
- حبیب الله سامع، شاعر،
- خیرمحمد لیان، شاعر،
- انجینرصالح محمد آهی، شاعر،
- عبدالرسول جرأت، نویسنده و پژوهش‌گر،
- محمد اسماعیل مبلغ، پژوهش‌گر و نویسند،
- پاییزحنیفی، شاعر، نویسنده و پژوهش‌گر ادبیات مردمی،
- میر علی احمد شامل سالک، شاعر، نویسنده و یکی از پایه گذاران نخستین اتحادیۀ محصلان دانشگاه کابل،
- سید متقی ضمنی، شاعر،
- سید ثابت، شاعر، پژوهش‌گر و آموزگار،
- انجینر دولت محمد دروازی، شاعر، پژوهش‌گر،
- محمود مبرم، شاعر و آموزگار،
- میر صاحب جان، شاعر که در ولسوالی تشکان بدخشان به وسیلۀ نیروهای شوروی به شهادت رسید.
- قاری ابوبکر، نویسنده و موُلف کتاب‌های آموزشی فزیک برای مکاتب،
- سید حسن شاه، نویسنده و شاعر،
- عبدالحفیظ آهنگرپور، شاعر،
- محد افضل شهیر، شاعر و نویسنده،
- حبیب الرحمان جدیر، نویسنده و روزنامه نگار،
- دشتی هراتی، شاعر،
- غلام محمد اطرافی، شاعر و آموزگار،
- عبدالوهاب صافی، نویسنده و خبرنگار،
- مندی زی نویسنده و خبرنگار،
- عبدالستار خپلواک مایار نویسنده،
- واحد بشر دوست ، نویسنده،
- داکتر شجاعی نویسند، پژوهشگر و استاد دانشگاه،
- عبدالحفیظ آهنگر پور، شاعر،
- عبدالغفور احمد پروانی، شاعر ، نویسنده و مولف کتاب های ریاضی برای مکاتب
- رسول جرأت، نویسنده و پژوهش‌گر،

منيژه نادري


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب خلق
یادداشت
نظرات بینندگان:

>>>   منیژه جان شما نه گفتید که پدر مرحوم تان و شما در سال‌های ۱۹۸۰-۱۹۹۲
در کجا زندگی میگردید ، در کابل بودید یا خارج ، یقینا که دوران امین خونین بود
اگر در کابل. زندگی نمیکردید و به عنوان اعتراض علیه حضور قوت های شوروی در افغانستان کشور را ترک کرده بودید حق داشتید ولی اکنون در کجا هستید و اگر در افغانستان هستید چگونه موجودیت امریکایی ها را تحمل کرده اید زیرا بیگانه بیگانه است. قتل افراد بیگناه و یا مقصر جنایت است . در این شکی نیست . اما فراموش نکنید که جنگ تمام عیار در سال ۱۹۸۰ توسط همسایگان و تمام اعضای ناتو توسط خود افغان‌ها بنام گویا جهاد کشور را به سوی یک جنگی کشاند که تا امروز ادامه دارد ، اگر دیروز دولت وقت مخالفین را اشرار مینماید همین هایی را که امروز بنام گلبدین و سیاف و غیره برسرنوشت مردم حاکم اند پس شما طالب را برادر و دوست مردم خطاب میکنید ؟ چرا علیه طالب. همه ای تان میجنگید ؟
منیژه جان ح.د.خ.ا. نیز بهترین فرزندان و اعضای خود را در جبهات نبرد علیه اشرار از دست داده است پدر و مادر آنها از سیاره ای دگر نیامده بودند
آنها نیز فرزندان ، کارگر یا مامور یا معلم بودند و آنها مثل مجاهدین امروز ملیونر نه بودند فقط به امید فردای روشن برای مردم شهید شدند ، صد ها قبرستان در کابل و اطراف کشور از اجساد اعضای حزب بوجود آمده بود
امید یک جانبه قضاوت نکنید و برای تحلیل های تان فاکت ها و عوامل داخلی و خارجی را همه جانبه ارزیابی کنید ، ح.د.خ.ا. یگانه حزب. پیشتاز در راه مبارزه برای العاده ای دموکراسی بود لطفا بدون تعصب تاریخ مبارزات سیاسی در کشور را مطالعه فرمایید بدون شک حزب اشتباهات جدی سیاسی کرده است که امیدوارم مورخین با امانت داری به شر ح آن بپردازند روح تمام
انهاییکه بدون کدام مقصدی صرف برای فردای روشن برای وطن جان داده اند شاد .
کارون‌.

>>>   منیجه جان.انچه نوشتید با ادبیات خوب ولی در نهایت مغرضانه ....های شاخدار.
مثال.دهزاد فرخاری در اثر توطیه ایشان نبی محبوس ودر زندان جان داد.انهایی که کشته شدند ومن میشناسم براستی همه اشراربی فرهنگ بودند.

>>>   نادری صاحبه!اولاد ها من وقتی دانش٬ کفایت٬ اهلیت٬شایستگی وغربت اعضای ح داخ ا رامشاهده کردند قبلا درک کردند که انها کی بوبدندوچه میخواستند. لطفا این نغمه ناچو میری بلبل ای پیسه ملیگای تان را در گوش اولادهای خود تان زمزمه کنید.
عاقل

>>>   بزگترین جنایت ح دخ ا رهاکردن سیاف ازحبس وعدم توانایی شان دردستگیری راکتیار است.
ومن اله توفیق.

>>>   برای اولین باردرزندگی یک باسواد بیسوادرادیدم.

>>>   این لست که‌سما نوشته ای باید برای تان بگویم‌ که همین مردم به هزاران نفر مانند این لست را به دست اشرار ....کشته اند دولت خلق و پرچم دشمن علم و روشنایی نبود افراد کثیف بنام تنظیم های اسلامی همرایی علم دشمنی داشتند ویکی را بنام معلم ‌مامور شاعر نویسنده میکشتند و برای پاکستان لعین خوش خدمتی می‌کردند و همین ....ها بود که مردم را به این سرنوشت رساند شما نادری جان نمیدانم در کدام خواب خرگوش هستید مردم مانند شما خواب نیست

>>>   متاسفانه برای درک اهداف وپلانهای ح دخ ابه دانش کمی زیادتر ضرورت است. اگر توطه ودسیسه وطنفروشان نمیببود شاید اقلاامروز درسطح ممالک اسیای میانه میبودیم.گرچه ناوقت است بازهم توبه کنید.

>>>   ملامت هستم بدانکه چرا عضویت پر افتخار ان حزب را نداشتم.ملامت نیستم بدانکه درک درست درانزمان ازان حزب ومخالفین شان نداشتم.

>>>   مه میگم چرا افغانستان پیشرفت نمی کند.
تمام افغانستان پر از شاعر است و در عوضی که علم و تخنیک یاد بگیرند و معادن خویش را استخراج کنند و ماشین و آلات و وسایل نقلیه بسازند و بند های برق و خط ریل و تراکتور و کامباین های زراعتی و فابریکه های تولید و غیره چیز ها و برای مردم نان و خانه و لباس و کار نهیه کنند،نشستند و مثل دیوانه ها شعر میگویند:
ای ملت غریب
که تو نان خوردن نذاری،
تو همه چیز برای تولید نان در کشورت داری،
اما حیف و صد حیف،
که کله و عقل ات درست کار نمی کند،
که از آن چطور استفاده کنی،
دست ات دراز به جامعه جهانی،
جامعه جهانی هر روز ترا اخطار میدهد،
که یا با فساد مبارزه کن،
یا من کمک های خویش را به تو قطع میکنم،
و تو گردنت خمیده،
عذر و زاری میکنی،
که از برای خدا این کار را نکن،
که من و زن و اولاد های من گرسنه میمانم،
من یک شاعر ام،
من از علم و تحنیک دنیایی هیچ بهره یی ندارم،
من نمیدانم نان چطور تولید میشود،
مرا به بزرگواری خویش ببخش،
نکن،کمک خویش را قطع نکن،
که من و اولاد هایم گرسنه میمانیم.

البته این شعر نو است ،بدون وزن و قافیه که شعرای معاصر ازین نوع اشعار استفاده میکنند.

>>>   منيژه جان، اين ناانسانهاي نابكار، جاسوس، خاكفروش، قاتل، همه مردمان وطندوست، چيز فهم و دانشمند را يا سر به نيست كردند و يا هم مجبور به فرار. امين ساديست به اين هم بسنده نميكرد، ميخواست بجز يك تعداد محدود، همه نفوس وطن را سر به نيست كند. حالا همه اين جنايتكاران و پست فطرتان بدون هيج ندامتي در دول غربي عيش و نوش ميكنند. آنها از شغالي و جنايت هايكه رهبران مجاهدين مرتكب شدند، خودرا سفيد رويتر دانسته و رذالت هاي خودرا توجيه ميكنند.

>>>   اگر زمانی عقل ما تکامل کردمجسمه های طلایی داکتر نجیب رادر هر چارراه خواهیم دید.

>>>   فرزندان من در اروپا عضویت پرافتخار احزاب چپی را بدست اورده اندودرین راه قهرمانانه به پیش خواهندرفت.

>>>   ازاتهایی که من میشناختم ودر زمان ح دخ ا کشته شدند همه قابل کشتن بودند.

>>>   جنایت کاران خلق وپرچم نه تنها نویسنده و شاعر را به پولیگون های پل چرخی زنده زیرخاک کردند بلکه موچی ها،شورنخود فروشان ،لیلامی فروشان،کسبه کاران،متعلمین،معلمین،حقوق دانان،استادان پوهنتون،محصلین،مولوی ها،روحانیون و دکانداران را به نام نوکر های امپریالیزم در پولیگون های پل چرخی زنده زیر خاک کردند.نوکران دست پرورده برژنف ملعون وفاشیست حزب خلق وپرچم مسول تمامی بدبختی های افغانستان ازسال ۱۳۵۷ تاحال است.بعضی از رهبران بیخرد حزب خلق وپرچم در کشورهای اروپایی و آمریکا بازهم صدای احمقانه فاشیستی وانسان کشی خودهارا بلند میکنند و بعضی های شان احمقانه از وضعیت دوران حکومت فاشیستی خودها ندامت می کشند بهر صورت حزب خلق وپرچم د کودتای خونین وبالاخره فاشیستی شان معلوم بود که کودنا به خواطر قدرت گرفتن وپرکردن جیب های شان بودند ونه خدمت برای مردم کارگر وزحمت کشان افغانستان.این جنایت کاران برسر قدرت حتی بین رهبری شان هم اختلاف بروز کرده و همدیگر را کشتند.کودتای برژنف خایین وفاشیست ازنظر مادی و اقتصادی هم افغانستان را به پرتگاه سقوط قرار دادوافعانستان ازجوامع بین المللی هم هم درانزواقرارگرفت.خداوند متعال تمامی شهدای مظلوم دوران حکومت حزب ....خلق وپرچم را بیامرزند و روح همه شاد باشد.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   اگر مداخله غربیها و پاکستان نمیبود هرگز این حوادث پیش نمی آمد ، اگر مجاهدین نماها در زمان حکومت مشروع داود خان در زیر چتر ۀآی اس ۀآی لانه نمیکردند وازانجا به تخربیکاری نمی پرداختند هیچ کسی کشته نمیشد
امروز که خلقی ها پرچمی ها نیست چرا 27 سال است بعد از آن ها جنگ خاموش امروز چرا دوازده هزار زندانی درپلچرخی وبگرام است امروز چرا بمبارد میشود
همان هائیکه دیروز خلقی پرچمی راکمونست خطاب میکردند بعد از سال 71 دیدیم که بجز فساد دیگر هیچ هنری ندارند ،
خلقی ها پرچمی ها گلچین کرده می کشتند اما اینها ترو خشک را می کشندبالای محافل عروسی بمبارد میکنند هر روز بیست سی پولیس اردوی ملی مردم عادی طعمه انتحار انفجار میشود خلقی هاپرچمی ها با وجود که تمام اعراب ودنیای غرب برضدش عمل میکرد بازهم اقلا چندین مکروریان هاشهرک ها برای مامورین ساخت فابریکات زیادی را فعال ساخت آنچه از داودد میراث گرفت آنرا بیشتر تقویه کرد اما آنچه از خلقی پرچمی میراث ماند چی شد؟؟

>>>   واقعت اینست که رهبران تنظیم‌های هفتگانه یعنی‌ مجاهدین همه در خدمت CIA آمریکا و ISI پاکیستان بودند و جنایات و قتل و کشتار و چور و چپاول‌شان چه در وقت جنگ، چه بعد از اینکه به کابل آورده شدند تا به امروز در تاریخ افغانستان بیسابقه است. جنایات و کشتاری که در وقت خلقی‌ها و پرچمی‌ها صورت گرفت همه به امر حفیظ الله امین جاسوس معلوم الحال CIA بود که از آمریکا هدایت میشد. حفیظ الله امین بیشتر پرچمی‌ها را کشت تا مرتجعین عقب گرا را.

امروز رهبران پرچمی و تعداد از خلقی‌ها در خارج به کمک دولت‌های آنجا محتاج ا‌ند نه پول دزدیده ا‌ند و نه خانه و زمین کسی‌ را غصب کرده ا‌ند. این واقعت را هر افغان با وجدان نمیتواند انکار کند.

>>>   رسول جرآت و عبدالرسول جرئت تکرار است دیگرها هم همچنان ولی تعدادی که در دیگر دولت های کشته شده وشاعر ونویسنده بودند هم قابل یاد آوری است .؟
امیرمحمد

>>>   خواهرمحترم این لست پنجاه نفر است
لطفا لست چهار میلیون نفررا تهیه کن که ازطرف کدام جنایتکاران کشته شده اند اگرطرف نیستی وعادلانه قضاوت میکنی

>>>   تشکر از منیژه جان نادری از لست شهدا که در دوران حزب دیموکراتیک خلق به شهادت رسیده اند به نشر رسانیده ولی ایکاش که لست 65 هزار شهروندان کابل که در جنگ قدرت تنظیم ها ی جهادی تیکه داران اسلام نما یعنی اشرارکه از طفل شیر خوار گرفته تا به شیخ فانی هارا به شهادت رسانیده واز فامیل های شان هم یک دعا گو هم باقی نماند چه خوب گفته که :
کفر گر زه مکه خیزد کجاماند مسلمانی گروه اول اعضای حزب دیمو کراتیک خلق خوبه اصطلاح وگفته اشرار وشرفساد کمونست بودند گروه دوم که خود را مدافعان درظاهراسلا م ودر باطن قاتلین اسلام ودشمنان اصلی اسلام بودند ورهبران شان همه خودرا پرفیسور ، انجنیر ، دانشمند خطاب میکردند چرا چنین جنایت نابخشودنی رادر حق این ملت بیچاره نمودند و تکرارکردندوتاا کنون ادامه میدهند چه خوب گفته :
که کی را زور داد که ظلم نکرد کهرا زرداد سود نخورد .

>>>   یاد داشتی برای فرزندان اخوانیزم !
حالاکه این تجربه چهل سال نشان داد نتیجه اش این است که دیگر بنام اسلام تجارت نکنید گرچه خیلی برای شما سود آور است اما به قیمت جان ملیون ها انسان وتخریب ونابودی کامل یک سرزمیت تمام میشود ، کوشش کنید حرص وآزخودرا مهارکنید ومانند سایر مردم وملل جهان از تجارت قانونی مادیات صاحب پول شویدمثلا با صدور پوست قره قل ،روده ، استخوان ، میوه ، قالین ، واگر به اینها هم نشد یک قدم دیگر بطرف روزی ناحلال پیش بروید ومخدرات صادرووارد کنید
همینگونه دیگر هرکز تحت قومانده آی اس آی دیگر به ویراننی وقتل وقتال هموطنان خود اقدام نکنید
پیروز باشید

>>>   من هیچگاهی عضو و یا دوست دار حزب د. خ. ا. نبوده ام مگر همیشه برین باورم که فرهنگ سربریدن و کشتار دست آورد اعراب جاهل است که با تاسف میراث شوم برایمان باقی ماند. اعراب برای چورو چپاول مردان هر سرزمین را به قتل میرسانیدند(بشمول دانشمندان شان)، اموال شان را چور می کردند و زنان شان را بی عفت کرده و اسیر می گرفتند. مگر در مقابل مردم این سرزمین ها (بشمول آریانا) برایی قاتلان و متجاوزین عربی که کشته میشدند زیارت ساخته و تا حالا برای قاتلان اجداد خود شمع روشن می کنند. از آن بدتر برای قتل و قتال داخلی اعراب بخاطرمخالفت هایی قبیله یی شان مردم این سرزمین ها سنگ بر فرق یکدیگر می کوبند. و نخبگان ما با تاسف یکبار هم در طول ۱۴ قرن قلمی برای نوشتن حقایق بر نداشتند و عمر شانرا در مداعی اعراب کذاب و یا دزدان (پادشاهان به زبان نخبگان) به هدر دادند. این نخبگان بجایی تقویت زبان پارسی دری تا توانستند مردم را با واژه هایی شوم عربی مسموم ساختند.

از طرف دیگر نخبگان روشن فکر مان هیچگاهی دارایی استراتیژی سازنده نبودند. من در ده هفتاد شمسی شاگرد لیسه بودم و نظر به استعداد طبیعی در مضامین ساینسی با فامیل هایی مختلف در تماس بودم که در جمع آنها سیاسیون بشمول دموکراتیک خلق، ساما، ستمی، افغان ملتی و.....شامل بودند. گاهی وقت بعد از ختم درس گوشم شنوای گپ هایی آنها بود. بعد از ثور ۵۷ این گپ ها با احتیاط گفته میشد مگرآن چه را من دریافتم این بودکه انرژی روشنفکران غیر دموکراتیک خلق به نفع همین سلاح بدستان جهادی شما دوست عزیز تمام شد و تا حالا تمام میشود.
این سرزمین بیش از ۴ دهه در آتش میسوزد مگر نخبگان مان یکی بر فرق دیگر می کوبند در حالیکه ما به رونسانس ضرورت داریم تا دست هایی خون آشام عرب بوی راقطع کرده و مملکت را در راه ترقی و تکنالوژی قرار دهیم. درین راستا به همه نخبگان بشمول دموکراتیک خلق، ساما، ستمی، افغان ملتی و .....ضرورت است تا به حاکمیت اعراب و غرب درین سرزمین خاتمه داد. بیایید بجایی کوبیدن بر فرق یکدیگر مشت ها را یکجا کرده و بر فرق وهابیت، امریکا و انگلیس بکوبیم.
آزاده

>>>   اکثریت این اسم که دراین جا تذکر رفته.از اعضا و وفادار به جناح پرچم بودن که توسط حفیظ الله امین کشته شدن روح شان شاد باد

>>>   هر حزب وجناح که دررأس قدرت قرار میگیرند سعی می کنند اول مخالفان و رقیبان شان را از سری راه شان بردارند.من خودم از ابتدای کودتای ثور شاهد همه قضایا در افغانستان هستم من آن چیزی که از طرف دیگر احزاب و گروه های موجود در افغانستان مشاهده کردم جنایات و ظلم ها .چوروچپاول.بيناموسي .قتل عام ها.تجاوز ها را در آن ها دیدم .کمونیست ها را فراموش کردم.همینجا با جرحت میگویم رحمت خداوند به پدر و مادر های همان اعضای حزب دموکراتیک. درزمانی آن ها دکان ما مغازه های ما ننگ وناموس در بهترین امنیت در بهترین آسایش زندگی می کردیم رشوه خوری .زورگوی.اوباشگری اصلا وجود نداشت سرمایه وپول ما در داخل دکان در آسایش قرار داشت من خودم با یکی گروههای مجاهدین در تماس بودم همیشه برایشان پول می فرستادم فقط از ترس جانم اگر این کار را نمی کردم آنها یک روز من را ميکشتن .بعد از سقوط نجیب الله موقع که این ها به شهرداخل شدن همه چیز دگرگون شد مردم اسايش نداشتن مغازه های مردم غارت شد به ناموس های مردم تجاوز شد.

>>>   کاش پرتو نادری تاریخ مبارزات سیاسی را با پشت و پهلوی ان
در سطح داخل و خارج مطالعه میداشتند شاید منحیث شاعر
متعهد برداشت منطقی تر از ح.د.خ.ا.یگانه گردان پیشاهنگ
زحمتکشان افغانستان میداشتند. برای نادری صاحب و شما نگارنده ای محترمه دموکراسی قلابی انهم که حامی ان ناقض دموکراسی در جهان یعنی امریکا باشد اهمیت بیشتر از حکومتی که بعد از سقوط امین که حامی حقوق
مردم زن و مرد بود دارد البته اشتباهات حزب قابل حسابدهی است.دموکراسی تنها با ازادی بیان خلاصه نمیشود و شما شیفته ای چنین دموکراسی میباشید . شما گفته اید که حزب مخالفین خودرا اشرار خطاب میکرد در این جای شک است البته نه . انها انتحاری میکردند راکت های کور
فیر میکردند میدانید که تلفات تا چه حد بود.البته نه زیرا شمادر پشاور مهاجر
بودید. شما اکنون طالب و داعش راچه خطاب میکنید. اعمال تخریبی شان با
جهادی های سابق که اشرار نامیده میشدند یکسان است . لست شهدای حزب
که والدین شان خالص افغان و سطح زندگی شان در حدود معلم مامور و کارگرخلاصه میشد به مراتب بالاتر از تصور نادری صاحب است و در اخیر
باید گفت که مردم عام از این دموکراسی که مرحوم نادری صاحب به ان مینازید خسته شده اند و اعضای حزب برای اولاد های خود درس های خوب
مقایسه به حکومات تاییدی شما به فرزندان خود دارند. ماهم از قتل های افراد
متاثریم به خصوص از قتل احمد ظاهر. روح شان شاد.
کارون...

>>>   کمونیست های بی شرم
فقط جواب بدهید که چرا این همه انسان های فرهیخته را کشتید به جرم اینکه با شما هم فکر نبودند.

>>>   محترمه منیژه یکبار دیگر زمینه رامساعد ساختی تا مردم نفرت شانرا نسبت به مزدوران پاکستان نشان دهند ،

>>>   در بین چندین نظر دهنده صرف دو فرد هم فکر منسژه دیده میشود

>>>   مطمئن باشید که درآن زمان هیچ کس بی مورد نبرده حالا عده را زندانی کرده وعده اعدام کرده حتما یک حساب کتابی بوده. برادر بزرگ من را بردن و بعدش اعدام کردن.بعدآ متوجه شدیم که برادر من پرچمی بوده.اکثریت که درهمان پليگون پلچرخي اعدام شدن پرچمی های طرفدار کارمل بودن

>>>   کاش پرتو نادری تاریخ مبارزات سیاسی را با پشت و پهلوی ان
در سطح داخل و خارج مطالعه میداشتند شاید منحیث شاعر
متعهد برداشت منطقی تر از ح.د.خ.ا.یگانه گردان پیشاهنگ
زحمتکشان افغانستان میداشتند. برای نادری صاحب و شما نگارنده ای محترمه دموکراسی قلابی انهم که حامی ان ناقض دموکراسی در جهان یعنی امریکا باشد اهمیت بیشتر از حکومتی که بعد از سقوط امین که حامی حقوق
مردم زن و مرد بود دارد البته اشتباهات حزب قابل حسابدهی است.دموکراسی تنها با ازادی بیان خلاصه نمیشود و شما شیفته ای چنین دموکراسی میباشید . شما گفته اید که حزب مخالفین خودرا اشرار خطاب میکرد در این جای شک است البته نه . انها انتحاری میکردند راکت های کور
فیر میکردند میدانید که تلفات تا چه حد بود.البته نه زیرا شمادر پشاور مهاجر
بودید. شما اکنون طالب و داعش راچه خطاب میکنید. اعمال تخریبی شان با
جهادی های سابق که اشرار نامیده میشدند یکسان است . لست شهدای حزب
که والدین شان خالص افغان و سطح زندگی شان در حدود معلم مامور و کارگرخلاصه میشد به مراتب بالاتر از تصور نادری صاحب است و در اخیر
باید گفت که مردم عام از این دموکراسی که مرحوم نادری صاحب به ان مینازید خسته شده اند و اعضای حزب برای اولاد های خود درس های خوب
مقایسه به حکومات تاییدی شما به فرزندان خود دارند. ماهم از قتل های افراد
متاثریم به خصوص از قتل احمد ظاهر. روح شان شاد.
کارون...

>>>   ناص ی از استرالیا مطالعه فرمایند.......
ناصری صاحب .اگر در مورد موضوعی معلومات ندارید چیزی ننویسید.
با دشنام دادن به مخالف تان باسواد محسوب نمیگردید. برای انکه طرف
مقابل را مقصر و مسوول دانست ایجاب میکند که الفبای ابتدایی مرتبط
به موضوع را حلاجی و بعدا درفشانی کنید. .....

>>>   من واقعا گیج شدم.یک نفر میتواند توضیح بدهد فرق بین عساکر خارجی آمریکا وشوروی چه است.دالر واقعا چیزی خوبی دهنی آدم بیغیرت را میبندد
( ظاهر خیاط

>>>   جنایت کاران خلق وپرچم نه تنها نویسنده گان و شاعران وادیبان را به پولیگون های پل چرخی زنده زیرخاک کردند بلکه موچی ها،شورنخود فروشان ،لیلامی فروشان،کسبه کاران،متعلمین، معلمین،حقوق دانان،استادان پوهنتون، محصلین،مولوی ها،روحانیون و دکانداران را به نام نوکر های امپریالیزم در پولیگون های پل چرخی زنده زیر خاک کردند.نوکران دست پرورده برژنف ملعون وفاشیست حزب کثیف خلق وپرچم مسول تمامی بدبختی های افغانستان ازسال ۱۳۵۷ تاحال هستند.بعضی از رهبران بیخرد حزب کثیف خلق وپرچم در کشورهای اروپایی و آمریکا بازهم صدای احمقانه فاشیستی وانسان کشی خودهارا بلند میکنند و بعضی های شان جاهلانه از وضعیت دوران حکومت فاشیستی خودها ندامت وبعضا بافتخار یاد میکنند.من خیلی از محصلین شهید را به یاد دارم که قرار گرفته فامیل شان، اولاد های شانرا از جمع کردن تخم مرغ وازینطریق تهیه کتاب وکتابچه وپطلون برای رفتن به مکتب وباالاخره به پوهنتون رسیدند و میخواست بعد ازفراغت از دانشگاه برای وطن محبوب شان مصدر خدمت گردند اما جنایت کاران حزب فاشیست وکثیف خلق وپرچم این مسکین زادگان را در دوران پوهنتون روانه زندان کردند وبالاخره به شهادت رساندند. بهر صورت حزب کثیف خلق وپرچم در کودتای خونین وبالاخره فاشیستی شان معلوم بود که کودتا به خواطر قدرت گرفتن وپرکردن جیب های شان بودند ونه خدمت برای مردم کارگر وزحمت کشان افغانستان.این جنایت کاران برسر قدرت حتی بین رهبری شان هم اختلافات بروز کرده و همدیگر را کشتند.کودتای برژنف خایین وفاشیست ازنظر مادی و اقتصادی هم افغانستان را به پرتگاه سقوط قرار دادوافعانستان ازجوامع بین المللی هم درانزواقرارگرفت.دوستان و خوانندگان محترم میتوانند خواطرات سیاسی جنرال قادر که یکی از چهره موثر درکودتای خونین هفت ثور است مفصل بخوانند وازاهداف خطرناک حکام طراز اول حکومت وقت اتحاد شوروی راجع به مردم افغانستان و خاک افغانستان کاملا آگاه گردند که اهداف حکام شوروی نابود کردن ملت مظلوم افغانستان و تخریب تمامی زیر بنای افغانستان بوده است.
.خداوند متعال تمامی شهدای مظلوم راه آزادی و استقلال افغانستان سال های ۱۳۵۷ و۱۳۵۸ را دوران حکومت ننگین حزب کثیف وفاشیست خلق وپرچم را بیامرزند و روح همه شاد باشد.آمین ویا رب العالمین
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   منیژه جان نادری!
از این دست داستانها بسیار ساخته شده اند، لیست به اصطلاح 5000 کشته هم در رسانه ها درز کرد اما دیده شد که عده ای از شاملین در لیست منجمله سیاف متأسفانه هنوز هم زنده است که آن لیست تقلبی برآمد، در این هیچ شک نیست که نابسامانی هایی در دوران حاکمیت حزب دموکراتیک خلق افغانستان وجود داشتند اما معنی اش این نیست که همه تبلیغات علیه آن حزب نیز درست باشند.
شما در لیست ترتیب دادۀ تان تنها از شاعر بودن و استان بودن این افراد ذکر داده اید اما نگفته اید که فراتر از آن این افراد کی ها بودند، به کدام حزب و جریان سیاسی وابسته بودهند و آیا دلیل قتل شان صرف همین شاعر بودن، نویسنده بودن و استاد بودن شان بوده؟
جان اکه اش! حزب دموکراتیک خلق افغانستان هم حزب دیوانه ها نبود و نیست، بی تجربه گی سیاسی اعضای آن حزب در زمانش بجای خود اما گاهی به عملکرد مخالفین آن حزب در آن وقت آنهم در حین تیزی انقلاب نیز توجه نمائید، حالا زمان آن نیست که همه گپ ها بدون تحلیل پذیرفته شوند، آن حزب مشکلات خود را داشت اما مخالفین اش بر این مشکلات بیشتر افزودند، آن حزب بی تجربه بود اما مخالفینش بی تجربه تر و گستاختر از آن بودند، برخورد مخالفین با آن شیوه در آن مقطع زمانی
که از بیرون دستور میگرفتند، فقط خود کشی بود. بهر صورت، تاریخ گواه است که مخالفین حزب دموکراتیک خلق افغانستان حتی تا به الحال چه میکنند، شما از استاد پرتو نادری یاد کردید که لیستی از کشته شده گان را فراهم کرده است اما این را فراموش میکنید که همین استاد پرتو نادری بود که زمانی به صراحت تمام اعتراف نموده بود که (در تاریخ حکومت داری ها در افغانستان، حکومت حزب دموکراتیک خلق افغانستان پاکترین حکومت بود) اما حقایق در مورد حزب دموکراتیک خلق افغانستان را کمتر کسی میشنود، دلیلش این است که فقط همان حزب بود که با جدیت با ارتجاع، فیودالیزم، بورژوازی و امپریالیزم مبارزه میکرد که اکنون نماینده گان همه شان در قدرت اند و تمام رسانه ها با جدیت علیه آن حزب هنوز هم تبلیغ میکنند. اما بیاد داشته باشید که (حزب دموکراتیک خلق افغانستان اخگر زیر خاکستر است ).

میهن زرغون

>>>   از قرن ها پیش و تا حالا کشور ما همیشه مورد تاخت و تاز عساکر خارجی بوده از زمان های قدیم اگر دقت کنیم.مغول آمد.اسکندر مقدونی آمد انگلیس چند بار حمله کرد.شوروی.آمریکا آمد این به مراتب آمدن و رفتن اما اسلام همیشه در سرزمین پابرجا بوده و مردم مسلمانی شان را در قلب هایشان حفظ کردن وهيج وقت از آن فاصله نگرفتن.هر مسلمان خصوصا مسلمان های کشور ما هر فرد نگهدار دین و مذهب خودش است و این موضوع را برای خودش واجب ميداند.دراین مقاطع بعضی از اشخاصی خودخواه وسودجو و فرصت طلب فقط بخاطر منافع پلید خودش را ارثقال کل تعیین می‌کند.مثلی برهان الدین گلبدین.مولوی محمدی ودیگران این خودشان در بهترین کاخ های پاکستان باخانواده اش زندگی می کردند مردمان بدبخت ساده را تحریک می کردند که گویا اسلام درخطر است.مردم گوسفندی هم خودش را به کشتن میداد .مردمان زیاد را بکشتن دادن اگر کسی هم اعتراض میکرد زود زندانی اش میکردن ویا ازبین میبردن همین گلبدین مخوف زندان های شخصی زیرزمینی در پاکستان داشت.قتل های نا حق کرده این روزها شب ها خواب اش میبرد یا اینکه عذاب وجدان میگیره
( عبدالرحیم مجاهد پشیمان

>>>   مبارزه وتضاد همیشه بین ضدین واقع میشود اګر حزب خلق وپرچم خوکار وبرضد وطن بودند باید طرف مقابل یعنی مجاهدین مباید یا احزاب اسلامی وطندوست میبودند ودلسوز ،چطور امکان دارد که هردو به دین ووطن خاین باشند .بهرحال اګر بپذیریم که مجاهدین وطندوست ودین دوست بودند پس اعمال شان چرا برضد ارشادات دین وحب وطن بودند . تاجنګ برضد حکومت خلقیها آغاز وادامه پیدانکرد وتاګروههای مجاهدین اسیر منافع دیګران نشدند وپاکستان وایران دخالت آشکار درامور کشور نکرد فکر میکنم که حتا ناخن کسی هم خون نشد . وقتی جنګ ادامه وتوسعه پیداکرد سمپاتی ها وهمکاری ها بصورت آشکار وپنهان برعلیه حکومت وقت شکل ګرفت وحکږمت هم بنا چار بطرف هرکس دست انداخت وکسی را به زندان وکسی ر به قبرستان روان کردند . اګر مجاهدین درګفتار وکردار خودصادق می برآمدند درآنصورت میتوانستند کسانی را جنایت کرده به محامه بکشانند آما دریغا که توازچنګال ګرګمدرربودی چودیدم عاقبت خود ګرګ بودی .

>>>   نا صری صاحب این جمله ای طنز امیز را بخوانید برای شما خوب
------------ صدق میکند ... یک شخص از نویسنده ای پرسید که شما در این شب و روز چه میکنید .نویسنده گفت هیچ کتاب مینویسم پرسنده
سوال کرد که نام کتاب تان چیست نویسنده با تکبر گفت نام کتاب .. اسپ
چه گونه راه میرود . پرسنده گفت میتوانم نظری به کتاب تان بیاندازم .از صفحه اول تا اخر نوشته بود..تق وتق تق وتق......

>>>   به رشید ناصری
میشه آنهای که جیب های شان را پر کردن.آسمان خراش ها ساختن یکی دو نفر شان را نام ببرید.
( غوث الدین نانوایی

>>>   من خودم شخصی بیطرف وتاحالا به هیچ حزب و تنظیم.و گروه نبودم و هرگز نمیخواهم باشم. ازقدیم هااجدادم موتر تکسي داشت ومن هم فعلا در شهر کابل تکسي دارم.از ابتدا تا حالا شاهد همه ماجرا هاوسر گذشت ها بودم درچوکات حزب دموکراتیک اصلا مثله نژاد مطرح نبود همه اقوام مساوی برابر و احترام متقابل داشتن هیچ کس نمیتوانست بگويد توپشتون هستی وياتو هزاره هستی این موضوع خیلی مهم بود .فساد.دزدی.زورگیری.رشوه اصلا وجود نداشت وهيج کدامشان هم برای منافع خودشان تلاش نميکردن.تلاش شان ملی بود.چون یک مسلمان نباید دورغ بگويد چیزی که من میگویم این یک واقعیت است.لعنت خدا بر آنهای که در زاير، لاف از اسلام و مسلمانی میزنند ودر باطن کاری را انجام می دهند که کافر هم نمیکند کارهای را من از دیگر اسلام نما ها ديدم خجالت می کشم بگويم نیاز به گفتن نیست همه مردم ازخورد تا بزرگ واضح میدانند.مطمئن هستم که تا آخر عمر در ذهن مردم ماندگار است

>>>   جناب نادری صاحب وتحریر کننده گان محترم: - در قدم نخست باید خدمت شما روشن نمایم به الله قسم که نه عضوحزب خلق وپرشم بوده ونه عضوی کدام احزابوتنظیم های جهادی وغیره احزاب وجریان ها وشک الحمد الله که تاکنوخود را از شروویروس این مکروب های ساری وخبیث خود را نگاه نموده ام .
ای کاش از تاریخ چشم پوشی نه می کردیدویاازتاریخ وواقعت هابه نفع این وآن افتراوبهتان دروغین ودور از واقعیت تاریخ نظرهای مغرضانه رابیان نمی کردید بیاید منحیث یک افغان مسلمان ازکار کرده گی هایکه به نفع ملت از هردو طرف صورت گرفته باشد میگذریم بیایم بر سر جنایت های هردوطرف ایمانآ ووجدانآ قضاوت نمایم
1-کی بیشترین مکتب ها،پل وپلچک ها، شفاخانه هاکلنیک ها موسسات وادارت عام المنفعه ملی ودولتی راسوختاند وکی بیشترین سرک هارا تخریب وانفجار داد؟
2-کی بیشترین وسایط ترانسپورتی ادارات دولتی وملکی رابیشر چور وچپاول نمود ؟
3- کی بیشترین دیپو های پرازموادغذایی لوژستیکی ، تخنیکی ،طبی وغیره راچور وتاراج نمود؟
4- کی بیشترین زمین های دولتی را بیشرمانه غضب نمود ؟
5- کی بیشترین بلند منزل ها ، پارتمان ها،هوتل ها،دیسکویت ها،حوض های آببازی باغ های زینتی فابیکه هادرداخل وخارج وکشتی های تجارتی دردبی وامارت از خون وگوشت ملت در اختیاردارند ؟
6- وخجالت آورترازهمه کی به خاطر عیاشی وفحواشی خودکی چهار زن درداخل وخارج گرفته ؟
7-درزمان حکمرانی کدام وطن پرستان وکدام وطن فروشان بیشترین قسمت های خاک مادروطن رابه پاکستانی هاواگذار کرد ؟
8- در زمان سلطه کدام عدالت خوهان از حق وحقوق مردم عدالت خواهی صورت گرفته وحق به حقدار سپرده شده است ؟
9- در زمان حکومت کدام گروه دذدی ، آدم ربایی واختطاف ،انفجار وانتحار بیشتر صورت گرفته وجریان دارد ؟
10- در زمان حکومت کی هزاران واسط موتر دار ، زرهیدار صدها بال طیارات مختلف نوع نظامی وملکی صدها ضرب توپ سخاوتمندانه به دشمنان کشور ماتحفه گویادودسته با سیاه رویی تام به شرق وغرب تقدیم گرید؟
11- در ظرف 3روز جنگ قدرت طلبی بالای چوکی بیشتراز 65 هزار شهروند کابل زمین را بدون گنا ه به شهادت رسانید وهزاران تن دیگررا زخمی وهزاران خانواده را بیخانمان کرد ؟
12-درزمان که جوانان ما پودری ، چرسی ، دذد ورهزنگردیده وهزاران جوان ما به کشور های خارج از جغرافییایکشور ما از دامن پاک مادر وطن فرار نموده اند ؟ ووو.
اگر مسلمان باشیم ووجدان پاک وغرور افغانی وقضاوت ایمانی داشته باشیم خود بخود همچو آینه واری معلوم وهویدااست که نمیتوان آفتاب را با دوانگشت پنهان نمود .

>>>   حالا گرفتیم که حرف های شما درست.کمونستها انقلاب کردند خیانت نمودند بی تجربه بودن باشوروي رابطه داشتن.قبول داریم.بعدش همان حکومت را با پایتخت زیبا اش گذاشتن روی مشقاب دادن به دست شما.شما چیکار کردید در ظرف دوماه هرچه سرمایه بیت المال بود غارت کردید حتی آهن آلات فابريکه ها را به پاکستان انتقال دادید.خوشی‌های مردم را از آن ها گرفتید.مردم کابل اجساد عزیزان شان را درحويلي های شان دفن میکردن اینقدر خرتاخري شده بود که هر کوچه یک ریس جهمور داشت نماز شام کسی مسجدميرفت.اگر سرو.وضع اش خوب بود همه لباس هایش.ساعت.پول.لنگی اش را ميگرفتن .اگر با لباس ساده وچپلک میرفت مسجد لت و کوب اش میکردن چرا مثلی موش مرده آمدی مسجد. .خودشان که نماز نميخواندن فقط دمی مسجد داخل کوچه ها دنبال غارت کردن لچ کردن بودن.خداوند لعنت شان کند.
( ظاهر خیاط


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است