غنی با ادعاهایش مطابقت ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۶    ۱۳۹۷/۶/۳۰ کد خبر: 154788 منبع: پرینت

این روزها اشرف‌ غنی احمدزی رییس حکومت وحدت‌ملی سخنان جذاب و وعده‌ های جالب را به آدرس هزاره‌ ها و غرب کابل ارایه می‌ نماید.

به الطاف و مهربانی‌ های چهارسال و اندی از زمامداری ایشان که در حق مردم ما روا داشته‌ است اشاره نمی‌ کنم برای اینکه همگان خوب می‌دانند اما در همین لحظه بیاییم و بسنجیم که حضرت ایشان تا چه حدی و بطور عملی در مطابقت با سطح گفتارها و ادعاهای خودش قرار دارد؟

اگر از سایر موارد صرف‌ نظر کنیم و تنها در بخش مشارکت سیاسی و اصل توازن در حکومت موجود تمرکز نماییم موارد زیر قابل پرسش است:
1- نقش ما در تصمیم‌ گیری‌ های کلان کشور کجا است؟
2- در رهبری نهادهای امنیتی خو هیچ، در پست‌ های کلیدی و حتی در بدنه متوسط چند نفر از هزاره‌ها حضور دارند؟
3ـ چند دیپلمات و یا سفیر هزاره در دستگاه وزارت‌ خارجه وجود دارد؟
4ـ در کابینه و پست‌ های مهم دولتی دیگر، چند تا هزاره گماشته شده‌ است؟

در واقع با جرات می‌ توانیم بگوییم که بطور کلی سطح مشارکت و حضور هزاره‌ ها در ساختار این حکومت به دو درصد هم نمی‌ رسد و این درحالی است که بیشترین کادرهای ورزیده، تحصیلکرده و نخبه‌ در میان مردم هزاره وجود دارد.

خوب است اشرف غنی مردم ما را به استخدام چندتا مشاور نمایشی، سخنگویان سفارشی و وعده‌های سرخرمن آنهم در این‌ سال‌ آخر حکومتش فریب ندهد.

سلمانعلی ارزگانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
مردم هزاره
غرب کابل
نظرات بینندگان:

>>>   گرچه برادران هزاره ما مستحق بیشترین سهم به نسبت لیاقت واهلیت خود هستند امابازهم جای شکر است : معاون دوم رئیس جمهور ، رئیس شورای صلح ، رئیس کمیسیون حقوق بشر ، قوماندان گارنیزیون ، معاون سخنگوی رئیس جمهور، مشاور رئیس جمهور درامور دشت برچی ، والیان السوالان قوماندانان ولایات بامیان دایکندی ازبین خود مردم ؛ معاون دوم رئیس اجرائیه ،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است