مشاور در امور برچی؟!
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۴۶    ۱۳۹۷/۶/۳۰ کد خبر: 154798 منبع: پرینت

یگان نفری که با رییس جمهور غنی نزدیک است مثلا استاد دانش، شاه حسین مرتضوی و یا هم داکتر رسول طالب برای ایشان توصیه کنند که بجای تعیین مشاور در امور برچی شایسته سالاری را در حکومتش نهادینه کند به دو دلیل؛ اول اینکه محرومیت، ناامنی و بیکاری خاص دشت برچی نیست و دوم تقرر مشاورین کارساز نیست.

در طول مدت کارم بعنوان یک کارمند حکومت بارها شاهد بوده ام که فرزندان مناطق محروم و افراد بی واسطه و روابط در پروسه های رقابتی کامیاب شده اند اما در مراحل بعدی در برابر تقرر آنها ده ها موانع و معیار قرون وسطایی ایجاد شده است بگذار چند مثال را اینجا شریک کنم تا کمی مساله روشن شود.

اول، در یک پروسه رقابتی برنامه سی. بی. آر و کمیسیون خدمات ملکی 58 نفر از هموطنان مسلکی و جوان ما در بست های آمریت و مدیریت ولایات وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی کامیاب شدند سپس معین تخنیکی قبلی احمد شاه سادات که سرپرست آن وزارت نیز بود در تبانی با تعدادی از وکلای قومگرا و محلی اندیش که نتیجه را به نفعشان نمی دیدند پروسه متذکره را ملغی اعلام کردند. آن زمان من گزارش مفصل این حق تلفی را کتبی و شفاهی با استاد دانش و اداره امور ریاست جمهوری و بطور خاص بانو کامله صدیقی شریک کردم و اما متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت.

دوم، گفته می شود در پروسه رقابتی کانکور وزارت دفاع 37 تن از بچه های مناطق محروم کامیاب شده اند و حال آن وزارت فقط 8 تن آنها را می پذیرد و بقیه را بخاطر درصدی سهمیه بندی شده قومی رد کرده است.

سوم، یک گزارش طلوع نیوز را شنیدم. یک جوان به نام احمدزی در یک پروسه رقابتی در بست تکنولوژی و نوآوری وزارت مخابرات کامیاب شده و اما وزیر مخابرات در بدل تقرر او 10 هزار دالر رشوت خواسته است.

واضح است که این تمرین های نادرست حکومتداری، فساد مالی و سیاسی را در ادارات نهادینه می کند، تبعیض را به یک رویه پذیرفته شده تبدیل کرده و در نتیجه عدالت و تخصص قربانی روابط قومی و مصلحت اندیشی های ناروا می گردد.

رییس جمهور باید بداند که کشور با نهادسازی سالم آباد می شود نه با تقرر مشاورین بی شمار. قانونگرایی، شفافیت، شایسته سالاری و نظارت منظم از شاخصه های اصلی یک نهاد سالم است. اگر کشور با تقرر پی هم مشاورین آبادشدنی بود همین اکنون هم شما و تمام نهادهای مهم حکومت وحدت ملی در تقرر مشاورین رکورددار جهان هستید.

بخاطر مقرری های غیرضروری و تیمی تان روی خدا بیامرز رییس جمهور کرزی را شسته اید!

یاسین صمیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مشاور ارشد
دشت برچی
قومگرایی
نظرات بینندگان:

>>>   خوش‌باشید که‌یک مشاور در امور برجی داشته باشید تا کار های فحشا را به صورت درست اداره کند در این روز ها قیمت های پس و پیش و در دهان گرفتن تغییر نموده است بخاطر تطبیق نرخها مشاور ضروری است

>>>   اگر برای دشت برچی مشاور تعیین میکنید برای کوته سنگی هم باید ! همینطور افشار کارته سخی همه مستحق اند

>>>   کدام ....این مشاوریت را قبول کرده و مشاور میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است