معاون دادستانی آمریکا نقشه عزل ترامپ را داشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۳    ۱۳۹۷/۶/۳۱ کد خبر: 154806 منبع: پرینت

یک رسانه آمریکایی مدعی است معاون دادستان کل آمریکا به دنبال قانع کردن مقام های بلندپایه واشنگتن برای استراق‌سمع از ترامپ و در نهایت عزل وی بوده است.

نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد «راد روزنشتاین» معاون دادستان کل آمریکا سال میلادی گذشته پیشنهاد شنود مکالمات دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور را مطرح کرده تا مدرکی در تایید هرج‌ و مرج جاری در کاخ سفید باشد. در عین‌ حال، وی پیشنهاد داده که برخی از اعضای کابینه را مجاب به همکاری در راستای اجرای ماده 25 قانون اساسی مبنی بر عزل رییس جمهور کنند.

ظاهرا با گذشت تنها 2 هفته از آغاز به کار در مقام معاون دادستان، روزنشتاین با نوشتن یادداشتی که در آن از مدیریت جیمز کومی رییس سابق اف‌بی‌آی در تحقیق پیرامون رایانامه‌ های هیلاری کلینتون نامزد دمکرات انتخابات 2016 انتقاد شده بود، نقش مهمی در اخراج وی ایفا کرد. ادعا می‌ شود که وی نمی‌ دانسته ترامپ برای اخراج کومی به این یادداشت استناد خواهد کرد.

گزارش نیویورک‌تایمز درحالی منتشر می‌ شود که روزنشتاین ادعای مطرح شده را نادرست و غیر منطبق با واقعیت می‌ داند.

البته این رسانه آمریکایی در گزارش خود بر بی‌ ثمر بودن تلاش‌ های روزنشتاین تاکید کرده و حتی نوشته است که برخی از مقام های دادستانی اظهارات وی را شوخی تلقی کرده‌ اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است