نکاتی در مورد بایومتریک رای دهندگان در رای‌دهی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۷/۷/۱ کد خبر: 154840 منبع: پرینت

1- حالا که بایومتریک رای‌دهندگان از سوی حکومت پذیرفته شده است، ثبت نام گذشته، خود مانع اشتراک بیشتر مردم است چون خوشبختانه کسانیکه چند تذکره گرفته اند و کسانیکه هزاران تذکره خیالی را استیکر زده اند نمی توانند از این جعل‌ها استفاده کنند و به این دلیل سطح اشتراک کننده‌ها شاید تا سه میلیون پایین بیاید اما از سوی دیگر میلیون‌ها شهروند کشور که به دلیل عدم اعتماد به شفافیت ثبت نام نکرده اند حق رای ندارند. خوب است به این جمع اجازه داده شود در روز انتخابات با نشان دادن اسنادی که شهروندی و هجده سالگی شان را تثبیت کند از حق رایشان استفاده کنند. ثبت نام با مکانیزمی که صورت گرفت ناقص و یک اشتباه بود و باعث یک فساد کلان شد و اصلاح هرفسادی در هر موقعی به صلاح و ثواب است نه انکار آن و این جرات را باید کمیسیون انتخابات داشته باشد.

2- آنلاین ساختن بایومتریک یکی از خواست‌های ما بود و حدود 6 میلیون دالر هزینه برمی دارد که قطعا ارزشش را دارد درصورتیکه حکومت و کمیسیون این کار را نمی کنند بسیار حتمی است که کد انگشت در روز رای دهی پرینت شود و در پشت برگه رای دهی چسبانده شود در غیر آن رای های تکراری که طبیعتا در حالت آفلاین بعد از ختم رای دهی و وصل شدن به سیستم تشخیص می‌شود قابلیت شناسایی از میان آرای داخل صندوق را ندارد.

3- به عنوان یک مجازات کسانیکه چند رای در چند محل در مراکز آفلاین می دهند همه‌ی آٰرایشان باطل شود چون اگر قرار باشد از میان چندین آرا یک رایشان اعتبار داده شود این پرسش که کدام رایش از میان چندین رای که گاهی به افراد متعددی داده می شود باید اعتبار یابد پاسخ ندارد از سوی دیگر این مجازات باعث می شود که سطح رای تکراری پایان بیابد و مشکلات اداری و تخنیکی بازیافتش کمتر شود.

4- چهره مثل انگشت باید با قابلییت (ABIS) atomatic biometric informition system چهره نگاری شود و در غیر آن باید ده انگشت بایومتریک شود چون اگر تنها عکس چهره فقط بعنوان یک عکس گرفته شود و فقط دو انگشت بایومتریک شود یک فرد می‌تواند پنج رای دهد و قابلیت تشخیص را هم نداشته باشد.

5- زمان نهایی برای اعلان آمار آرا در وبسایت کمیسیون و همچنان نشر پی دی اف آرا به تفکیک محلات با درنظرداشت رسیدن «دیتای» دورترین محل به محیط آنلاین از قبل اعلان شود چون باید اطمینان کامل حاصل شود که هیچ زمینه‌ی دستکاری وجود نداشته است.

بایومتریک
یک شخص، یک رای

نوررحمان اخلاقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
بایومتریک
رای دهندگان
نظرات بینندگان:

>>>   باید قید شود که کسی که دومرتبه و یا زیادتر رای داده از رای محروم شود و به پنجه قانون سپره شود تا پندی باشد به دیگر کج اندیشان. در جایی این کمیسیونی ها گفتند که کسی که دو مرتبه رای داده در اخیر رای دهی کمپیوتر نشان میدهد که چقدر رای از یک نام است که باید عدالت اجرا شود و ناظران دقیق در موضوع توجه کنند.
خراسان زاده

>>>   کسانی که تقلب میکند،میتوانند به هرصورت تقلب کنند ،و لو که انتخابات بیومتریک باشد.
توسط پروگرام های کمپیوتری،امکانات تغیر چهره و شصت انگشت میلیون ها نفر رای دهنده امکان پذیر است.

یک نفر با یک چهره و یک نشان انگشت رای میدهد،آن را شامل پروگرام کمپیوتر میکند و پروگرام کمپیوتر با تغیر چهره از آن هزاران چهره میسازد و با تغیر نشان انگشت،هزاران نشان انگشت و با تغیر نام،از میان هزاران نام و ولد،برایش نام و ولد انتخاب میکند و مشخصات آن در هزاران ورق انتخاباتی سفید درج میشود و داخل صندوق ها میشود و به کابل انتقال داده میشود.
شما در خواب خرگوش هستید و نمیدانید که جهان تخنیک دیجیتال چقدر پیشرفت نموده است و بزرگترین پروگرامیست های دنیا دیگر قادر به تشخیص واقعیت بودن و یا مجازی بودن یک شخص و یا یک خبر و یا یک واقعیت نیستند،چه رسد که شما به واقعیت یک چیزی پی ببرید.
ازمیان صد ها ویدیوی مصاحبه های بارک اوباما،یک ویدیوی جدیدی جور کردند که بارک اوباما با صدای خودش و با ویدیوی خودش،چیزی را بیانیه میدهد،که در زندگی آن را به زبان نیاورده است.
شما هنوز در خواب خرگوش هستید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است