چرا داکتر عبدالله به سازمان ملل رفت؟
دعوت عبدالله به سازمان ملل فریبی آمریکایی است تا یکبار دیگر توجه تمامی همپیمانان گذشته عبدالله را بسوی او جلب کرده و مخالفان و منتقدان اشرف غنی را از گرایش به سوی روسیه و ایران و چین دور کند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۱    ۱۳۹۷/۷/۲ کد خبر: 154854 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) داکتر عبدالله در هفتاد و سومین نشست عمومی سازمان ملل دعوت شد و عازم نیویورک گردید.
از منابع آمریکایی گزارش شده بود که باید یکی از رهبران حکومت وحدت ملی به سازمان ملل دعوت شود. بیشتر توجه بسوی اشرف غنی بود که طبق قرار قبلی باید اشرف غنی در سازمان ملل متحد از جانب افغانستان نمایندگی کرده و سخنرانی می نمود. پس از رایزنی های مکرر حمدالله محب رییس شورای امنیت ملی ارگ و دیگر سران حکومت برای تنظیم وقت ملاقات اشرف غنی با سران جهانی از جمله ترامپ، هیات افغانستان ناکام ماند و فقط حسن روحانی رییس جمهوری ایران برای ملاقات با اشرف غنی تنظیم گردید. حتی هیچیک از سران اروپایی نیز حاضر به ملاقات با اشرف غنی در نیویورک نشدند.

شنیده می شود که اشرف غنی به صلاح الدین ربانی نیز ابلاغ کرده بود که نباید در جلسه سازمان ملل در نیویورک شرکت کند و بجای وی حمدالله محب خواهد رفت. در هر حال از اشرف غنی دعوت نشد و برخلاف انتظار همه برای عبدالله ویزای آمریکا صادر گردید تا به عنوان نماینده افغانستان در سازمان ملل حضور یافته و در مجمع سالانه این سازمان سخرانی کند.

چرا داکتر عبدالله؟
اگر بدون جانبداری و واقعبینانه به موضوع دعوت عبدالله به سازمان ملل بنگریم به یک حقیقت مطلق می رسیم و آن نگرش فراگیر آمریکا در راستای فریبی دیگر است تا یکبار دیگر توجه تمامی همپیمانان گذشته عبدالله را بسوی او جلب کرده و مخالفان و منتقدان اشرف غنی را از از گرایش به سوی روسیه و ایران و چین دور کند و یکبار دیگر دست رقیبان منطقه ای خود را از نیروی سیاسی و نظامی در افغانستان تهی گرداند و همه را بسوی آمریکا بکشاند.

آمریکا این سیاست را بارها در حیطه افغانستان عملی کرده است. در زمان حکومتداری مجاهدین، تمامی سران مخالف و موافق خود را حول محور پاکستان و جاسوسان خود در افغانستان سامان داد و نگذاشت حتی احزابی که در ایران ایجاد و رشد و تجهیز شده بودند، بسوی ایران تمایل پیدا کنند.

آمریکا در زمان حکومت طالبان نیز تمامی اوضاع را در کنترل داشت و توسط پاکستانی ها بر همه امور افغانستان مسلط شده بود تا آنجا بصورت علنی نظامیان و بعضا سیاسیون امریکایی در مناطق مختلف کشور به طالبان مشوره می دادند و آنها را از جهات مختلف تجهیز و تامین می کردند.

آمریکایی ها برای فریب اذهان عامه ظاهرا اقداماتی را علیه طالبان به انجام رسانیدند و در ظاهر حکومت طالبان را ساقط کردند. در حالیکه بازهم طالبان را تجهیز و تمویل کردند و سران حکومت های بعدی مانند کرزی و غنی را مجبور ساختند تا از طالبان بد نگویند و زمینه حضور آنان را در جهات نظامی و سیاسی و اجتماعی تقویت نمایند.

الفاظ برادر مخالف، مخالفان سیاسی، افغان های ناراضی و ... از دستورات اکید آمریکایی ها برای سران حکومت (کرزی و غنی) بود که باید از زبان تمامی سرسپردگان رسمی آمریکایی ها در افغانستان بارها شنیده می شد تا مردم طالبان و مخالفان را از خود قلمداد کرده و علیه جنایات هرروزه شان هیچ اقدام عملی نکنند که چنین شد.

بی اهمیت جلوه دادن کشته های نظامیان هموطن نیز برنامه دیگری از سوی آمریکایی ها بود که دقیقا در تمامی مراحل خود اجرایی گردید و اینک دیگر کشته شدن فردی و جمعی نظامیان هموطن برای همه به صورت امری عادی درآمده است.

و اما اصل بحث؛
شاید با این توضیحات به این نتیجه رسیده باشید که آمریکایی ها در همه مقاطع زمانی تمامی تلاش داشتند تا تمامی نیروهای فعال در صحنه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی را در اختیار داشته باشند. حتی نیروهای مخالف آمریکا را نیز تحت کنترل گرفتند و از آنان در راستای منافع شان استفاده کردند.

موضوع دعوت عبدالله نیز به همین مساله برمی گردد. اینبار نیز آمریکایی ها تصمیم گرفتند تا طرح چندین بار عملی شده و نتیجه داده خود را در افغانستان پیاده کرده و یکبار دیگر سران سیاسی و نظامی و قدرت های قومی و منطقه ای را با دعوت از عبدالله بفریبند و ظاهرا برای همگان اعلام بدارند که تنها حامی اشرف غنی و یک قوم خاص برای قدرت در افغانستان نیستند و به تمامی قدرت ها و اقوام در افغانستان فرصت بروز می دهند.

متاسفانه این سیاست کهنه آمریکا یکبار دیگر نیتجه می دهد و سیاستمداران هرچند با تجربه اما خام و فرورفته در اعماق رویای رسیدن دوباره به قدرت، بازهم فریب آمریکایی ها را خورده از همین حالا به این می اندیشند که رویکرد آمریکا نسبت به آنان مثبت شده است و آنان می توانند بازهم به قدرت بازگشته و یکبار دیگر بر گرده مردم سوار شوند.

اما زهی خیال باطل! نمی دانند که سیاست کهنه آمریکا بازهم آنان را فریفته است و چشم و گوش آنان را بسته و رویای قدرت و زراندوزی مجدد، آنان کور و کر ساخته است.

در حقیقت اینها خدا را منکر شده اند و آمریکا برای شان همه چیز شده است که اگر به آنان توجه کرد یعنی همه چیز خواهند داشت و اگر از آنان روی گرداند انگار همه دنیا به آنان پشت کرده است.

خداوند همه را به راه راست هدایت فرماید.
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
سازمان ملل
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   درصورتیکه باداکترعبدالله عبدالله اعتماد میداشتن درابتدا که رای را پنجاه بعلاوه یک برده بود قدرت را به آن میسپاریدفکر کنم احزان عامه را جلب میکند

>>>   در زمان جهاد دولت جمهوری اسلامی ایران که با جنگ در عراق مصروف بود،هیچوقت نمیخواست که گروپ های هشت گانه در ایران،عملیات های نظامی را بر علیه دولت جمهوری دموکراتیک افغانستان انجام دهند.
زیرا خطر آن میرفت که افغانستان نیز از حزب توده ایران پشتیبانی کند و در نتیجه برضد جمهوری اسلامی ایران عملیات نظامی را براه بیاندازند.
از طرف دیگر ایران و شوروی در گذشته نیز جنگ هایی را بخاطر تصرف قفقاز بین یکدیگر براه انداخته بودند،بنأ نمیخواستند دوباره جنگی را بخاطر افغانستان براه بیاندازند.
از طرف دیگر چون ایران امریکا را منحیث دشمن خود میدانست،بنأ نمیخواست با از بین بردن دولت جمهوری دموکراتیک افغانستان،به امریکا کمک کند.
از طرف دیگر در طول تاریخ افغانستان هیچ هزاره به کاتبی هم نرسیده بود،اما صدر اعظم دولت جمهوری افغانستان یک هزاره شیعه مذهب بنام سلطان علی کشتمند بود.
بنأ دولت ایران از هزاره ها در افغانستان،صرف بخاطر تبلیغات مذهبی و کلتوری استفاده میکرد و در مقابل عراق،از افغانهای هزاره در جنگ منحیث سرباز استفاده میکرد که یک تعداد زیاد ازین افغانها در ایران هم در جنگ ایران و عراق کشته شدند و هم فعلاً در جنگ سوریه تلف میشوند.

>>>   اشرف غنی را بدنام ساخت که ګویا برای منافع امریکا کارمیکند آما اورا بدست سرنوشت رهاکرد همه زورمندان جنګسالاران ناقضین حقوق بشر وقاچاقبران را برعلیه اوتحریک وحمایت نمودند . درحالیکه ریاست اجراییه درقوانین حاکم ونافذه کشور جایګاه وشروعیت ندارد پس چګونه ممکن که ریس اجراییه درسازمان ملل متحد نماینده ګی حکومت ومردم افغانستان را بکند

>>>   اشرف غنی سرش خم شد. دیگر خیزک زده نمی تواند. امریکایی ها از خیزک زدن کرزی درس گرفتند. عبدالله نوش جانت. زه په ترپکی نیم. په خرپکی یم.

>>>   به جواب تحلیل نگارنده ای محترم باید نوشت که امریکا هیچ نوع اتکای سیاسی. و نظامی بر داکتر عبدالله ندارد، زیرا این شخص نه وزن سیاسی
و نه وزن نظامی در افغانستان دارد و حتی مخالفین جدی در درون حزب جمعیت دارد. نکته ای دگر اینکه نگارنده در مورد احزاب متمایل به ایران در افغانستان اشاره کرده اند که گویا مورد بی مهری امریکا قرار گرفته اند ، در این جای شک نیست. این احزاب در فهرست سیاه cIA نظر به پالیسی های امریکا در برابر ایران بر اساس تضاد میان ایران و اسراییل و عربستان سعودی قرار دارند. مردم افغانستان رنج بیپا یان از دست احزاب فرمایشی اسلامی افغانی که توسط ISI در سال های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ ایجاد شده بودند به فغان آمده اند و مضاعف بر آن احزاب افغانی ساخته ای ایران مصیبت کشور را را زیاد تر نموده است تحلیلگران اداره ای امریکا امروز از سقوط کامل طالبان بدست ایشان و نصب حکومت جدید ، نادم استند ، زیرا آنها در موجودیت نظام قرون وسطایی طالبان بهتر میتوانستند اوضاع را به نفع خویش ترصد کنند و به همین نتیجه گیری عربستان سعودی نیز رسیده است ،
حنظله

>>>   سلام به همه،
اگر داکتر اشرفغنی کاندیدای ریاست جمهوری سال 1398 باشد. داکتر عبدالله چاره جز معاونیت اشرفغنی ندارد. چون داکتر عبدالله تا حد توان از تمام ملت دفاع کرد اما چون یک تعداد از جمعیت های عقده ایی هستند و داکتر عبدالله را در نظر دیگران کم ارزش جلوه کرده اند، بناء اکنون اکثریت جمعیت و شورای نظار از عبدالله دل خوش ندارند. اما عطا محمد نور یک تعداد جمعیت ها را به پول خریده و تطمیع خود ساخته همیشه از مال بیت المال که در این چند سال زده و به جیب خود انداخته حالا حاتم بخشی میکند یک تعداد جمعیتی ها را از خود ساخته است. بناء عبدالله چانس کمتر دارد تا معاونیت کسی دیگر را قبول کند. چون عطامحمد نور، یونس قانونی، احمدضیا مسعود و امثال شان قبل از قبل به پوست دیگران داخل شده اند. و در تلاش جاپیدا کردن منحیث معاون رئیس جمهور هستند. بناء برای داکتر عبدالله بهترین گزینه داکتر اشرفغنی است که میتوانند هر دو در کنار هم کشور را رهبری و مدیریت کنند.
در اصل اگر فکر کنیم هیچ کس در فکر این ملت و این کشور نیست و هیچکس در قلبش حب وطن وجود ندارد. بهترین مثال برای اینها این است که اگر اینها واقعاً دلشان به این کشور و ملت میسوخت فامیل های خود را به داخل کشور می آوردند و میگفتند که اگر در نقطه از افغانستان جنگ انفجار و انتحار میشود باید فامیل من نیز آن را حس نماید. اما متأسفانه که اینها فرزندان و فامیل های شان را در بهترین کشور ها انتقال داده اند و اینجا از گوشت و پوست ما جمع میکنند و به آنها میفرستند. تا عیش و نوش کنند.
بناء هر کس که به حیث رئیس جمهور و معاونین اینده این کشور شود، ملت بداند که نه غم تو و نه هم غم کشور در فکر شان است.

>>>   غیر از پدرام کدام گزینه دیگری شما مردم ندارید
پیرام قل

>>>   گل خان امیری!
برای تاجیکها یک رهبر واقعی و دلسوز از تبار کلکانی پیدا کنید.

>>>   با این اندک حرف ها دل خوشی یک اشتباه محض است. اینجا سیاسیون بسا ابتکاراتی به امریکا و شرکایش کردند ولی هیچ جایی نگرفت. امریکا فقط فردی را میخواهد که سراپا تسلیم خواسته هایش باشد. باز هم دیده شود که بحران کنونی کشور بکدام بحران های جدیدی جای عوض میکند.

>>>   هوالله
عجب صبری
حلقه غلامی را قبول کردن واحضار شدن در زیرپای بادار میشود انرا صبر گفت ایا عقل ایجاب مینماید که انرا ثمر شیرین قلمداد نمود با این پیام مملو از تحقیر درقبال مردم ازاده افغانستان عجیب منطقی را افاده نموده اید ومارا به یاد کمونیستان سابق انداختید انها هم گاهی تره کی گاهی امین کارمل وگاهی نجیب شرفیابی درکرملین مینمودند ضرب المثل سابق مردم ما (ماته خان صاحب ....ویلی)
بلی امروز داکتر صاحب را یهود ها دعوت مینمایند وبه نسبت وفاداری به خان صاخب که اورا ......گفته غلام غلام غلام انها چقدر مسرور هستند که انها را خان صاحب (ماته خان صاحب ....ویلی).

>>>   چراغ سبز امریکا شروفساد وباندهای تبهکار را امید وار ساخته اند که با دارشان به نوکرش ویزه داده است شرم باد به انهایکی دیگران را غلام امریکا گویند ولی به یک ویزه یک نویسنده رسالت خویش را فراموش کرده چاپلوسی امریکا کنند شمایان از اول نوکر بودید که منحیث قوای پیاده امریکا درافغانستان عمل کردید...
ګیلانی

>>>   [جای شکر است که برای رهبران حکومت ما هم ویزه میدهند اگرچه به یکی ، باز هم صد بار جای شکر گذاری است ، باید ع بمجرد برگشت یکئ گاو چاق وچله را خیرات کند ، انشا لله که افغانستان روبه پیشرفت است همین هم یکی از نشانه هایش است،
ر

>>>   فقط همین رفتنش به امریکا این همه امید را به شما بخشیده است؟ افسوس به حال تان! اشرف غنی غیر از آنهم تبعۀ امریکا است، امریکا با این ترفند عبدالله را شکار کرد و عبدالله هم مردی نیست که از دام امریکا خود را برهاند.

>>>   بلی! در دل شما زنده کرد نه در دل مردم. کوشش کنید از طرف خود صحبت کنید.

>>>   این ثمر برای شما خیلی شیرین است !!!
به افتخار این شیرینی یک شارگشتک براه اندازید موتر هارا رنگ آمیزی کنید وبا کلاشینکوف وتفنگچهای خود زجان چند کابلی را بگیرید !

>>>   ﺑﺎ ﻋﺮﺽ ﺳﻼﻡ. اﻳﻨﻘﺪﺭ ﭘﻮﻝ ﻛﻪ ﺩاﺭﻩ ﭼﻲ ﻛﻨﻪ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺩﺭ ﻫﻤﻲ ﻗﺴﻢ ﺭاﻩ ﻣﺜﻞ اﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﺪ. ﺷﺶ ﻣﺎﻩ ﭘﻴﺶ ﺑﻪ ﻫﺮاﺕ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺑﻭﺩﻭ ﺩاﻟﺮ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻣﻴﻜﺮﺩ. اﺯ ﻓﺮﻭﺵ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ ﺯﻳﺎﺩ ﺩاﻟﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ.
ﻣﻴﺮ ﻋﻆﻴﻢ

>>>   شـــكـــــــريه باركزي ميگويد داكتر صاحب عبدالله درزمان وزارت خارجه اش 70 فسصد پرسونل را از السوالي خودش تعيين كرده بود

>>>   هدف اينها جز تقسيم چوكي ها درطي اين سي سال چيز ديگر نبوده است فقط تقسيم چوكي ها وبس !

>>>   بعد از وزارت خارجه كه در اواخرش با پاكستان رابطه شخصي خوبي برقرار كرده بود يا بهتر بگوئيم تسليم شان شده بود در طي دوران بيكاري اش هيچ كاري انجام نداد فقط مصروف دريشي ونكتائي بستن بود او به اساس كدام شايستگي يا كدام هنر خارق العاده كانديد نشده بلكه اين تحفه را استاد رباني برايش داده است كه در دور دوم اورا از طرف جمعيت كانديد ساخت اگرنه او كدام كرازما ياشخصيت ندارد كه اورا از ديگران برجسته تر نشان دهد فقط يك دست آويز دارند جهاد ومقاومت!
هدف در طول سي سال هميشه به چگونگي تقسيم چوكي ها خلاصه شده وبس !
گيلگمش

>>>   ما از تیم مجاهدین عبدالله عبدالله حمایت میکنیم، تیم با ترکیب حزبی خوب، ترکیبی قومی خوب و ترکیب دینی خوب. ما از اشخاص سکولر نفرت داریم.
غلام رابانی

>>>   جالب و آموزنده! داکترعبداله عبداله نتوانست حتا تاجیکهای خود را کله به کله بکند. حتا در مجلیسی که بنده خودم هم اشتراک ورزیده بودم ایشان شکست خود را پزیرفتند!!!

>>>   داکترعبدالله عبدلله شخس جوان وطن دوست صادقان خدمت گزار جامع هیجگاه دنبال تعصب قومی نبوده همه ملت افغانستان را ازیک دیدگاه میبیند
با احترام اقبال حنیفی

>>>   عبدالله یک وطن فروش است که بخاطر رسیدن به قدرت به هر معامله یی حاصر است

>>>   نوکر وغلام امریکا است

>>>   پنجرمین هااگرکامیاب شود 5میلیون نفر باید بستره های شان جمع کند برای مهاجرت به کشورهای خارج چراکه جنگ داخل درمیگیرد مردم ازدست پنجرمین روز خوش را نخواهد دید ازخداوند میخواهیم چاره عبداله بکند.
شهروندکابل

>>>   مردم به دیسانت شده های استفاده جو و فرصت طلب رای ندهید۰ رهبر ملت باید فرزند اصیل ملت باشد که همیشه در هر حالت خوب ویا حالت بد در پهلوی ملت خود باقی مانده اند و به آن همیشه وفادار بوده و میباشند۰
آسمائی

>>>   شـــكـــــــريه باركزي فرق بین اسم عام و اسم خاص را نمیداند بقیه را بگذار در جایش۰
کابورا

>>>   گیرم که فلک جامه دهد کو اندامش.
داکتر عبدالله عبدالله .نه از نگاه دانش سیا سی و نه از نگاه
وزنه ی مر دمی برای ریاست جمهور ی افغانستان درد بخور است
او از خیرات سر استاد ربانی ومسعود به این مقام رسیده و
خودش در چانته ی خود چیزی ندارد.
احمد توانا وین.

>>>   100 فیصد حمایت مردم افغانستان رادارد بخاطریکه نه فراشوتی است ونه دیسانت شده افغان است افغان مسلمان است مسلمان مانند دیگران نه یهود است ونه هم وهابی نه مریض واعصاب خراب ودیوانه است ونه هم گدی پلاستیکی که به کمک حکومت ودولت حمایت گردد عبدالله کاندید مردم افغانستان است وپیروز میدان است انشاءالله هیچ رقیب ندارد عبدالله درقلب هر افغان جادارد

>>>   تیم اصلاحات وهمگرای تیم مردم مجاهد ومسلمان افغانستان است رهبری این تیم مردان میدان وسیاست هستند وهمیشه در همه عرصه ها خوب درخشیدن هیچ وقت در تحت هیچگونه فشار مردم افغانستان را تنهانگذاشته واز حقوق وتمامیت ارضی این وطن مردانه دفاع کرد مثل دیگران نه میهن فروش ونه یهودی ونه بدون زن فرزنددر طول عمربوده که از عاطفه انسانی هیچ فهم وشعور نداشته باشد؟این مردان از عماق میلیونهامردم قهرمان این سرزمین برخواسته تا باردیگر این کشوررا از کام وطن فروشان وجاسوسان تربیه شده کشور های خارج نجات بدهد مردم سر بلند وسلحشور افغانستان دیگر فریب مزدران را نخورید داکتر عبدالله عبدالله را همایت کنید تا به صلح و ثبات برسیم

>>>   ما فقط یک کاندید مردمی داریم که داکتر عبدالله است دیگران را خو همه میدانند که به تیله چالان شده اند وتا این سرحد رسیده اند اگر کرزی نباشد اصلا ماشین مبلین خور زلمی رسول چالان نمیشود واگر اسراییل نباشد ماشین کهنه اشرفغنی زلمی رسول را کرزی اخطار داده واشرفغنی را اسراییل وخانمش که اگر درانتخابات ناکام شدید ما خفک تان میکنیم این دو مریض بیچاره از ترس جان شب وروز میدوند که خفک نشوند

>>>   فیصد حمایت مردم افغانستان رادارد بخاطریکه نه فراشوتی است ونه دیسانت شده افغان است افغان مسلمان است مسلمان مانند دیگران نه یهود است ونه هم وهابی نه مریض واعصاب خراب ودیوانه است ونه هم گدی پلاستیکی که به کمک حکومت ودولت حمایت گردد عبدالله کاندید مردم افغانستان است وپیروز میدان است انشاءالله هیچ رقیب ندارد عبدالله درقلب هر افغان جادارد

>>>   میگن سونامی داره میاد و اقای دبل عبدالله هم دنبال سوراخ موش است تا قائم شود

>>>   خداوندتورا بشر مانه میرعظیم تنها کاندید که از بین مردم افغانستان بر خواسته ودرملته میداند داکتر عبدالله است خداوند تورا بشرمانه میر عظیم
آرزوجان کابلی))

>>>   آقای عبدالله مردمیانه رواست.
نقوی

>>>   داکتر عبدالله از هیچ چی حراس ندارد شما دیدید تمام افغانستا را پاکستانی ها گرفته بودن بجز پنجشیر از همو نجا دالخوران ونوکران آنهارا شکست دادن سونمی دگه کدام حرف مفت است .
آروزوجان کابل))

>>>   این آقا که ممکن از تیم غنی کوچی باشد- این... را علیه عبدالله نوشته. جانم قهقه نمودن و سر وصدای ... را ملا غنی کوچی سرمیدهد و تا به احد بزکشی و شتر جنگی را هم با خنده و قهقه و نگاه نمودن بطرف دوستم پهلوان به پیش برده- چیزی پوشید ای نیست -همچنانکه غنی کوچی با تسلط به وزارت مالیه تا امروز تمامی مخارج کمپاینهای انتخاباتی هر دو دوره خود را که به ملیارد دالر میرسد- از آن وزارت بدست آورده و بعدآ زبان ستیزی غنی و قومگرایی و عقبگرایی غنی را همه دانشگاهیان در دانشگاه کابل شاهد بودیم- همچنانکه در پست اخریش که قبل از ثبت نام خود را از حکومت چپاول کنار کشید یعنی تسلیمی مناطق از قوهای خارجی به داخلی نیز- جهت شناختنتن خود در ولایات و تقسیم پول به یکعده افراد سرشناس و مردم فروش در ولایات برای امروزش یعنی برای انتخابات صورت گرفت.
کابلی

>>>   چند نكته دوباره نوشته فوق:
١-شفاخانه جمال الددين. افغاني نام دارد نه جمال الدين اسدابادي
٢- كل شي يرجع لاالاصل اوكه ازخون مادر خود يعني پشتون بودن شرم دارد بنا بر
هدايت قران در زنده گي كامياب نخواهد شد
٣-ميگويند كه او به بزرگان خويش خيلي حسود بود وهركاريكه از دستش شده است كرده است
٤- ازكندهاري بودن وپشتون بودن بدش ميايد براي اينكه در ... ديده است
٥- داكتر چشم است ولي ازچشمانش هميشه أب روان است
٦-چوب خطي هاي او حالا هم در اكثر ممالك سفير-مستشار وسكرتر است
و..........بنا لياقت يك مديريت عمومي رآهم ندارد چه رسد به رياست جمهوري.

>>>   جرا از خانم مريم نجف كه در روزنامهً (نوويل اوبسرواتور فرانسوي) ١٤ ماه ديسمبر ٢٠١٣ نخسهً بنا بر عرض خانم نجف در محكمه هاي فرانسه سر داكتر صاحب عبدالله حرف نه ميزنيد؟؟. ر'يس جمهور ايندهً افغانستان تحت تعقيب محكمه هاي فرانسوي. ها ها ها...

>>>   شنیده بودیم که داکتر عبدالله از طرف مادر تاجیک است و وپدر ایشان از قوم پشتون . ولی فعلا برعکس نوشتید و از طرف دیگر باید گفت به احتمال زیاد زلمی رسول می بره و اشرف غنی و عبدالله نمی برند.

>>>   تحلیلگر متاسفانه عقده مندانه به موشگافی نکات منفی درموردداکترعبدالله پرداخته وازسازماندهی وزارت خارجه، شجاعت دردوران مقاومت، خدمات ایشان دربخش صحی دردوران هجرت هیچی نگفته است.
لازم به ذکراست که داکترعبدالله از طرف پدری مربوط به قوم پرافتخارپشتون وازطرف مادری مربوط به قوم پرافتخارتاجیک می باشد که تحلیلگرافغان پپر آن رامعکوس نگاشته است.
پاینده بادهمه ی اقوام پرافتخارکشورما.
افغانستان دوست

>>>   دوستان لطفآ این حقا یق را به نشر برسانید !
او پسر مرحوم عبد الله نا م پنجشیری است که در سن ۴-۵ سا لگی اش مادر بیوهٔ اورا مرحوم غلام محی الدین خان زمریانی، سناتور انتصابی از ولایت قندهار نکا ح نموده و به شهادت دوستان مرحوم مولانا ارشاد عقد نکاح شانرا بسته - و اما مادر مرحومهٔ او نه پشتون و بلکه از اهل معروف پنجشیر یعنی خواهر مرحوم عبد الا حمد خا ن معین اداری وزارت معارف زمان محمد هاشم خان صدر اعظم و یا خواهر مرحوم عبدالقیوم خا ن عطا ئی ما مور سابقهٔ وزارت امور خازرجه و رئیس اداری دورهٔ صدارت شهید نور احمد خا ن اعتمادی و یا خواهر مرحوم عبدالمجید عطا ئی بهنام ما مور وزارت امور خارجه و شاعر توانا بوده است - و خالهٔ محترمهٔ جنا ب داکتر صاحب همیشه از خدمه های محرم و نزدیک مرحوم ملکه حمیرا همسر اعلیحضرت محمد ظا هر بوده است و ازین رو همه شا ن مقربین دربار و اما خود شان که در جبهه داری های ماجرا و کشت و کشتار ۶۵ هزار بینوای کابل و درو مردم افشار - با طغیا ن حکمتعار و دوستم و مزاری و ربا نی تا احمد شاه مسعود و غیره .... - معاون ریاست ارکان مسعود خا ن بوده اند درست و روشن دست خون آلود خودرا در خود وطن دارند
وجدانآ در وزارت خارجه غیر از دیگر جفا ها - با نگهداری زن و فرزند در دهلی - از درک شب زنده داریها و حتی می گسا ریها و لکه داریهای ماموره های خود فروش - حرمتی برای آن قصر مرمر مسجد نما نما ند که نما ندممکن مثال زیاد باشد ولی خودشان خانم ح .. ص و خانم ز.. ر را خود بیاد دارند
و حال نمیدانم بکدام رو ناموس ملتی را حامی خواهد شد که خود تا توانست با آن بازی ننگین کرده است که به نظرم فقط فعتبرو یا اولوالباب باید گفت و بس حقگوی با حضور خداوند

>>>   معلومات نسبتاً خوب اما با اشتباهات.
اول اینکه داکتر عبدالله پدرش از قندهار و مادرش از پنجشیر است.
دوم باید خاطر نشان سازم همانطوریکه لیاقت رئیس جمهور شدن را اول کسی دارد که پشتون باشد به همان شکل پنجشیری ها نیز لیاقت دیپلومات شدن را دارند. چون مثل پشتون ها ...نیستند و آداب معاشرت و ادب را میدانند.
کابلی

>>>   مطمئن باشید این شخص در جهت رفع تبعیض قومی هیچ قدمی نخواهد برداشت بلکه باالعکس امکان تثبیت شرایط نامتوازن قومی کنونی از جانب این شخص وجود دارد بیاییم به جناب زلمی رسول که در سوابقش لااقل چندین خدمت وطن دوستانه وجود دارد رای بدهیم. رای به غنی و عبدا... به خدا اشتباه است.

>>>   یگانه شخص که لیاقت وزارت را داشت جناب داکتر عبدالله بود و در وقت وزارت ایشان کارهای بسیار بنیادی در وزارت خارجه انجام یافت که این وزارت را بهترین وزارت در کابینه ساخته بود از جمله کار های اساسی کمپیوتری ساختن سیستم ویزا و پاسپورت افغانستان و ترییننگ پرسونل وزارت به سیستم جدید بعد از ایشان هر وزیری که در وزارت خارجه امده فقط یک حرف داشته که کمیت قومی در نظر گرفته نشده و چند نفر دوازده پاس را تعین کرده اند و بس به شمول وزیر سه ماهه جدید که تازه میخواهد به ریس جمهور ارادت خود را نشان دهد .
عباس

>>>   هرچه باشد چون از قندهار است ما برایش رای نمی دهیم

>>>   رای به عبدالله عبداله رای تجزیه کردن افغانستان و نفاق ارودن در بین قوم ها

>>>   عبدالله عبداله بزریګترین فاجعه افشار رای برایشان ندهد
سلیم از کابل زیبا

>>>   داکتر عبدالله پیروز میدان است انشاه الله برنده مقام ریاست جمهوری افغانستان میشود داکترعبدالله را حمایت میکنیم.
احمدشکیب"احمدی"

>>>   بادغیس ویران:
من به همه شما که در اینجا نظر میدهید حیران استم..چون به همه کاندید ها توهین میکنید و هیچ کاندیدی را قبول ندارید پس اگر اینها بد استند پس کی باید رئیس جمهور شود ...بس کنید این حرفها را ...هر کس انتخاب میشود بشود ..عبدالله بد،اشرف غنی بد ،زلمی رسول بد ،سیاف بد..وووووو...پس کی خوب است ...لابد کرزی ..خوب است ..خداوند او را ... کند.
.

>>>   متاسفانه یکباردیگرازبچه استاداستفاده کردن قسمیکه ازخودآن استفاده شدبازحقوق تمامی تاجک هارابایدبه یک ولایت کوچک واگزارکرد
آیابه جمعت اسلامی پندنبودواقعه کانفرانس بون.....
آیاصلاح الدین برایت پندنبودانتخابات گذشته که استادربانی ازعبدالله شخصیت ساخت ومطرح شدبعدا آن به خودحزب ساخت...
وحال هم میگویدحزب جمعت به ما پیوسته است....
به جای اینکه جمعت ترامطرح کرده است

>>>   عبدالله از نامش پیدا است که بنده خدا است مسلمان است از افغانستان است افتخار جهاد ومقاومت را دارد زن یهودی ندارد دوتابعیته نیست مردم افغا نستان براینطور یک فرزند صدیق میبالد .
فیصل کابلی

>>>   يروزي داكتر صاحب عبدالله هيچ دست آوردي براي كش.ر نخواهد داشست براي اينكه او جز تقسيم چوكي ها كدام پلان ديگر ندارد بنا اگركسي ميخواهد دوباره مشكلات سال هاي 71 تكرار شود به او راي بدهد اگر مي خواهد كارهاي خوبي صورت گيرد و سطح اقتصاد مردم بلند برود به اشرف غني راي بدهد

>>>   عبدالله لیاقت ندارد وی... ملت است اشرف غنی برنده است
احمد از مزارشریف

>>>   این بنده خدا خو...۶۰۰۰۰ هموطن کابلی ماست - سال ها به نام... بوده مردم ... و این معامله گر و ... را خوب بشناسید.اصلآ ظرفیت ان را ندارد.

>>>   گنایش نیست مسلمان‌ است مسلمان هم مسلمان افغانستان چرا فساد نکند چرا قوم پرستی نکند در اسلام هیچ عیبی نیست عیب در مسلمانی ما افغنهاست
با‌ نام... وطن را دربدر کردن چی مولی در دست دارن از ... جز یتیم بیوه بیخانه دربدر...قضاوت این ها به دوش ملت به خواب رفته است که با این ها چی میکنن رای میدهن و دوباره دندان ها و نیش های این... پیر را بر جان خود تیز میکنن یا نه تا یکبار‌دیگر وطن دربدر و بیچاره مارا بسوزانند
عباس حیدری

>>>   تیم داکتر عبدالله متشکل از چند تاجک ...و هزارهای... است ، در زمان وزارت خارجه با مقرر نمودن همیشه پنچیشر ها حتی مدیریت این وزارت را زیر سوال برد .
داکتر عبدالله یک تاجر است ، و صرف کسانیکه پشتبانه اوست با راهی انها تجارت میکند در انتخابات گذشته با گرفتن مقدار پول از دولت فعلی از کاندیداتوری خویش در دور دوم گذشت. و اینبار نیز صرف با لوه دادن یک تعداد اشخاص یکه حتی نمیداند چرا راهی میدهد میخواهد تجارت کند... و این زمانی ثابت خواهد شد که انتخابات بگذرد.

>>>   داکترعبدالله مجهول الهویت است خودش ادعادارد که ازهلمند است شما نوشته اید که ازکندهارمردم درشک است یک تعداد میګوید که اسیرجنګ شوروی است اصلا ازاتحادشوروی است به هرصورت ازهرجای که باشد حلاتابعیت افغانی دارد اصلأ درد به خوراین سرزمین نیست فقط به یک ولسوالی خدمت میکند به امید اینکه دراینده اګرپیروزشد مصدرخدمت به همه افغانها ګردد زمانیکه وزیرخارجه بود درتمام سفارت های افغان مردم همان ولسوالی موظف به کاربودن به امید اینکه دیګراین ګونه اعمال راانجام نکند.دیګراینکه مردم همان ولسوالی که ازشان نماینده ګی میکند کم ظرف هسبند به امید اینکه ظرفیت اش بالا ببرد دردولت همه افغانها سهم دارد حق دارد درارګانهای دولتی به اندازه استعداداش ایفای وظیفه نماید نه اینکه سقاو برود دروزارت خارجه یا دروزارت تحصیلات عالی ریس یامامورباشد کارباید به اهل کاربسپارد بالاخره به امید موافقیت ان شخص که توسط ان این سرزمین به کامیابی برسد مردم این خاک ازدربه دری وفقرنجات پیداکند
(حمزه ازننګرهار)

>>>   یک سوال از همه ی شما : ایا داکتر عبدالله عبدالله پشتون است یا تاجک؟ به امید پاسخ ...

>>>   سابق وزارت خارجه ار از پنچرمین ها پر حا لا خواب ریاست

>>>   داکتر عبدالله عضو شورای نظار بوده وجایی در بین مردم کابل ندارد بهتری گزینه داکتر اشرف غنی احمدزی سمبول صداقت ودانش است

>>>   درموردسوال که عبدالله پشتون است یاتاجیک من نظرحمزه ننګرهاری راتایید میکنم
(ابولفضل)

>>>   بهتر است که داکتر عبدالله ریس شفاخانه نور شود ووی را نمیتوان با داکتر اشرف غنی مقایسه کرد جون احمدزی مغز متفکر جهان وپاک است دارای پلان هی وسیع بنفع ملت میباشد لی عبدالله مودل لباس است

>>>   دوستان عزیز: بیاید تعصبات قومی را پشت سربگذاریم وآینده خودرا تعین نمایم ، بس است این دربدریها ، بس است این ویرانیها ، ازتیم حمایت کنید که به ملت خدمت کرده بتواند ، وطن فروش نباشد فقروبیچاره گی رارفع کرده بتواند زمینه کاررا برای محصلین کسبه کاران وغیره اقشارجامعه مهیبا بسازد، مسلمان واقیعی باشد ، ویک تابعت داشته باشد ، پس قضاوت بدوش شما ست .
مصباح الرحمن " توحیدی "

>>>   هركه به نوبه خود به افغانستان عزيز خيانت كردة
ولي ما بايد دعا كنيم كه كسي بيايد كه از دين ، وطن وناموس افغان دفاع كند وخدمت كند
.

>>>   رأی به داکتر عبدالله رأ ی به آرمان مردم افغانستان است. زیرا او پایه های وسیع مردمی دارد ومردم او را می خواهند، که این موضوع را می توان در تجمعات کمپاین های انتخاباتی او به خوبی مشاهده نمود که مردم با ذوق وعلاقه وبا شوق وشور شعف زیاد به صورت خود جوش و طبیعی از او حمایت کردند در حالیکه کاندیدان دیگر فاقد این شوق وشور خود جوش مردمی بودند که این ممیزه او را از دیگران متمایز وممتاز ساخته است.داکتر عبدالله تنها کسی است که دارای شخصیت فرا قومی می باشد.آقای اشرف غنی که یک تعداد افراد خطر ناک متعصب متحجر وقومگرا های مردودِ ، ملت را در گروپ خود جمع نموده است. واز جانب خودش هم یک آدم عصبی ودمدمی مزاج است. از طرف دیگرآقای احمد زی کسی است ،که اسرایلی ها از او حمایت می نمایند که این موضوع نزد مردم افغانستان نیز سوال بر انگیز است. بنابر این، این گونه افراد نباید در یگانه پستِ مهمِ یک کشور ایفای وظیفه نمایند.آقای زلمی رسول که آدم خوب است اما بسیار ضعیف الاداره است که توان ادارهء مملکت را ندارد. پس یگانه کسی که میتواند افغانستان را در شرایط کنونی اداره کند داکتر عبدالله است. زیرا او در هر شرایطی در کنار مردم خود بوده است وخواهد بود. به امید پیروزی داکتر عبدالله .
با احترام محمد

>>>   یگانه شخص که لیاقت ریاست دولت را دارد جناب داکتر عبدالله بوده و در وقت وزارت ایشان کارهای بسیار بنیادی در وزارت خارجه انجام یافت که این وزارت را بهترین وزارت در کابینه ساخته بود از جمله کار های اساسی کمپیوتری ساختن سیستم ویزا و پاسپورت افغانستان و ترییننگ پرسونل وزارت به سیستم جدید بعد از ایشان هر وزیری که در وزارت خارجه امده فقط یک حرف داشته که کمیت قومی در نظر گرفته نشده و چند نفر دوازده پاس را تعین کرده اند و بس . نسبت تمام دیگران از صحت و نظافت کامل برخوردار است.

>>>   انشاءالله آقای عبدالله عبدالله 100 فیصد حمایت مردم افغانستان را دارد . و برنده است!!!!
وملا غنی کوچی زن یهودی دارد و هم تبعیض قومی دارد و هم مریض واعصاب خراب ...و یک وطن فروش است!!!!!

>>>   محمدعثمان عثمانی ازولایت بنجشیر
نظربنده درانتخاباتات ریس الجمهوراینده شخصی باشد که کشور مارا ازسوی جنگ به سوی صلح بکشاند فرقی نمیکند که ازهر اقوامی باشدومسلمان باشد تابعت افغانستان راداشته باشدکه اولین ارزو مردم افغان صلح وارام است
بریدمل کوماندو

>>>   من نمی دانم کی راست میگوید و کی دروغ پس اجازه دهید که بگویم نفرین خدا وخلق خدا باد بر آنانیکه باشایعه ودروغ میخواهند حق را ناحق ونا حق را حق نشان دهند.

>>>   عبدالله عبدالله در غرب و اروپا متاسفانه منحیث یک جنګسالار مردم اورا میشناسد و نیز است این حقیقت است
سمیر از پنجشیر

>>>   1اگرمی خواهید برای ولسوالی پنجشیر از150جنرال 100جنرال دیگر اضافه نماید!
ا2گرمی خواهیدکه حقوق تمامی تاجک تباران رابه یک ولسوالی واگزارید!
ا3گرشمامنصب داران پلس .اردووامنیت صفحات شمال وحوضه جنوب غرب می خواهیندکه دیگرارتقانکننیند!
ا4گرشما مردم افغانستان می خواهیندکه ترور.اختطاف.غصب زمین و..... عام شود!
5اگرمی خواهیندکه فرهنگ .... عام شوددرافغانستان
پس به عبدالله رای بدهید
(کاپیسای)

>>>   خواهی یا نخواهی داکتر عبدالله پیروز است!
اگر میگوید نی، باز معطل کن که معلوم شود.

>>>   ﻣﻴﺮ ﻋﻆﻴﻢ۰ افغانستان را کرزی و خلیلزی، احدی و اشرف غنی و امثال به امریکا فروخت نه عبدالله۰

>>>   داکتر عبدالله عبدالله یک شهروند اصیل، با عزت، و وفادار این کشور است و بس۰او نه تاجک است نه هزاره نه پشتون و نه کدام دیسانت شده فرصت طلب و همچنان نه کدام نوکر اجنبی۰

>>>   اقای دکتر عبدالله در جنگ ها نقش نداشته بیشتر مصروف امورات سیاسی واجتما عی بوده...
اینجنر احمد

>>>   سمیر از پنجشیر تنها برای خودت حرف بگو نه به نمایندگی تمام مردم غرب و اروپا۰ خودت اشتباه میکنی۰ عینک های سیاه ات را برادر تا روشنی حقیقت را ببینی۰

>>>   آقای عبدالله زعیم خوبیست برای مردم افغانستان

>>>   معلومات نسبتاً خوب اما با اشتباهات.
اول اینکه داکتر عبدالله پدرش از قندهار و مادرش از پنجشیر است.

>>>   هرچه هست از اشرف غنی که فردی را مانند دوستم به عنوان معاون اول خود انتخاب کرده در حالی که در یک سخنرانی در چند سال پیش اورا جنایتکار جنگی خوانده و اورا مستحق اعدام دانسته و از زلمی رسول که فردی بی اراده وسست عنصر است و از خود هیچ اختیاری ندارد بهتر است.
بنده حاضرم که با هر شخصی در مورد ضعف و بی لیاقتی اشرف غنی و زلمی رسول بحث و مناظره کنم و به او گپ حقیقت بفهمانم.
با تشکر و احترام محمد رضا از کابل

>>>   داکتر صاحب عبدالله (عبدالله) شخص باوقار تصیل کرده ویک انسان شریف است. انشاالله افغانستان با پیروزی وی بطرف خوشبختی،آرامی وسعادت می رود.
یک تعداد ازمردم ما فرشته آسمانها ویا ملایک را توقع دارند وپشت سر هر کس وآدمهای پاک هم گپ می زنند. بسا جای شرم است.
اشرف غنی صاحب، زلمی رسول همه خوبند آخر هم وطن ما وافغان است. نباید حرف های رکیک استعمال کنیم. عفت کلام وشخصیت خودرا در نظر بگیریم.
ناصر هزاره

>>>   داکتر عبدالله عبدالله ازقوم قندهاری است با ولایت قندهار چی خدمت انجام داده ؟

>>>   یگانه شخص که لیاقت ریاست دولت را داشته باشد٫ باید نکات ذیل را دارا باشد.
۱ افغان باشد.
۲ فامیل اش افغان و مسلمان باشد٫ درصورتیکه خانمش خارجی باشد٫ شایست ریاست دولت نیست.
۳ تحصیل کرده باشد.
۴ در سال های ۱۹۸۰ الی ۲۰۰۲ در جریان دفاع و مقاومت سهم فعال گرفته باشد.
۵ تمام اقوام افغانستان را یک سان ارجیت دهد.
۶ مانند کرزی قبیله گرا نباشد.
۷ چون افغانستان کشور اسلامی بوده و ریس جمهور باید مسلمان واقعی باشد نه ریائی مانند بعضی کاندیدان محترم.
۸ سابقه وطنپرستی و دفاع از وطن داشته باشد.
۹ مزدور و جاسوس کشور های خارجی نباشد.
۱۰ باید آدم سالم و از صحت کامل برخوردار باشد.
۱۱ طرز نظافت و پوشیدن لباس خود را بداند. نه مانند محترم کرزی.
۱۲ غمخوار ملت باشد یعنی همیشه در افغانستان در گرمی و سرد ی کنار مردم خود زندگی کرده باشد. یعنی دیسانت نشده باشد.
مهم نیست که از کدام قوم ی ولایت باشد. ولی مسلمان بودن خودش و خانوواداش شرط اول است.

>>>   به جواب کاپیسای
بلی میخواهیم که همه جنرالان اردو و پولیس از مردمان بایامان و صادق کشور باشد و امتحان خود را درمقابل اهریمنان اجنبی تروریست طالب و پاکستانی و عربی داده باشد- تا دیگر درمیمنه مردم قتل عام توسط انتحاری طالب غنی و درمسیر راه های غوربند بامیان و غزنه کابل مردم توسط طالب بچه های پاکستانی سربریده نشوند و در هوتلهای کابل اطفال با خانواده اش در فرق سر توسط مزدوران پاکستان و رهنما های ارگ نشین و جنرالان مزدور پاکستانی -توسط تروریستان بی همت و بی شعور بیفرهنگ طالب قتل عام نشوند.
بهسودی

>>>   رهبر ملت، فرزند ملت، که همیشه در هر حالت در پهلوی ملت بوده۰ دیسانت شدگی های فرصت طلب بروند عقب زن و فرزند شان از هر جاهی که آمده اند۰

>>>   برادرم آغای کابلی ! لطفآ به این سهو معلوماتی تان دقت کنَید که اصلاح شود :معلومات نسبتاً خوب اما با اشتباهات.اول اینکه داکتر عبدالله پدرش از قندهار و مادرش از پنجشیر است. پس قسمت اول نوشتهٔ تانرا که مفهوم درست ندارد کا پی کرده و بشما مخصوصآ مینگارم که داگسر عبدالله خان از پدر و مادر از پنجشیر است و چنانچه در بالا نوشتم او از پدر قندهاری نه بلکه به اصطلا ح ما وشما پرکتیَ مرحوم غلام محی الدین زمریالی قندهاری میبا شد که بعد از ازدواج، مرحوم زمریالی از مادر او - از خود پسری دارد که اکنون حیات است و خود را جنرال عبداللطیب زمریالی معرفی میکند و می نامد و نه عبداللطف عبدالله!
لطفآ ذهنیت تانرا نه مشکوک بلکه مطمنآ پاک نگهدارید
حقگوی

>>>   داکتر صاحب عبدالله به مراتب بهتر از بعضی ها مانند غنی کوچی که بخاطر براوره ساختن اهداف اسرایلیها(یهودیت)کمر بسته با نیرنگ های مختلف میخواهد که زمام امور را بدست گیرد .غنی این نکته مهم را باید کاملا بداند که اگر پیروز هم شود کشور بسوی یک بی ثباتی کامل برمیگردد و جهاد انشاه الله دوباره آغازمیگردد باز دیده شود که این کوچی فاشیست ... کامل درمقابل این ملت غیور ومسلمان ایستادگی خواهد کرد یا اینگه به اسرایل و یا امریکا پناه خواهدبرد. و یا هم هیچ چانسی برای فرار نخواهد داشت.من بصفت یک فرد مسلمان کشورم جهاد را بر علیه این مذدوران و وطنفروشان یهودی اعلام میدارم به تعداد دوهزار نیروی که بر ضد یهودیت کمر بسته اند خواهند پرداخت.تااین جاسوسان را بار دیگر پند بدهد.تمام هستی شانرا باید نابود ساخت.

>>>   بعضیها هم از آمریکا برای خود لو لو خور خوره و بت درست کردند، بابا ما نمی توانیم کشورمان را اداره کنیم، هر گند کاری و عجز و ناتوانی، بی مدیریتی و عدم کفایت خود را به گردن آمریکا می اندازیم چرا؟ مگر قرار هست که آمریکا در افغانستان حکومت کند؟ آمریکا یک خدمت تاریخی به مردم افغانستان کرد و از دست طالبان وحشی و قرون وسطایی آزاد کرد و داد دست ما افغانیها، حالا مانند طوطی طوطی هر روز آمریکا آمریکا. چرا نمی خواهیم خودمان را اصلاح کنیم و به خود متکی شویم؟

>>>   ریس جمهورافغانستان جناب داکترعبدالله عبدالله درمجمه عمومی سازمان ملل سخنرانی پرشورکرده ومورد تایید همه کشورهاقرارگرفته...

>>>   بعضیها هموطنان از آمریکا برای خود لو لو خور خوره و بت درست کردند، بابا ما نمی توانیم کشورمان را اداره کنیم، حالا هر گند کاری و عجز و ناتوانی، بی مدیریتی و عدم کفایت خود را به گردن آمریکا می اندازیم چرا؟ مگر قرار هست که آمریکا در افغانستان حکومت کند؟ آمریکا یک خدمت تاریخی به مردم افغانستان کرد و از دست طالبان وحشی و قرون وسطایی آزاد کرد و داد دست ما مردم، حالا مانند طوطی هر روز آمریکا آمریکا می کنیم. چرا نمی خواهیم خودمان را اصلاح کنیم و به خود متکی شویم؟

>>>   ")عدالت در ساحات تحت نفوذ حکومت وحدت ملی )
ابراهیم که ظاهراً پنجاه‌ سال عمر دارد و باشنده اصلی ولسوالی چهارسده غور است، اکنون برای داد خواهی دختر جوانش که یک ماه قبل از سوی افراد مسلح تیرباران شده است به مرکز غور آمده است.
بعد از آن که دختر کلان مره باخود برده بودند باز بالای خانه مه آمده مره هم با دختر سیزده ساله ام برده بودند و بسیار لت‌وکوب کردند و دختر کلان مرده دستهایش را با دیوار میخ زده بودند و پاهایش را با قونداغ تفنگ شکستانده بودند و سپس تیرباران کردند به حد که جنازه شناخته نمی‌شد.
این قضیه در ساحه حاکمیت دولت اتفاق افتاده است و یک تن از عاملین قضیه سرباز و یک تن دیگر شان مدیر ترانسپورت آن ولسوالی میباشد
معصومه انوری رئیس امور زنان غور می‌گوید
"بدبختانه دختر از سوی نقیب الله که از اقارب آن بوده با چند تن دیگر اختطاف شده و وقت دختر نخواسته با نقیب الله ازدواج کند او را با ضرب گلوله به شهادت رسانیدند و ما قضیه را تحت پی‌گرد قرار دادیم اما قوماندانی می‌گوید عاملین در ساحه خارج از حاکمیت دولت است."
از سوی هم سید ضیا حسینی سرپرست قوماندانی امنیه غور کشته شدن این دختر را تائید میکند اما میگوید، هنوز از دست داشتن منسوبین امنیتی و دولتی در این قضیه آگاه نیستند.!!!!
=== اینهم حالت زندگی مردم درساحه تحت نفوذ حکومت ، !

>>>   داکتر عبدالله ازمادر تاجیک واز پدر پشتون است بین همه ملیت ها وحدت خواهی کرده میتواند زیرا هم به قوم پدر هم به قوم مادر احترام داشته برعلیه هیچ قومی قرار نمیگیرد.اما بعضی ها برضد قوم تاجیک وهزاره عقدهمندبوده قتل میکنند لزت میبرند. داکترعبدالله ازقتل تاجیک یا پشتون یا هزاره لزت نمیبرد اما یک تعداد رهبرانی وجود دارد که ازقتل عام مردم ما لزت میبرند ودرین راستا به تروریستان کمک ویاری میکنند.مثالهای آنرا میبینید اردوی ملی وپولیس ملی به اساس تبار وقوم درمحاصره قرار میگیرد قتل میشوند سرهای شان بریده میشود کمک نمیرسانند ویا درمسجد یا درورزشگاه ویا درجریان درس دردرسخانه بخاک وخون کشانیده میشود ازین خونریزی لزت میبرند.....
ع .راستگو.ازنجراب.

>>>   افغانستان هم باید مانند امریکائیها یک روز شکر گذاری را در سال برگذار نماید چون خداوند درتمام جهان صرف برای ماسه چیز را اعطا کرده که درجهان هیچکس دیگر رابه به این عطیه اش سزاوارندانسته است
چندی پیش مک کین سناتور امریکائی همان امریکائی هائیکه به فکر ما کافر ومستحق تحتالسقردوزخ هستند چون مانند ما مسلمان نیستند وخداوند آنهارا صرف برای این آفریده که دوزخ را با آنها پر نماید چون جنت همه برای ما مسلمان از پیش ریزرف شده است ، درگذشت دروصیت نامه اش نوشته بود:(( خداوند ملت امریکارا مورد لطف قراداده است ))
پس ما چرا از لطف خداوند برخود سپاسگذارنباشیم ،
1- خداوند بزرگ همه غیرت وغرور را صرف برای ما افغانها داده است !!!
2- تاریخ افغانستان که 5000 سال جمع 18 سال چون از 2001 تاکنون مجموعا میشود5018 سال دراز مدت ترین تاریخ در سطح جهان است برای ما اعطا شده!!!
3- برای حفاظت وحراست از دین مبین اسلام خداوند کریم صرف به مردم افغانستان اعتماد کرده است واینان موظف اند تا درتمام جهان به هر قیمتی میشود مراقب آن باشند
اگر کسی برما تنقید بگیرد با وجود اینقدر غیرت وغرور خداداد چرا همیشه دست شما به گدائی دراز است واز پول گدائی شده هم دزدی میکنید ؟
جواب ما اینست که ما هیچوقت از کسی نخواستیم که برای ما پول بدهد اما چون آنها میدهند اگر ما قبول نکنیم این تکبر وکبر پنداشته میشود که از نظر اسلام مردود است بنا بنا چار می پذیریم!
چندی پیش درهندوستان زلزله واقع شد وتعداد مردم خانه ها ومزرعه خودرا از دست دادند کشورهای جهان واز جمله امارات پیشنهاد کمک صد ملیون دالر را برای مردم آسیب دیده به مودی صدراعظم هند نمود اما مودی آنرا رد کرد ،این موضوع رد کردن او به غیرت ومفت خوری ربطی ندارد چون آنها هندو هستندومسلمان نیستند کارهای آنها مهم نیست که چی میکنند چی نمیکنند ،
ر

>>>   جناب غبدالله غبدالله باید با کیم جون اون کوریای شمالی ملاقات کند واورا مجبور سازد که دست از انکشاف دادن را کت هابردارد

>>>   متن اصلی را خواندم و یک تعداد کمنت ها هم
حیف که کسانی نوشتن را اموخته اند و درک از وضع را نی.
می شرمم که نوشتن خوبی یک فرد را با درکش مقایسه میکنم.
ساده نیست از وضع مجهول برداشت درست داشت.

>>>   بلی عبدالله مرد خوب است

>>>   اشرف غني بخاطري نرفت كه أمريكا نمي خواست از او به صفت رئيس جمهور پذيرائي نمايد، چون أمريكا هيچ زماني از غلامان خود بصفت رئيس جمهور يك مملكت پذيرائي رسمي نميكند. و جناب عبدالله بخارج رفتن تيار است تا بتواند يگان شاپنگ لباس هاي مجلل براي خود نمايد و خود كلان كلان جلوه دهد، از طرف ديگر غني راپور دارد كه طالبان بالاي كابل و ولايات قريب آن حمله اشغالي ميكردند، و بِنَا بر آن بخاطر انسجام أمور منحيث قومندان أعلي ترجيح داد در كابل بماند

>>>   هههههه ،دوستان طرقه بنداز حکومت کن ،چرا نمی فهمید که این دو بيچاره صلایتی هیچ کاری رو ندارد چیزیکه قبلا انتصاب شده همان می شود، چرا خود تونه نا راحت می کنید، این آش که قبلا پخته در دیگ پنهان قرار دارد با همان کاسه های داغتر از آش در کاسه های که قبلا انتحاب شده خواهد بود، چرا ناراحت اید، چرا این همه داد و بیداد راه می اندازید عبدالا از قندهار و مادرش این آن، هر دو از افغانستان هستند اما غلام تشریف دارند چه می توانید انجام بدهید، کدام مرد میدان میشه هیچ کدام؟ همه حرف می زند عملی در کار نیست، دنبال هدف اصلی باشید که کها شما رو به جان هم دیگه می اندازد اینو فکر کنید، آگه شعور سیاسی دارید که ندارید همان پوستین ملا ناصرالدین است و بس .

>>>   چون رئیس جمهور سفر غزنی رابر رفتن به نویارک ترجیح داد

>>>   رفتن به سازمان ملل چندان افتخار نیست اگر غنی برود ویا عبدالله هرکدام بیانیه ای خودرا به کرسی های خالی میخوانند از کشورهای عمده کسی در سخنرانی ا نها حاضر نمیشوند چون میدانند اینها سوال گرهای حرفوی اند خارجی ها چند نفر از کارگران ونظافت چی های ان سازمان را جمع نموده چند چوکی محدود را از شرم زمانه نمایش میدهند تا نماینده ها واجنت ها شان خجالت نشوند واز اوضاع واحوال همه می بینند ومیدانند که نماینده های دولت ها دران جلسه اصلا حضورندارند در سال گذشته غنی وامسال عبدالله این شرمنده گی را به رخ ملت ما کشیدند این سفر تنها به عبدالله خوب بود که در نیویارک شاپنگ خوب کرده است برای مردم های پولدار وبیکار نیویارک جای شاپنگ خوب است حتما چند نیکتای خوب ودریشی های به رنگ مرغوب یافته است واینها که دست هاشان تا ارنج به خون ملت تر است وبا گذشتن از روی نعش وجسد شهدا تا انجا میرسند وبا این همه قتل وکشتار که اینها وارباب های خارجی شان مستقیما دران دست دارند باکی ندارند وشرم به رخ نمی کشند
تاجرما<سیاستکدارها> به وطن اسپک طفلانه خرد
پودر ولب سیرن وهم چرینگانه خرد
زاقتصاد غلطت شعله درین خانه بزن
ملت از فقر بمردست تو جرینگانه بزن
ملت از فقز بمردست تو نیکتابی بخر
مولانا قربان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است