ملاقات رییس اجرایی با دبیرکل سازمان ملل متحد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۵    ۱۳۹۷/۷/۳ کد خبر: 154871 منبع: پرینت

رییس اجرایی در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد: از برگزاری یک انتخابات شفاف و با اعتبار با استفاده از بایومیترک حمایت می‌کنیم.
داکتر عبدالله رییس اجرایی بعد از ظهر روز دوشنبه ۲ میزان ۱۳۹۷ به وقت نیویارک با انتونیو گوتیرس دبیرکل سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویارک ملاقات کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این نشست تشریف آوری رییس اجرایی را به نشست سالانه مجمع عمومی خیرمقدم و خوش آمدید گفت و ابراز امیدواری و ثبات و استقرار در افغانستان را از آرزوهای این سازمان خواند. دبیرکل سازمان ملل همچنان تاکید نمود که برگزاری یک انتخابات شفاف و با اعتبار می‌تواند به ثبات و استقرار سیاسی کمک کند.

رییس اجرایی باتشکر از سرمنشی سازمان ملل متحد و توجه همیشگی و خاص وی به قضایای افغانستان تصویر روشنی از وضعیت سیاسی-امنیتی، پیشرفت‌ها و چالش‌ها در کشور ارایه کرد.

رییس اجرایی در این نشست تاکید نمود که حکومت وحدت ملی به برگزاری یک انتخابات شفاف و با اعتبار با استفاده از بایومیتریک پابند است و با سازمان ملل و سایرنهادهای همکار در این زمینه همکاری می‌کند.

رییس اجرایی همچنان از آمادگی‌های حکومت برای حضور و گزارش‌دهی در نشست ژنیو خبردارد. رییس اجراییه در ارتباط به تحولات منطقه‌ای تاکید نمود که تاهنوز شاهد تحول جدی در سیاست‌های پاکستان در قبال افغانستان و مبارزه با دهشت‌افگنی نیست و راه بیرون رفت از چالش‌های موجود را همکاری صادقانه میان کشورهای منطقه به ویژه افغانستان و پاکستان خواند.

رییس اجرایی در ارتباط به موضوع مهاجرین، عودت کنندگان و بیجاشدگان در افغانستان گفت که کشورش به این قضیه رسیدگی می‌کند اما نیازمند حضور و همکاری موثر و فعال سازمان ملل و جامعه جهانی می‌باشد.
سرمنشی سازمان ملل با وعده همکاری کامل با افغانستان گفت: موضع ما این است که نهادها در افغانستان روی پا ایستاد شوند و صلح و استحکام در کشور قایم گردد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سازمان ملل
رییس اجرایی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است