وضعیت پناهجویان در یونان
در یک اردوگاه رسمی نزدیک یک منطقه نظامی بیش از ۴ هزار نفر زندگی می کنند. برای ۴ هزار پناهنده فقط ۳۰ توالت (مستراح) که برای شستن هم درنظر گرفته شده است، وجود دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۷    ۱۳۹۷/۷/۵ کد خبر: 154936 منبع: پرینت

مژده دختر ۲۵ ساله افغانستانی می گوید این یک مبارزه برای زندگی است.
مژده در افغانستان متولد شد. خانواده اش به ایران فرار کردند. آنها تصمیم گرفتند ایران را برای یافتن زندگی بهتر و آزاد بسوی اروپا ترک کنند. چهار هفته قبل قاچاقبران مژده ۲۵ ساله و برادر اش امید ۲۲ ساله و حدود ۷۰ پناهنده دیگر در قایق لاستیکی به سواحل جزیره یونانی لسبوس آوردند، مسیر پرواز انها از تهران به مرز ترکیه و سپس با اتوبوس به استانبول و از آنجا با قایق به سمت یونان.

مژده می گوید ما دو هزار یرور را به قاچاقبران پرداختیم پدر و مادرم با این پول خواستند ما را نجات دهند.
درکیف مژده یک جاکت، یک شلوار و یک جهان آرزو، مژده می گوید یک روزی می خواهم با مرد دلحواه که واقعا دوست اش داشته باشم ازدواج کنم، نه یک نفر که به من درنظر گرفته شده باشد. من میخواهم ازاد باشم ایا این جرم است؟

مژده می گوید (جهنم) بدین معنی که در اردوگاه پناهندگان (موریا لسبس) ۱۰ هزار پناهنده در یک اردوگاه کوچک در یک فضای محدود و در اطاق های کوچک کنار هم چیده شده اند. یک سیاست شکست خورده در اروپا یونان میخواهد روزانه فقط ۳۰ نفر را به ترکیه بفرستد ولی در عوض ۳۰۰ نفر به یونان وارد می شوند.

روزنامه بیلد می نویسد به سختی کسی در یونان پناهندگی میگیرد، همه میخواهند به آلمان بروند. در یک اردوگاه رسمی نزدیک یک منطقه نظامی بیش از ۴ هزار نفر زندگی می کنند. برای ۴ هزار پناهنده فقط ۳۰ توالت (مستراح) که برای شستن هم درنظر گرفته شده است، وجود دارد. این واقعا خجالت آور است. گرمی هوا و کثافت همه را فرا گرفته، همه جا مدقوع و زباله دیده میشود. گریه کودکان را می شود از چادر ها شنید، در مقابل خیمه ها خانواده های عراقی، سوری و افغانستانی غذا پخت و پز میکنند.

یک پناهنده عکس و فیلم های ویدیویی برای گزارشگر (بیلد) نشان داد که صدها نفر برای گرفتن غذا ساعت ها منتظر می مانند. عنایت یک جوان ۲۲ ساله افغانستانی می گوید ما هر روز برای گرفتن غذا مبارزه می کنیم و این مبارزه و یا جنجال برای بقای ما است.

در نزدیکی کمپ پزشکان بدون مرز در بیمارستان یک تلفن همراه نصب کرده اند، هر روز این تیم بیشتر از صد نفر را معاینه می کند، هرروزه پناهجویان بیشتری می آیند، که اگر راه حلی پیدا نکنند یک فاجعه انسانی بوجود خواهد آمد.

آلکساندریو ۵۲ ساله پزشک می گوید اکثر بیماران کودکان می باشند، انها از عفونت تنفسی و بیماری های پوستی و دستگاه گوارشی رنج می برند.
رحمت الله خان افغانستانی ۳۳ ساله یک پسر هشت ماهه دارد که پوست چشم اش با لکه های سرخ پوشیده شده است، او از عفونت رنج می برد. رحمت الله می گوید من و خانواده ام میخواهیم سالم باشیم و در اروپا زندگی کنیم.

محمود منجمزاده


وضعیت پناهجویان در یونان

وضعیت پناهجویان در یونان

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان یونان
منجمزاده
نظرات بینندگان:

>>>   چرا به مرکز اسلام عربستان نمیروید ؟؟

>>>   طبق خبری که اخیرامرکل گفته المان به پذیرفتن مهاجرین به صورت قانونی ودادن امکانات رایگان وپرداخت بیش از600یورودرماه تامدت خاص ادامه می دهدکه واقعایک اقدام انسانی فوق العاده است خصوصااینکه این مهاجرین ازایران امن وهم زبان وفرهنگ ودین باافغانهابه انجارفته اند!!!

>>>   نظر دهنده‌ای دومی ظاهرا شماناراحت هستی که مهاجرین بجای برسد تنگ نظر نباش

>>>   نظر دهنده ی دوم خبر شما صحت ندارد طوری که خودم در اروپا هستم کل اروپا نسبت به مهاجران سیاست کم توجهی و بلا تکلیفی و کم کردن جذابیت اروپا برای مهاجران در نظر گرفته است بنده المان نیستم ولی اگر خبر شما صحت داشته باشد نسبت به گرانی که در این اروپاهست پول زیادی به حساب نمیاید .

>>>   نروند اگر قبول نمی شوند
ماجبین از ولایت تخار

>>>   باید دولتی اسلامی افغانستان ساری دولتی سودان زیاد فشار بیاره گسی است کی ۱۰ سال بدون سرنوست استان در سودان

>>>   بخدا مردم افغانستان دیوانه است . کجا میایید ؟؟ چرا اینهمه پول را مصرف کرده میایید ؟؟ بیاید سالهای سال در کنج کمپ بخوابید و اخر هم دیپورت و پس به افغانستان فرستاده میشوید. کشورهای اروپای در حالت بسیار شرایط بد اقتصادی قرار داردند که هر روز به شهروندان بیکار افزوده میشود. سابق خوب بود پناجویان قبول میشدند اما حالا وضعیت بسیار تغیر کرده.
از ناروی.

>>>   ماامکانات بسیاروظرفیات های عظیمی داریم به گفته شاه اولیا علی تقریبابااین مضمون: بدبخت ترین مردم کسی است که باوجود زمین واب وابزارکار گرسنه بماند.
یعنی امکانات اقتصادی ونیروی بشری تن سالم اماخواب آوارگی ودربدری راببیند جهانگردی و سیاحت خوب است اما اگر بعنوان تفریح موقت انجام شود عالیست.
نهاد نواندیشان بلخ

>>>   خداوند این مشتاقان اروپا را عقل سلیم و صبر جمیل بدهد که خود را به هوای اروپا بدبخت و پریشان نسازند خدمت شان یک حرف عرض میکنم. که داخل اش ما، را کشته و پشیمان کرده و بیرونش شما را دیوانه کرده.

>>>   دلیل که امرزو کشور های اروپای شهروند های افغانستان را نمی پذیردند جنین است که ازمرگر رهبر وحشی و جنایت کار سالانه تجلیل می شود.

>>>   افغانها در شیرپور و یا بعباره دیگر در شیرچور، خیرخانه، سرکوتل خیرخانه، شمالی و پنجشیر زندگی گوارادارند، توت و تلخان، انگور و مرج تند زیاد پیدا میشود و قابل دسترس همه مردم است.

>>>   کسانی که منحیث پناه هنده قانونی بکشور کانادا امده است قبل از قبولی شهروندی و بعد از قبولی شهروندی مانند یک شهروند بومی کانادایی از تمام حقوق و امتیازات بر خوردار است هیچ نوع تفاوت بین انها وجود ندارد پناهندگان از هر مملکتی که هستند بدون تعبض از تمام مزایای حق حقوق انسانی برخوردار هستند همه چیز در چوکات قانون قابل احترام و اجرا است گفته میتوانم که مهاجرین در هر جای از کاناداو در هر مرحله ای که قرار داشته باشند حق و حقوق برایشان دولت کانادا قایل است و در خدمت شان قرار دارد از اصل مملکت خود شان کرده در کانادا بیتر برایش منحیث انسان ارزش قایل است و مورد احترام قراردارد اول اینکه من فکر نمیکنم که کسی از راه غیر قانونی توسط قاچاقبران انسان وارد کاناداگردد که اقای سیف الدین صدیقی مدعی به ان است و دیگر اینکه گناهخود همین اقا است که فریب قاچاقچیان را خورده باید دقیق فکر میکرد که کار غیر قانونی نتیجه اش بد است .

>>>   ما افغانها همیشه پیش از اینکه فکر کنیم،اقدام مینمایم

>>>   در هرکنج دنیا که اوغان پناهنده گی دهد باید به نحوج پناهنده گی اش رد گردد چون عامل بدبختی کشور اوغانها هستنددر زمان انتخابات گوسفندان اکثر اوغانها با جعل و دروغ برای این حکومت لابی گری نمودند همانها امروزدر کشور های خارجی پناهنده شده اند چرا ؟ چرا اینطور یک حکومت کثیف را پایه گذاری کرده نامردانه فرار کردید ؟

>>>   امروز عامل تمام بدختی اوغانستان همین حکومت کثیف اشرفغنی سفاک تروریست غلام امریکاست.

>>>   ما افغانستانی ها در هیچ جای آرام نیستیم بجز از اوغانها که هم غلامی میکنند و هم فرار

>>>   اكثر مهاجرين نام نهاد در اروپا بخاطر همچو خود سري ها و عياشي ها به آنجا رفته اند، و باز چه بهانه كه بخاطر بيچاره گي مجبور به زنا و يا لواطت شده ايم، از خدا و ملت بشرميد، از ايران و هند و دبي كم إيدز را آورده اند كه شما ها تن فروشان از غرب هم إيدز را به افغانستان مياوريد،

>>>   این کاربسیاربداست

>>>   من یقین دارم که هیچ پناهجویی ازافغانستان به اروپا به قصد بی بندوباری نرفته اند. این یک تهمت بزرگ است که به مهاجران زده میشود، امروز کابل به مراتب بی بند وبارتراز آلمان است، چرا به اهل کابل لعنت ونفرین نمی فرستید؟ شماکه دایه دلسوزتراز مادرهستید، وبیشتر غم اسلام رامیخورید، اول به خود یک لعن بفریست که به حکم دین عمل نمیکنی، چونکه بدون دلیل وثبوت به مهاجرین تهمت بزرگ وناروا زدی. خدایا ملت ماراپیش ازشر تروریستها ازشر مسلمان نماها نجات بده. مگر درقرآ نخوانده ای که بعض گمان ها گناه است، پس چرا درمورد مهاجرین گمان بدمیکنی؟ مگر صدها برابر بدتراز قضیه آلمان درکابل وحتی درکوچه وخیابان هریک اتفاق می افتد، چرا چیزی ازآن نمینویسید؟ چرالعنت نمیکنید؟
صوفی

>>>   قتل وکشتار ونیز دزدی همیشه به زور ویکجانبه صورت میگیرد، ولی زنا ولواط باتوافق ورضایت دوطرف صورت میگیرد، حالا قباحت کدام یک بیشتراست؟ لطفا افراد باسواد پاسخ دهند.
مستوفی

>>>   از کشورهای دوست این برخورد بدور از انتظار نیست چنانچه شاهد برخورد بد تر از این ها بودیم، ولی کشورهای بشر دوست چرا این کارهارا می کند، آنها نباید کاری کنند که ادعای بشر دوستی آنان زیر سؤال برود، لذا در این امر باید تجدید نظر نمایند.
«احمد علی احمد زی از کابل»
>>>   حالات تان از این بد و بدتر باشد که زندگی ارام خودرا درکشور مانده به صدها بی ابی و بی عزتی از راه های بسیار صعب العبور با قبول تمام بی ناموسی ها کشور را ترک کرده بخاطر عیاشی به کشور های اروپایی میروید خداوند حالت تانرا ازین هم بد و بدتر داشته باشد شما خو نه غیرت دارید ونه هم عزت و ابرو ولی عزت وابروی افغانهارا به سطح تمام جهان با خاک یکسان کردید انشاالله که هرگز به منزل مقصود نان نخواهید رسید وبالاخره شرمسار به کشور خود برمی گردید که دران وقت نه نزد مردم ابرو برایتان میماند ونه هم درنزد خداوند متعال ولی باز هم دعا میکنم که تمام شما بیغیرتان را درابهای یونان غرق نمایند که هم مردم اروپا وهم مردم افغانستان از شر شما بی .....نجات پیداکنند
حامد از استامبول ترکیه

>>>   به مژده جان از اینکه میخواهد یک آدم دلخوا و بی بندوبار را که شما دوست داشته باشید و از بی بندوباری او استفاده کرده ویک زنده گی خرج از چوکات اسلامی داشته باشید ان هم در اروپا باید این حالت ها را قبول نماید و نی شکایت کنید کسی بالای شما جبر نکرده است که به این همه مشکلات و رسوایی تن بدهد اگر به اروپا بروید آدم خوب همرای تان زنده گی مشترک نخواهد کرد چون او میداند که شما در این را چی حالات را سفری نموده اید که آن برای خودتان معلوم است.

>>>   حقوق بشر است یا حقوق تبلغات است
خیر حقوق ....هم نیست که یک مشت جو را
برای دو خر تقسیم کند دورغ دورغ دروغ محض
وسلام هم وطن

>>>   ای مردم دیوانه کجا میایید. خود را بدبخت نکنید او مردم گوسفندی. میگه صدای دول از دور خوشنما است. اروپا نامش بهشت است اما در حقیقت جهنم است.

>>>   یگ و کیل لوگر درکمپاین انتخاباتی اش گفته است اگر من رای زیاد گرفتم برای تمام مامورین لوگر کوپون توزیع میکنم

>>>   در حسرت اینکه یک افغان پیدا شود وچهار کلمۀ درست وحسابی وبدون بغض وکینه وباسوادانه بنویسد،خواهم مرد.

>>>   الات تان از این بد و بدتر باشد که زندگی ارام خودرا درکشور مانده به صدها بی ابی و بی عزتی از راه های بسیار صعب العبور با قبول تمام بی ناموسی ها کشور را ترک کرده بخاطر عیاشی به کشور های اروپایی میروید خداوند حالت تانرا ازین هم بد و بدتر داشته باشد شما خو نه غیرت دارید ونه هم عزت و ابرو ولی عزت وابروی افغانهارا به سطح تمام جهان با خاک یکسان کردید انشاالله که هرگز به منزل مقصود نان نخواهید رسید وبالاخره شرمسار به کشور خود برمی گردید که دران وقت نه نزد مردم ابرو برایتان میماند ونه هم درنزد خداوند متعال ولی باز هم دعا میکنم که تمام شما بیغیرتان را درابهای یونان غرق نمایند که هم مردم اروپا وهم مردم افغانستان از شر شما بی .....نجات پیداکنند

>>>   دوستان عزیز جوانان ما خواهران ما چرابرون ازوطن میروند وخودرا درحلقوم بی عزتی وبی عفتی قرارمیدهند درصورتیکه درافغانستان کارنیست گریسنه خونمانداند ازکریسنگی کسی نمرده است اگرمرده است یک قبرگرسینه را به من نشان دهید چرامیرویدافسوس است به این خواهر.

>>>   بزرگترین مشکل این است که مردم فراری از جنگ به جاهایی میروند که خود آنجاها هم دچار مشکلات بسیاری است کشورهایی که مهاجران افغان به آنجا میروند ایران، یونان و ترکیه جزو کشورهایی هستند که خودشان بیشترین مشکلات را دارند ایران ۸ سال جنگ و سالها تحریم و مشکلات وحشتناک اقتصادی دارن ، یونان بدهکارترین کشور اروپایی ، ترکیه درگیری با کردها و کردهای ترکیه که همیشه احتمال بروز جنگ داخلی بخاطر کردها در ترکیه وجود دارد کشوری که خودش مشکلات اقتصادی و درگیری دارد چطور نیتواند شرایط رفاه را برای مهاجران کشورهای دیگر فراهم کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است