خلیلزاد بعنوان نماینده آمریکا سوگند خورد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۳    ۱۳۹۷/۷/۵ کد خبر: 154946 منبع: پرینت

زلمی خليلزاد برای ماموريت جديد خود در وزارت خارجه امريكا بعنوان نماينده آمريكا در مذاكرات صلح افغانستان سوگند خورد.

روزنامه واشنگتن پست می نويسد كه خليلزاد وظيفه گرفته تا به طولانی ترين جنگ آمريكا يعنی جنگ افغانستان از طريق مذاكراه راه حلی پيدا كند و اين جنگ را به صلح برساند. خليلزاد نيز به اين روزنامه گفته كه وظيفه ی من اين است تا طرفين به يک توافق برسند. خليلزاد مي گويد اگر صلح امكان پذير باشد مذاكرات امريكا با طالبان اجتناب ناپذير است.

اما خليلزاد از نقش و موقعيت و موقف دولت افغانستان در اين مذاكرات سخن نزده و معلوم نيست كه اگر اين طولاني ترين جنگ افغانستان با مذاكرات مستقيم امريكا و طالبان توسط زلمي خليلزاد به پايان برسد، طالبان و دولت مورد حمايت امريكا در كدام نقطه ي اين پايان قرار خواهند داشت؟

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
آمریکا
مذاکرات صلح
نظرات بینندگان:

>>>   تقرر آقای خلیلزاد به عنوان نماینده نماینده آمریکا را برای صلح واشتی ملی در افغانستان را به فال نیک گرفته ارزومندم که در امر وصلح و امنیت افغانستان جنگ زده وویران شده انشالله موثر و مفید واقع گردد.صلح وآشتی ملی خواست مردم افغانستان مومن وصلح دوست بوده که درین مسیر بعد از چهل سال جنگ وخانمان سوزی به امنیت سرتاسری ویک وطن صلح دوست تحقق یابد.خواننندگان و نویسندگان محترم ومردم وطن دوست و نیروهای مسلح افغانستان ویران شده باید ازین پروسه صلح واشتی ملی باید پشتیبانی خودهارا دریغ نفرمایند.افعانستان جنگزده وویران شده و هزاران شهید ومعلول به جا گذاشته شده نهایتا باید به صلح واشتی ملی انشالله دست یابند ونگذارند که بیشتر ازین افغانستان ویران گردد.رهبران سیاسی افغانستان ،مولوی صاحبان،روحانیون شریف و روشنفکران صلح دوست افغانستان ازهر طریق ممکن در صلح پایدار وارامش امنیت تلاش وپیکار نمایند تا انشالله در تمامی نقاط افغانستان شاهد یک وطن امن وبدون جنگ و خانمانسوز باشیم. ماجراجویی و تحرک به جنگ خیانت به این وطن جنگزده هستند ودرپیشگاه تاریخ افغانستان محکوم اند‌.افغانستان که چهل سال شهدای زیادی هم از کارگران و اقشار مختلف جامعه افغانستان وطن ویران شده نثار این وطن نموده اند.حالا که دوران تحصیل علم ودیموکراسی وازادی بیان آمده اند همه تلاش کنند که ازنعمات مادی و علمی این مرحله دیموکراسی و رشد و ترقی وهم بازسازی و نوسازی وطن عزیز افغانستان بهره مند گردند و صدای تفنگ ها به صدای صلح و ارامش تبدیل گردند.مردم شریف ومومن افغانستان عم ازمرد وزن واطفال و جوانان گروه های مسلح ارزوی صلح و امنیت داشته ودرین مسیر ازهرنوع فداکاری وجان نثاری دریغ ننموده اند.به پیش به سوی صلح و ارامش و امنیت سرتاسری افغانستان جنگ زده. نابود باد دشمنان رنگارنگ صلح و ترقی افغانستان، زنده و جاودان باد مردم مومن وصلح دوست افغانستان.
ومن الله التوفیق والسلام علی عبادالله الصالحین‌‌.الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   در دولت وحدت ملی،دو وحدت دیگر نیز یکجا میشود یعنی گلبدین و طالبان نیز میپیوندند و به دولت وحدت،وحدت،وحدت ملی تبدیل میشود.
این که درین دولت وحدت وحدت وحدت ملی ،جایی برای حزب وحدت هزاره ها باقی خواهد بود،هنوز معلوم نیست.
زیرا داکتر عبدالله،اشرف غنی،دوستم،گلبدین و طالبان سنی هستند،اما حزب وحدتی ها یعنی هزاره ها شیعه هستند.
در نهایت کدام چوکی کتابت،مثل کاتب هزاره برایشان خواهد داده شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است