استعمار انگليس بهتر است يا طالب؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۶    ۱۳۹۷/۷/۵ کد خبر: 154949 منبع: پرینت

يكي از بزرگواران و دلسوزان پارسي زبان كه فعاليت هاي قابل قدري در لندن و رايزني با مسوولان فرهنگي، سياسي و اجتماعي اروپا به نفع مردم ما مي كند سوالي را از من اينگونه مطرح كرد. استعمار انگلیس بهتر است یا استعمار طالبان و اوغان ها که سرزمین خراسان را با میلیون ها مصیبت دچار کرده اند؟

اين سوال مرا به ياد جنايت و دسيسه هاي استعمار پير انداخت از جمله داستاني در يكي از كشورهاي آفريقايي كه چند هكتار زمين هاي مستعمره خود را انگليسي ها به زور گرفتند و در آن به كشاورزي مشغول شدند يكي از كشيش هاي آفريقايی به خانه آن جبار انگليسي حمله كرد و آن را كُشت اما در پاسخ ارتش انگليس تمام مردم روستاي كشيش را قتل عام كرد، خانه ها را آتش زد و به هيچكس رحم نكرد حتي كودكان را كُشتند.

آن كودكان و زنان آفريقايي را كه قطار كردند و با زنجير بستند به اروپا انتقال دادند فراموش نمي كنم. من در بطن تاريخ استعمارگران چيزي جز جنايت وحشيگري نمي بينم. بلي جنايت انگليس بهتر از وحشيگري طالب است زیرا آنها بخاطر پنهان كاري ها و قدرت رسانه اي شان و ثروتشان جنايت هايشان زيبا ديده مي شود.

همين انگليس بود که طرح پيشنهادي بي نظير بوتو در مورد تولد طالبان را حمايت كرد ما چگونه مي توانيم تفكيک ميان طالب و پدر خوانده انگليسي آن قایل بشيم؟ بلي بزرگوار من در آن بخش با شما هم نظر هستم در دنياي امروز كشورهاي ضعيف بدون پشتوانه و يا تحت حاكميت يک كشور قدرتمند نمي توانند به حيات سياسي خود ادامه دهند اما با نظر در مورد لابيگري در نهادهاي اروپايي به نفع فارسي زبانان و حمايت از فرهنگ و زبان فارسي در قاره سبز موافق هستم...

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استعمار انگلیس
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   انگلیس صد مرتبه بهتر است دشمن دانا به از نادان دوست !

>>>   طالب از همی خاک است و منابع را خارج نمیبرد! پس طالب بهتر است
اس پ هزاره

>>>   آقای امیری، پروژه طالبان طرح بی‌نظیر بوتو اصلن نبوده، بل مبتکر و خالق این پروژه انگریز، با مدیریت آمریکا، سرمایه‌گذاری گذاری اعراب نزدور، و اجرا کننده ی آن آی ایس آی پاکستان بوده است.
این اظهارات خود خانم بوتو در کنفرانس سال 2091 یا 2002, در مصاحبه ای با روزنامه معتبر لفیگارو بوده است.
گلا جان از لغمان شریف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است