دبیرکل ناتو: ناتو باید در افغانستان باقی بماند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۹۷/۷/۶ کد خبر: 154962 منبع: پرینت

اگر افغانستان را ترک کنیم، باید آماده برگشت طالبان و داعش باشیم.

دبیرکل ناتو هشدار داد که خروج نیروهای ناتو از افغانستان زمینه‌ برای ایجاد خلافت مانند خلافت داعش در سوریه و عراق مهیا خواهد شد.

جنز استولتنبرگ، افزود: «اگر ما افغانستان را ترک نماییم، فکر می‌کنم که ما باید آمادۀ برگشت طالبان و داعش در افغانستان باشیم و آنان تلاش خواهند کرد تا خلافت را که در سوریه و عراق از دست داده اند، دوباره اینجا ایجاد کند؛ پس این ممکن بدترین نتیجۀ خروج ما از افغانستان باشد. در آن صورت افغانستان یکبار دیگر به پناهگاه امن هراس افگنان جهانی مبدل خواهد شد و این هراس افگنان از افغانستان بر ما حمله خواهند کرد».

دبیرکل ناتو افزود: برای جلوگیری از این کار نیاز است تا نیروهای محلی افغانستان بهتر آموزش و بهتر تجهیز گردند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دبیرکل ناتو
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   ما نمیگوییم که شما افغانستان را ترک کنید،بلکه در افغانستان باید یک حکومت انتقالی تشکیل شود،این حکومت انتقالی از کشور های عضو شانگهای،غرض تأمین امنیت افغانستان،خواهان کمک نظامی شود.
این قوای نظامی کشور های عضو شانگهای از شمال و غرب افغانستان،مثل سوریه،حملات تصفیوی را در برابر طالبان و داعش شروع کنند.
امریکا و کشور های عضو ناتو به طرف جنوب افغانستان،جایی که داعش و طالبان مرکزیت دارند،بروند،مثل ادلیب در سوریه.
در آخرین مرحله قوای امریکا و ناتو از جنوب افغانستان نیز خارج شوند و به کشور هایشان برگردند و قوای شانگهای درین متطقه نیز با همکاری پاکستان که عضو شانگهای است،عملیات تصفیوی انجام دهند و مناطق ساحلی افغانستان و پاکستان کاملاً از داعش و طالبان پاک شود و قوای مشترک افغانی و پاکستانی در سرحدات افغانستان مستقر شوند و باقی قوای پیمان شانگهای از افغانستان خارج شوند.
زیرا شما در موجودیت هفده ساله خویش نتوانستید امنیت را در افغانستان تأمین کنید.تریلیون دلار مالیه دهندگان کشورهایتان را درین راه بیجا مصرف کردید.در عوض یک گروپ تروریستی القاعده،ده ها گروپ دیگر تروریستی دیگر بشمول داعش در منطقه بنیان آمد.
سیستم دموکراسی جهانی همین را ایجاب میکند که زمانی که یک دولت نتوانست وظیفه خویش را بدرستی انجام دهد،مردم برایشان رای عدم اعتماد میدهند و در نتیجه دولت جدید انتخاب میشود.
حالا شما نیز نتوانستید امنیت را در افغانستان تأمین کنید،بگذارید ببینیم کشور های عضو پیمان شانگهای این مسؤلیت را به عهده بگیرند که چه میکنند؟
تا جایی که ما در سوریه میبینیم،تمام گروپ های اسلامی و بنیاد گرا ،بشمول داعش و دیگر گروپ های بنیاد گرای مخالف دولت بشار الاسد،از تمام نقاط سوریه بیرون رانده شدند و فقط در یک منطقه ادلیب تمرکز کردند که در آینده نه چندان دور،درین منطقه نیز عملیات تصفیوی براه انداخته خواهد شد و در نتیجه سوریه کاملاً پاک از تروریزم خواهد شد و در نتیجه قوای ایران و روسیه نیز از سوریه بیرون خواهند شد و در آینده در سوریه نیز انتخابات خواهد شد و شاید یک رژیم دموکراتیک به مین خواهد آمد.
ناگفته نماند که اگر مخالفین رژیم بشارالاسد که گروپ های اسلامی هستند،در سوریه به قدرت برسند،به مراتب خطرناکتر از ارژیم بشارالاسد برای اسراییل خواهد بود.
اسراییل نباید فکر کند که چون عربستان و دیگر کشور های عربی،مخالف ایران اند،بنأ آنها دوست اسراییل هستند.
نخیر!
چند کشور عربی در اسراییل سفارت دارند؟
چند کشور عربی سفارت خود را از تل ابیب به بیت المقدس(یوروشلیم) انتقال دادند؟
بهار عربی به معنی این نبود که رژیم های دیکتاتوری از بین بروند و در عوض رژیم های بنیاد گرایی روی کار بیایند.
اگر رژیم اخوان المسلمین در مصر به رهبری مسری از بین نمیرفت،شاید در آینده خطر جدی برای اسراییل میبود.
این به معنی این نیست که من طرفداری از اسراییل و یا فلسطین کنم،بلکه خواهان آن هستیم که دو دولت اسراییل و فلسطین با صلح در پهلوی هم زندگی کنند و همچنان تروریزم و بنیاد گرایی از مناطق دیگر نیز برچیده شود و جلو تشکیل دولت های بنیاد گرایی مذهبی،از هر مذهب و دینی که باشد،گرفته شود.

>>>   هیچ داعش وجودندارد شماها که بروید هیچ جنگی درافغانستان وجود نخواهد داشت حالاکه نیروهای ناتو است چی کرده همگیش طالب وداعش راتقویه میکنند
باید حکومت جدید که درانتخابات پیروزمیشود اولین کاری میکند باید نیروهای خارجی راکه چندین سال وظیفه شان درافغانستان تمام شده بیرون کنند یاباید در
جنگ رو در رو باطالب وداعش بجنگد ویااز افغانستان بیرون شوند ۲۰هزارنیروی امریکایی و۱۰۰۰۰هزارنیروی ناتو
فقط به سربازان ونظامیان افغانستان آموزش ومشوره میدهندآیاافغانستان هیچ وقت ازنظرنظامی خودکفانخواهد
شدآیاسربازان وصاحبمنصبان افغانها انقدر بی لیاقت وهستندکه باید تمام عمر زیر نظربیگانگان آموزش ببینند
دیگر هیچ بهانه ای کارسازنیست نیروی خارجی باید افغانستان راترک کنند خودنیروهای امنیتی ونظامی افغانستان میتوانند که درمقابل دشمن نچندان قوی باشهامت بالا مبارزه کنند طالب وداعش بخاطر میجنگد که خارجیها درافغانستان هستند وحکومت راهم دست نشانده میدانند وقتی که نیروی خارجی نباشد هیچ وقت مسلمان درمقابل مسلمان نخواهد جنگید.
مجید قندزی

>>>   ههههه كدام طالبان كدام داعش چرا واضع نميگويد براي اشغال امده يم واين گروه ها فقط حرف است وبهانه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است