در انتخابات پارلمانی به چه کسانی باید رای بدهیم؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۰    ۱۳۹۷/۷/۶ کد خبر: 154967 منبع: پرینت

تبلیغات برای رسیدن به کرسی پارلمان امروز رسما آغاز گردید و به چه کسانی باید رای بدهیم؟

در مدت زمان پیش رو تا روز انتخابات چه وعده و وعیدهایی را که نمی شنویم. سرک هایمان اعمار می گردد، مکاتب مجهز به وسایل درسی می شود، مساجد فرش می گردد، به صلح نزدیک می شویم، دوستی بین اقوام کشور تامین می شود، به مشکلات مردم رسیدگی می گردد، فساد از بین می رود و عدالت اجتماعی تامین می شود خلاصه اینکه هر یکی از کاندیداها از کوه کاه می سازند و از کاه کوه و بدون اینکه احساس شرمندگی نمایند تا می توانند به شعور مردم بازی می کنند که به کرسی پارلمان برسند.

اکثر مطلق کاندیداها برای جمع آوری ثروت خود را کاندیدا نموده اند اما عده ی انگشت شماری هستند که می توانیم بالای آنها حساب نماییم و آنها را روانه پارلمان نماییم که صدای مردم بالای یک حکومت کاملا آلوده به فساد باشند آنها عبارت از اشخاصی هستند که قبلا صدای مردم خود در پارلمان بوده اند و رای خود را در بدل پانصد تا پنج هزار دالر به فروش نرسانیده اند و در دوران وکالت مصروف قاچاق بری و ثروت اندوزی نبوده اند.

گذشته از آنها به اشخاصی که تازه خود را کاندیدا نموده اند و در میان مردم از شهرت نیک برخوردار هستند توانایی کار را در وجود آنها می بینید تحصیلات عالی داشته باشند و از همه مهمتر شجاعت و اخلاق آن را داشته باشند که سخنگوی مردم خود در پارلمان باشند باید مورد توجه مان قرار گیرند از همه مهمتر این است که رای ما در نزد ما یک امانت است و این امانت را نباید به چند پول و یا یک شکم پلو بفروشیم.

ما هم باید غرور و اخلاق آن را داشته باشیم که رای خود را به صادقترین افراد که توانایی، شجاعت، اخلاق و تحصیل داشته باشد بدهیم که فردا حداقل پیش وجدان خود خجالت زده نباشیم و کمک به باندهای مافیایی نکرده باشیم.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات پارلمانی
رای دهی
نظرات بینندگان:

>>>   در دور شانزده؟؟ نمایندگانی وجود داشتند و همین حالا هم وجود دارند که وقتی نام "وجدان" را پیش آنها بگیرید حیران میمانند که "وجدان" چیست؟؟؟

>>>   متعهد و خالص باشد ، باسواد و باظرفیت باشد ، حزبی و مرتبط با استخبارات منطقه نباشد ، جوان و با سوابق خوب باشد ، مرتبط با مافیای سیاسی و اقتصادی نباشد
اس پ هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است