ترکیه ۳۳ پناهجوی افغانستانی را از دریا نجات داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۶    ۱۳۹۷/۷/۷ کد خبر: 155008 منبع: پرینت

روزنامه دیلی صباح، چاپ ترکیه گزارش داده که ۳۳ پناهجوی افغانستانی که می‌خواستند به شکل غیرقانونی وارد یونان شوند و در حالت غرق شدن قرار داشتند، توسط گارد ساحلی ترکیه نجات داده شدند.

افراد نامبرده می‌خواستند با استفاده از یک قایق چرمی، خودشان را به کشور یونان برسانند. به گزارش این روزنامه، این ۳۳ پناهجوی افغانستانی به روز جمعه، ششم میزان، در ولایت «چناقلعه» ترکیه توسط گارد ساحلی این کشور نجات یافتند.
دیلی صباح گزارش داده که تمامی این ۳۳ پناهجو به یک مرکز اقامت پناهندگان در خاک ترکیه انتقال داده شده و قرار است که به زودی به کشور شان اخراج شوند.

ترکیه یکی از مسیرهای اصلی ورود مهاجران افغانستانی به اتحادیه اروپا است و به همین دلیل بسیاری از افغان‌ها سعی می‌کنند از هیمن مسیر خودشان را به قاره اروپا برسانند. اکثر کسانی که به سمت یونان می‌روند تا خود را به اروپا برسانند، از مسیر نسبتا کوتاه ترکیه تا جزایر لسبوس، کوس، چیوس یا ساموس می‌روند.

این درحالی‌ است که حدود سه سال پیش، ترکیه و اتحادیه اروپا برای کند کردن جریان مهاجران به توافق رسیدند. هرچند این توافق باعث شد که از ورود بیشتر مهاجران به کشورهای اروپایی جلوگیری کنند و محدودیت‌های بیشتر امنیتی و گشت‌زنی نیز وضع شود اما با وجود این، بسیاری از مهاجران هنوزهم دل به دریا می‌زنند و تلاش می‌کنند که که خودشان را به قاره اروپا برسانند.

این بار نخست نیست که پناهجویان افغانستانی از مسیر آب‌های ترکیه نجات داده می‌شوند. در سال ۲۰۱۴ نیز گروهی دیگر از پناهجویان افغانستانی و سوری توسط گارد ساحلی ترکیه در سواحل شمالی آن کشور نجات یافتند.

در جریان همین سال مقامات سفارت افغانستان در ترکیه تایید کردند که در یک رویداد دیگر ۴۲ سرنشین کشتی حامل مهاجران که در تنگه بسفر در سواحل شمالی استانبول غرق شد، شهروندان افغانستان بودند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
پناهجویان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است