اینها باور شان شده که انتخابات به "رای" است
روزی ملا نصرالدین به دروغ به همه گفت کوچه دیگر آش نذری میدهند. آنقدر گفت و مردم را فرستاد کوچه دیگر که خودش هم باور کرد و دویده دنبال مردم برای گرفتن آش نذری رفت 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۳    ۱۳۹۷/۷/۸ کد خبر: 155017 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) هرچند سرنوشت برگزاری انتخابات در غزنی و بیش از شصت درصد مناطق ناامن کشور مشخص نیست، کمیسیون انتخابات زمان برگزاری انتخابات مجلس را براساس جدول زمانبندی قبلی 28 میزان یعنی بیست روز دیگر اعلام کرده است.

کمیسیونی که از رییس آن گرفته تا کمیشنران و رییس دارالانشا و مسوولان ولایتی آن را جناب اشرف غنی با مشورت مشاوران آمریکایی خود تعیین و منصوب می کند، برایش مهم نیست که کجای این کشور امن است و در کدام مناطق این سرزمین انتخابات برگزار نمی شود.
اینها فقط می خواهند دهان مجامع جهانی را ببندند که ما انتخابات برگزار کردیم و بر اساس رای مردم به قدرت رسیده ایم و مانند شعارهای گذشته پایبند به اصول دموکراسی هستیم!

در حکایت است که روزی ملا نصرالدین به دروغ به همه گفت کوچه دیگر آش نذری میدهند. انقدر گفت و مردم را فرستاد کوچه دیگری که خودش هم باور کرد و دویده دنبال مردم برای گرفتن آش نذری رفت!
حالا شده حکایت اینها که بعد از مدتی باور شان می شود بر اساس رای مردم به قدرت رسیده اند!

جالبتر از همه اینها تحلیلگران و (به اصطلاح) سیاستمدارانی هستند که تا دیروز داد آنها گوش فلک را پر کرده بود که در این کشور انتخابات شفاف و عادلانه ممکن نیست و مردم نباید در انتخابات فرمایشی شرکت کنند، اما امروز چون خود آنها کاندید شده اند، دم رای مردم می زنند و همگان را به شرکت در انتخابات تشویق می کنند.
مشخص است که اینها یا خود را در هیاهوی تبلیغات روانی انتخاباتی گم کرده و متوهم شده اند و نمی دانند چکار می کنند و یا با سران قدرت زد و بند کرده اند که در آینده با پارتی و وسیله وارد مجلس شوند.

در این میان، وضعیت احزاب مشخص است که باید به بهانه داغ کردن بازار انتخابات خود به نوایی برسند و معاملات بزرگتری انجام بدهند و امتیازات بیشتری از سفارت های کشورهای بیگانه دریافت کنند. اما وضعیت نامزدانی که بنام مستقل وارد بازی انتخابات شده اند چگونه است؟

افرادی که بنام نامزدان مستقل پا به عرصه انتخابات گذاشته اند، یا از همان سرخوردگان احزاب هستند که متیقن شده اند از این احزاب آبی برای شان گرم نمی شود و یا از اول از احزاب بیزار بوده و خود بدون وسیله احزاب به خارجی ها وصل شدند و یا در فکر وصل شدن هستند و دنبال آینده مالی بهتر و موقعیت مهمتری که در آینده در منظر مردم می گردند تا بیشتر دیده شوند و راحت تر حرص دنیایی شان را ارضا نمایند.

به وضوح می توان دید که وضعیت نماینده های قبلی مجلس در انظار عموم چگونه تجلی یافته و مردم از چه منظری به آنان می نگرند. پس اگر انتخاباتی واقعی در میان باشد که نیست، این نماینده ها هرگز برای بار دیگر رای نمی آورند. نماینده های تازه پا به عرصه نامزدی نمایندگی گذاشته هم وضعیت بهتری از آنان ندارند، زیرا آنان نیز نمی توانند وضعیت موجود را درک کرده و به نفع مردم گام های مثبتی بردارند.

شنیده اید: "سالی که نکوست از بهارش پیداست" از وضعیت ثبت نام در انتخابات مشخص شد که سه میلیون ثبت نام کننده به یازده میلیون ارتقای تقلب یافت و بعدا کمیسیون برای راضی کردن نهادهای متفاوت، تعداد ثبت نامی ها را به نه میلیون کاهش داد. با این حساب، همین حالا قبل از انتخابات دو برابر تعداد ثبت نام کننده، تذکره جعلی ثبت شده است! بطور یقین در حین انتخابات و شمارش آرا نیز این تقلب به چندین برابر خواهد رسید.

اگر کودتا نشود، باز هم انتخاباتی دیگر مملو از تقلب و ریا برگزار خواهد شد و بازهم مانند گذشته رای مردم هیچ تاثیری بر روند تعیین افراد نخواهد داشت.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
رای
نظرات بینندگان:

>>>   ای کی ها هستند که تا هنوز باوردارند انتخابات به رای نتیجه میدهد؟؟ این ها درافغانستان زندگی نکرده اند؟عجب مردم غافلی ، چنج فیصد هم به رای نیست ،اصلا به لزوم دید وپول است ،

>>>   این انتخابات نیست انتصابات است

>>>   ترامپ هم جنس باز هم بوده؟
ترامپ: من و "اون" عاشق هم شدیم!
ترامپ در ویرجینیای غربی گفت: "من واقعاً سرسخت بودم و اون هم همینطور. ما فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم. حالا عاشق هم شدیم. او برای من نامه‌های "زیبا" نوشت. نامه‌هایی زیادی رد و بدل شد و ما عاشق هم شدیم".
حامیان دونالد ترامپ پس از شنیدن این صحبت‌ها اقدام به تشویق و خنده کردند اما ترامپ به مفسرانی اشاره کرد که احتمالا این صحبت‌هایش درباره کیم جونگ اون را دو.ر ازشأن یک رئیس‌ جمهور امریکا قلمداد نکنند.

>>>   میگه به مرگ بگی که به تب راضی شود.
همه مخالفین دولت یکجا شدند که در انتخابات تخلف صورت میگیرد،سیستم بیومتریک نیست،تعداد ثبت نام کنندگان از تعداد واجد شرایط رای زیادتر است و غیره.
حالا هرکدام ازین مخالفین،اعضای فامیل و خویش و قوم های خویش را کاندید شورای ملی نموده اند.
اگر آنها به پارلمان راه بیابند،هیچ گپی نخواهد بود و نتایج انتخابات درست است و تقلب نشده است.
و اگر آنها رای نیاورند و انتخاب نشوند،در آنصورت در انتخابات تقلب صورت گرفته است و آنها اعتراض خواهند کرد.
اما ازین کاندید ها،آنهایی که زور شان بیشتر است،به پارلمان راه می یابند و آنهایی که زور شان کمتر است،به پارلمان راه نمی یابند و در نتیجه آنها اعتراض و اعتصاب میکنند و خیمه میزنند.
داعش و طالبان اعلان میکنند که اعتراضات خوددرا بس کنید و خیمه های خویش را برچینید ،ورنه بالای تان حملات انتحاری میشود.
بعداً مثل جنبش روشنایی بالای شان حمله انتحاری میشود و دولت برای شان وعده میدهد که عاملان انتحاری را دستگیر میکنند و صندوق های رای را باز میکنند و رای ها را باز شماری میکنند و در نتیجه معلوم میشود که در انتخابات اشتباهاً رای یک وکیل لوگری در کابل ،به صندوق رای یک هزاره در کابل رفته است و در نتیجه وکیل هزاره از پارلمان میماند و در عوض اس وکیل لوگری مقرر میشود و اشرف غنی وعده میدهد که انشأ الله اگر مردم خواسته بودند به وکیل هزاره رای بدهند،در دور بعدی انتخابات یعنی چهار سال بعد،این وکیل هزاره میتواند خود را دوباره کاندید کند.
بدینصورت آب به آب خانه مینشیند و خلیلی تیز بیانیه میدهد که ما باید بخاطر صلح مبارزه کنیم و مردم باید دست از اعتراضات و اعتصابات بیجا جلوگیری کنند.

>>>   با درود بر مردم مظلوم و مبارز و ستمدیده و آزادیخواه افغانستان و افراد و اشخاص مسئول و دلسوزی که به آیندهً کشور افغانستان و صلح و دوستی و پیشرفت می اندیشند و برای رسیدن به آن تلاش و کوشش می کنند. به نظر من لازمهً وصول صلح و دوستی در کشور ثبات سیاسی هست ....

>>>   چی مردم ساده ئی ، رای هیچ تاثیری ندارد در طول این 18 سال کدام وقت انتخابات شپاپ بود ؟
همین کمیشن کاران برحال ماوشما وکالت را از سرای شهزاده ودبی خریداری نکردند؟ بازهم میکنند

>>>   رهبران جهادی ما درمحفل تجلیل روز ملی چین خوب تماشا کردند !!!

>>>   قانون انتخابات تصریح کرده است که اگر از پرسنل کمیسیون انتخابات کسی جرم مشهود داشته باشد در محاکم بررسی می شود و اگر جرم و تقلب انتخاباتی انجام داده از وظیفه سبکدوش و مساله بررسی می شود که بایداین امرتطبق شود.
عصمتیان

>>>   جناب کوفی درموجودیت شخص فعال و متخصص تقلب وخیانت ملی امر خیل درکمیسیون انتخابات هرکاری ممکن شده میتواند
امرخیل ظاهرا انسان اما درباطن یک ....وشاگرد وفادار آی اس آی بود ونزدیک بود خون هزاران افغان را بریزد وافغانستان را پارچه پارچه کند که خداوند منان ملت ومردم مارا کمک نمود توسط پولیس بالفعل درحین یک خیانت ملی گرفتار شد وبعدا هم دیدیم که تماس های تیلفونی اش به میدان آمد وامروز یا فردا فلم هم ودیگر جنایاتش نیز افشا میگردد
امر خیل نزد پولیس افغانستان دوسیه داشته ودزد با پشتاره از طرف پولیس بیدار افغانستان گرفتار شده وده ها اسناد دیگر از تقلب و خیانت ملی ایشان نزد پولیس درج است وزارت داخله وقومندانی امنیه برعلیه ایشان به سارنوالی شکایت ها درج نموده وقومندان امنیه کابل که درصداقت وپاکی وایمان داری دربین پولیس ونیروهای مسلح افغانستان مقم شامخ وبلندی دارد جهت اعاده حقوق وشخصیت خود واثبات بی گناهی اش علیه وی در سارنوالی شکایت نموده که انشاءالله به جزای اعمالش میرسد ونورستانی یادیگر افراد کمیسیون که ازین ....ملی حمایت نموده اند وحقیقت را کتمان کرده اند وامرخیل را به ملت بیگناه معرفی کرده بودند نیز به جرم خیانت ملی انشاءالله که گرفتار خواهند شد

>>>   راه غلط همیشه درچاه است وامر خیل وهمدستان وحامیانش رسوای دنیا وآخرت وشرمنده مردم جهان شدند

>>>   فکر میکنم مردم از رای دادن خود بیزار هستند زیرا رای انها ارزش ندارد

>>>   از کار کمسیون جه انتظار باید داشت امر خیل در طول تقریبآ 10 روز بعد از انتخابات هر کاری را انجام داده بعدآ استعفا داده چرا همانروز که وی تقلب نمود باید هیچ نوع کار در دفتر نمی نمود حال چی اعتبار است که همه کار ها را به نفع خود و کاندید مورد نظرش کرده و خارج میشود.

>>>   خو دعا کنید کرزی در غصب گرفتار شود که بسیار خیانت کرد از هر نگاه اگر کمی خدمت کرد بسیار بسیار خیانت کرد به حق مردم تاکه زنده است این ملک به حال نمیاید

>>>   در حکومتهای ساخته شده از بیرون چیزی که هیچ ارزش ندارد رای مردم است. من از همین حالا همه مردم افغانستان را دعوت میکنم که هر نوع انتخابات زیر نگین امپریالیسم امریکا و گدیهای کوکی شان غنی وعبدالله و سران جهادی را تحریم کنند!! بگذارید خود شان صندوقها را پر کنند!! مطمین باشید که اینکار را میکنند!!!
در غیر آن روی تانرا بسوی خداکنید و بگوئید درین جامعه ایکه در قرن 21 سر حلال بودن یا حرام بودن نوروز یکدیگر خود را مانند .. میدرند. و یا شنیدن صدای بوت زنها را حرام میدانند، زن میتواند رای بدست آورد؟؟!! در دوره های گذشته بانوهایی از قبیل کوفی، دانش، وغیره وغیره از دورترین مناطق کشور رای گرفتند. آیا این قابل تصور است؟؟؟ انجوها و موسسات خارجی کار خود را کردند!!!! باز هم کار خود را میکنند!! شما را بخدا از ولایتی مانند هلمند زنی بنام نیازی میتواند رای بیاورد؟؟؟

>>>   گوسفند هارا هم از ارزش رای شان آگاه سازند بد نیست

>>>   به نظر دهنده اول اینهایی را که تو نام گرفتی هر کدام صنوق آرا را در بدن خود دارند.

>>>   یکی خو این "برنامه های آگاهی دهی" (برنامه های دالر سازی) سر دل مردم ریخته، قریب است برای "کار خیر" بین زن و شوهر هم "برنامه های آگاه دهی" براه اندازند!!

>>>   با سلام !
برای اشرف غنی خان خیلی مهم نخواهد بود که مردم باور دارند و یا ندارند و یا رای میدهند و یا رای نمیدهند چون گوسفند های ... خو هستند که به عوض مردم هم رای بدهند و هم یگان... اضافی برای آنانی سر دهند که در رای گیری اشتراک نخواهند کرد . از سوی دیگر هم اکنون آقای امر خیل و دیگر اعضای باند شان کوه به کوه ، دره به دره و دشت به دشت به دنبال گوسفندانی اند که واجد شرایط باشند و برای هر رمه گوسنفد سمینار دایر میشود تا طرز رای دادن ، شرایط و پیش شرط ها را واضیح ، مشخص و معلوم نمایند .تا گوسفند باشد ، مردم را صبر است که رای بدهند .
اندر از مزار شریف

>>>   واقعآ همنطور است تا اصلاحات اساسی نشود و خاینین بر طرف نشوند کسی اشتراک نمیکنند. چرا بخطر یک ری خود را چقدر زحمت میدهیم ولی یک خاین ملی به هزار ها ری را داخل میسازد. پس یک ری ما هیچ تآثیری بالای نتایج انتخابات ندارد.

>>>   حشمت خان!
اگر در تمام افغانستان یک نفر هم به پای صندوق های رای نرود، دولت انتخابات میکند و چند میلیون رای در صندوق ها میریزد و در ده و یا بیست منطقه رای دهی یک تعداد نفر های بیکار را پول میدهد و در محل برگزاری انتخابات قطار ایستاد میکند و فلم شان را اخذ میکند و شب در خبر ها نشان میدهد و میگوید که میلیون ها نفر به پای صندوق های رای رفتند. آیا کدام سند داری که مردم در انتخابات سهم نگرفتند؟ اگر فکر میکنی که در انتخابات گذشته چند میلیون نفر رای دادند، این از خوش باوری جناب عالی است.

>>>   من درین دور چون تقلب و خیانت از هردو طرف زیاد بود رای نه داده ام. در آینده هم تا مطمیین نباشم رای نمیدهـــم رای من امانت ملی است
م. زمین بوس

>>>   ای کاش در کشور به قدر بی سواد ها با سواد وجود می داشت
فانوس بدخـــشی

>>>   حقیقت اینست که امریکا و غرب به خاطر اینکه مهره های خود را در قدرت داشته باشند طرفدار تقلب اند.
نوروز زاده لوگر

>>>   من هــــــــــــم از انتخاب شدن و انتخاب کردن با سیستم های غیر شفاف معذورم
دکتور نثار پکتیکا

>>>   او جوان ! برادر بی منطقت را بگو که کمی عاقل شود و اینقدر پیش پا کستانی ها و عرب ها کرنش و زاری نکند . رو به ملت کند نه به طالب و داعش که هر دویشان مصیبت اور اند . خد مت شما عرض کنم که انتخا بات میشود اما به تاخیر و اینبار به علا وه گو سفند شتر و خر و فیل را هم می اورند وصندوق ها را خوب تکک می کنند . خاطرت جمع باشد . خودت هم یکی از کاندید ها هستی .صد سال سدو زای ها و صدو سی سال محمد زای ها درین ملک انگلیس داد و روس داد حکومت کردند حا لا نوبت به احمد زای ها رسیده...
صفدری

>>>   از دست شما قوم ... گوسفندی ها است که نه تنها انتخابات، بلکه هر چیز در کشور مشکل دارد۰

>>>   کسی پروای رای مردم را ندارد
کاکه از کابل

>>>   حقیقت موضوع در این است که مردم افغانستان اسیر شده ودرهیچ معامله از خود اختیار ندارند اینکه بعضی ها میگویند رای نمیدهند ولی وقتی قوماندان وزورگوی منطقه بادیگارد خودرا به جا نش روان کرد بازهمه چیز درست پیش میروند تقلب در انتخابات همیشه بود زیرا افراد مسلح موجود بود وموجود هست هر قومندان که به هرکس کمپاین کرد مردم به همان کس به خاطر خوشی قوماندان ونجات ازخطر بعدی به همان کس رای داد مامورانتخابات ازهمان منطقه است وکدام تضمین ندارد که برخلاف قوماندان عمل کنند اول باید خطر داخلی را ازبین برد بعدآ سخن از انتخات شفاف زد اول باید به زورگویان خاتمه داد بعدآ ازعدالت وقانونیت سخن گفت بزرگان به این موضوع متوجه هستند ازین جهت قاطع عمل کرده نمیتوانند واگر کس این حقیقت جامعه مارا قبول ندارد برود بولایات ونواحی شهرها وقریه جات واز نزدیک تما شاکنند .

>>>   ... ولی ما رای میدهیم تاوقتیکه به هدف خود برسیم.

>>>   حرف اقای حشمت درست است. البته درعمل هم اگرچنین باشد خیل خوب است

>>>   مردم از کدام خدمت شان راهی برای این خاینین وطن بدهند چی کردن صرف برای مردم مرگ دادن در دوران فاشیست های المان اینقدر کشته نشده بود از وقت که این خاینین به قدرت رسیده تمام مردم را قتل کردن مردم فراموش نکرده اند انکس که به این خاینین راهی میدهد برای مرگ خویش راهی میدهند واین خاینین انتظار از مردم دارند تا برای شان راهی بدهند سرمه ازموده امزمودن اشتباه است

>>>   مردم اگر یک جو عقل داشته باشند این انتخابات مذخرف را تحریم می کنند. معامله گران دو دوره فاسد نباید حق شرکت در انتخابات را داشته باشند.

>>>   رای دادن و انتخابات هیچ ارزشی در کشور ما ندارد و مردم حق دارند که در انتخابات شرکت نکنند زیرا دولت و حکومت افغانستان را از خود نمی دانند برای اینکه این دولت کوچکترین کاری برای ملت انجام نداده و همچنین نمایندگان مجلش هیچ قانونی را به نفع کشور تصویب نکرده اند بلکه هم دولتیان و هم مجلسیان بر سفه ای نشسته اند که آمریکاییها و غربیها برای آنان پهن کرده و بر سر تقسیم مواد روی سفره با هم دعوا دارند.

>>>   آیا لازم است به دزد، تقلب کار، کمیشن کار، معامله گر و منفت گرایان رأی بدهیم تا بر اساس رأی ما به کرسی بروند و برای هفت نسل شان حرام و حلال جمع آوری کنند اما مردم ما گرسنه بماند . مرگ برایشان میخواهم

>>>   رئیس اداره محترم ثبت احوال نفوس : بهتر بود که قبل از شروع روند ثبت نام رای دهنده گان سیستم دیتا بیس شناسنامه آماده بهره برداری می بود زیرا وفت کافی درین عرصه وجود داشت تاهم زمان با آغاز پروسه سیستم الکترونیکی در اختیار کمیسیون انتخابات قرار میگرفت که اشخاص وافراد جعل کار شناسائی میگردید ونمیتوانستند شناسنامه های جعلی وچنتائی دریافت کنند تا پروسه ثبت احوال نفوس حالت شفافیت خودرا میداشت واز جعل کاری جلوگیری می شد تا این پروسه خدا نکرده مانند پروسه انتخابات گوسفندی سال 1394- اعتماد مردم را خدشه دار؛ رسوائی وگند آن جامعه وجهان را آلوده نسازد اگر چنان شد مسئولیت آ مستقیم متوجه شما ودست اندر کاران ومهندسان این روند ملی بوده که بائیست پاسخگوی ملت ومردم باشید .
ع-ب-کابل

>>>   غرض جلوگیری از تقلب در انتخابات،هر نامزدی که خود را در انتخابات پارلمانی کاندید کرده است،در هر حوزه انتخاباتی مربوطه اش،یک نماینده غرض کنترول آرا موظف کند.بعد ار ختم انتخابات در همان روز در همان حوزه رای ها شمرده شود و تیلفونی و با ذریعه موبایل و کمپیوتر به مرکز کمیسیون انتخابات اطلاع داده شود و بعداً ًرای ها دوباره در صندوق انداخته شود و به مرکز انتقال داده شود،تا درصورت شکایت کاندید ها،از سر شمارش شود.
در غیر آنصورت که در خود مرکز رای دهی رای ها شمارش نشود،در راه تا کابل صد ها و هزار ها صندوق پر از رای تقلبی میشود و کسانی که توسط رای مردم انتخاب شده اند،به پارلمان راه نمی یابند.

>>>   Ariaie
شكى نيست كه تيّم حاكم ارگ تمام توان و قدرت خود را در مدريت انتخابات و تقلب سازمان يافته انتخابات هاى اينده شوراى ملى و رياست جمهورى منسجم ساخته و استفاده خواهد نمود. در چنين شرايطى بجاى سالها انتقاد بى سود، تحمل ظلم، تبعيض، رنج و هزار فلاكت ديگر، بهتر است همه مرد و زن، خورد و كلان، پير و جوان ، از هر قوم و زبان و گرايش با اتحاد و يكپارچگى با كنار گذاشتن تمام اختلافات زير يك چتر واحد يعنى تغير و عدالت گرد هم ايم و در انتخابات نه از ميان ما كسى را اجازه دهيم تا به تيّم و سياست هاى تبهكارانه غنى و گلبدين رنگ فراقومى دهند و نه اجازه دهيم غنى دوباره زمام امور را به دست گيرد . در اين راه بايد مصمم و با انگيزه وارد ميدان شويم و كار را يكطرفه نماييم!

>>>   Salam
من با جرات و با مسوؤليت مى گويم ، اگر نامى و واژه يى در جهان منفور و قبيح باشد ، آن واژه يى افغان ( اوغان) است . هيچ كسى در بيرون كشور ، حتا همان پشتون دو آتشه هم جرات ندارد خود را اوغان معرفى كند . تمام جفنگ اوغان خواهى تنها مصرف شوؤنيستى در داخل دارد .

>>>   Ahmad Parwani
پشت صحنه سقوط ولسوالی ها:
یک نمونه:
ولسوالی پرچمن ولایت فراه سقوط نکرده، بلکه داستان ازین قرار است که برادر سلام رحیمی نامزد پارلمان است، این ولسوالی هشتاد درصد تاجیک نشین است، سلام رحیمی بخاطر پیروزی برادرش قومندان امنیه و ولسوال این ولسوالی را تبدیل وقومندان امنیه قبلی را خانه نشین میسازد، مردم محل از قومندان امنیه و ولسوال قبلی حمایت می‌کنند وبه افراد سلام رحیمی اجازه نمیدهند که به ولسوالی داخل شود، سرانجام بین هردوطرف درگیری رخ می‌دهد، دولت اعلان می‌کند که ولسوالی پرچمن سقوط کرده است، درحقیقت ولسوالی به دست طالب نه، بلکه توسط محل و ولسوال وقومندان امنیه قبلی محافظت می‌شود.
دولت تصمیم دارد به بهانه طالب بالای این ولسوالی عملیات نظامی انجام دهد.
برادر سلام رحیمی توسط چرخبال های وزارت دفاع به یکی از روستا ها دیسانت می‌شود وعملن با استفاده از امکانات حکومتی تدابیر حمله بالای ولسوالی را گرفته اند، دو روز است که اسلحه ‌امکانات جنگی ازطریق چرخبال به برادر سلام رحیمی اکمال می‌شود.

>>>   غنی و حواریون اش چون هیلی و یون و گلو خواب عبالرحمن بچه افضل شدن میبینند اگر اجل مهلت بدهد و هوا بارانی نشود.
دیده شود چه میشود.

>>>   آقای Salam ،
میگویند " مه چه میگم دنبوریم چه میگه"!!
یا " یکی از اسمان گپ میزنه، دیگه از ریسمان"

>>>   از 16 سال باینطرف مردم افغانستان با آمار خیالی در تمام عرصه ها از جانب حکومات وایسراها و جهان غرب مخصوصا امریکا تحمیق شده اند.

>>>   بهترین گزینه آن است که ارگان و ناظرین بین المللی از کشورهای آزاد انتخابات افغانستان را انجام دهند و نتیجه را اعلان کنند.تحریم موقعی درست هست که دیگر اشخاص و احزاب و گروههای سیاسی مخالف حق کاندید و شرکت در انتخابات را نداشته باشند،یا مخالفین و منتقدین بطریق شخص و حاکمیت دیکتاتوری از شرکت در انتخابات حذف شده باشند، ولی کشور افغانستان به لحاظ انتخاباتی آزاد هست و هر کس و هر حزب و گروهی حق کاندید و شرکت در انتخابات را دارد و لذا در این شرایط تحریم معنی ندارد. تا زمانی که جلوی روند فعالیت و رشد سیاسی کشور سد نگشته است، در آنجا تحریم معنی و مفهوم و نتیجه ایی نخواهد داشت.

>>>   در ولایتی که(غزنی) 1500 پولیس تخیلی موجود باشد وجود ملیونها آمار خیالی در ثبت نام "نصوار" کمیسیون نیست.

>>>   20 سال پیش آمریکا کشور افغانستان را از دست وحشیهای طالبان آزاد کرد و داد دست مردم افغانستان و احزاب و اشخاص سیاسی، حالا حتی عرضه ندارید یک انتخابات آزاد انجام دهید. به همین دلیل است که افغانستان تا حال در خون و آتش غرق شده است چونکه عرضهً مردم و مملکت داری بلد نیستیم.

>>>   دو دهه است آمریکا کشور افغانستان را از دست وحشیهای طالبان آزاد کرد و داد دست ما مردم افغانستان و احزاب و اشخاص سیاسی، حالا حتی عرضه نداریم یک انتخابات آزاد انجام دهیم. به همین دلیل است که افغانستان تا حال در خون و آتش غرق شده است چونکه عرضهً مردم و مملکت داری بلد نیستیم. خامنه ایی و دیگر متحدین ضد آمریکایی وی هرگز اجازه نخواهند داد در کشورهای همسایه صلح و ثبات سیاسی و آرامش بر قرار گردد،از ماست که برماست

>>>   در افغانستان همه چیز خیالی است. میترسم اشرف غنی و گلمرجان هم خیالی باشند!

>>>   یکبار ری دادیم برای هفتادپشت مابس است که از گو
خوردن ماره پشیمان کرد اگر ری ندهیم حداقل به خود
خیانت نکرده ایم وعذاب وجدان نمیکشیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است