بی اعتمادی زنان نسبت به زنان
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۶    ۱۳۹۷/۷/۸ کد خبر: 155036 منبع: پرینت

حضور گسترده زنان در دو دوره‌ی انتخابات پارلمانی باعث شد تا در دوره‌ی اول 28 درصد اعضای مجلس نمایندگان (68 کرسی از مجموع 249 کرسی) به زنان اختصاص داده شود و در دوره‌ی دوم انتخابات مجلس نمایندگان 69 زن به مجلس نمایندگان راه یافتند.

هرچند در دوره‌ی دوم نسبت به دوره‌ی اول یک کرسی بیشتر به زنان تعلق گرفت ولی باید بخاطر داشت که در دوره‌ی دوم تنها 12 زن از طریق رای و در رقابت با مردان و بدون استفاده از سهمیه‌ی زنان به مجلس نمایندگان راه یافتند درحالیکه در انتخابات پارلمانی دوره‌ی اول 29 زن از طریق رای و در رقابت با مردان به پارلمان راه یافته بودند.

این امر نشان می‌دهد که زنان در اثر تبعیض مداوم اعتماد به‌ نفس خود را از دست داده و حتی خودشان نیز پذیرفته‌اند که نسبت به‌ مردان از توانایی کمتری برخوردارند بنابراین زنان نیز به کاندیداهای زن رای نداده‌ اند.

امید است در دوره‌ی سوم انتخابات پارلمانی زنان بتوانند جایگاه مناسب خود را در پارلمان بدست آورند.

محمد نسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنان افغانستان
انتخابات
پارلمان
نظرات بینندگان:

>>>   درود ،در کشوری که زن شهروند درجه دوم هستند و کشوری که صد در صد مرد سالار تشریف دارند زنان از چه جایگاهی بر خورد اند؟ اگه فورمولیتی سال یه بار هشت مارس بر گذار می گردد و آنون از انون روز به بعد دیگر اصلا کاری بهشون ندارند چه توقعی باید داشت؟ هیچی. در کشوری که مردان از زنان تولد نشده و مردان همان جوری پا به عرصه زندگی گذاشته اند چه توقعی باید داشت ،این خانم های وزیر و یا سر پرست که هیچ اختیار در مورد پست که هستند صلاحیت ندارند چه توقعی خواهی داشت ؟هیچی، بزارید دنیا همه هیچ کار دنیا همه هیچ، این هیچ براین هیچ دیگر میچ.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است