جنرال قریشی با بلخ وداع کرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۶    ۱۳۹۷/۷/۸ کد خبر: 155038 منبع: پرینت

روزهايی كه استاد عطا در بلخ با اشرف غني فاشيست درگير بود سخنان تند و تيز جنرال قريشي در حمايت از عطا بيشتر از هر جنرالي در سر زبان ها بود.

وي زماني ضمن هشدار به سران فاشيستي شوونيسم گفته بود: اگر نيروي نظامي به اجبار وارد قلمروی بلخ عليه استاد عطا شود اولين خون را من مي ريزم از وي يک فرمانده شجاع و دلير نزد مردم ساخت اما امروز در كمال سكوت و ناباوري آن روزها بدون هيچ مقاومتي وظيفه را با يک امضای اشرف غني بايد ترک كند چاره اي ديگر نيست و ندارد.

ما فرزندان صديق و دلاوران بزرگ خود را به بهاي ناچيز در پشت خيانت هاي بزدلان روزگار تيره و تار بي همتي رهبران كذاب و عوام فريب خود از دست مي دهيم! عطا وقتي حكم بركناري خود را دريافت كرده بود اگر جرات استقامت و پايداري را نداشت هزاران فرزند دلير اين سرزمين را قرباني شعارهاي دروغين خود نمی کرد و از مردم براي خواست ها و منفعت تجاري خود سپر نمي ساخت.

در آخرين مورد اين امپراطور پوشالي لاف ديگري زد و به غني گفت: من نظام الدين باي نيستم دست پايم را بسته كنند ببرند پدر و پدر كلان تو نمي تواند! جناب استاد عطا اين جنرال ستون و سپر دفاع شما در برابر فاشيست ها بود چطور به اين راحتي از پيش روي شما برداشتند آن را؟

جنرال قريشي رفت اما سخنان، شجاعت، ايستادگي و شهامت آن در اوج روزهاي مبارزه اش با فاشيست ها ماندگار ماند.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال قریشی
بلخ
نور
نظرات بینندگان:

>>>   گل پیکی جان (گل امیر) از این کارهای که بوی بدی تعصب دارد دست بردار نیستی برقص به ساز بادارانت بیبینیم تا چه وقت دوام میاری.

>>>   بالا اعطا اعتماد نمیشود اګر نه حالا اورا ریس جمهور میساختیم
مجاهد غوری

>>>   چیطور شد زور کمر فاشیست را دیدی، خیراست تاهنوز وقت است این را میگن مرد متفکر درجه دوم جهان ، یک کسیکه نی زور دارد ونی زر ونی هم جسما قوی هیکل است امپراطورها را به زانو دراورد، هیچ شاخدار، درز، رهزن، قاتل ، غاصب وطن فروش وهرزهیی نمیتواند درمقابل این ادم ایستاد شود. منابع موثق میگن وقتی به امپراطور شمال ، ابرد مرد تاریخ نام اشرف غنی را میگری دفعتا اشتهای تشناب برایش پیدا میشود، ولی تاهنوز خیلی زوداست خیر است خداوند مهربان است زمانی میرسد که این خاینین یکا یک به محاکمه کشانیده میشود.

>>>   بغاوت گر بود خب شد گم شد

>>>   تاجك هاي كولاب أصلاً مؤقتاً خود را گم كرده بودند، و حالا آهسته آهسته چرخ زمان بطرف حقيقت ميرود، و أقليت و اكثريت، مهاجر و صاحب خاك معلوم ميشود،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است