محقق در دیدار با سفیر آمریکا: بایومتریک واضح نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۲    ۱۳۹۷/۷/۹ کد خبر: 155043 منبع: پرینت

محمد محقق در دیدار با سفیر آمریکا در کابل، وضعیت استفاده از سیستم بایومتریک را مبهم دانسته گفت: طرزالعمل استفاده از سیستم بایومتریک تاهنوز واضح نشده که باید در این زمینه قناعت احزاب سیاسى حاصل شود، در غیر آن قضیه مشکل آفرین خواهد شد.

محقق در این دیدار افزود: حکومت پس از مدت ها جنجال با احزاب سیاسی سرانجام پذیرفته است که در روز انتخابات از تکنالوژی بایومتریک استفاده کند، اما طرزالعمل استفاده از این سیستم تاهنوز واضح نشده که باید در این زمینه قناعت احزاب سیاسى حاصل شود، در غیر آن قضیه مشکل آفرین خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای افزایش شفافیت در انتخابات نیاز است تا کمیته مشترک نظارت با عضویت نمایندگان احزاب سیاسی، حکومت و کمیسیون انتخابات برای نظارت بر سیستم مرکزی تکنالوژی بایومتریک تشکیل شود که تمام این پیشنهادها و تلاشهای احزاب سیاسی برای تامین شفافیت در انتخابات و جلب اعتماد مردم نسبت به این روند ملی است.

جان بس سفیر امریکا در کابل نیز در این دیدارابراز داشت: با وجود تمام چالش های فرا راه انتخابات، هنوز هم مردم افغانستان مشتاق برگزاری انتخابات اند و نیاز است تا با شفاف برگزار شدن انتخابات ، اعتماد مردم نسبت به این روند جلب شود.

وی افزود که زلمی خلیل زاد به عنوان نماینده ویژه امریکا در امور صلح و آشتی در افغانستان برگزیده شده و انتظار می رود که به زودی ایشان به افغانستان بیاید و طرح ها و برنامه های شان را در مورد صلح ارایه کند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محقق
سفیر آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   از خردوانی تا دیدار باسفیر آمریکا وانتقاد از مدرن ترین دست اورد تکنالوجی. واقعا عجیب است رفتن الاغ عیسی به مکه یادم امد

>>>   چی اشتباهی بزرگی سفیرامریکا مگرکعبه است که کسی ازاوانتقادنکند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است