بشردوست بار دیگر از جلسه مجلس اخراج شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۹    ۱۳۹۷/۷/۱۰ کد خبر: 155064 منبع: پرینت

داکتر رمضان بشردوست بار دیگر از جلسه مجلس اخراج شد.
در جلسه روز گذشته مجلس نمایندگان که فقط 20 تن از نمایندگان حضور داشتند، عبدالستار خواصی در جریان صحبت‌هایش بشردوست را متهم به عوام فریبی کرد و بصورت مستقیم به این نماینده مجلس توهین نمود اما رییس مجلس بجای اینکه به آقای بشردوست فرصت دفاع بدهد، او را از جلسه مجلس اخراج کرد.

مشاجره در نشست روز دوشنبه پس از آن آغاز شد که رمضان بشردوست از نحوه برگزاری نشست و نیز قطع نشدن معاشات و امتیازات نمایندگانی که مصروف رقابت‌های انتخاباتی هستند و به مجلس حاضر نمی‌شوند، انتقاد کرد.
بشردوست گفت: وکلای که نامزد انتخابات مجلس هستند باید معاشات و امتیازات شان از سوی هیات اداری قطع گردد؛ زیرا عادلانه نیست که آنان با امکانات دولتی در برابر نامزدانی که خانه‌های خود را می‌فروشند وارد رقابت‌های انتخاباتی شوند.
او خطاب به رییس مجلس گفت که باید از صلاحیت قانونی خود در این زمینه استفاده کرده و مطابق به قانون معاشات و امتیازات وکلای که در کمپاین مصروف است، معاش آنان را قطع کند.

آقای بشردوست هفته گذشته پیشنهاد رسمی در زمینه به هیات اداری سپرده بود، اما مورد توجه قرار نگرفته است. به گفته او، معاشات جریان کمپاین نماینده گان حداقل در خزانه دولت باقی بماند.
همچنین او به نحوه برگزاری نشست نیز اعتراض کرد و گفت: این بزرگترین توهین به مردم افغانستان است که مجلس با 13 عضو نشست عمومی برگزار کند و بحث آزاد داشته باشد، در کدام اصول آمده که آجندای مجلس بحث آزاد باشد، مردم به اینکارهای مجلس بد بین می‌شوند.

اما؛ عبدالستار خواصی، آقای بشردوست را به عوام فریبی متهم کرد و گفت : آقای بشردوست هنگام اتمام دوره قانونی مجلس کنونی، 9 ماه غیر حاضر بود ولی معاشات 5 ماه را دریافت کرده است؛ پول محافظان خود را دریافت می‌کند در حالی که یک محافظ ندارد؛ آیا این حلال است؟ این شعارها عوام فریبانه است.
خواصی گفت که قانون برای نمایندگانی که نامزد انتخابات هستند حق داده است کمپاین کنند و آقای بشردوست عزت خود را در کوچک کردن نمایندگان دیگر می‌بیند.

پس از این، آقای بشردوست برای دفاع از خودش کارت سرخ بلند کرد ولی رییس مجلس به او اجازه صحبت کردند نداد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
بشردوست
نظرات بینندگان:

>>>   عطا از سرحد ادب خارج شده حتی از پدروپدرکلان صحبت میکندکه اینها ازجمله الفاظ شدید است واستعمال آن صرف از صلاحیت شورای امنیت ملی است که در صورت لزوم درمقابل اعمال اشرار گاهی مصرف میشود :
عطا محمد گفت: "اگر خارجی ها سه روز بگویند که با شما کاری نداریم، ما اگر ارگ را نگرفتیم، این کشور را ترک می کنیم. با حرکت های مدنی حتی بدون سلاح."
پس از ماه ها کشمکش، عطا محمد نور در توافق با ارگ کرسی ولایت بلخ را ترک کرد.
حالا تصور می کند که برای دست کاری در این توافق تلاش جریان دارد و می گوید: این تلاش ها روابط ایجاد شده را به بحران می برد.
وی به رییس جمهور و وزیر داخله گوش زد می کند که برای دست کاری توافق نامه اش با حکومت تلاش نکنند.
آقای نور افزود: "به رییس جمهور و زیرصاحب داخله صدا می کنم که در این کار دست نزنند، زیرا ما را یک بار دیگر به بحران می برد. من کسی نیستم که مانند نظام الدین بای که من را در جلسه بخواهند و بسته کنند، ولگه پدر و پدرکلان شان بالای من راه جور کرده بتوانند."
عطا محمد نور در مورد انتخابات پیشرو هم می گوید: که وعده های در آن از سوی حکومت دارد و حالا هشدار میدهد اگر این وعده ها عملی نشود تا حد مرگ در برابر آنان ایستاده می شوند.
ارگ ریاست جمهور تا کنون در برابر گفته های آقای نور واکنشی نشان نداده است.
ر

>>>   بشر دوست یک انسان پاک و باوجدان است چون دیگر .....که در مجلس حضور داشتند آنها بخاطر پول ناموس خود هم میفروشد فلهذا این بیناموس های پارلمان نمیخواهد که یک آدم پاک و باوجدان در بین ایشان باشد

>>>   ریس مجلس نمایندگان باید طرفداری از یک شخص پشتون و از حزب اسلامی باشدبکند.چرا از یک هزاره که صادق است حمایت کند. به ابراهیمی یک هزاره صادق و وطندوست مهم است یا منافع شخصی اش.
زازی

>>>   خوبش کردند!
بشردوست صاحب نور چشم هر افغان است اما او هنوز نمیداند که مراغابیهای سفید در بین زاغها نمیچلد!

>>>   ابراهیمی اگر واقعا کمیشن کار است یکمراتبه غیر از بشردوست کسی ئیگر را اخراج کند ان وقت خواهد فهمید یک نان چند فطیراست

>>>   پارلمان افغانستان به بشر دوست صرورت دارد.اگر او حتی خود را کاندید پارلمان هم نکند،او را بزور کاندید میکنند و به پارلمان می آورند.
زیرا وظیفه او این است که در جلسه استیضا وزرا،بالای وزیران انتقاد میکند و بعداً زییس جلسه او را از تالار اخراج میکند و با وزیران جور می آیند و وزیران حق وکلا را میدهند و ابقأ صلاحیت میشوند.
بنأ بشر دوست هیچ ضرورت به کامپاین انتخابات برای خودش ندارد و او را بزور وکیل میسازند.
اما دیگر وکلای بیچاره که انتخاب شدن دوباره شان در خطر است،بگذارید که کامپاین انتخاباتی کنند و دوباره انتخاب شوند.
در غیر آنصورت مجبور هستند که شامل جمع متقاعدین و برطرف شده گان شوند و له اپوزیسیون دولت تبدیل شوند و در مراسم سالروز شهدایی مانند احمد شاه مسعود و ربانی ث مزاری و غیره اشتراک کنند.
زیرا شهدا و برطرف شوندگان و متقاعدین و اپوزیسیون دولت،همه در یک کته گوری قرار دارند.

>>>   صد تا ابراهيمي و دو صد تا خواصي به خاك پاىِ بشر دوست نميرسند. او نمايندهء واقعي مردم است . من نه از نظر قومي و نه حتي از نظر مذهبي با بشر دوست كدام تعلقي ندارم اما زمانيكه خود را كانديد رياست جمهوري كرده بود برايش رأي داده بودم. باور من اينست كه خواصي دروغ ميگويد. بعد از انكه موعد قانوني پارلمان به پايان رسيد اقايان بشر دوست و بكتاش سياووش ، كساني بودند كه نخواستند مثل خواصي و ديگران از معاش و امتيازات غير قانوني ، استفاده بكنند و رسماً كنار رفتند. البته بشر دوست بدون اخذ معاش و امتياز ، تا كنون به پارلمان ميرود و در جلسات ان اشتراك ميكند. پذيرفتن واقعيت ها و حقيقت گويي ها براي اين كميشن كاران ، و در رأس شان ابراهيمي و خواصي ، سخت است .، متيقن هستم كه حرف هاي رمضان بشر دوست ؛ حقيقت دارد و گفته هاي خواصي ، بهتاني بيش نيست. ايكاش مثل بشردوست، ده نفر در ولسي جرگه ميداشتيم ! شرم باد بر خواصي و ابراهيمي و هم قماشان ِدزد آنها !

>>>   راست میګوید بشر دوست عوام فریبی میکند کاش او یک شخص صادق میبود
امیری

>>>   جزگروه میکشان هوشیاردرمیخانه نیست
بخاطریکه صاحب خانه نیست

>>>   بايد در پارلمان آينده هيچ يك از اين چهره هاي كهنه ديده نشود، مردم بايد جوانان تازه را نماينده خود انتخاب نمايند، وكلاي سابق در هشت سال هيچ كاري بغير از دزدي و چور و رشوت خواري نكرده اند.

>>>   حضور فقط ۱۳ نفر در یک جلسه مهم واقعاً اسفبار است و خواصی چقدر نفهم است که بخاطر نمایندگان بی مسئولیت یا کدام هدف دیگرش بشردوست زیر فشار میاورد.
اس پ هزاره

>>>   عمل اقای ابراهمی یک عمل خلاف قانون بوده وباید بشر دوست از خودش دفاع میکر د کی این حق را از ایشان سلب کردن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است