ماتیس: روابط آمریکا و چین بدتر نخواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۳۹۷/۷/۱۰ کد خبر: 155067 منبع: پرینت

وزیر دفاع آمریکا بر این باور است که روابط بین آمریکا و چین بدتر نخواهد شد.

به گزارش رویترز، یک روز پس از آنکه سفر جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا به چین لغو شد و تشدید تنش ها ظاهرا تاثیر منفی بر روابط نظامی دو طرف داشته است، ماتیس روز دوشنبه گفت: تصور نمی کنم که روابط بین واشنگتن و پکن بدتر شود.

بر اساس این گزارش، آمریکا و چین طی ماه های اخیر درگیر یک جنگ تجاری تمام عیار شده اند. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تعرفه های سنگینی را علیه واردات کالاهای چینی وضع کرده و پکن را به سرقت مالکیت معنوی متهم کرده است.

رویترز روز یکشنبه گزارش داد که چین یک نشست امنیتی مهم با حضور وزیر دفاع آمریکا را که قرار بود در ماه اکتبر برگزار شود، لغو کرده است. یک مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده است گفت: ماتیس دیگر تصمیمی برای سفر به چین ندارد.

وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگارانی که همراه وی عازم پاریس بودند، گفت: تنش هایی در روابط آمریکا و چین وجود دارد ولی بر اساس مذاکراتی که هفته گذشته در نیویورک انجام شده و سایر مذاکرات و تحولات، انتظار نداریم که روابط دو کشور بدتر شود.

وی در ادامه افزود: ما تنها به دنبال این هستیم که این روابط را مدیریت کنیم و این کار را انجام خواهیم داد. زمانی که شرایط مساعد باشد به طور مستقیم با وزیر دفاع چین صحبت خواهم کرد.

اختلافات چین و آمریکا فراتر از مسایل تجاری است و ترامپ اخیرا رسما چین را به دخالت در انتخابات کنگره متهم کرده است.

روز یکشنبه نیز یک فروند ناوشکن آمریکایی در نزدیکی جزایر مورد ادعای چین در دریای جنوبی چین به حرکت در امده است. چند روز قبل نیز بمب افکن های بی 52 آمریکا بر فراز دریای جنوبی چین به پرواز در امده بودند. چین بارها مخالفت خود را با این اقدامات اعلام کرده است.

آمریکا هفته گذشته با فروش جنگنده های اف 16 به تایوان موافقت کرده است. ارزش این قرار داد بیش از 330 میلیون دالر است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
چین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است