گشتی در شهر زدم، ذهنم خسته شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۹    ۱۳۹۷/۷/۱۰ کد خبر: 155071 منبع: پرینت

برخی از نامزدهای مجلس نمایندگان از من می‌خواهند تا از ایشان حمایت کنم. با تاسف من اطلاعات کافی پیرامون برنامه های‌شان ندارم. از سویی‌هم اگر این کار را کنم می‌ترسم دوستان دیگری بر من خرده گیرند که چرا از آن‌ها حمایت نکرده‌ام. از این‌رو شش نکته را این‌جا بیان می‌کنم:

۱. نواندیشان به‌ویژه جوانان متعهد را باید حمایت کرد. اما باید محتاطانه و عاقبت‌اندیشانه عمل‌کرد. جوانان به همان پیمانه‌‌یی که در بهبود و اصلاح مستعد هستند در گرایش به پول و قدرت ظرفیت طبیعی و کلانی دارند. از این‌رو سخن‌گفتن کافی نیست. تعهد، شاخص مهمی است.

۲. به آنانی‌که تجربه حرفه‌ای در سیاست، آموزه های دانش‌گاهی در علوم، ظرفیت در برنامه سازی، قدرت تفسیر و تحلیل دارند و دارای تعهد به حاکمیت قانون، دموکراسی و حقوق بشر هستند، ارجحیت باید داد.

۳. به جوانانی که «جوان» نمی‌اندیشند و آمده‌اند تا آرمان‌های پدران شان‌را برآورده سازند رای نباید داد. این گروه به زودی به قلدران قومی، وزیر سازان مفسد و پول‌داران تنفگ‌دار تبدیل می‌شوند. آن‌ها ظرفیت‌های پدران شان‌ها با سیماهای جوان به نمایش می‌گذارند. قدرت خلاقیت این گروه محصور کهنه‌گرایی است.

۴. به آنانی‌که گپی برای گفتن ندارند و در کرسی‌های پارلمان لمیده‌اند رای نباید داد. این گروه که خیلی آرام هستند، دشمنان اصلی دموکراسی در افغانستان هستند. پارلمان جایی برای گپ گفتن است. جای انسان‌های‌که خلاقیت برای گفتار و جرأت برای کردار ندارند پارلمان نیست.

۵. آنانی‌که از رای مردم به مجلس رفتند و در جلسات حضور نمی‌یابند، در رسانه ها نیستند، در ریفرم‌های حقوقی سهیم نیستند اما پول‌داران مسلح ذخیره کرده اند، بدتر از داعش و طالبان هستند. هرکسی به این گروه رای می‌دهد، هم‌راه طالبان است.

۶. آنانی‌که با آویختن تصاویر بزرگ و نداشتن کوچک‌ترین برنامه‌یی برای بهبود، روان جامعه را تخریش می‌کنند سزاوار پارلمان نه، حتی سزاوار زیستن در شهر کابل نیستند.(دیروز گشتی در شهر زدم اصلا ذهنم خسته شد. برخی‌ها با آویختن تصاویر و شعارهای عجیب واقعا روان انسان را آزرده می‌سازد.)

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ستیز
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   بهترین شعار این است:
او مردم! اگر به من رای دهید،نان تان در روغن عوطه ور خواهد شد.
اما بعد از انتخاب شدن اگر کاری انجام نداد،چنین عذر کند:
او مردم! داکتر ها به من توصیه کرده است که چربی زیاد به صحت نقص دارد و سبب تکلیف قلبی خواهد شد.
بنأ من نمیخواهم که خدای ناخواسته شما مریض شوید و به تکلیف قلبی دچار شوید.بنأ شوله خود را بخورید و پرده خود را بکنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است