غندل نيش مي زند، در خيمه خير به تماشا مي نشيند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۷    ۱۳۹۷/۷/۱۰ کد خبر: 155073 منبع: پرینت

چند قرن اخير اوج اقتدار، كشور گشايي و اشغال سرزمين ها در جهان توسط اروپايي ها بود. بيشتر كشورهاي اروپايي در قاره آمريكا، آسيا، آفريقا سرزمين هايی را تصرف كردند، انگليسي ها و فرانسوي ها خاور ميانه و شمال آفريقا يا در واقع بيشتر جهان اسلام را تحت تسلط خود در آوردند.

يكي از برنامه هاي اساسي استعمار گران نابودي زبان، آداب، رسوم و فرهنگ كشورهاي مستعمره و جايگزين كردن فرهنگ خود بر آن كشورها بود. در بسياري از كشورها زبان و فرهنگ خود را جايگزين زبان و فرهنگ بومي آن كشورها كردند مانند آمريكاي جنوبي اسپانيايي و پرتقالي، آمريكاي شمالي فرانسوي و انگليسي. همينطور در قاره آفريقا، در هند و...

اما خاور ميانه و بيشتر كشورهاي اسلامي سنت و فرهنگ آنها را نپذيرفتند و در يك زندگي سنتي ماندگار شدند. بعد از آنكه فرانسوي ها و انگليسي ها منطقه خاورميانه را ترك كردند جاي خود را به آمريكايي ها بخشيدند و در همكاري با آن كشور نقشه ها و برنامه هاي خود را مشتركاً در جهان انجام دهند، از آن روزگار اين را سياست و فرهنگ غربي مي نامند.

عده اي از پزوهشگران غربي براي چگونگي ادغام جهان اسلام در فرهنگ غربي چهار كشور ايران، عربستان، تركيه و مصر را مورد بررسي قرار داده اند و مدل هاي مختلفي را براي تغير فرهنگ جوامع اسلامي پيشنهاد كرده اند. يكي از اين پيشنهادات ارتباط مستقيم با وضعيت موجود در كشور ما دارد و آن چنين است: ما ارقام بحران، جنايت، اختلاس، قدرت نمايي، نژاد پرستي، قوم پرستي، درگيري مذهبي و... را در آن كشورها بالا ببريم تا يك نوع درگيري ميان مردمان آن كشورها به وجود بياید و يك عده آدم ها خود را در ميان آن بحرانها و درگيري ها بيگانه تلقي كنند و به دنبال گمشده خود بگردند و آن را در فرهنگ غربي جستجو و پيدا كنند. ما از آنها در قبال سنت گرايان حمايت كنيم، آنها را با تبليغات و حمايت هاي پيدا و پنهان خود بزرگ كنيم تا ديگر سنت گرايان از آنها الگو برداري كنند.

خراسان زمين بخشي از قلمرو جهان اسلام فارغ از اين دسيسه ها و طوطئه ها ي استعمار گران نيست.
ما بايد مراقب خوبي ها و بدي هاي سنت گرايان و تجدد گرايان باشيم.
ما مراقب جنگ هاي قومي، مذهبي باشيم كه اتفاق نيفتد ما مراقب بدبختي و بد بيني اقوام و مذاهب در كشور باشيم.

در قانون و برنامه هاي آن كشورها نوشته نشده است از اختلاس گران، قانون شكنان، جعل كنندگان، متقلبان، جنايت كاران و... حمايت صورت گيرد اما در ذهن و روان شان چنين حكاكي شده است.
آنها به بحرانهاي قومي، مذهبي، نژاد پرستي غير مستقيم دامن مي زنند تا خود را بانيان صلح و انسانيت براي جامعه ما معرفي كنند.
مثل معروف است: غندل نيش مي زند در خيمه خير به تماشا مي نشيند!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیری
غربی ها
نظرات بینندگان:

>>>   این غ تعداد از اپورچونست های پنشیری رارسوا کرد ، اینان می خواهند هم درحکومت باشند همم اکت اپوزیسیون کنند مثلا جنرال مکتب ناخوانده دین محمد را از مشاوریتش سبکدوش کرد
اجرارات ترامپ وغ خیلی ممشابه است او هم به کوچکترین دلیل فورا همکارش را پشت کلاهش می فرستد
غ هم دید که جرئت هم مانند ضیا مسعود هم از امتیازات وچوکی حکومت استفاده میکند وهم برای دیگران خودرا اپوریسیون حکومت نشان میدهد فورا رخصتش کرد

>>>   در یک فرمان رئیس جمهوری افغانستان در مورد عزل دین‌محمد جرأت که امروز(سه‌شنبه، ۱۰ میزان) منتشر شده، آمده است: "به تأسی از حکم فقره ۱۳ ماده ۶۴ قانون اساسی افغانستان، عزل دین‌محمد جرأت از پست مشاوریت ارشد ریاست جمهوری و معاونیت دفتر شورای امنیت ملی جمهوری منظور است".
میگویند داکتر ضیا ذهنیت غنی را علیه دین محمد خدشه دار ساخته است

>>>   از هر ده حساب بانکی افسران و سربازان وزارت دفاع ملی، یکی آن خیالی است.
مرکز خبرنگاری تحقیقی پَیک به اسناد و معلوماتی دست یافته که نشان می‌دهد، میلیون‌ها افغانی زیرنامِ معاش ماهوار سربازان و افسران ارتش ملی کشور در کابل‌بانکِ نَو، حیف‌ومیل شده‌است.

>>>   آپلود مغز انسان روی کامپیوتر و رسیدن به جاودانگی به روشی مرگ‌بار!
استارتاپی به نام نکتوم (Nectome) اخیرا فعالیت‌های شگفت‌انگیزی در راستای آپلود مغز انسان روی کامپیوتر و دستیابی به جاودانگی از روشی عجیب را انجام داده و توجه زیادی را به خود جلب کرده است.
شرکت نکتوم در زمینه اجرای نوعی فرآیند مومیایی کردن مغز برای نگه‌داری از آن فعالیت دارد که به گفته مدیران شرکت، در آینده نزدیک و با توسعه فناوری موردنیاز برای تبدیل ارتباطات عصبی مغز به کدهای کامپیوتری، نوعی جاودانگی را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. با این وجود گفته شده که برای این منظور باید مغز فرد در حالی که هنوز زنده است و قلبش می‌تپد، در معرض ماده موردنظر کمپانی قرار بگیرد.
البته نکتوم هنوز به صورت رسمی فعالیت خود را شروع نکرده و فرآیند را اجرا نمی‌کنم، اما لیست انتظاری از سوی این شرکت تهیه شده که در آن، 25 نفر با سرمایه گزاری قابل بازگشت مبلغ 10 هزار دلار، خود را در صف اولین مشتریان جاودانگی به سبک دیجیتال قرار داده‌اند
فعالیت‌های این شرکت هنوز در مرحله تحقیقاتی قرار دارند و نکته جالب‌توجه در مورد اعتبار نکتوم این است که متخصصان کمپانی به تازگی جایزه‌ای 80 هزار دلاری را در یک رقابت علمی معتبر برده‌اند؛ در جریان این رقابت کار این تیم در حفظ و نگهداری از مغز خوک موردتوجه قرار گرفته بوده و تکنیک استفاده‌شده توسط نکتوم به قدری موثر بود که سیناپس‌ها یا همان محل ارتباط دو عصب در مغز حیوان به طرز شگفت‌انگیزی از تجزیه و عوامل مخرب دیگر حفظ شده بودند.
در فرآیندی مشابه نکتوم قصد دارد تا مغز انسان را به کمک محلولی مخصوص، به گونه‌ای در حالت اولیه‌اش نگه دارد که تمامی ارتباطات عصبی بین نورون‌ها حفظ شده و تا روزی که آپلود مغز انسان روی کامپیوتر و مدل‌سازی مرکز سیستم عصبی ما به صورت دیجیتالی عملی شود، آن را از تجزیه و نابودی حفظ کند



ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است