ورود پناهجویان متخصص به آلمان آسان می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۷/۷/۱۱ کد خبر: 155091 منبع: پرینت

احزاب ایتلافی آلمان شامل اتحاد احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی و همچنین حزب سوسیال دموکرات آلمان، موافقت خود را با پیش‌نویس قانون مهاجرت اعلام کردند تا از این راه جلوی کمبود نیروی کار متخصص در کشور گرفته شود.

نمایندگان احزاب دولت ایتلافی آلمان سرانجام درباره رئوس سیاست مهاجرپذیری این کشور به توافق رسیدند. به این ترتیب دولت آلمان راه ورود نیروهای متخصص به این کشور را هموار می‌کند. قرار است قانونی در این رابطه تصویب شود که الگویش کشورهایی همچون کانادا خواهد بود.

رویکرد اصلی این لایحه قانونی این است که آلمان در نظر دارد به خاطر کمبود نیروهای متخصص در داخل کشور، این نیروها را از دیگر کشورهای جهان جذب کند و به همین دلیل می‌کوشد شرایط را برای جذب این متخصصان جذاب‌تر کند.

قانونی که قرار است به زودی تصویب شود، باید شرایط ورود این متخصصان را به آلمان تسهیل کند. مهم‌ترین ملاک ورود این متخصصان به آلمان باید تخصص آنها و احتیاج اقتصاد آلمان باشد.
به این ترتیب قرار شده که مدارک تحصیلی متخصصان با سرعت بیشتری ارزشیابی و آموزش زبان آلمانی نیز قبل از ورود آنها به آلمان آغاز شود.

در طرح احزاب ایتلافی دولت آلمان آمده است: نیروهای متخصص خارجی هم‌اکنون در آلمان به اقتصاد این کشور در رقابت با دیگر کشورهای جهان یاری فراوانی می‌رسانند.
طرحی که در دستور کار قرار گرفته، در مورد برخورد با پناهجویان و نیروهای متخصص خارجی تفاوت قایل می‌شود. نمایندگان احزاب دولت ایتلافی آلمان اعلام کرند: ما به جدایی رسیدگی به امور پناهجویان و متخصصان خارجی باور داریم.

همزمان اما تاکید می‌شود که شرایط حق اقامت در آلمان برای پناهجویانی که در این کشور اجازه اقامتی ندارند، روشن خواهد شد. در این باره آمده است که این خارجی‌ها در صورت قبول ادغام در جامعه آلمان و دریافت نکردن کمک‌های مالی از آلمان می‌توانند در این کشور زندگی کنند.

شبکه خبری‌ دویچه‌وله گزارش داد، جذب متخصصان خارجی از کشورهای اتحادیه اروپا به آلمان، اولویت اول طرح یادشده را تشکیل می‌دهد اما جلب متخصصان از دیگر کشورهای جهان نیز در دستور کار احزاب ایتلافی قرار دارد.

در طرح موافقت شده از طرف اتحاد احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی و حزب سوسیال دموکرات آلمان همچنین آمده است: ما نمی‌خواهیم آلمان مرکزی برای مهاجران غیرمتخصص دیگر کشورهای جهان شود.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   کشور آلمان یک یک تعداد متخصصین که از تایر موتر چپلی و یا دوله چاه جور میکنند،ضرورت دارد.
متخصصین لطفاً درخواست های خود را در سفارت آلمان در کابل تقدیم کنند.
نوت:
در صورتی که تعمیر سفارت موجود باشد.

>>>   اين طرح چيزي تازه در ألمان نيست. چند سال قبل هم نظر به تقاضاي بازار كار متخصصين در رشته كمپيوتر ساينس را با معاشهاي گزاف از خارج مخصوصن هند خواستند. وقتي قرارداد كار شان پوره شد، باز به مشكل ويزه اقامت رو برو شدند. در نتيجه يا پناهنده شدند و يا هم ألمان را ترك كردند. اما هزار ها دانشجو در رشته كمپيوتر ساينس تحصيل كرد، چون تقاضا موجود نبود، أكثريت بيكار ماند. تركيه در سالهاي اخير، متخصصين و تحصيل يافتگان مهاجر از افغان، إيراني، عراقي، سوري و غيره خود نگه ميدارد و متباقي را به اروپا و از جمله ألمان ميفرستد. حالا ألمان هم ميخواهد راه براي تحصيل يافتگان هموار بسازد. تا از يكطرف راه مهاجرت هاي غير قانوني را بگيرد و از طرفي هم براي تحصيل يافتگان اميد واري بدهد. وأما واقعيت دروني جامعه ألمان چيزي ديگري است. هزار ها خارجي تحصيل كرده بيكار و بي روز گار است.

>>>   اداره کمیساری پناهندگان ملل متحد،امسال برنده جایزه صلح نوبل گردید.
برایشان تبریک میگوییم.

>>>   سلام من پناهنده افغان هستم درایران میخام درخاست پناهندگی بدم ازکشورآلمان برای ادامه تحصیل فرزندانم دخترم دیپلم گرفته ۱۹ ساله پسرم ۱۶ساله که یک شیفت به مدرسه میره وشیفت دیگر کارمیکند ویک پسر ۴ساله دارم شوهرم بناه هست که شغل اصلیش سیمان کاره وخودم هنر دستی بلدم میخام برای ادامه تحصیل فرزندانم درخاست پنا هندگی دارم

>>>   آلمان سراب خارجیها و محاجرین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است