آمریکا از تهدید روسیه عقب‌ نشینی کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۷    ۱۳۹۷/۷/۱۱ کد خبر: 155096 منبع: پرینت

نماینده آمریکا در ناتو اظهارات قبلی خود که به نوعی تهدید روسیه بود را اصلاح کرده و از آن عقب نشسته است.

به گزارش اسپوتنیک، خانم کی بیلی هاتچیسیون، نماینده دایم آمریکا در ناتو در توییتر نوشت نگفته بود موشک های روسیه که به عقیده وی با نقض پیمان نابود سازی موشک های میان برد و کوتاه برد ساخته شده اند، باید "منهدم" شوند.

وی نوشته است: "من نگفتم که باید به روسیه ضربت پیشگیرانه وارد شود".

به گفته نماینده آمریکا روسیه باید به رعایت اصول پیمان نابود سازی موشک های میان برد و کوتاه برد بازگردد و در غیر اینصورت آمریکا مجبور خواهد شد امکانات بالقوه طرف روسی را برای دفاع از منافع خود و منافع ناتو را در نظر بگیرد.

پیشتر نمایده دایم آمریکا در ناتو گفته بود: آمریکا آماده است تا آن دسته از تسلیحات توسعه یافته روسیه که ناقض پیمان نابود سازی موشک های میان برد و کوتاه برد است را نابود کند.

وی همچنین گفته بود: اگر مسکو همچنان به طور مخفیانه سیستم های موشک های کروز را که توسط این معاهده منع شده است را تولید کند، واشنگتن این گزینه را در نظر خواهد گرفت تا قبل از اینکه سلاح آماده استفاده باشد آنها را نابود کند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به این اظهارات در مصاحبه با سی ان ا ان اعلام کرد که کرملین ترجیح می دهد به چنین اظهاراتی توجه زیادی نشان ندهد و خانم ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه گفت نماینده آمریکا درجه مسوولیت خود و خطر اظهارات ستیزه جویانه را درک نمی کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است