از هفت خان رستم باید گذشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۳۹۷/۷/۱۳ کد خبر: 155138 منبع: پرینت

از هفت خان رستم باید گذشت، تا یک انسان متعهد و خدمت گذار مردم را به پارلمان فرستاد!

شبکه مافیایی زر و زور وابسته به سران حکومت وحدت ملی و رهبران جهادی با امکانات فراوان در این روز ها در تلاش افتاده اند تا با تطمیع مردم وابسته گان خود را به پارلمان برسانند تا با تسلط کامل بر پارلمان بقای فساد در کشور را حفظ نمایند.

گذشته از آن خبر های در بیرون درز کرده است که موسسه به نام دموکراسی نزدیک به ارگ ریاست جمهوری به تعداد ۱۵۰ نفر را تحت شرایط خاص به هرکدام سی هزار دالر داده است که اکثریت پارلمان را کسب نمایند و در آینده پلان خود را تطبیق نمایند.

علاوه بر آن هرج و مرج در کمیسیون انتخابات و وابستگی آن به ارگ نشینان چالش دیگری است که پروسه انتخابات به آن روبرو است.

از همه مهمتر فقر بیش از حد در میان اکثریت قاطع مردم افغانستان زمینه آن را مساعد می سازد که زرداران وابسته به حلقه فساد آرای قشر محتاج جامعه را خریداری نمایند.

پس در چنین شرایط وظیفه قشر منور جامعه است که تا حد امکان تلاش نمایند تا ذهنیت جامعه را آماده نمایند تا افراد غیر وابسته به ارگ و مافیایی قدرت و ثروت را به کرسی پارلمان برسانند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   اقای عدالت! تشویش تان بیمورد است انهایی که باید به پارلمان راه یابند خارجیها برایتان قبلا تعین کرده اند.خودراهم سرگردان نکنیدوماراهم.
عاقل

>>>   اقای عدالت!هر زمانیکه ما درک کردیم در حرارت ۴۸ درجه سانتی گرید نباید چای داغ بلکه اب سرد بایدنوشید٫انوقت ما مستحق داشتن پارلمان هستیم وبرای این کار۸۰۰ سال وقت لازم است.ممنون شما.

>>>   انتخابات مبارک به ان جوامع که به حد کافی رشد فکری رسیده اند.برای ماکه در گرداب جهالت ونادانی دست وپا میزنیم٬ انتخابا ت تیاتر مضحک بیش نیست.

>>>   من مطمئنم که حالا مردم مومن وشریف افغانستان حکومات مختلف را تجربه کرده اند انتخاب نوع حکومت ویا نمایندگان ولسی جرگه وپارلمان را بهتر انتخاب کنند.انتخاب نماینده واقعی مردم در پارلمان لزومی به از هفت خوان رستم گذشتن نیست بلکه با تدبیر وسنجش علمی و عملی وبا استفاده ازسسیتم باید متریک امروزی میتوان نمایندگان را انتخاب کردند.هموطنان محترم بعد از سپری نمودن هفده سال ویا چندین دوره انتخاب نمایندگان شان میتوانند تشخیص شخص فعال در پارلمان را انتخاب کنند و روانه ولسی جرگه برای قانون سازی ویا رفع مشکل منطقه شان بنمایند.انتخاب نمایندگان ورای دهی به آنان در ممالک پیشرفته ازطریق رای آزاد صورت میگیرند و انقدر آسان وبا اعتماد است که اوراق انتخابات با قلم پنسل پرکاری میشود طوریکه من شاهد چنین رای گیری و شرکت در انتخابات دراسترالیا بوده ام.امید وارم ملت شریف ومومن افغانستان در انتخابات پیشرو با اعتماد و اطمینان خواطر به کاندیدای مورد نظر خود رای بدهند واز وضعیت موجود ودیموکراسی و حکومت وحدت ملی استفاده موثر و مفید بنمایند تا آهسته وبه مرور زمان دموکراسی واقعی دروطن عزیز شان افغانستان عملی گردد.انشالله وتعالی.
الحاج انجنیر ع.ناصری ازآسترالیا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است