کرزی: راهبرد آمریکا ویرانی و مرگ را به بار آورده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۰۱    ۱۳۹۷/۷/۱۴ کد خبر: 155143 منبع: پرینت

راهبرد آمریکا تنها ویرانی و مرگ بیشتر را در افغانستان به بار آورده است.

این سخن را حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور در نشستی در ترکیه بیان داشته افزود: «امریکا در هدف شکست دادن هراس افگنی در افغانستان نا کام است. نتایج این شکست، برای مردم افغانستان غم انگیز بوده است که سبب تلفات سنگین شده است. ۱۷ سال گذشت اما هنوز مردم کشته می‌شوند، تنها دیروز ۲۶ تن در شرق افغانستان در هنگام پیکارهای انتخاباتی قربانی شدند.»

وی تأکید کرد که نه تنها تلفات غیرنظامیان در جنگ افغانستان افزایش یافته که فعالیت‌های گروه‌های هراس افگن و تندرو از جمله شبکۀ حقانی و گروه داعش نیز در این کشور در حال افزایش اند.
کرزی امیدوار است امریکا به جای جنگ در افغانستان، از شیوه‌های دیگری در همکاری با منطقه و قدرت‌های بزرگ صلح را در افغانستان جستجو کند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   اگراینطور است کرزی صاحب تو هم همان شش صدلیون دالر که از پول آنها دزدیده ئی واپس برای شان مسترد کن
ر

>>>   البته که اربابان کرزی و غنی یعنی امریکا و اروپا مسئول اصلی جنایت در افغانستان هستند اما تا زمانی که خائنین در کشوری نباشد هیچ وقت یانکی ها و دیگر استثمارگران نمی توانند در کشور دست به جنایت بزنند.

>>>   همچنان شمارا هم همین راهبرد آمریکا درسال 2001 ازطریق بن به افغانستان آورده است چرا آمریکا آنوقت خوب بود و حالا ویرانی ومرگ بار میآورد

>>>   إقاي كرزي خو دت توسط سي ا ي (CIA) به قدرت وسيدي

>>>   امریکای جنایتکار نمیخواهد که افغانستان ارام شود.

>>>   ظاهرا حرف های خوب می زنی.اما متاسفانه.پوست تو را مردم درچرمگري می شناسند.بعد از سقوط طالبان.تو همه کاره این مملکت بودی.آن زمان ميتوانستي. درست فکر بکنی درست تصمیم بگيري مملکت خوب اداره کنی.واز نیروهای نظامی خارجی بشکلی درست استفاده میکردی چون انها آمده بودند که از حکومت جدیدحمایت بکنند مخالفان حکومت را سری جایش بنشانند و تامین صلح سراسری جزي وظایف انها بود .اما متأسفانه این کار ها را نکردی.بجای اینکه بمردم ومملکت و آبادانی آن بی اندیشی با شیطان همراه شدی و این را خوب می دانستی که 80% مردم افغانستان زيرخطي فقرو بدبختی زندگی میکردند اما هیچ کاری نکردی فقط کسانی را دوری خودت جمع کرده بودی وپیش شما برو و بیا داشت مثلی خودی شمااز امکانات خوبی برخوردار بودند فاسد و تنهاخور بودن چون ذهنی کثیف ات گرفتار جا های دیگر بود.فکرات وچشم ات را به آن صدوچند میلیارد دالر که برای باز سازی افغانستان درآن روز ها سرازیر می شد.دوخته بودی.تو وشرکهاي.فاسد و کثیف ات برای چنین لقمه چرب نقشه کشی میکردی.درآن زمان مثله خیلی مهم اتفاق و اتحاد واحترام متقابل بین اقوام ونژاد های افغانستان بود.و اداره نمودند ان هم توسط فرد ماهر .فهمیده .باهوش وبااستعداد انجام می شد که از شانس بدی مردم افغانستان.تو مردک روز نادیده.مقرر گردیده بودی امید هاوارزو های مردم بدبخت را به خاک سیاه نشاندی .بعدش باز سازی افغانستان بود که آنهم هیچ.آنزمان نميتوانستي.ازامريکاهي ها انتقاد بکنی.ميترسيدي که شاید چوکي را از تو بگیرند بکسی دیگری بدهند.فقط در دقیقه90 که پایان حکومت ات بود زبانت گل کرده بود یک چیز های ميگفتي.
( داکتر عبدالرحمن.کراچی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است