اسکات میلر: جنگ افغانستان سال‌ها ادامه میابد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۵    ۱۳۹۷/۷/۱۵ کد خبر: 155161 منبع: پرینت

فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع در سفرش به ولایت پنجشیر گفت که هنوز هم در افغانستان چالش‌های امنیتی زیادی وجود دارد و ممکن است جنگ کنونی در این کشور سال‌ها ادامه یابد.
به گزارش یک، اسکات میلر بر پشتیبانی ناتو از افغانستان در کار مبارزه با هراس‌افگنی تاکید کرد و ګفت که جامعه‌ی جهانی به کمک‌هایش به مردم افغانستان همچنان ادامه خواهد داد.

فرمانده ماموریت قاطع در افغانستان در دیدارش با مقام‌های محلی و برخی از چهره‌های پیشین جهادی در این ولایت گفت: «چالش‌های زیادی در افغانستان وجود دارد و این وضعیت به این معنا است که هنوز هم با جنگ در آینده‌ها رو به رو هستیم. من این را می‌دانم که مردم افغانستان دشمنان زیادی دارند و با چالش‌های زیادی رو به رو استند.»

اسکات میلر در این سفر با تاکید بر حضور ناتو در افغانستان، از قربانی و شجاعت نیروهای امنیتی افغانستان نیز ستایش کرد. او افزود: «شما به نیروهای امنیتی‌تان افتخار کنید. نیروهای امنیتی برای یک افغانستان با ثبات می‌جنگند و قربانی می‌دهند.»

افزون بر این، سفیر ملکی ناتو در افغانستان که آقای میلر را در سفر به پنجشیر همراهی می‌کرد از چگونگی برگزاری انتخابات و کارزارهای انتخاباتی نامزدان در سراسر کشور ابراز خوش‌بینیکرد.کورنیلوس زیمرن، سفیر ملکی ناتو در افغانستان گفت: «از این که انتخابات پارلمانی در وقت آن برگزار می‌شود، خرسندم و این برای ما بسیار مهم است. من از همه‌ی شهروندان افغانستان می‌خواهم که برای تکمیل‌کردن دموکراسی در کشورشان، در انتخابات پیش‌رو شرکت کنند.»

در همین حال، والی پنجشیر هر چند از تلاش‌های هراس‌افگنان برای ناامن ساختن پنجشیر نگران است اما از برگزاری انتخابات در یک فضای امن در پنجشیر اطمینان می‌دهد. کمال‌الدین نظامی، والی پنجشیر گفت که پنجشیر به‌دلیل هم‌مرز بودن با ولایت‌های ناامن در معرض تهدید قرار دارد.

فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع در حالی از عزم امریکا وناتو بر ماندن در افغانستان تاکید کرد که چندی پیش گزارش‌هایی مبنی بر عزم دونالد ترامپ برای بیرون‌کردن سربازان امریکایی از افغانستان نشر شد. بر اساس این گزارش‌ها، ترامپ تصمیم داشته که نیروهای خود را از افغانستان بی‌درنگ بیرون کند اما مشاوران و فرماندهان ارشد نظامی امریکا مانع این تصمیم او شدند.

عماد روستایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسکات میلر
جنگ
نظرات بینندگان:

>>>   این کدام موضوع جدید نیست،بلکه من از طریق همین سایت به دفعات اظهار داشتم و تمام دلایل سیاسی و نظامی و اقتصادی و اختلافات ابرقدرت های جهانی و اختلافات همسایه های افغانستان را بخاطر نفوذ شان در متطقه و اختلافات تنظیمی و قومی و زبانی و مذهبی را در داخل افغانستان،که دلایل ادامه جنگ در افغانستان است،بیان داشتم.

>>>   انشا لله که دیگر جنگ در افغا نستان ختم شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است