علیپورها، قیصاری ها و داوودها مغضوب فاشیزم
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۶    ۱۳۹۷/۷/۱۵ کد خبر: 155183 منبع: پرینت

فرمانده علیپور رهبر جبهه مقاومت هزارستان از جنس دیگری است. او انسان متواضع، سنگردار آزادی و عدالت ملی در کشور است. سال ها بزرگترین جبهه مقاومت مسلحانه را ضد طالبان کوچی نما در بهسود رهبری کرده است و یکی از بزرگترین نمادهای مقاومت در قرن 21 هزاره ها به شمار می رود.

فرمانده علیپور خار چشم استبداد، خودکامگی و اجحاف فاشیسم بوده و اینک بعنوان مغضوب دولت اقتدارگرای فاشیستی قرار گرفته است. فرمانده علیپور بعنوان یک شهروند حق دارد که به هر نامزدی که مورد پسندش بود کمپاین نماید اما مثل اینکه دولت و ایادیشان نمی خواستند که این حق مشروع را به فرمانده علیپور بدهند بنابراین با نیروهای ارتش، کماندو وپولیس بر او حمله کردند تا اگر طبق دستور او را دستگیر یا بکشند. جالب است که بدانید که مسوول گرفتاری او فرمانده امنیه بامیان به اسم خدایی و فرمانده امنیه غور به نام سید ضیا حسینی تعیین شده بودند.

خوشبختانه که فرمانده علیپور از محل حادثه خود را بیرون کشید و بعد با جرات و شهامت در رسانه ها سخن گفت. وقتی این روش با قومندان علیپور را مشاهده کردم به یاد بزرگمردی چون قوماندان قیصاری افتادم کسی که یاسین ضیا مسوول گرفتاری وی بود و حتی این یاسین ضیا بنابر صحبت فرمانده قیصاری او را از طیاره در آن هوای پر از برودت زیر صفر آویزان کرده بود.

اکنون غنی می خواهد که فرمانده علیپور را در دام اندازد و مانند قیصاری دربندش کند. غنی باید بداند که در بند کشیدن علیپور رفتن بسوی یک جنگ داخلی تمام عیار است اگر بخواهد که علیپور را دستگیر کند مانند قیصاری نخواهد بود که معاون اولش برای حفظ کرسی خود بیتوته کند و برخلاف لاف های روز اولش در دفاع از فرمانده نظام سکوت کند و حتی لب از لب باز نکند نخیر جناب غنی احمدزی. هزاره ها چنین نیست و در کل هزارستان از فرمانده علیپور حمایت می کنند ولو که به جنگ تمام عیار داخلی هم منجر شود.

این را باید جوامع تاجیک، ازبک و هزاره بدانند که در یک نظام متمرکز فاشیستی همیشه چنین فاجعه ها تکرار می شوند. برای رهایی از استبداد دیگر هیچ راهی نداریم بجز از تغییر نظام متمرکز استبدادی به یک نظام عدالت محور فدرالی که تسلط کامل بر منابع قدرت و ثروت خودی داشته باشیم. علیپورها، قیصاری ها، شجاعی ها و رفتگان ما چون داوودها، ضحاک ها سیدخیلی ها و ده های دیگر قهرمانان ما یک هدف داشتند: «عدالت ملی» در کشور وقتی پیروز می شود که نظام متمرکز کنونی به یک نظام کثرتگرا تغییر نماید.

در این راه مقدس، گلبدین، طالبان، خلیلی، غنی، کرزی و دیگران بزرگترین سدی هستند که باید توسط اتحاد تاجیک ها، هزاره ها، ازبک ها و پشتون های عدالتخواه این سدها شکستانده شود. علیپورها، شجاعی ها، قیصاری ها و... تریبون وستیژ این نبردهای عادلانه اند که باید تمام تبارهای تحت ستم برای مقابله با تحجر و افراطگرایی طالبان و داعشیان و برقراری یک نظام عدالت محور فدرالی مبارزه کنند.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علیپور
دولت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   درست است

>>>   هزاره ها متوجه باشید که با این کار خرابتر میشود بهتر است سکوت را اختیار کنید وبگذارید که جنایت کار به جزای خود برسد , اگر علیپور مقاومت بیجا نمی کرد چرا افراد بیگناه کشته شدی , باشه مجرم هرکس که هست از هرتبار وقوم که هست به جزای خود برسد تا ما به یک ملت واحد فکر نکنیم هیچ وقت یک ملت نمیشویم پس بهتر به فکر قومی و این وآن نباشیم از مجرم حمایت نکنیم اگر از مجرم همایت کنیم هم درین دنیا خار وذلیل وهم در آخرت خار وذلیل میشویم پس به فکر منافع شخصی خود نباشید به فکر ملت ومردم هم باشید وفراموش نکنید که حمایت از مجرم جزایش سخت تر است .
سیر فهیم غور فیروزکوه

>>>   اقای فهیم می خواهد بگوید که اشرف غنی هرکاری خواست انجام دهد یعنی هرکسی را که اشرف غنی نخواهد او جنایت کار است. جرم علی پور چیست که باید مجازات شود. از کدام مکرم مردم هزاره دفاع کرده است. گلبدین و امثال او که کرمش را تمام جهانیان قبل دارد انروز از سوی اشرف غنی حمایت می شوند اما علی پور که در برابر دشمنان کشور سینه سپر کرده مجرم و جنایت کار است. بلی هر مجرمی باید به سزای عملش برسد اما نه هرکسی که اشرف غنی او را دوست ندارد.

>>>   شما اوغانها طالب های که هر روز ادمهای بیگناه رامیکشن چرا این اوغان های بی مغز را چیزی نمیگوید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است