توافق خلیلزاد با پاکستان: داعش بجای طالبان
با پیاده شدن این سیاست آمریکا در افغانستان، زمینه آسیب پذیری روسیه و ایران از جانب آمریکایی ها و عرب ها در مرزهای افغانستان با این کشور ها افزایش میابد و آنان نیز وادار به مقابله می شوند... 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۷/۷/۱۷ کد خبر: 155228 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) داکتر زلمی خلیلزاد، در دیدار با شماری از خبرنگاران در کابل از حکومت افغانستان و گروه طالبان خواست که تیم‌های شان را برای گفتگوهای صلح ایجاد و معرفی کنند.
این خواسته خلیلزاد به واقعیت موجود این روزها در افغانستان نزدیک است، زیرا زمان در قدرت بودن طالبان فرارسیده است و آمریکا دیگر به این گروه در صحنه افغانستان نیازی ندارد. به همین جهت لازم است تا این گروه با هماهنگی های سرتیمی های شان که در پاکستان هستند، یا به دولت افغانستان بپیوندند و یا به گروه داعش ملحق شوند.

در یک خبر تایید ناشده از یک منبع پاکستانی، گزارش شده است که زلمی خلیلزاد در سفرش به پاکستان با سران دولت پاکستان و ارتش این کشور توافق کرده است که سرتیمی های طالبان به دولت افغانستان نزدیک شده و گفتگوها را با دولت افغانستان آغاز کنند و آمریکا نیز در این میان ناظر بر گفتگوها خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است که جهت رفع نگرانی پاکستان برای از دست دادن طالبان، به آنان وعده داده شده است تا تمامی هماهنگی های داعش از طریق عرب ها با آنان هماهنگ شده و ماننده طالبان تمامی سرتیمی های داعش نیز در پاکستان مستقر شوند و از سران ارتش این کشور برای عملیات و هرنوع تحرک دیگر در داخل افغانستان اجازه بگیرند.

با عملی شدن این سیاست، همه طرفهای ذیدخل در افغانستان به سود می برند و فقط در این میان سر اروپایی ها و چین و روسیه بازهم مانند گذشته بی کلاه خواهد ماند.

بدین ترتیب که آمریکا با تقویت داعش در افغانستان، هم رقبای این گروه که تا اندازه ای مانع فعالیت های تخریبی شان شده بودند را از سر راه بر می دارد و هم طالبان را به عنوان یک کتله قومی قوی وارد حکومت افغانستان می کند.
از جانب دیگر با گسترش فعالیت های داعش، ناامنی ها بیشتر می شود و آمریکایی ها بازهم در پناه این ناامنی ها راحت تر به غارت شان ادامه خواهند داد.

نفوذ پاکستان نیز مانند گذشته و حتی قوی تر از آن در داخل افغانستان حفظ می شود. زیرا با متصل شدن طالبان به بدنه حکومتی افغانستان، به تعداد نیروهای نفوذی پاکستان در داخل حکومت افغانستان افزوده می شود و زین پس پاکستانی ها نفوذ بیشتری بر حکومت افغانستان پیدا خواهند کرد.
از جانب دیگر، پاکستانی بازهم مانند گذشته و حتی بیشتر از گذشته، بر ایجاد ناامنی ها در افغانستان نقش فعال داشته و داعشی ها با هماهنگی آمریکایی ها و پول عرب ها در کنترول پاکستانی ها قرار خواهند گرفت.

عرب ها نیز که با تشتت طالبان از نفوذشان بر این گروه کاسته شده بود و اکثر طالبان مرزی با ایران و کشورهای آسیای میانه به آن کشور ها متمایل شده بودند، از حوزه نفوذ آن کشورها خارج شده و به دولت افغانستان خواهند پیوست.
با گسترش فعالیت های داعش در افغانستان حوزه نفوذ عرب ها نیز گسترش میابد و بدین وسیله عرب ها به اهداف از قبل تعیین شده خود که همانا نفوذ در مرزهای ایران و آسیای میانه است، با استقرار داعشی ها در مرزهای این کشورها میتوانند آنان را تحت فشار قرار داده از آنان در قبال این فشارها امتیاز بگیرند.

اختلاف نظر اروپایی ها با آمریکایی ها در افغانستان آنان را از حوزه سیاستگذاری آمریکایی ها دور کرده و در سیاست جدید آمریکا نقشی برای آنان درنظر گرفته نشده است. این سیاست ممکن است از قدرت مانور اروپایی ها در افغانستان بکاهد و آنان را در مقطعی مجبور به عقب نشینی از حوزه فعالیت شان در افغانستان بکند.
این موضوع از یکسو برای افغانستان خوب است که از تعدد حضور و فعالیت خارجی ها در کشور کاسته می شود و از جانب دیگر خوب نیست زیرا دیگر کسی مانع یکه تازی های آمریکایی ها و عرب ها در افغانستان نخواهد بود و آنان آنگونه که بخواهند با این کشور بازی خواهند کرد.

روسیه نیز مانند اروپایی ها یکبار دیگر از صحنه حضور و فعالیت مستقیم در افغانستان دور می شود و تا زمانیکه باز بخواهد راه ورود دیگری در افغانستان بیابد، آمریکایی ها چاره ای دیگر می اندیشند و تا آن زمان یکه تاز میدان خواهند بود.

با پیاده شدن این سیاست آمریکا در افغانستان، زمینه آسیب پذیری روسیه و ایران از جانب آمریکایی ها و عرب ها در مرزهای افغانستان با این کشور ها افزایش میابد و آنان نیز وادار به مقابله می شوند که با این وضعیت آینده بس تاریک در انتظار مردم افغانستان خواهد بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
افغانستان
طالبان
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   عرصه سیاست بین المللی قسمی شده است که صاحب خانه هم خدا میگوید و دزد هم خدا میگوید.
حالا هرکشوری تحت نام مبارزه علیه تروریزم.عملیات برضد کشور های دیگر انجام میدهد و زورآزمایی نشان میدهد و نام اش را میگذارد مبارزه علیه تروریزم.
از عملیات یازدهم سپتامبر گرفته تا جنگ افغانستان و عراق و لیبیا و سوربه و بمب گذاری های دهلی و کشور های اروپایی و روسیه و کشور های افریقایی و جنوب شرق آسیا.همه و همه با توسط خود دولت ها،بخاطر نشان دادن آن که بیچاره ها قربانی تروریزم قرار گرفته اند،سازماندهی شده است و یا هم توسط کشور های دیگر سازماندهی شده است که آنها را بترسانند که اگر به گفت من میکنی خوب و گرنه عملیات تروریستی را در مقابل ات انجام میدهم،انجام گرفته است.
اگر شما به زمان عملیات های تروریستی در کشور های اروپایی و یا روسیه و یا امریکا و دیگر کشور ها نظر بیاندازید،حتماً متوجه میشوید که در یک زمان خاص این حمله ها انجام شده است.
مثلاً در اسپانیا در جریان انتخابات و یا در انگلستان در زمان برگزاری جلسه جی-هشت و یا در ایران قبل از رفتن روحانی به جلسه سالانه ملل متحد در نیویارک و همینطور دیگر حادثات تروریستی.
شما فکر نکنید که مردم دنیا کور هستند و یا بی عقل هستند.
اگر یک تعداد مردم بی سواد باشند و از دنیا بی خبر باشند،اکثریت مردم سواد دارند و مکتب خواندند و از اوضاع و احوال جهان خبر دارند و میدانند که در عقب این واقعات چه قرار دارد.

>>>   اگر این موضوع بخاطر صلع باشد. کار نیک است که گروپی از طالبان و گروپی از طرف دولت افغانستان در میز مذاکره بنشینند و راه صلح را در افغانستان جستجو نمایند ،تا کی خونریزی وبرادرکشی داعشیان در افغانستان گروپ. کوچک و ناچیز است و انشأالله به زودی محو ونابود. میشوند واثاری از آنها باقی نخواهد ماند ،با وجود آن به چنین مزاکرات آنقدر دل بسته نکنیم چون مانند. این مذاکرات چندین دفعه در خفا صورت گرفته شده اما هیچ کدام به نتیجه مطلوب نرسیده اند چون دشمنان مردم افغانستان ، پاکستان طاغوتی ودولت فرعونی ایران در پی کشتار مردم بیچاره ما به هزاران دسیه از طریق جاسوسان خود دست میزنند
عبدالله ریحان

>>>   سخنگوی اشرار میگوید:
نیروهای طالبان اعضای داعش را در محاصره خود داشتند که جنگنده‌های امریکایی در حمایت از داعش نیروهای طالبان را بمباران کردند.
مجاهد ادامه داد که در این بمباران 20 تن از اعضای طالبان کشته شدند.
پیش از این نیز جنگنده‌های امریکایی بارها با بمباران مواضع طالبان اعضای داعش را از محاصره این گروه نجات دادند.
سخنگوی طالبان پیش از این نیز گفته بود؛ هر زمانی که طالبان در جنگ با داعش پیشروی می‌کند جنگنده‌های امریکایی به طور مکرر مواضع آن‌ها را هدف قرار می‌دهد و این مانع پاکسازی داعش در ننگرهار شده است.
جنرال عتیق‌الله امرخیل، نظامی سابق ارتش نیز پیش از آغاز عملیات نظامی طالبان علیه گروه تروریستی داعش در ولایت‌های شرقی افغانستان از هدف قرار گرفتن این گروه در جریان درگیری با داعش توسط جنگنده‌های امریکایی انتقاد کرده بود.
بسیاری از نمایندگان پارلمان و سنای افغانستان و همچنین مقامات و کارشناسان سیاسی و نظامی این کشور نیز معتقدند که گروه تروریستی داعش در افغانستان مورد حمایت نظامی و تدارکاتی امریکا قرار دارد

>>>   چیزی حتما سردادند یا گرفتند؟ یابرابر ؟

>>>   این نوشته چقدر حقیقت داشته باشد ؟؟؟؟
بالون های سفید رنگ که در فضای شهر کابل وبعضی ولایات افغانستان آهسته اهسته درحرکت هستند :
بعضی ها می گویند در این بالون ها کمره های قوی جاسوسی کار گذاشته شده، بعضی ها هم می گویند برای طیاره های خود سیستم مسیر یاب (Radar) فعال کرداند اما واقعا وظیفه اصلی این بالون ها چیست؟!

ایا در این بالون ها کمره نصب شده است یا نه باید بگویم بلی اما این کمره ها نه توانایی شناسایی تروریست ها را دارند و نه هم کدام وظیفه خاص دیگری اگر چنین بود پس چرا در تمام این سال ها امریکایی ها حتا از یک حمله تروریستی در کابل جلوگیری نگردند؟!حتا در روزی که بر سفارت امریکا و مرکز CIA در کابل حمله شد. ما شاهد صدها حمله انتحاری بروری موترهای خود امریکایی ها در کابل بودیم از کدامش از هیچ کدام این حملات جلوگیری نشد؟!

.و نکته مهم تر اینکه با نصب ۵ کمره چطور می خواهی ۴ میلیون نفوس کابل را زیر نظر بگیری .

در حقیقت این ها بالون هم نیستند نام نظامی اینها (JLENS )که مخفف (joint land attack cruise missle elevated netted sensor system ) است.
وظیفه :
همان طور که از نامش واضح است از (JLENS) برای ردیابی موشک های دوربرد CRUISE استفاده می شود. JLENS در ارتفاع ۱۰،۰۰۰ فوت بالاتر از سطح اب دریا مستقر می شود و می تواند ۲۴ ساعت شبانه روز به مدت یک ماه موشک ها، تانک ها، هواپیما ها و هلیکوپتر های دشمن را در فاصله ۳۴۰ مایل شناسانی و رد یابی کند و اطلاعات ان را به سیستم مرکز نظامی اپراسیون انتقال دهد که از انجا متخصصین توسط سیستم های زد موشکی که مدل پیشرفته امریکایی ان (petriot ) نام دارد بتوانند موشک دشمن را قبل از رسیدن به هدفش منهدم کنند.
چیزی که بسیار جالب و باور نکردنی است هزینه ساخت یک عدد JLENS است قیمت یک دستگاه JLENS از ۱۷۵ تا ۳ میلیارد دالر امریکایی می باشد. بلی ۳ ملیارد دلار این بالن در هوا شناور است و در ارتفاع 3048 متری از سطح زمین و دریا قرار می گیرد. قطر 24 متر، وزن آن 3200 کیلو گرم و طول آن 74 متر است. سیستم راداری آن به صورت 360 درجه می باشد، و این 360 درجه با برد 550کیلومتر هست. سیستم شناسایی ردیابی آن، قابلیت شناسایی موشک ،هواپیما های بدون سرنشین، قایق های تندرو و وسایل نقلیه زمینی را ردیابی می نماید. می تواند در هنگام عملیات شدن 30 روز در یک مکان معلق می ماند.

=== این وزن این قیمت واین کاربرد درمورد بالون های فضای شهر کابل قابل باور نیست اما حقیقت چی باشد ؟؟؟؟
ر

>>>   بعداز شکست داعش در دوکشور سوریه وعراق ؛ ومتلاشی شدن این گروه وانتقال بعضی از قوماندانان انها با چرخبال به نواحی شمال شرق کشور این سناریویی که اینروزها توسط زلمی خلیلزاد ورایزنی هایی که در پاکستان وافغانستان صورت میدهد نه خواب تعبیر شده ای بلکه حقیقتی بود وهست که امریکا وعربها در افغانستان پروژه ای گسترده وبرنامه ریزی شده دارند ؛ سفر سرکرده بلک واتر ونشستهابش با مسئولین افغانستان؛ نیز درهمین راستا صورت گرفته والبته صدفی صد ؛ این برنامه برای هیئت حاکمه امریکا وبخصوص ترامپ بعنوان مامور اجرایی این پروژه ها موید این موضوع است که امریکا واقعا امده است که بماند البته با پشتوانه های1-دالرهای عربهای پولدار وبه قول خود ترامپ گاوشیرده؛ 2-عوامل دست نشانده دربدنه دولت افغانستان (چه باغنی وچه بدون غنی )شاید یک غنی دیگری بجای اشرف غنی.3-بدست اوردن یک اجماع جهانی وبخصوص ا قناع افکار عمومی مردم امریکا وکنگره ازحضور بیشتر وادامه دار وطولانی در کشور به بهانه جنگ با داعش درعین ساپورت انها درهمه ابعاد .بعید است که امریکا متحدبنش راکه بخش عمده ای از پیکره ناتو است را دراین رویکرد شیفت از طالبان ب داعش از دست بدهد بدلایل زیاد یعنی سعی در ماندن انها درافغانستان خواهد کرد.اینکه پاکستان بخواهد بعنوان مامنی برای بدنامه ها وپشتیبانی لجستیکی داعش عمل کند دور از ذهن نیست ومطمئنا از این کار بیشتر از انچه که انتظار سود اوری چه از کمکهای بیشترامریکاوچه دالرهای سعودی ومتحدینش متضرر خواهدشدونا امنی بیشتر دامن پاکستان راخواهد گرفت.اگر در برنامه شکست داعش در عراق وسوریه ؛ روسیه حضور نداشتبه این معنا بود که حضور امریکا درافغانستان وبالطبع داعش برای امنیت ملی روسیه ومنافع روسیه بی خطر وبی ضرر بود اما چنانکه میدانید بسیاری از سرکردگان داعش ازجمهوریهای جدا شده از شوروی سابق بمثل جمهوری تاتارستان ؛ چچن اینگوش تاجیکستان وازبکستان حال با کم یا زیاد نیرو که با این همه تهدیدی جدی بر امنیت روسیه بود وهست ودیدید که نیروی هوایی روسیه باقدرت درسوریه حثور یاعت وبه کمک ایران ونیروهای متحد توانستند عملا داعش رادر سوریه متلاشی وحتی نابود کنند پس درافغانستان باقدرت بیشتری وارد عمل خواهد شد وحضور امریکا وتروروریزم را در نزدیک مرزهای خود برنخواهد تابید وبه همین شکل ایران وچین به عبارت دیگر اگر چین در جریان حضور داعش درسوریه به یک محکوم کردن انساندوستانه جنایات داعش درسوریه بسنده میکرد حال باحضور داعش در نزدیک مرزوومنطقه خود وازطرفی بمنظور اقدامات پبشگیرانه درترویج تفکرات سلفی گری و وهابیزم دربین مسلمانان منطقه سن کیانگ چین مطمئنا با اقدامات جدی دولت چین روبرو خواهد شد.اما ایران باتجربیاتی که از مقابله با داعش بدست اورده وامکانات وتسلیحاتی که به اتکای تلاش خودش بدون کمک خارجی بدست اورده مطمئنا با حضور داعش در افغانستان ویا اقداماتی علیه امنیت ملی این کشور بشدت برخورد خواهد کرد چون دشمن نزدیکتر ودر دسترس تر شده ومقابله با وی درنزدیک مرزهابش بسیار ساده تر از سوریه وعراق خواهد بود بنا" بچند دلیل امریکا بشدت منزوی وسرخورده خواهد شد وهیچ سودی برای نه امریکا ونه متحدانش نخواهد داشت وفقط میماند دالرهایی که از اعراب دوشیده است که با توجه به انچه که از دست خواهد داد بسبار ناچیز است//
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   خلیلزاد سیاست مدار بیدار ، وارد در صحنه سیاسی کشور بوده وعلاقه مندی این است که بتواند نامش را در صحفه تاریخ کشور وجهان به خط زرین به یاد گار بماند ودوست داران زیاد در افغانستان وجهان دارد .
من مینحث یک شاکرد تاریخ از آقای خلیلزاد آرزومندم که با تلاش خستگی ناپذیر در این دین ملی وظیفه خویش را صادقانه وحوصله مند انجام دهند برای شان صحت وموفقیت از خداوند استدعا میدارم.
صوفی زاده از شهر نو کابل - افغانستان
مورخ 18 میزان سال 1397 .

>>>   هردو طرف جنگ را خود دولت اداره میکند چرا در همه مناطق پشتونهاسنگرها معامله میشود در ننگرهار در علمند در قندز همه سنگرها و پوسته هارا با همه
وسایط و مهمات تحویل طالب و داعش میکنند و سربازان غیر پشتون را هم میکشند چرا این اتفاقها در مناطق هزاره جات رخ نمیدهد که سنگرهامعامله شود چرا در منطقه تاجک ها رخ نمیدهد هزاره و تاجک تاپای جان از سنگر و منطقه اش دفاع میکنند
اما در منطقه اوغان یکروز طالب است یک روز داعش است یکروزهم خود حکومت یک موضوع روشن است که جنگ از طرف دولت اداره میشود که در رس آن پشتون است مخالفان دولت هم پشتونها هستند تا دو طرفه کمک های پولی و مالی جامه جهانی رافقط قوم پشتون حیف و میل و چپاول کنند واقوام دیگر فقط چندتا بیناموس وبیغرتی که در داخل ارگ در کنار اشرف غنی هستند شکمهایشان
از سیری کلان شده و بس اما روز انتقام هم خواهد رسید ...
م ی

>>>   Najib Salam
متوجه باشيد كه قبيله ، دلقكان و عروسك هاى خود را فعال خواهد كرد تا اين انجمن عدالتخواهى را صدمه بزنند. دقت كنيد و اجازه ندهيد تا از عقب خنجر بزنند. اين شيوه يى تخريبكارى قبيله خيلى موثر است .

>>>   هنوز خلیلزاداز نگاه سياسى زنده است? فالبين دوبار مرده اعلان شده. عمر مرده اعلان شده گان دراز است.
حتى فرشته مرگ را بازى داده. کدام مسله مهم است که اين مردکه امريکا خموشى خودراشکست?

هويت افغان , خط دريوند و يا نتخابات پيش رو?
پيش از انتخابات غني
خلیلزاد نخ به سر شان بند
خلیلزاد در به در شان کرد
خلیلزاد همه رهبران را کرد در يک مکان
آنها را رقصاند مانند مگان (معرب مغان)
مگان ( مغان) از مگ و مغ گرفته شده
و سخنور , رقاص , و آهنگخوان زردشتى
و معنى مى دهد. در زبانهاى اروپايى مگ جادوگر گفته شده که جادوگران هم مانند خطيبان و کشيش ها در صدر مجلس ويا محراب ومنبر آوازخوانى و سخن رانى مى کردند.
در اديان هندوباکتر و کوشان زمين موسيقى و سازو سرود در عبادتگاه هاى هندوى وزردشتى وبودايى جزء دين بود
مگينه و مغينه = رقاصه و خطيبه زن

>>>   آقای خلیلزاد خود برادرطالب و حامی داعش است این شخص فاشیزیم و پشتونیزم خیلی از آمدن داعش در افغانستان راضی بنظر میرسد.
چون با آوردن طالب ، القاعده و تروریزم در عراق و افغانستان خیلی مهارت خاص دارد .وی میداند آمدن داعش مثل طالب به نفع قوم اش است.

>>>   نبشته یحیی مسعود برادر قهرمان ملی کشور در مورد دیورند:
Mohammad Yahya Massoud
قضیه دیورند تا صد سال دیگر !
بحث دیورند را نمیتوان تمام شده خواند ٬ بلکه اقدام یک جانبه پاکستان که بالای خط دیورند سیم خار دار نصب میکند این بحث اغاز گردید . مردم افغانستان ۱۲۴ سال انتظار کشیدند صد سال دیگر نیز انتظار میکشیم تا افغانستان بزرگ را دوباره حاصل کنیم . این دیدگاه عمر داودزی یکی از چهره های شناخته شده قوم پشتون در مورد خط دیورند است .
اما اقای داودزی واضح نساختند که منظور شان از افغانستان بزرگ تنها انطرف خط دیورند است و یا اینکه مشهد و هندوسان را نیز در بر میگیرد . در مورد اینکه اقای داودزی مردم را صد سال دیگر منتظر حل قضیه دیورند می سازد باید گفت که قضیه دیورند به مانند یک دانه سرطانی به اندزه کافی افغانستان را مبتلا به این مرض ساخته است که گمان نمیرود جسم ضعیف و درد مند افغانستان تا صد سال دیگر تحمل این مرض مزمن را داشته باشد . هم اکنون ریشه های این دانه سرطانی تادور ترین نقاط کشور سرایت نموده و مردم از درد ان فریاد می کشند و اگر ریشه های ان خشک نگردد افغانستان را نابود خواهد ساخت . بنا قبل از اینکه افغانستان به همچو سرنوشتی دچار گردد بهتر ان خواهد بود که اقای داودزی ٬ کرزی٬ اتمر ٬ غنی٬ یون و احدی طرح های شان را برای حصول افغانستان بزرگ که مدعی ان هستند با مردم افغانستان در میان بگذارند تا اگر مورد قبول مردم افغانستان واقع شد از ان حمایت کنند . در غیر ان دعوایی که نه مورد پذیرش مردم افغانستان است و نه از طرف جامعه بین المللی حمایت میشود خشونت خلق میکند .
این در حالی است که افغانستان در شرایط فعلی از همه اولتر به امنیت و ثبات نیاز دارد . امنیت و ثبات در صورتی در کشور تامین و استحکام پیدا میکند که ریشه های خشونت در کشور خشک گردد . استفاده از وسایل نا مشروع برای دست یافتن به اهداف و خواست هایی که از راه های مشروع حاصل شده نمیتوانند خشونت بار می اورد . غضب قدرت به وسیله سازماندهی تقلبات گسترده ٬ حفظ ساختار ریاستی به بهانه قانون اساسی ٬ درج کلمه افغان و تحمیل ان بالای تمامی اقوام کشور با استفاده از قدرت و استفاده از احساسات مردم جهت به درازا کشیدن قضیه دیورند تا صد سال دیگر در مجموع چالش هایی اند که خشونت افرین هستند و کشور را به طرف نا بودی سوق میدهد . مبارزه با این چالش های خشونت افرین فقط از راه گفتگو و همدیگر پذیری ممکن است . تهدید به سنگسار کردن نه اسلامی است و نه انسانی و هیچ گروه و یا قومی را خوشبخت نمی سازد .

>>>   خليل زاد بكى إز همكاران بوش بود كه باعث ببدايش داعش شد .

>>>   درشرایط فعلی افغانستان نیاز به یک انقلاب دارد تا خاین وخدمت گذار راازهم جداکند صادق به مقصد برسدو خاین به جزای عمالش البته بازهم باید امریکا کمک کند چراکه دفعه قبلی خاینها را نشناخته به قدرت رساندند واین بار دیگر همه اشخاص خوب وبد
را امریکایها در افغانستان از همه کرده خوب میشناسد
به هرحال تنها کسی که میتواند افغانستان را از این
شرایط نجات بدهد امریکااست .
پروانی

>>>   سخنان جناب خلیل زاد را جدی باید گرفت زیرا انها همان اوانی که داعش را ساختند میدانند که داعشی ها را در کجا ها باید مستقر سازند وازین گروه نو تشکیل چه استفاده ها را ببرند چنان چه به بهانه ای داعش ومبارزه با ان توانستند در عراق پایگاه بسازند ودر سوریه هم برنامه های از قبل تهیه داشته ای خودرا تطبیق نمایند واز همان اوایل میدانستند وبرنامه داشتند که بعد از عراق وسوریه این فرزندان دلبند را روی چه منظوری به کجا انتقال دهند ودرین راستا چه قدر مسلمانهای فریب خورده ونا اگاه را که ندانسته در صف داعش پیوسته بودندکشتند واز بین بردند بازهم پلان ایشان به منصه ای اجرا قرار گرفت وتا چه اندازه شهر های بزرگ وتاریخی این دو کشور اسلامی را تخریب کردند وملت های انجا را مهاجر وبی خانمان ساختند وهرچه توانستند برای نابودی وبربادی مسلمانها انجام دهند دریغ نفرمودند
حال که درانجا جفا را به نهایت رسانیده ارزوهای دیرین شان را عملی کردند کنون داعش را قومانده میدهند تا به افغانستان سرازیر گردیده در مصاف روسها وکشور های اسیای میانه قرار دهندیک جهان نشکر از اقای خلیل زاد که ملت افغان را اگاه ساخت که من بعد وطن عزیز ما ومحل که جناب ایشان نیز درینجا چشم به جهان گشوده وار اب وهوای اینجا استفاده برده است محل تاخت وتاز داعش وحامیان انهاقرار گرفته تا قرنها این کشور واین ملت سیه روز وبد بخت خواهد بود
تبنگ چی

>>>   وفاداری خلیل زاد به افغانستان به اندازه یک سگ هم نیست. سگ حیوان وفاداری است و هرگز به صاحب اصلی اش ضربه نمی زند. اما برخی از انسانها از حیوان هم پست تر و پلید تر می شود. زلمی یکی از آنهاست که مرتب به جان صاحب اصلی اش یعنی افغانستان پارس می کند و به نفع آمریکا نگهیانی می دهد.

>>>   ع و غ باید همانطور که طالبان داکترنجیب اله را در
سر چهار راه اعدام کردند باید اعدام شوند و یک حکومت مردمی و به خواست همه اقوام باید سرجایش تعین شود

>>>   Paiez
ما در روستای ما یک متل داریم که میگن:
"به دان(دهن) تو کسی گاوه از جواری نمی کشه" حالا آنانیکه به خاطر یک اندازه جیفهء دنیا، کمر به مزدوری اشرف غنی و تیم فاشیست او بسته اند؛ می آیند و گپ های کته کته می زنند؛ که آن جیفهء حرام را در نزد غنی حلال کنند؛ بی خبر از اینکه، پشت نمودن به قوم خود و درخدمت دشمن هویت و قوم خودت قرار گرفتن؛ نه تنها حرام خوری ات را حلال نمی کند؛ بل شرمساری در نزد خدا و وتاریخ ومردمت را حتمن به همراه دارد!

>>>   قانون اساسی پشتون محور، نظام سیاسی پشتون محور، ارتش پشتون محور، قوه قضاییه پشتون محور، انتخابات و کمیسیون های انتخاباتی پشتون محور، پارلمان پشتون محور، سیاست خارجی پشتون محور، معارف پشتون محور، اداره پشتون محور، شبکه مافیایی مواد مخدر پشتون محور، فساد پشتون محور و بالاخره اقتصاد پشتون محور را صد مرتبه بهتر از حکومات پشتون محور قبلی در زیر چتر حمایت سیاسی، نظامی و مالی آمریکا و جامعه جهانی بنیاد گذاشت اما حالا نظامی فاشیستی که او معمارش است در آستانه سقوط است....

>>>   در به قدرت رساندن طالبان در افغانستان،زلنی خلیل راد هیچ نقشی نداشت.
زیرا طالبان توسط دموکرات ها در زمان بیل کلینتن بعد از خرابی روابط بیل کلینتن با اروپا و روسیه،برای تشدید بنیاد گرایی اسلامی در آسیای میانه و روسیه به قدرت رسیدند.
زلمی خلیل راد عضو حزب جمهوری خواهان است و حرب جمهوری خواهان امریکا از سال ۱۹۸۰ بدینسو از مجاهدین پشتیبانی کرده است و حالا نیز از مجاهدین در مقابل طالبان پشتیبانی میکنند.
موضوع صلح و مصالحه با طالبان نیز در دوران دموکرات ها یعنی اوباما اوج گرفت،چون دموکرات ها همیش پشتیبان طالبان بودند.

>>>   اندرو کاکبرن نویسنده امریکائی چهره سیاه زلمی خلیلزاد را سیاهتر ساخت .آنانیکه به این سیاه روی افغانی تبار امریکائی می نازند خجالت بکشند .
ع-ب-کابل

>>>   این خلیلزاد آمریکایی خو خود از اشرف غنی حمایت کرده بود !؟
عبدالقادر گلستانی عضو مجاهدین شورای مبارزان

>>>   خلیلزاد نام مسلمان که هیچ نام بشریت بد کرد غیر خلیلزاد که را سراغ دارید مزدر دیگرا دشمن کشورش باشد؟؟؟؟
محمد ازهرات

>>>   ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺟﺎﻟﺐ...ﭼﻪ ﺣﻘﺎﻳﻘﻲ ﺑﻌﺪ اﺯ ﮔﺬﺷﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﭘﻴﺪا ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻛﻪ ﺷﻴﻂﺎﻥ ﻫﻢ ﺗﻌﺠﺐ ﻣﻴﻜﻨﺪ....

>>>   خلیلزاد همان طوریکه سرنوشت مردم عراق را با مداخله نامشروع خود خراب وجوی خونرا درجریان ساخت حالا درجهت سرنگونی دولت عراق داعش دهشت افگن را تقویه میکند و مسئولیت قتل عام مردم ودولتی های عراق را بپذیرد. در افغانستان هم همین طور مداخله دارد اگر دست نشنده های شان باتقلب براریکه قدرت نرسید وتزویر جایی را نگرقت گروه تروریستی داعش را کمک نموده به افغانستان ارسال میدارد وریختاندن خون مردم را عهده دار میشود همیشه سیاست جنایت کارانه کمیته 30 نفری را عملی میسازد.
احترام. شاه میانه ئی.

>>>   خلیل زاد مرد میدان است ما بالای او افتخار میکنیم همه افغانها بالایشان افتخار دارند در قلب میلیونها افغان جای دارد
یک مسلمان واقعی ، دانشمند ، افغان و ستراتیژست است

>>>   داعش اولاد های یزید است.
خلیلزاد مزدور است

پدرفاشیزم "زلمی فاشیست زاد" کابل امده تا در قران مهر کرده "استاد عطا محمد نور " رئیس جمهور عنقریب افغانستان را در یک توطئه یی فریب داده او را ترور نمایند.
فاشیزم قبیلوی قبلاً هم "امیر حبیب الله خادم دین رسول الله" را نیز توسط پدر" صبغت الله مجددی" فریب داده بودند.

>>>   Mohamadi
خوب همه کار هارا کده باز آمده کار دیگری انجام دهد همه نظرمیدهیم که خلیل زاد این کرد آن کرد ما چراموقع میدهیم که هر کار بکند خود یک تبعه خارجی است درامورات دولت چرا بدون کدام رسمیت مداخله میکند چرا علیه این دسیسه خاموشید ازنوشتن دررفیسبوک چیزی جور نمیشه وطنداران عمل کنید

>>>   Istalif
بنده منحيث يك امريكاي أفغانستاني أصل خواهشم از آقاي خليلزاد است كه بگزار افغانستان بدست خود أفغانستاني ها آبادوآرام شود امروز استاد عطا نور بهترين گوررنري است كه دراين مدت سي وپنج سال در مبارزات بر عليه استعمار سرخ از شمال استعمار سياه از جنوب مردانه وار درخشيد ودر هفده سال گزشته بهترين والي مدبر كار كشته وموفق كشور در بلخ بوده وبر عليه داعش وطالب فعلاً در جنگ است خواهش از خودات اين است در اين شرايط أساس ازمداخله در أمور بلخ خوداري نما وپاي رؤسها را دوباره به جنگ در افغانستان مكش اگر خودات را جمهوريخوا امريكاي ميداني بنده نيز جمهوريخوا امريكاي أم واز سياست زادگاه أم افغانستان عزيز شايد كم تَر نه بلكه إضافتر از تو بداتم بگزار كه قدرت افغانستان بدست خود فرزندان اصيل افغانستان مانند استاد عطا نور باشد وچهار وطن دار بيچاره كه در افغانستان زندگي ميكند در فضا صلح زندگي نمايند

>>>   Ansari
آقای خلیل زاد ؟ شما یکی از باشده دارای هویت ایالات متحده امریکا بزرگ هستید. در کشور ایالات متحده امریکا همه انسان ها از هر دین ادیان هر ملیت و اقوام آن حقوق برابر دارند که تحت قانون اساسی ایالات متحده امریکا زندگی می کنند و یک دیگر را احترام می گذارند. ؟ اما در افغانستان یک قوم که در اکثریت نیستند به تمامی ملیت های کشور تمامی طرح فاشیست ها را می قبولانند که این خود نشانه حذف یک ملیت بزرگ که در اکثریت مطلق هستیم تاجک ها مهربان از مقامات دولت حذف شده تمامی افراد که به پاکستانی ها دشمن بشریت وطن فروش در قدرت قرار دارند هر روز انتحار انفجار ترور افراد حمایت از طالبان توسط حکومت رها کردن قاتل های بشریت از زندان چرا به دنیا نمی گوید که تمامی انتحاری و انفجار قتل عام سربازان و افسران وطن پرست ها از طرف یک قوم میشود این ظلم است بالای تمامی اقوام وطن پرست کشور تاجک ها پشتون ها که وطن پرست هستند هزاره ها اوزبک ها تمامی طالبان را آقای کرزی و غنی با حکمتیار از بند رها کرده بخاطر قتل عام این ملت مظلوم حقیقت را به جهان بگوید تا به چی وقت این فاشیست گرای قوم گرای افراطی بس است

>>>   به زور كشور خارجي خواستار اسلاميت و افغانيت
خلیل زاد!
اگر قرار باشد صرف نام «یک شخص» در کشور گرفته شود که مسئول اصلی بربادی کشور (از جلسه بن تا تصویب قانون اساسی و سرنوشت سیاه کشور تا امروز) بوده، همین «خلیل زاد» است...
ازبرگهٔ داکتر لعلزاد.
تلاش بار سوم زلمی خلیلزاد برای جلوگیری از شکست فاشیزم وانحلال قبایل طالبانی در افغانستان !
خلیلزاد بار اول بعد شکست های مذبوحانه اشرارقبایلی گلبدینی در برابراحمدشاه مسعود پروژه طالبان را ایجاد کرد ، بعد تحولات سال ۲۰۰۱ قانون اساسی جدید ودولت موقت وبعدا دولت های کرزی وفعلا غنی را در احیا وتحکیم قبایلیان طالب در افغانستان مدد وغیرمستقیم رهبری مینماید.
فاشیزم قبایل که در برابر اقای عطامحمد نور کوتاه امده ، خلیلزاد با پا در میانی میخواهد از شکست و‌انحلال فاشیست ها و‌قبایلیان شان به‌مهارت خاص جلوگیری نماید هوشیاری طرف مقابل خاصیت مرگ و‌زنده گی را در این لحظه تاریخی دارا میباشد
مارشال فهیم به فریب خوردن از جانب خلیلزاد اعتراف نموده ثبت ناریخ است ، فریب اقای نور معامله به سرنوشت یک شخص نبوده ، معامله به تقدیر یک ملت است که همچنان ثبت تاریخ خواهد شد .
ازبرگهٔ غلام علی غلام.

>>>   حاجت آمدن این شاهین قلابی امریکایی نیست که نخست در ینوکال یکی از شرکت های گازی و نفتی امریکا مانند "چاربرادران" (چارباند ) کرزی و غنی و جلالی در قندهار زیر رکاب ملا عمر و بن لادن کار کردند. ایران فردوسی و ابن سینا و رودکی و مولانا بلخی و ناصرخسرو را سپاسگزار که پلان شوم امربکا وجفت جنين اش طالبان را نقش بر آب کرد و باوجود پایگاه نظامی آمریکا در بخش خاوری خود که نام با معنی بسیار ناشایسته اش با معنی و مفهوم ناله "بندر چابهار! را در سیستان ساخت که هندو چین و آسیا مرکزی از آن استفاده می کنند.
این آقایان نامگرفته شده حسود و خسیس و قاتلین بشریت که در رکاب آمریکا دوان دوان اند حتی نمی مانند که غیر پشتون یک سانتیمتر در سرزمین و زادگاهش در خاک اش در میهن اش خودمختاری داشته باشند. حاکمیت شان در پختونخواه یا پشتونخواه که زادگاه اصلی شان در دورادور سلسله کوه های سلیمان پاچا یهودیان همين خود بادران شان ناممکن ساخت چون پاکستان قدرتمند است و در پشت پاکستان بادران ناقلین همان امریکاست قصد کمبودی ها حقارتها بی عزتیها را از مردمان بومی سرزمین خورشید و خور و خیرو آباد و آریانا و ایرانشهر و ایران بگیرند.
خلیلزاد این قدر نیرو و قدرت و چالبازی و پربازی یا ورق بازی نکنید. لابد به ارمان خود رسیدنی است.باز گزینه تقلبات به شکل صنعتی در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و ریاست ها چه با برگ و چه بدون برگ و رای فراهم شده اند.
در این کشور است تقلب در میان
تا که نام ستان است افغان
غوغای فغ و فغان در جان
ستیز و ستیزی شان بالای زنان
و هم بالای مردان و ملتان
افغان ندارد در ستان یک تون
شناسنامه اش شده در خزان پنهان
پته خرانه مفت شد در میدان
هویت سست شد در جهان
یک بار افعان یک بار پتهان
آنجا روه و روهیله اینجا پشتانه و پشتان
کار می شود در پنتاکون لاف اش می زند افگون
که نخوانی آنرا با سازاواره دهل هفتگون
افغان ات گير و وبرو به تون ات
ستان خو از زبان هاى ماست
خلیلزاد در افغان کردن عاقل است
در حقيقت او يک بيگانه حامل است
باوجود گرين کارت ناقل است
کردار هايش نه تنها در انتخابات باطل ا ست
هويت شان در ابتداو انتهانامه قاتل است
حاکمان و باداران شان در هرجنايت بشرى شامل است

>>>   هیلری کلینتن در جریان چهار سال وزارت خارجه اش در دوران بارک اوباما،سالانه جند ملیارد دالر بودجه امریکا را به پاکستان،بخاطر مبارزه پاکستان در مقابل تروریزم میداد و این که چقدر پول را خودش میخورد و چقدر به رهبران پاکستانی میرسید، و چطور انتقال میشد و از طریق کدام نمبر حسابات بانکی ار طریق ایالت پنجاب ،به کدام نمبر حساب های بانکی موسسه خیریه بیل کلینتن و دیگر حساب های بانکی سیاه هیلری کلینتن،اینجا قابل تفسیر نیست.
حالا مایک پومپیووزیر خارجه امریکا میخواهد دوباره این کانال را فعال سازد.
چند وقت پیش قریشی وزیر خارجه پاکستان از امریکا خواهش کرد که دوباره این کمک ها را به پاکستان از سر گیرد.
از طرف دیگر مایک پومپیو زلمی خلیل زاد را نیز منحیث نماینده وزارت خارجه امریکا برای مذاکرات صلح افغانستان در منطقه مقرر کرده است.
حالا پاکستان وعده همکاری میدهد و از یک طرف مذاکرات صلح دوباره آغاز میشود و از طرف دیگر مبارزه اردوی پاکستان در مقابل داعش و طالبان و از طرف دیگر کمک های نظامی امریکا به پاکستان.
عین مثلی که در توافقنامه هستوی بین ایران و گروپ پنج به علاوه یک،ده ها ملیارد دلار تا و بالا شد،حالا در موضوع افغانستان نیز ملیارد ها دالر تا و بالا میشود.

>>>   صلح در افغانستان به هیچ صورتی امکان پذیر نیست و هرکس که دعوی صلح میکند.دروغ میگوید.
صلح در افغانستان نه به نفع افغانستان است،نه به نفع امریکا،نه به نفع روسیه،نه به نفع جین،نه به نفع ایران،نه به نفع پاکستان،نه به نفع قاجاقبران مواد مخدره نه به نفع دهقانانی که کوکنار کشت میکنند،نه به نفع رشوه گیران و دزدان و فساد پیشه ها.
صلح تنها به نفع افراد غریب و بی بضاعت افغانستان است که درجنک دوطرفه منحیث سرباز و طالب و داعش کشته نشوند و یا به نفع افراد غریب و بیچاره دیگر که در حملات انتحاری کشته تشوند.
دولت افغانستان خودش طرفدار جنگ است.
یاد تان می آید که آوازه شد که داعش در افغانستان جای گرفته است.
زمانی که با صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله در آن زمان مصاحبه صورت گرفت،او قطعاً این آوازه را رد کرد و گفت هیچ داعشی یی در افغانستان وجود ندارد،همه اش پروپاگند است.
زمانی که اشرف غنی در کنفرانس سالانه امتیتی مونیخ اشتراک کرد،هیچ کس نامی از جنک افغانستان نگرفت،بلکه همه توجه به مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه بود.
هنگامی که او دوباره به کابل آمد،عاجل صدیق صدیقی برطرف شد و دولت اعلان کرد که داعش در ننگرهار است.
همین بود که عملیات انتحاری و جنگ ها در ننگرهار شروع شد و تا حال ادامه دارد.
دولت افغانستان بنام مبارزه علیه تروریزم،کجکول گدایی را پخش کرده است و از تمام دنیا خیرات جمع میکند و دولت های خارجی را مینرساند که اگر کمک نکنید،تروریزم در افغانستان موفق میشود و شما را نیز آرام نخواهد ماند.
بنأ این جنگ افغانستان،به این زودی ها تمام نخواهد شد و مردم در فقر زندگی میکنند و مجبور هستند که بخاطر امرار معیشت اولاد های خود را منحیث سرباز و یا طالب و داعش در جبهات بفرستند و جنگ ادامه خواهد داشت و مردم کشته خواهند شد.
از کمک جامعه جهانی،امریکا سلاح و مهمات به دولت افغانستان میدهد و از کمک کشور های عربی،پاکستان سلاح و مهمات به طالبان و داعش.
در هردو طرف سلاح امریکایی فروخته میشود و استعمال میشود.
بنأ جنگ افغانستان نه به مذایقه ث کمبود سرباز و طالب و داعش مواجه میشود و نه هم به کمبود سلاح و مهمات و نه هم به کمبود کمک جامعه جهانی و کشور های عربی و ایران و پاکستان و روسیه و چین و هند و دیگران.
بنأ دندان صلح خواهی خویش را ،کاملاً از ریشه بکنید که امکانات صلح در افغانستان وجود ندارد.

>>>   این تبعه امریکا چرا در امور داخلی افغانستان دخالت می کند؟

>>>   اولتر از همه نویسنده محترم
زلمی خلیزاد یک تعبه امریکا و مامور رسمی امریکا است نه تعبه افغان و آقای خیلزاد برای وظیفه رسمی آمده است دوم ما در افغانستان کدام سیاست مدار نداریم فقد بګو که چند و کدام چوکی بس ودیګر امریکا در افغا نستان میلون ها دالر را چور اندخت نه برای منافع ما چون مردم بیچاره افغانستان آنقد رنج و درد کشیده اند و توسط تجار تنظمی معامله شده اند که دیګر به فکر منافع نیستند

>>>   زلمی خلیلیزاد طالب نکتایی پوش است که بایدازصحنه های دولتی افغانستان بیرون رانده شود.
واقای اجمل جان پنجشیری بیاکه هردوی ما شکست را بی پزیریم.
عصمتیان

>>>   ... به امریکا وخلیل زاد حال افغانها هوشیارانه عمل میکند قسمیکه در انتخابات هوشیار بودند بازهم به هیچ کس اجازه نمیدهند خصوصآ ریس جمهور آینده ما در شان او هیچ معامله نیست افغانها مطمین باشد اګر خلیل زاد هزار دفعه هم بیاید باز هم غنی بابا کار خود را میکند

>>>   ميرامان الله گذر
ملت غیورقهرمان ومجاهدافغانستان اسلام علیکم با ابراز سپاس و قدردانی از اشتراک تان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و ابراز همدردی با خانواده های شهدا و هموطنان ما که انگشتانشان را بخاطر انتخاب ریس جمهور آینده کشور از دست دادن میخواهم که به تمام ملت مجاهد افغانستان اطمینان دهم که همانطوریکه در گذشته ها از خواست های برحق ملت خود دفاع نموده ایم اینبار هم از یک یک رای شما دفاع خواهیم نمود و هیچگاه اجازه نخواهیم داد که با رای پاک و سرنوشت افغان ها کسی معامله گری و بازی کند تا يك قطره خون كه دارم از راي مردوم خود دفاع ميكنم بااحترام

>>>   آقایون خلیلزاد,جلالی,...ویک عده امریکایی های افغان تبار اعضای کمیته 30 نفری اند که از کمیته 300منشاء گرفته در طراحی پلان های ناکام تیم جناب حامد کرزی ومداخله در همه امور افغانستان در تبانی با حزب فاشیستی افغان ملت در وجود اقایون احدی ,زاخیلوال, یون ها,طاقت ها,وخود جناب مغز متفکرجهانی؟؟؟کشور را به حفظ منافع امریکا میچرخانند و در همه سیاست های اقتصادی ناکام در رشد کشت و قاچاق مواد مخدر, رشد فساد اداریع رشد قوم پرستی و قومگرایی کشور ما را در صدر کشورهای فاسد جهان قرار داد اکنون این گروه فاشیستی وابسطه چرا از سر این مردم بیچاره دست بردار نیستند؟؟؟...باد بر ایشان. والسلام .
ع.از ارغندی کابل.

>>>   ...طالب و ای فاشیست ها
انتخاب مردم داکتر عبدالله و پیشرفت می باشد

>>>   اجمل پنجشیری آخر اصلیت خود را معلوم کردی

>>>   خلیل زاد بزرگترین شیطان است وهمیشه این کشور را با باداران خود معامله کرده است ودر طول این مدت همیش به نفع غرب کار کرده است

>>>   آمریکایی ها نسبت به پاکستان بهتر است :-
عبدالله نصف خاک افغانستان را به پاکستان وعده کرده عبدالله معامله گراست نه تنها تمام وزارت خانه وارگانهای دولتی حتی چوکی های پیاده شعبه ها را دربین خود با زلمی رسول ،با شیرزی ،با محمودکرزی ...،باسیاف سرلشکر مجاهد نام وامثال انها حتی بادزدان ... چپاول گران ، غاصب بین زمین مقوله پیمان امضا کرده است. وبه کسانی که رای داده وبرایش اعتماد کرده چه جواب خواهد داد وسرنوشت رای آنها چه خواهدشدوحق دیگران چه خواهدشد درحالی که تمام چوکی ها پیش ازپیش تقسیم شده است.ازین معلوم دیگران ازحق محروم میماند.
عبیدالله پنجشیری

>>>   زنده باد زلمی جان خلیلزاد!!
شریفه از هرات

>>>   امان الله خان گذر تو خو خانواده ات را در دوبی بردی و خودت هم هر وقتی که خواستی میتانی به دوبی بری واه به جای مردم بیچاره تو خو یکبار کابل را چور و چپاول کردی حالی هم میخواهی که کابل را تاراج کنی و به دوبی بگریزی .
شعنانی کابل

>>>   امان الله گک نی که خواب سال 1371 را میبینی

>>>   اما قدرت خداوند فوق همۀ قدرت هاست
رحمانی _ هرات

>>>   داکتر عبدالله دست پروردۀ احمد شاه مسعود و شورای یکه تاز نظار است و در ضمن آنها امتحان شانرا در سالهای 71 تا 75 داده اند و حکومت داری شانرا مردم فراموش نکرده اند ...ازموده را آزمودن خطاست
کلک راستگوی

>>>   شریفه جان زلمی جانت برای خودت زنده باشد. برای مردم مسلمان افغانستان به آن خلیلزاد یهود باید گفت...باد". خلیلزاد نماینده اسرائیل است. خودش یهود، زن اشی یهودی از اتریش و اولادیش هم یهود اند. هر که با خلیلزاد است و خلیلزاد ازش حمایت می کند، بداند که یهود نشان و یهود پروراستند.

>>>   زنده باد زلمی خلیل زاد خائن وطن فروش و غلام خانه زاد امریکا !!
مزدور USA و تحلیلگر مسایل بدیهی !

>>>   فرق بین طالبان وتیم ریاست جمهوری چیست:- {کشتاراطفال معصوم وپاک درننگرهار وقطع انگشتان رای دهندگان درهرات}
طالبان جاهل انگشت این افراد راقطع کردن وتیم کاندید ریاست جمهوری ما اطفال معصوم وپاک را درننگرهاربه قتل رساند پس فرق بین طالبان این تیم ریاست جمهوری چیست ازشما مردم وبیننده هامیخواهم جواب بدهیدونظر خودرا نوشته کند. کشتاراطفال معصوم وپاک وقطع انگشت رای دهندگان هردو کارجاهلان و خدا نا ترس ها هستند هر کس به قتل و کشتارافراد بیگناه و اطفال پاک دست میزندازجمله بدترین انسان های روی زمین است و او را خداوند و پیامبرش هرگزنمی بخشد.به این قسم اشخاص خدا ناترس قدرت داده نشود و از خداوند آرزو دارم دست ظالم را از سر مظلوم کوتاه بسازد.
سیدثمرالدین"سنگر"ازفاریاب

>>>   مردم حکومت...شورای نظار را دیده و نمیخواهد در زیر سایه یک حکومت که به جز بدبختی چیزی دیگر به مردم نیاورد زندگی کند

>>>   این مجاهدین میله های تفنگهای تانرا پاک کنید و برای دفاع از رای تان آمده باش باشید. چون بعضی از پشتونها حاظر نیست به رای شما احترام کند و می خواهند خود را بر ملت ما تحمیل نماید.

>>>   اگرقلب های مان را از کینه ونفرت پاک کنیم به خدا پناه ببریم وازو بخواهیم که راه حلی نشان دهد،خدا این کار را می کند ومارا از شر این ظالمان نجات میدهد. کینه، نفرت، بدبینی،غرور وتکبر وخودخواهی وخودبینی مارا به صلح ، آرامش ، امنیت و رفاه نمی رساند. این کنش های منفی فقط انرژی منفی آزاد می کنند و این انرژی های منفی،جنگ،بدبختی،فقرومرض تولید می کنند.این یک اصل مسلم علمی است واز ابتدای تاریخ بشر تا کنون چنین عملکردی داشته است.باخلق نظریه های چپ و راست مارا در جنگ دایمی قرار داده اندوگفته اندکه اینها ایدیالیزم و خرافات است و ما هم ساده دلانه باور کرده ایم. نیازی نیست ما با اسلحه به جنگ شر وفساد برویم. اگر یک کمیت قابل ملاحظه ی افراد پاکدل باعشق ومحبت واقعی دور هم جمع شوند واز صدق دل چیزی را بخواهند آنرا به دست می آورند.این انرژی های قدرتمند افکار ماست که واقعیت های زندگی مارا میسازند.ماخیلی چیزهارا به خطا درست پنداشته ایم. مبارزه طبقاتی به خاطر تامین رفاه وخوشبختی ویا جنگ های ویرانگر به خاطر تثبیت برتری این یا آن قوم ویااین یا ان عقیده ی دینی ومذهبی،همه برای تولید انرژی های منفی مورد نیاز تبهکاران جهانی که درپشت پرده قرار دارند و دنیا را اداره میکنند،به راه انداخته شده اند.ما به صلح،دوستی،برادری،خوشبختی و رفاه ضرورت داریم که هیچگاه از طریق جنگ به دست نمی آید هموطنان عزیز و دوست داشتنی ام! آگاه باشید و در مواجهه با هرمشکلی اول به پروردگار عالم پناه ببرید وبعد به خرد درونی خودتان . عشق ومحبت،دوستی وهمدلی را توسعه دهید. آنگاه می توانید خلیل زاد وهمکاران وهم مسلکانش را به ساده گی خلع سلاح کنید.

>>>   زلمی خلیل زاد صد مرتبه بهتر از وطنفروشان ما است

>>>   هر که برای تامین صلح و ثبات در کشورما کار میکند همیشه موفق باشد ، ما با تن و جان حمایتش میکنیم.
پردیس

>>>   من هم میخواهم افغانستانی مستقل اما آباد و آرام داشته باشیم لیکن میدانم که فعلن اگر ما افغان ها را به حال خودمان بگذارند یکدیگر را تیکه تیکه میکنیم متاسفانه!! پس همان بهتر که نیروی برتر جهان به واسطه همین موافقتنامه امنیتی جهت تامین ثبات در کشورمان بماند تا به عراقی دیگر تبدیل نشویم.. و واقعن متاسفم برای او دسته کسانی که نوشته اند طالب را به امریکا و خلیلزاد ترجیح میدهند. اصلن ما افغان ها ناسپاس هستیم، او دوران سیاه طالبان یادتان رفته و یادتان رفته که همین آرامش نسبی امروز را امریکا برایمان به ارمغان آورد..

>>>   همه دوستان فراموش نكنند كه افغانستان ميدان جنگ است و در طول تاريخ هميشه قهرمانان پيروز اين ميدان جنگ بوده اند. پيام بنده به آقاى خليل زاد اين است كه ايشان افغانستان را چندين سال پيش به منظور قبول كردن تابعيت كشور ديگر ترك نموده، اما اين عجل وى است كه او را بار بار به افغانستان ميآورد تا به دست يك غازى به هلاكت برسد و بعداً اين تاريخ خواهد بود كه در مورد هريك قضاوت نمايد.
احمدى - كابل

>>>   گفتند که... تخم میدهد یا چوچه گفتند که از ان دم بریده شک نیست که هر دویش را بدهد.حالا این وطن فروشان هر کاری بخواهند میکنند و هیچ کسی نیست که پیش روری شانرا بگیرد. امکان دارد که ملکه افغانستان یهودی شود و همیشه همشیره های یهودی و برادارن یهودیش در ارک ریاست جمهوری رفت امد خواهند کرد خلیل زاد و سایر هم قطاران یهودی شان با همکاری فاشیست های افغان ملتی بطور آزدانه در مجالس شرکت میکنند و هر آن تصمیم که دل شان خواسته باشند خواهند گرفت و سر نوشت مسلمانان را تعین خواهند کرد. واقعاً برای تمام مسلمانان افغانستان شرم است و این است سرنوشت مسلمانان و علماء خائین این وطن که همه مسایل اسلامی را میدانند اما منتظر دالر امریکا و یهودی استند تا برایشان برسند و خود را خاموش نگاه داشته اند، اگر زور دالر نمیبود علماء نام نهاد افغانستان حتماً اعلان جهاد میکردند اما فعلاً یکتعداد شان حمایت کردند و تعداد دیگر شان خاموشی اختیار نموده اند.
کابلی افسرده

>>>   به کسی که از شرم نام خود را نوشته نکرده است !
تو خود فکر کن از پول این یهود و نصارا کرزی و تمام کابینه و دومجلس ات از ین جا تغذیه میشوند اگر این پولها نبودی مگرم به نزد ایرانیهای میرفتی و ...میشدی و کار میکردی تا اله زن بگیری !!
شریفه از هرات

>>>   عبیدالله که پنجشیری نستی ...
آیا تاحال فکر نمودی که خلیلزاد -کرزی-اشرفغنی کوچی-جلالی-احدی-زاغ خیلوال وغیره ازین قماش همه نماینده های آی اس آی و از آنطریق به امریکا معرفی شده اند؟؟؟؟ اینها همه بخاطر رسیدن بقدرت تک قومی و قبیلوی به پاکستان وابسته اند-اینها همه همان طالبانی بیفرهنگی هستند که هزاران پاکستانی و طالب را از زندانهای کشور بیرون نموده اند- اینها نه منافع امریکا ند و نه هم به منافع افغانستان- فقد اینها همه چیز را بخود و شخصی میخواهند ونه به هیچ کسی دیگری و ازینراه -همه درین بیست و سه سال اخیر به پاکستان دل بسته اند.
هروی

>>>   فرق بین طالبان وتیم کاندیدریاست جمهوری چیست؟
{قتل اطفال معصوم درننگرهار وقطع انگشتان رای دهندگان درهرات}افرادطالبان جاهل انگشتتان هموطنان ما که رای داده بود وحشیانه بدستور باداران شان یا بدستور پاکستانی ها قطع کردن و اطفال معصوم پاک در ننگرهار از طرف تیم انتخاباتی کاندیدر یاست جمهوری عبدالله خان به قتل رسید. رهبران و قدرتمندان ما هر کدام از یکدیگر بدتر اند. پس فرق بین طالبان و تیم کاندید ریاست جمهوری چیست؟ بیننده گان عزیز نظرتان را یا دیدگاه تان را بنویسید.
سیدثمرالدین"سنگر"ازفاریاب

>>>   از رسانه های غربی و بخصوص امریکا یی سوال دارم که
چرا دزدی های شاخدار امرخیل فرستاده آی اس آی درکمیسیون انتخاباترا که برای خلیلزاد و اشرفغنی کوچی کارمینماید-در حضور تمامی مردم جهان افشا ننمودید؟؟؟ آیا شما هم درین جرم دست دارید؟؟؟؟؟

>>>   شما که از شریفه جان انتقاد کرده اید باید نام تان را فاش میکردید و وقتی یک مسمان را یهود می ګوید از جمله ... هستید که خلاف دین اسلام سخن می زنید فراموش نکنید که یهود امت خداوند است وما نظر به قران شریف به حضرت عیسی و موسا ایمان اورده ایم که این مسله را نظر به نادانی نمی دانید امروز زیاتر مردم در افغانستان که همه مسلمان هستند توسط مسلمانان کشته شده و کشته می شوند نه توسط یهود و یا زنان یهود که این مسله را نادانان ومسلمانان افراطی و طالب پرست نمی دانند تمام عمل انتحاری توسط ... صورت ګرفته و اګر زن بوده لباس حجاب به تن داشته بنهن از خانم شریفه معذرت و از خداوند بخشیش بخواهید
بصیر نظری

>>>   هم امضا کردن خطرناک است وهم امضانکردن.
درصورت امضاکردن آمریکا (9 ) پایگاه نظامی در اختیار داردکه واقعا برای منطقه خطرناکاست. باامضا کردن اشغال 100 فیصد تکمیل میشود.و تمامی ممالک همجوار وهم چین وروس صدمه خواهد دید . مقاصد نظامی آمریکا که تحت رهبری پلان کمیته 300 قراردارد به اهداف نهائی خود میرسند.درحال امضانکردن احتمالا که جنگهای قومی و مذهبی وحتی به اشغال وسیعتر منطقه ای آسیا بینجامد.(مسئله عراق). این مسئله به همان (8) جبری پربازی میماند. درین مسئله نخبگان حرفوی سیاسی میتوانند خوبتر نظریات ارائه نمایند. اگر افغانستان وحدت ملی و مذهبی برخوردار میبود قضیه آسانتر و سهلتر بود. درین مورد خارجیها دست بالا دارند. با در نظر داشت همه جوانب قضیه امید است راه حلی پیدا شودباحترام. خداوند افغانستان را در پناه وعصمت خود نگهدارد
امان الله ازهرات

>>>   انشاءالله به امید پیروزی داکترعبدالله عبدالله وتیم اصلاحات وهمگرایی مبارگباد این توطئه ها کاملاً
برای مسموم کردن جامعه طراحی شده است یهود ونصارا جایش در افغانستان نیست باید بروند اسرائیل
با احترام سمیع نظیری از پنجشیر

>>>   زلمی خلیلزاد را مرض آتشک گرفته. آرام بوده نمتواند . از خداوند بزرگ صحت وسلامتی برایش میخواهیم تا کمی آرام شود. و مملکت را بآتشک نسوزاند.
آتش کش از بغلان

>>>   عبدالله نماینده آی.اس.آی پاکستان است واز طرف پاکستان اداره میشود. جهت دانستن حقایق، همه گفته های عبدالله وتیم اوراباید بر عکس قبول کرد.
حامداحمد از هرات

>>>   زلمی خلیلزاد فعلا در امریکا بیکار هست. همانطوریکه وی و اشرف غنی طرفدار آمدن طالبان بودند تا پوزشن خود را نزد یونکال بالا ببرند حالا هم از همان چالاکی ها کار میگیرند تا مفاد شخصی خود را پیش برند. آقای جلالی هم نام پروفیسر را به خود گرفته و مغز متفکر افغان خود را جا زده هست. وای بر حال افغان های بیچاره.
کارته وال

>>>   زنده باد زلمی خلیلزاد
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   اجملک ... ازخواب چورگری بیدار شو. حالا وقت ان نیست که به کوه بالا شوی. تو که بااین عجله وترس طالبان را قبول کردی ازرویت عرق نریخت ؟. همین دیروز یادت رفت که چه مینوشتی؟ به افغان بودنت شک پیدا کردم ولا.

>>>   اقای خلیل زاد از تئیریسن های مشهور ضد اسام ومسلمین واز هواداران به حاشیه کشیدن ملت های غیر پشتون افغان است که از ابتدا تا امروز در پی پیاده نمودن نقشه های خود درین سامان میباشد اوکه وظیفه داشت سایر اقوام را خرد نموده وازبین ببردازینرو نقشه کشیده است که نمیشود همه را به یکبارگی شکست داد اول شروع نموده به جان تاجک ها بارویکار نمودن اشرف غنی میخواهد بزرگترین قوم اقلیت را نابود نموده از صحنه ای سیاسی افغانستان دور نمایدبعد ازینکه باین نقشه ای شوم موفق گردید ازمیان برداشتن وبه غلامی گرفتن دیگران برایش سهل واسان میگردد. این است خواست واراده ای خلی زاد اینکه خداوند بزرگ چه اراده دارد وایا ملت های رباهم برادر افغانستان باسانی تسلیم توطئه هاینیشنلیستی وسکتریستی او میشوند ویا خیر در اینده روشن خواهد شد و اینکه جنگ باخدا و رسول را که او اغاز نموده بانجام خواهد رساند و یا اینکه خدای واحد و قهار او را بجزای اعمال و نیات شومش می رساند او نه تنها در افغانستان بلکه در منطقه وجهان جهت رضا مندی کشور متبوعش کشور ها وملت های مسلمان را بجان هم انداخته وباعث تضعیف مسلمانها شده است ما امیدواریم که درین جنگ حتما خداوند و اراده ای پاک الهی بر او غلبه نموده درین کارزار ناکام و نامراد خواهد گردید
ملابچه ای کوهستانی

>>>   به زلمی خلیل زاد خودفروش بگویید،غرور ملی ومذهبی مردم شجاع وطن را صرف نوکری وخوش خدمتی خویش نکند.
بلخابی

>>>   خلیل زاد غلام اسراییل است. چرا سرنوشت خود را به دست اسراییلی ها میسپارید.

>>>   اجمل جان... سی سال مجاهدت شما نتوانست در یک ولایت ارامش وامنیت بیاورد ولی شما از تجزیه افغانستان تشویش می کنید. هنر افغان ها در اوردن امنیت به افغان هاست . ما اندیشه توسعه طلبی نداریم فعلاء فقط به ارامش ضرورت داریم که اولاد وطن تربیه سالم شوند در گذشته ها رهبران ما همه هستی مارا بخاطر توسعه طلبی شان نابود کردند ولی بما یک مشت افغانستان را میراث ماندند وبس .حالا برماست که این یک مشت خاک راارام واباد کنیم.
م.ا.کابل

>>>   هموطنان مسلمان کشور:بیایید عاقلانه بدون هرنوع تبعیض بیندیشیم ازجمله دوکاندید محترم کدام یک ملک را بطرف بحران میبر د وکدام ان بطرف ثبات که از میل تفنگ حرف میزند وکه از قلم ،کتاب و تعلیم ،که از نام اسلام به ضد اسلام ،ازنام وطن به ضد وطن ،از نام صلح به ضد صلح حرف میزند حالا شکر الحمد لله مردم ما هوشیارشدند وانتخاب خودرا کردند. هیچنوع تشویش وجود ندارد لاف وپتاق بخاطر اعاده حیثیت عادت چندین ساله بعضی ها است و مشکل اساسی در اینجا است که افغانهای ما روحیه شکست پزیری را ندارند باید از شکست ها عبرت گرفت و بخاطر موفقیت های اینده از ان استفاده نمود بخاطر یک افغانستان با ثبات ،مستقل ووحدت سرتاسری در بین تمام افغان ها و جهان اسلام .با عرض سلام و ادب خدمت تمام هموطنان کشور چه درداخل وچه در خارج ازکشور کامیاب باشید.
هدایت الله از کابل

>>>   اقای خلیل زاد با وجود که یک امریکای است اما همیشه در فکر افغانستان بوده واست و وطن خود را دوست دارد در زمانی که سفیر امریکا بود یکی از خدماتش اوردن ...به کابل بود مثل دوستم ګلم جمع و اسماعیل امیرالمومنین تا از جنګ های داخلی و تجزیه افغانستان جلو ګیری نماید اقای خلیل زاد همیشه در وقت های بحران احتیاطانه عمل کرده حکومت کرزی طالب پرست را تنقید کرده و اګر انتخابات به دوره دوم رفت کار حکومت کرزی طالب پرست و دوستان کمسیون نا مستقل انتخابات است بودن امریکا در افغانستان ضروری است زیرا در حکومت و دولت و پارلمان و در اردو و پولیس دشمنان ملت مانند طالبان کافر و ګلبدین بی دین و حقانی وطن فروش و استخبارت پاکستان...رخنه کرده و نبودن امریکا وضع ما رابدتر از عراق خواهد کرد
بصیر نظری

>>>   امان الله گذر بخاطر همدردی با داکتر عبدالله برای تما م ملت بغل میدهد و با جنگ وکشتاردیگراز ملت خدا حافظی میگیرد گناه ان نیست به جزجنگ دیگر چیزی یاد ندارد وتمام هستی را از جنگ پیدا کرده است و بی خبر از اینکه این ملت بیچاره خدا دارد و خداوند با لای هر ظالم یک ظالم دیگر را افریده است.والسلام قدرت الله از کابل

>>>   بصیر نظری
خلیلزاد از همان نطفه پاکستانیزه شده هاست -که طالب بیفرهنگ را طرحی نمود و از طریق پاکستان به افقغانستان لشکر پاکستانرا با نصیر الله بابر همراهی نمود- این خلیلزادها و اشرفغنی کچی -اسماعیل یون -طاقتها وغیره کرزیها -اینها بخاطر اقتتدار دوباره قدرت قبیلوی ازهمه چیز میگذارند- حتی دل کلم جما را هم بدست میآرند- شما این ترفندهای مغرضانه تانرا به گوش برخی بیخردان و بیسوادان از دین و دنیا اذان بدهید.
کابلی

>>>   زنده باد غنی بابا پدر معنوی چوجه های میرویس خان نیکه که زعامت کشور را بدست میگیرد .

>>>   هموطنان عزیز:
تیم اصلاحات و همگرایی همان بقایای جنگ های دهه 70 در کابل یعنی (جمیعت، حزب، وحدت و فعلاً اتحاد هم به آنها افزوده شده) استند بنده یکی از اعضای جمیعت اسلامی تا سال 71 بوده ام و بعد از آن از مجاهدین ومقاومتی ها بریده ام و شغل آزاد اختیار کردم صرف میخواهم بگویم که آزموده را آزمودن خطاست به لحاظ خداوند ج دست از تعصبات قومی لسانی برداشته به اوامر والای دین مقدس اسلام رو آورده و متحد شوید اگر شما بیاد ندارید کشتارها و راکت بازی ها را از پدران تان بپرسید

>>>   ما پیروز شدیم و صد در صد اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور کشور خواهد بود از جناب ایشان جدا میخواهیم تا شایسته سالاری و مردمسالاری را که هدف اصلی شان است به گونه درست تطبیق کنند و غاصبان و جنایتکاران را به گوشه زندان بفرستند ، بخصوص زمین های غصب شده را دوباره به صاحبان حقیقی و واقعی شان بسپارند و هیچگونه معامله را با پنچرماین ها انجام ندهند
داکتر سعید غوربندی

>>>   چلو هاى چورى فروش و دزدان عامه را بايد بشناسيد.
الو زى پلوزى گوزى هرچرچى بيسواد لوده و خايين را ديديد بدانيد كه همين قروت فروشان خاين هستند. به اين چكه فروشان راى ندهيد.

>>>   شبکه!
زیرت را پاره هم کنی طالب میاید!
ای خدا!
طالب را از سر مجاهدین و امریکا رااز سر مفسدین جهاد نگیر! بشرمانشان!
به جنگ تیار باش ورنه رفتی!

>>>   خلیل زاد نه برای صلح بلکه برای مهندسی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به این کشور آمده است خلیل زاد برایمنافع آمریکاییها کارمیکند.ایشان میخواهند افغانستان درگیر بحران های جدید شود تا منافغ کشورش یعنی آمریکا تامین شود این یک واقعیت است
سروری

>>>   Raheel
مثلا خلیلزاد با داکتر لطیف پدرام و عبدالحفیظ منصور صحبت نمی کند. شاید شرایط این دو نیز برای مذاکره و صحبت با خلیلزاد دشوارگذر باشد. اما حقیقت اینست که خلیلزاد به نمایندگی از امریکا و اجندای قومی خودش، به همانهایی صحبت می کند که:
۱- بتواند از آنها به نفع برنامه هایش استفاده کند. یعنی همانی را برجسته و مطرح می سازند و به نام نماینده یک بخش از مردم نشان می دهند که زیر کنترول و زیر سبد خودشان باشد و یا بیاید. به سخن دیگر اینها دشمنان شان را نیز خودشان بر می گزینند.
۲- آنهایی که زور مردمی و بینش مشخص و نیرومند و پیگیر سیاسی دارند که طرف را مجبور به مذاکره با خود می سازند. با تاسف که ما درین میدان پهلوانی نداریم.

ازینرو،‌ آنهایی را که با خلیلزاد صحبت می کنند و گل می گویند و گل می شنوند و در پایان صحبت با خلیلزاد هم دهن شان را از خوشحالی لوده مآبانه جمع کرده نمی توانند و تصور می کنند که کسی آنها را کسی شناخته است، باید بدانند که حیثیتی جز یک یک مهره ندارند- مهره یی که یا به صورت مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم در اختیار حریف اند و عندالموقع از آنها برای پیشبرد برنامه های خود استفاده می کنند.

>>>   پشتون های جاسوس به دنبال قومی سازی حکومت هستند امریکا هم در پی تامین منافع ملی خود ..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است