تظاهرات در آمریکا برای پایان یافتن جنگ افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۳۹۷/۷/۱۸ کد خبر: 155237 منبع: پرینت

شماری از مردم شهر «مینیاپولیس» با تجمع در برابر دفتر نماینده ایالت «مینه‌سوتا» در سنای آمریکا خواستار پایان یافتن جنگ افغانستان شدند.

«اریک آیزرت» یکی از اعضای کمیته ضد جنگ و از برگزارکنندگان این تجمع تصریح کرد که دولت آمریکا جنگ افغانستان، عراق و دیگر جنگ‌ها را به دنیا تحمیل کرده است.
به گزارش تسنیم، وی ادامه داد، اکنون کودکی که در سال 2001 به دنیا آمده باشد از لحاظ سنی واجد شرایط است تا به عنوان سرباز به افغانستان اعزام شود. چنین کودکی در محیطی بدون داشتن حریم شخصی رشد کرده، زمانی که اسلام هراسی، نفرت و جنگ و اشغال بی پایان آمریکا به پدیده‌ای عادی تبدیل شده است.

آیزرت افزود: هزینه جنگ و اشغال بی پایان افغانستان چه بوده است؟ دولت آمریکا و دیگر منابع "رسمی" غربی اعتراف می‌کنند که دستکم 32 هزار غیرنظامی افغان بطور مستقیم به دلیل حمله آمریکا به افغانستان کشته و 30 هزار تن دیگر نیز زخمی شدند.
وی ادامه داد که منبع دیگری با عنوان «کاست آو وار پراجکت» اما در گزارشی موثق‌تر اعلام کرده که آمریکا با حمله به افغانستان مسوول کشته شدن 360 هزار غیرنظامی افغان است.

«روبن گالگو» عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت «آریزونا» نیز اخیرا از رهبران سیاسی و نظامی آمریکا درخواست کرد تا راهی را برای پایان دادن به جنگ در افغانستان پیدا کرده و نظامیان آمریکایی را به این کشور بازگردانند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرات آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   یک را حل دارد که امریکا قو ای خود را بدون قید و شرط از کشور های اسلا می بگشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است