روزانه 40 نظامی و 13 ملکی کشته می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۴    ۱۳۹۷/۷/۱۸ کد خبر: 155246 منبع: پرینت

روزانه 30 تا 40 فرد نظامی و 13 ملکی در افغانستان کشته میشود.
نیویارک تایمز روزنامه پر تیراژ امریکایی از خونین شدن جنگ در افغانستان نوشت.
این روزنامه ادعا دارد که در افغانستان روزانه 30 تا 40 نظامی و تا ۱۳ غیر نظامی کشته میشوند.

روزنامه نیویارک تایمز در شماره جدیدش یک مطلب در مورد جنگ جاری افغانستان نوشته است که این جنگ بیشتر خونین شده است و تنها در هفدهمین سالروز حمله امریکا بر افغانستان 45 نفر قربانی خشونت ها در این کشور شده اند.

در ماه های اخیر نیروهای مسلح مخالف دولت افغانستان بیشتر رویه تهاجمی و پرخاشگر را به خود اختیار کرده اند در حالیکه نیروهای دولتی بیشتر برای کاهش خشونت تلاش میکنند.

روزنامه نوشته که بیشترین تلفات را نظامیان و افراد ملکی متقبل میشوند که بطور اوسط روزانه 30 تا 40 فرد نظامی و 13 فرد ملکی جانهای شان را از دست میدهند.

این گفته ها در حالی بیان میشود که منابع دولتی نیز از ازدیاد تلفات نیروهای امنیتی و افراد ملکی در جریان منازعات جنگی و حملات تروریستی ابراز نگرانی کرده اند.
شماری از آگاهان سیاسی و کارشناسان نظامی میگویند که مساله تلفات ملکی و ازدیاد تلفات نیروهای دولتی بیشتر به تجهیز بی پیشینه ی افراد طالبان بستگی دارد.
طالبان طی ماه های اخیر از بگونه مرموز به اسلحه و تجهیزات پیشرفته دست یافته اند که آنها را قادر ساخته تا دست به تحرکات بیشتر و حتی حملات تهاجمی بزنند.

با آنکه منابع نظامی امریکا از روسیه و ایران به عنوان تمویل کنندگان تازه طالبان یاد میکنند مگر منابع حکومتی افغان در این خصوص صراحت ندارند.
این آگاهان بی مدیریتی در جنگ را نیز عامل ازدیاد تلفات نظامیان دانسته تاکید دارند که نظامیان ما در جهبات جنگ با کمبود تجهیزات و منابع حمایوی مواجه اند. همچنان هماهنگی لازم برای پیشبرد وظایف میان نهاد نظامی و کشفی وجود ندارد.
این امر سبب شد که بعضی از واحدهای اداری سقوط کند. سقوط موقت اینگونه واحد ها نه تنها با تلفات بلند همراه بود بلکه باعث افتادن امکانات حربی به گروه های مسلح نیز شد.
پس بهتر است که مسوولان به جای ابراز تاسف از ازدیاد تلفات هم در ساحه نظامی و مللکی به فکر مدیریت اوضاع و تغییر مداوم تکتیک در جنگ باشند.

فرزانه نعمت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرزانه
جنگ
نظرات بینندگان:

>>>   روزانه تنها در ضفا خانه زایشگاه کابل شصت طفل تولد میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است