پیوستن طالبان صلح نیست، جنگ است!
رهبران و متنفذین و قدرتمندان لطفا دقت کنید! پیوستن طالبان به حکومت به معنای صلح نیست، این آغاز جنگی خونین تر در جغرافیای افغانستان است، آمریکایی ها اینبار نیز شما را مانند گذشته فریب می دهند! 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۷/۷/۱۹ کد خبر: 155261 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) شورای صلح برای اینکه از جریان روند صلح آمریکا در افغانستان عقب نماند، پس از اعلام زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای ایجاد هیات مذاکره کنند حکومت با طالبان، نشست مشورتی را با احزاب سیاسی برگزار کرد.
در این نشست احزاب سیاسی خواهان تشکیل یک هیات جامع و تمام شمول شدند.

محمد یونس قانونی، گفت: فقدان یک طرح روشن که مردم افغانستان در آن دخیل باشند بزرگترین چالش در برابر صلح است.
سید حامد گیلانی، گفت: اگر این مساله ملی به یک اجماع ملی مبدل نشود به نتیجه دلخواه نمی رسد.
محمد عمر داوودزی، گفت: هفده سال قبل از یک نقطه نادرست آغاز کردیم و این نقطه نادرست این بود که ما از دشمن خواهان کمک شدیم.
انوارالحق احدی، گفت: پروسه صلح اگر با انتخابات یکجا شود، به نتیجه خواهد رسید.
عبدالکریم خرم، گفت: اعتماد منطقه را بدست آوردن و موضوع صلح را با آنها شریک ساختن به سود این روند است.
محمد کریم خلیلی، گفت: طرف هم با اکثریت قاطع طرفدار صلح هستند و آمادگی دارند که پروسه صلح تعقیب شود.

قرار است هیاتی از جانب حکومت افغانستان برای مذاکرات صلح به خلیلزاد نماینده آمریکا معرفی شود تا وی زمینه دیدار و ملاقات هیات را با هیاتی که از جانب طالبان معرفی خواهد شد، فراهم آورد. سرپرستی و نظارت این مذاکرات بصورت مستقیم برعهده زلمی خلیلزاد نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان می باشد.

و اما تحلیل این خبر:
بازی چندگانه آمریکا بار دیگر پای تمامی کسانیکه می توانند در انتخابات آینده و تشکیل دولت آمریکایی در افغانستان برای اهداف آمریکایی مشکل ساز باشند، را در امر دیگری باز کرد تا در مواردی بجز انتخابات درگیر شده و قمستی از تمرکز آنان در این حصه به هدر برود.

آمریکا از جانب دیگر با کمک رهبران جهادی و تنظیم های سیاسی و احزاب و شخصیت های بانفوذ از اقوام مختلف، زمینه اتصال طالبان را به بدنه حکومت آینده فراهم می آورد تا در آینده کسی معترض به سهمیه بیشتر دادن به اقوام پشتون در حکومت نباشد بل خودشان وسیله ازدیاد سهمیه یک قوم خاص در حکومت شده باشند و از امتیازات انحصاری شان در قدرت به نفع طالبان و کتله بزرگی از افراطی های پشتون بگذرند.

رهبران و سران خوشباور ما نیز که بارها تا کنون فریب سیاست های آمریکایی را در افغانستان خورده اند، اینبار نیز با نیرنگی دیگر خود حاضر به واگذاری بیشتر قدرت آینده به یک قوم خاص می شوند و بدینترتیب بازهم همین روال حکومت فاشیستی یک قوم خاص بر دیگر اقوام، با شدتی بیشتر ادامه میابد.

با حذف طالبان از روند مخالفت با حکومت و اتصال شان به بدنه دولت، باید گروه دیگری جایگزین آنان در افغانستان باشد که اینهم از قبل طراحی شده و داعش جای طالبان را در تمامی نقاط کشور خواهد گرفت و بدینوسیله آن عده از افرادی که حاضر به همکاری با دولت نشوند، با داعش یکجا می شوند و بدینگونه است که قدرت داعش از لحاظ نیرو و به تبع آن امکانات به مراتب بیشتر از طالبان خواهد شد. زیرا برنامه ها و اهداف و عملکرد داعش در جهاتی جذابیت های بیشتری برای افراد یاغی دارد تا طالبان در گذشته!

دیروز طالبان در جغرافیایی محدود در حیطه افغانستان و پاکستان سیر می کردند ولی امروز و فردا داعش در محدوده های بازتر و حتی جهانی و بین المللی فعالیت خواهد داشت. زیرا از جمله اهداف آمریکا رسیدن به مرزهای امن کشورهای آسیای میانه و دسترسی به منابع غنی این کشور ها بوده و از منظری هم ناامن کردن مرز های ایران از لحاظ تثبیت قدرت سیاسی میباشد که با رشد و پرورش داعش در افغانستان به این اهداف نزدیک خواهد شد.

اینجا است که باید سران و رهبران و افراد متنفذ بدانند که یکبار دیگر به وسیله آمریکایی ها مورد استعمال قرار می گیرند و بدون اینکه متوجه باشند، آب به آسیاب دشمن می ریزند!

واقعیت قضیه این است که حذف طالبان از حیطه جغرافیایی افغانستان و اتصال آنان به بدنه حکومت، ضرر اش بسیار بیشتر از بودن شان در موقعیت فعلی است. زیرا با حذف طالبان از صحنه رقابت های مخالفان حکومت، داعش قوت می گیرد و افغانستان در مسیری خطرناکتر از گذشته قرار خواهد گرفت.

اینک طالبان به چند دسته تقسیم شده اند و حتی برخی از آنان از آمریکایی ها بریده و به کشورهای دیگر تمایل پیدا کرده اند و کنترول آنان توسط آمریکایی ها تا اندازه سخت شده است، که با وصل شدن شان به بدنه حکومت، مخالفان حکومتی یکدست شده داعش میدان دار اصلی و یکه تاز این نبرد خواهد شد.

رسیدن به این مرحله، برای کشورهای متمایل به روسیه و ایران ناگوار خواهد بود، زیرا با قدرت گرفتن داعش آنان نیز در مرزهای خود احساس خطر کرده عکس العمل نشان خواهند داد...

رهبران و متنفذین و قدرتمندان لطفا دقت کنید! پیوستن طالبان به حکومت به معنای صلح نیست، این آغاز جنگی خونین تر در جغرافیای افغانستان است، آمریکایی ها اینبار نیز شما را مانند گذشته فریب می دهند!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
طالبان
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   طالب را به بدنه حکومت وصل می کنند تا داعش را قوی تر بسازند و تمامی تجهیزات و نیروهای طالب را به داعش بسپارند
شیما کابل

>>>   این هم بازی جدید امریکا است ...بخاطر رسیدن به اسیای میانه لنکی سفید را به لنکی سیاه تبدیل می کند وبس... وشدت جنگ از حد و اندازه می گذرد...واه به حال ما افغانها که وطن ما به میدان جنگ ابر قدرت های جهان از دستی چار تا وطن فروش های تاریخ مبدل شد...

>>>   چند سال قبل سیاف گفته بود که میدان را صرف مجاهدین میتواند ببردنه کسی دیگر امروز کرزی تمام مجاهدین را گرد هم جمع کرده است و در مقابل خوب میداند که طالبان با این شورا به تفاهم نمیرسدو آقای کرزی طالبان را تحریک میکند تا تسلیم این حرف ها نشود چون نه به نفع کرزی است نه به نفع پاکستان بنابر این هم صلح بوجود نمیاید و هم مجاهدین را در قید بسته میکند تا حرف برای گفتن نداشته باشد.

>>>   ارزوی هر افغان با حساس آمدن صلح است . اینکه از چه طریق مهم نیست . فقد باید پذیرفت که نتنها ما افغانها بلکه همسایه ها مهربان ما نیز توانی آوردن صلح را در کشور ما ندارند .
مصطفی

>>>   من حیران هستم که همه خوبیها و بدی ها تقکیک میشود همه کارشناسان و دانشمندان بعد از تحقیقات و تجربه ها نظریات خود را تبادله میکنند . همه خوب میدانند که کیها چی میخواهند ، کیها از این کار مقاد میبرند . اما همه صاحب نظران که در پهلو همچو اشخاص قرار میگیرند همه فراموش میکنند که چی گفته بودند و جی میکنند همه در فکر جیب پرکردن خود میباشند .
افسوس یه این قسم اشخاص که فرصت یه خدمت مردم و وطن دارند اما وجدان و ایمان ندارند .
افسوس به حال شان که هم این دنیا را خود را خراب میکنند و اخرت خود را .
آرزو از شهر نو

>>>   راهی صلح این نیست.

>>>   دو عسکر خفته دربین دو سنگر دورهبر خفته دربین دو بستر
دورهبر پشت میز صلح خندان دوبیرق برسر گور دو عسکر

>>>   اين تلاش ها از ارگ نيست ، بلكه بالاتر از ارگ است، أمريكا به همين نتيجه رسيده كه حكومت آينده از طرف كرزي، طالب و حكمتيار بايد ساخته شود. چون از همكاران ديگر نتيجه مطلوب گرفته نتوانستند.

>>>   ....اشرف غنی که در میدان بزکشی قرار داشته من و شما و این و آن هر سنگ خود را بر سر این در میدان سنگسار مانده ؛ حواله میکنیم و حتی کرزی خان ما که حامی اش بود هرروز سنگی بر او حواله میکند تا تقریر خودرا صاف نگهدارند و شما شاهد نبودید که این وهابی دانشمند ما ...و وهابی افغان - چه تعداد عظیم برف کوچ زده های مارا از بد بختی و مرگ حتمی نجات داده و همه را بسرپناه و نان و آب و تن پوش گرم و به مداوا رساند که خالق بینا و توانا این... میلیاردر و مقام پرست را بجزای اعمالش در دو جهان برساند !!!!!!!!!!!!. بائید اشرف غنی را در محضر عام و جهان سلی نزنیم و بی حرمت نکنیم و در بین خود ما - اگر راست میرود اورا کمک کنیم و اگر کج میرود آبرومندانه اورا راسیت کنیم - حقگوی شما

>>>   خوب امریکا و غرب میخواهندکه از نوکران خود مشل طالبان داعش القایده الشباب و غیره نهایت استفاده را داشته باشد . منفعت امریکا و غرب با نا امنی و جنگ در کشورهای اسلامی گره خورده . یعنی که باید همیشه در کشورهای اسلامی جنگ باشد تا منافع امریکا و غرب را تامین کند .در این نا امنی ها نوکران غرب مشل پاکستان عربستان و قطر نقش مهم را بازی میکند .

>>>   متاسفانه پس از 5سال اشغال افغانستان توسط طالبان و حمایت های بی دریغ غرب از اعراب برای مقابله با سنگین تر شدن وزنه قدرت...در منطقه ویرانی های زیادی را نصیب ملت افغانستان کرد. در کنار اینکه غرب به رهبری آمریکا از هر تلاشی برای ضربه زدن به ایران استفاده کردند که تمام ضربه هایش به افغانستان و مردمش بازگشت ... در کنار اینکه رهبران اصلی طالبان افغان نیستند مفکوره هایشان هم فقط تخریبی قتل است و هر کسی با منافع این کشورها سخنان تضاد ایراددنماید کشته خواهد شد و طالبان امروز ه منافع کشورهایی را برآورده میسازند که نقش تخریبی در افغانستان دارند و در ظاهر دوستی های کشورهای عربی نیز آنها هیچ گاه دوست افغانستان و افغانها نبوده اند زیرا منافع کشورهایشان بسیار مهم تراست تا منافع افغانستان و مردمانش. عربستان ....پاکستان غده های سرطان کشورهای اسلامی هستند.
مولانارفیق الله وطن خواه

>>>   متلی است می گویند: پیش پنج هم پنج است و پیش صاحبش هم پنج. امریکا هم می داند که طالبان و داعش کی ها اند و رهبران طالبان و داعش هم. مردم فقیر و مسلمان جاهل بهترین ابزار برای پیاده کردن اهداف امریکا در کشور ،درمنطقه و در جهان است ، امپریالزم جهانخوار امریکا امروز به وسیله این ابزار سر مردمان مارا می زنند. ازیکطرف دین مارا بد نام می کنند و از جانب دیگر به اهداف خود می رسند. فلسفه اولین آیت قرآ ن شریف (اقرا) چیست ؟ یعنی بخوان و بدان! و رسول اکرم چه فرموده است ( علم اگر درچین هم باشد یاد بگیر! ) و یا از گهواره تا گور دانش آموز! ما باید با کسب علم و دانش و آگاهی از دین خود علیه این گروپ ها ی شیطانی مجادله کنیم و هوشیار باشیم.
تیمور بیگ - کابل

>>>   با عرض سلام خدمت دست اندرکاران شبکه اطلاع رسانی افغانستان و ملت جنگ زده وطنم آمریکا میاد افغانستان و میگه که میخواد طالبان را از بین ببره فکر میکنه که ما ساده ایم برادر من کدام طالب کدام داعش من میدونم که طالب و داعش دست پرورده خود آمریکاست و میخواد از طریق این مزدوران که نامشان را طالب و داعش مانده به اهداف خود در افغانستان برسه. شما فکر میکنید آمریکا به چه لحاظ به افغانستان لشگر کشی کرد ،فکر میکنید به خاطر چشم و ابروی سیاه ما آمده نه خیر برادر آمریکا به خاطر منافع ملی خویش بار سفر بسته بله برادر بعد ما میگیم بریم با طالب و داعش بجنگیم آیا این درست است آیا ما توان جنگ با طالبی را داریم که بادارش آمریکا و دولت است خیر هم وطن تا روزی که آمریکا و دولت نخواهد هیچ طالب و داعشی از بین نخواهد رفت

>>>   صلح با کسی میشود که از انسانیت، فرهنک، و همدیگر پذیری چیزی بداند، نه با وحشی های بیابان و بیفرهنگ های جاهل۰
صلح با طالب پروسه ناکام است چون طالبان به مدنیت و احترام متقابل باور ندارند و فقط غوارو نه غوارو را میدانند۰
بیتفاوت است دولت تا چه حد برای این بیفرهنگ ها امتیاز بدهد بازهم طالب همان طالبی که بود خواهد بود۰
خر عیسی گرش به مکه بری
چو بیاری باز همان خر بود

>>>   مگر می شود مردم افغانستان همزمان دوتا و در دو جبهه دشمن داشته باشد؟ شما هم بر علیه آمریکا شعار می دهید و هم بر علیه طالبان. در این میان جایگزین و آلترناتیو ما مردم افغانسان شده حکمتیار؟ یعنی نتیجهً تبلیغات ضد آمریکایی ما ظهور حکمتیار و گسترش طالبان شده است. رقابت و جنگ مذهبی به تمام عیار در کشور ادامه دارد و کسی صحبت آزادی و دموکراسی و حقوق بشر و ثبات سیاسی نمی کند. چرا؟

>>>   آفرین و صد آفرین به نظر آخر. مگر می شود مردم افغانستان همزمان در دو جبهه...، یک کتاب در بارهً این نظر آخری می توان نوشت. نظر دهنده خیلی انسان دلسوز و سیاستمداری می باشد. درود بر شما.خدا را شکر که افرادی در ااین کشور هست که می داند چه خبر هست.

>>>   به این سوال اگر درست پاسخ داده شود که ایا امریکا دوست مسلمانان است یا دشمن انگهی ماهیت تلاش های امریکا در افغانستان روشن خواهد شد. دولت مردان و سیاست مداران کشور ما دشمن مردم ما را به عدوان دوست پنداشته و توقع خدمت و صلح را از او دارند! به خدا امروز مسلمان برای مسلمان دل نمی سوزاند و برادر برای برادر کار مثبت انجام نمی دهد در این وضعیت کدام عقل و شعور این را می پذیرد که دولت امریکا که در ابعاد مختلف دشمن مسلمانان است برای مسلمانان خدمت می کند؟ بنابراین هرکسی که در خدمت امریکا است نیز دشمن ملت ما است و نه تنها توقع صلح و خدمت از انان بجا نیست بلکه در انتظار بدبختی بیشتری باید بود.

>>>   این نظر آخری، مگر می شود مردم افغانستان همزمان در دو جبه...، درد مشترک ماست، درود فراوان بر این هموطن دلسوز و افغان پیپر که راه صلح و ثبات در افغانستان را طی و تبلیغ و ترویج می کند.
سلام و درود خدا و خلق بر شما باد

>>>   Khalid
در اواخر سال 2001 و در سقوط طالبان تلویزیون معتبر کانادا در مورد افغانستان میز مدوری تشکیل داد که از ما نیز تقاضای اشتراک شد و ما به نمایندگی بانو وکتوریا رحیمی را معرفی کردیم و شخص دیگری میز مدور عمر زاخیلوال بود.

در این میز مدور بانو وکتوریا شکست تروریستان را به فال نیک گرفت و از ان استقابل نمود ولی عمر زاخیلوال با دیده درائی صدا بلند کرد که امریکا بالای افغانستان تجاوز نموده و اصیل ترین فرندان این کشور یعنی طالبان را به هلاکت رسانیده است که این یک جنایت است.

اما امروز زاخیلوال در صحبت با رادیو آزادی از فعالیتهای امریکا برای مذاکره با تروریستان طالب استقابل نمود.
مصاحبه زاخیلوال به یقین که در ارشیف تلویزیون سی بی سی کاناد موجود است

>>>   Raheel
به زودی سایر مناطق کشور نیز دسته‌های ارتش مرومی خود را خواهند ساخت. ارتش ملی را اشرف عنی قومی ساخته است. مردم به ارتشی که در خدمت اشخاص و گروه‌های قومی باشد اعتماد نخواهند کرد.

حکومت فاشیستی غ‌ ع که خلیزاد و کرزی معمار آن بوده اند، با گذشت هر روز رسوا و رسواتر میشود. حکومتی نه تامین امنیت مردم نه بلکه به زیر یوغ کشیدن مردم از طریق مصالحه با ترور و جنایت و جای دادن آنها در بدنه حکومت برای سرکوب اقوام و تامین حاکمیت قومی مرام و هدف آن است.

مردم جان و عقل دارند‌ مردم میدانند که این جاهلان قرون جه در سر دارند.

>>>   احمدی
این بار فقط برای گزینش شخص و تیم مورد نظر در انتخابات آینده که برنده اعلام بدارند برنامه در کار است مردم افغانستان اراده در تعیین سرنوشت شان ندارد رهبران همه تشنه قدرت و ثروت هستند در طی مدت دو دهه بازی با معادله قدرت را درک کردند این رهبران ،مردم را مانند کله کوسفند به دنبال می کشاننند .
هرچه به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک میشویم جدایی بیشتر و تغییر را صف بندی های انتخاباتی احساس می‌کنیم

>>>   افغانستان که ساکنین اش افغان استند همیشه زیر تسلط انگلیس یا روس بوده و اینبار امریکا خودرا داخل ساخت . اما افسوس به این است که همیشه افغانستان از دست انسان های فهمیده و تحصیل کرده تباه و خراب شده اولش از ترکی گرفته تا حفیظ الله امین بعدا کارمل و بعدا داکتر نجیب اما زمانی که گروه های تکفیری مچاخدین به کابل امد بدترین و تاریک ترین دوره در طول تاریخ افغانستان بوده که هیچگاه فراموش نمی شود شاید بسیار بگویند ما جهاد کدیم پول و راشن پاکستان را خوردیم و در نتیجه وطن خودرا به گورستان افغان تبدیل کردیم نه گورستان ابر قدرت ها .

>>>   خسارت و ضرر و زیانی که دیکتاتورها و طالبان و دیگر دشمنان داخلی متحجر و عقبمانده به کشور زده و ببار آورده است، هزاران بار بیشتر از بیگانه گان هست، وانگهی این دشمنان صلح و ازادی و دموکراسی در درون هست که زمینهً فتنه و جنگ و عقبماندگی را فراهم و آماده نموده و میدان و امکان و فرصت دخالت بیگانه را می دهد وگرنه چرا آمریکا در امور داخلی کشورهای آزاد و دموکراتیک نفوذ و دخالتی ندارد؟ پس بنابراین هرجا که دیکتاتورها عقبماندگی سیاسی فرهنگی ببار آورده است ، زمینه نفوذ و دخالت بیگانگان و فرصت طلبان و سودجویان نیز آماده و فراهم می گردد. زنده و پیروز باد دموکراسی ضامن و حافظ صلح و آزادی و ثبات سیاسی و حقوق بشر و منافع ملی کشور.

>>>   جناب صالح
خلیلزاد به نمایندگی امریکا با طالبان صحبت میکند٬ همان امریکایی که ترا در سی آی ای درس داد ( اسناد٬ کتاب آقای کول) ٬ همان امریکاییکه پسرت در قوای بحری اش با پول مالیه شان درس خواند و از برکتش امروز از یک خیمه به خیمه دیگر میپری. همان امریکاییکه تو و امثالت را میلیونر ساخت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است