مگر غزنی جزو افغانستان نیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۱    ۱۳۹۷/۷/۱۹ کد خبر: 155272 منبع: پرینت

انتخابات غزنی را اوغان‌های این ولایت به چالش کشیدند، لذا فعلا انتخابات پارلمانی در این ولایت برگزار نمی‌شود.

حکومت، کمیسیونی را با عضویت شش نفر از هر قوم تشکیل داده تا راه‌حلی برای انتخابات غزنی پیدا کنند، مگر کشور ما قانون انتخابات ندارد و ولایت غزنی جزو افغانستان نیست که قانون انتخابات در آن ولایت اجرا شود و کار به ریش‌سفیدی نکشد؟

حکومت، باید همان قانونی را که در سراسر کشور تطبیق کرده است، در غزنی نیز اجرا کند و این امر نیازی به کمیسیون‌بازی و راه‌حل ریش‌سفیدی ندارد، اینکه اوغان‌های ولایت غزنی به دموکراسی و قانون باور ندارند و در انتخابات شرکت نمی‌کنند، تقصیر دیگران چیست که جور نادانی و جهالت اوغان‌های این ولایت را بکشند.

اگر قرار است، انتخابات پارلمانی در غزنی حوزه‌بندی و سمیه‌ای شود، باید حکومت محلی این ولایت نیز تقسیم‌بندی گردد، در طول ۱۸ سال گذشته، تمام مقامات محلی این ولایت از والی و قوماندان امنیه گرفته تا شاروالی، ریاست محکمه و ریاست دیگر ادارات دولتی، همه و همه دربست در اختیار اوغان‌ها بوده است.

هدف من، دفاع از نمایندگان هزاره غزنی نیست، زیرا ما هزاره‌های غزنی جز ضرر هیچ سودی از نمایندگان خود ندیده‌ایم، بلکه آنچه انسان را زور می‌دهد قانون‌شکنی و زورگویی اوغان‌های غزنی است که به هیچ قانونی پای‌بند نیستند.

نوت: حوزه‌بندی ولایت غزنی به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست، این ولایت باید به دو ولایت تقسیم شود، در صورت حوزه‌بندی، چوکی‌های حکومت محلی هم باید تقسیم شود.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جعفری
غزنی
نظرات بینندگان:

>>>   بلفرض محال وزارت داخله سند داشته باشد .که مطمئن هستم نیست .وراه اثباتش هم حمله به مردم بیگناه نیست.
سوال:
در مقابل این همه مدارک ثابت شده که بر برخی مسئولین وارد شده .وزارت داخله کجا است؟ ؟؟؟؟؟!!!!
مگر گلبدین کم جنایت کرده ؟
مگر طالبان کم جنایت کرده؟؟
مگر رییس مجلس سنا که بارها خیانت وهمکاری با داعش برملا شده .
مگر معاون مجلس که با زن شوهر دار وثابت شد .ان وقت وزارت داخله کجا بود.رشوه خواری ودزدی مسئولان ونمایندگان محرز است وزارت داخله کجاست .
در درون وزارت داخله فساد بیداد میکند وزارت داخله کجاست؟ ؟؟؟
اشرف غنی نماد قانون شکنی واطرافیانش دست در دزدی وجنایت میزنند .
متجاوزین طالب به نوامیس ومال جان ملت برادر خوانده میشه آنوقت مدافعان مظلومین جنایت کار؟؟؟؟؟!!!
کی وکجا از فرمانده علیپور شکایت نموده؟؟؟؟
بجز ان را ه زنان جلدیز وان برادران طالب اشرف غنی وکرزی.
ما مردم تا اخرین قطره خون از فرمانده حمایت میکنیم. کور باد چشم داعش وطالب وغنی.....

>>>   نماینده حق کسانی است که نظام ودموکراسی را قبول دارند.
اینکه پشتونهای غزنی اینها را قبول ندارند.مگر هزارها ملامت هستند. !!!؟؟؟؟؟؟

>>>   بهتر است به 3 ولایت تجزیه شود
اوغان
هزاره
فارسیوان
و نظر به تعداد نفوس هر یک سهمیه پارلمان تقسیم شود

>>>   تنها را تقسیم ولایت غزنی به دو ولایت شمال وجنوب است. وبس

>>>   غزنی از جمله محلات دور افتاده و کم جمعیت است نظربه هدایت امریکا آنجا هم باید تخلیه شودونیروهای امنیتی آنجا مصروف ساخته نشوند

>>>   وکیلای هزاره یک دوره بس تان است . اګرچه آموخته خور بلاخورمی باشد . بازاین دوره را بخواب بیبنید. شما حقوق لکها افغان را خورده اید یاباید خود چپ بګیرید ورنه آنچه خورده اید آنرا نیز باید جبران کنید. هزارشما را نمی خواهد تا کید نکنید.وقت از وقت ګذشته است.
شیخ علی

>>>   ولایت غزنی یکی از ولایت های پرعایدات افغانستان است که دراکثر ولسوالیهای آن حیوانات برای گوشت وهم برای تولید روغن ،ماست، پنیرو قیماق وهم برای تولید قالین، گلم، شال ونمد مورد استفاده قرار میگیرتد. این ولایت ازنظر میوه جات نیز یک ولایت غنی وپرعایدات ااست میوه جات ازقبیل زردالو، شفتالو، الوچه، سیب، انگور وناک وافر پیدا میشود. گندم ،جواری، عدس، باقولی دراکثرمناطق غزنی کاشته میشود. انواع چوب برای ساختمان وهم چوب برای سوخت درین ولایت به طور فراوان یافت میشود.مردم شریف ولایت غزنی مردم زحمت کش بوده و بیشتر به کارات زراعت ومالداری مصروف اند.علاوه بران کسبه کاری مثل زرگری، مس گری، پوستین دوزی، نجاری، خیاطی، هوتل داری، اهنگری و دکانداری نیز مصروف اند.
مردم غزنی معارف پرور و علم دوست بوده و تقریبا بیشتر ازهرولایت دیگر افعانستان دانشگاه، مدرسه های دینی ،دارالمعلمین و مکاتب دارد. منارهای غزنی ازجمله آثار قدیمی غزنی گفته میشود. شهر غزنی مرکز تمدن اسلامی نیز نامگذاری شده است.حالا که دوران دیموکراسی و حکومت نظم و قانون آمده است مردم غزنی ازین فصل و دیموکراسی وازادی ازته استقبال نموده و درین مسیر تاحال سعی و کوشش های جدی نموده اند. اما متاسفانه شنیده میشود که در انتخابات پارلمانی قریب الوقوع ولایت غزنی محروم شده وبه تعویق افتاده اند که ابن خبر مردم این ولایت را نهایت پریشان نموده اند.
حکومت مرکزی طبق قانون اساسی باید انتخابات پارلمانی در ولسوالیهای مربوط ولایت غزنی مانند سایر ولایات برگذارنماید تا مردم مومن وشریف غزنی در انتخابات پارلمانی سهم خودرا ادا نماید تاازیکطرف نمایندگان منتخب مردم به پارلمان معرفی گردند و ازطرف دیگر طبق قانون اساسی وظایف وطنی و قانونی خودهاراعندالموقع به انجام برساند.ا
نشالله وتعالی.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است