توطئه سازماندهی شده تعدد نامزدان هزاره
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۲    ۱۳۹۷/۷/۲۱ کد خبر: 155286 منبع: پرینت

توطئه بسیار خطر ناک و سازماندهی شده شوونیزم و فاشیزم برای پراکندگی هزاره ها در افغانستان!
متاسفانه در دو دهه اخیر هزاره ها نتوانستند یک آدرس سیاسی ایجاد کنند، عدم آگاهی و توانایی مدعیان به اصطلاح رهبری جامعه هزاره ها از پیچیدگی سیاست در افغانستان، هزاره ها را به ده ها شاخه و سلیقه های مختلف تقسیم کرده است.

عدم رسیدگی نخبگان هزاره به بلوغ سیاسی از یک طرف و فقر اقتصادی از جانب دیگر برای دم و دستگاه شوونیزم و فاشیزم زمینه را مساعد نموده است که با بسیار پول کم و تطمیع هزاره ها را به جان هم اندازند و با پرداخت پول ناچیز شبکه وسیع فیسبوکی را برای دشنام دادن به یک دگر ایجاد نمایند. اگر چنین نمی بود چگونه نخبگان هزاره به خود اجازه می دادند که برای چند کرسی پارلمانی بیش از صد نفر خود را کاندید نمایند.

واضح است که دست های در پشت پرده وجود دارد که از رسیدن هزاره ها به پارلمان می خواهند جلوگیری نمایند و برای یک آدم ابتدایی بی خبر از سیاست و محتاج به لقمه نانی سی هزار دالر می پردازند که خود را کاندیدا نمایند، حتی به خاطر اینکه تعداد هزاره ها در پارلمان آینده تقلیل پیدا نماید غزنی را قصدا سقوط دادند و خلاف قوانین انتخاباتی یک حوزه را به سه حوزه تقسیم نمودند و به این هم بسنده نکردند و انتخابات در غزنی را تا زمان نا معلوم به تعویق انداختند.

خلاصه اینکه در پشت پرده اختلافات هزاره ها و تعدد کاندیداها ها یک توطئه سازمان داده شده قرار دارد که برای تطبیق این توطئه یک تعداد از هزاره ها را نظر به مشکلات اقتصادی به کرایه گرفته اند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
نامزدان هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   در سیزده سال گذشته که هزاره ها در پارلمان تعداد شان ریاد بود چه کردند،که حالا بکنند؟
چه شد بامیان؟کدام تغیر در ساخت و ساز و زندگی مردم آمد؟
چه شد دایکوندی؟همان قریه بی بود،همانطور ماند.کدام شهر جورشد؟زندگی مردم تغیر کرد؟
اگر در زندگی خلیلی و محقق و دانش تغیر آمده باشد،شاید.اما در رندگی باقی هزاره ها نه کدام تغیر آمده است و نه می آید.
و لو که یک نماینده در پارلمان داشته باشند و یا تمام پارلمان نماینده هزاره ها باشد.

>>>   مردم شریف ،مومن وزحمت کش هزاره همیشه ازرشد،ترقی،انکشاف آزادی افغانستان پشتیبانی نموده ومینمایند.تاریخ گواه است که مردم هزاره مناطق مرکزی همیشه با دولت مرکزی افغانستان همراه بوده و درصورت ضرورت به طرف داری حکومت مرکزی شتافته اند.این مردم در مناطق کوهستانی هزاره جات در تولید و رشد زراعت ومالداری نهایت موثر و مفید بوده اند همچنین درتجارت و و صنعت نقش مهم و موثر دارند .خصوصا در مرحله جدید دیموکراسی وازادی مردم هزاره بیشتر ازهرمردم خیلی به معارف و تعلیم و تربیه روی آورده اند.ازینرو دانشمندان زیادی درهربخش برای رشد و ترقی افغانستان خدمت جامعه کرده اند .متاسفانه این رشد و ترقی هزاره های زحمت کش ومومن را بعضی جاهلان ونادانان تحمل نمیتوانند با انتحار و انفجار مردم هزاره را در همه جا مورد حملات وکشتار قرار میدهند که درچندسال آخر خیلی از مردم هزاره کابل وولایات افغانستان توسط گروپ های آدم کش جاهل ونادان به شهادت رسیدند. با انهم این مردم صادق ومومن جهت شرکت به طرف انتخابات قریب الوقوع در افغانستان آمادگی میگیرند تا نمایندگان باصلاحیت و مورد علاقه خودهارا به پارلمان یا ولسی جرگه معرفی نمایند.
انشالله وتعالی الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   این یک حقیقت تلخ تاریخ است که مردم زحمتکش هزار همیش توسط ملا سید و در ااواخر هم رهبران سیاسی شان مورد سواستفاده به غرض امیال شخصی قرار گرفته اند مثال برگ ان میتوان از فامیل سید کیان و فامیل شان نامبرد وهم خاموشی خلیلی و دانش در مقابل جنایت سازمان داده شده در مقابل مردم شریف هزاره میتوان یاد اوری کرد تلفات ایکه در چند ماه اخیر به هزاره در شهر کابل و غزنی وارد شد این رهبران را وادار نساخت تا از اشرف عنی احمدزی سوال کنند که چرا همیش هزاره ها مورد حمله گرو های جنایتکار قرار میگیرند ؟ اگر یک طالب جنایت گار در جنگ با نیروهای دولتی کشته شود دل غنی احمدری نیز شکسته میشود اما هراران تلفات مردم ملکی که اکثریت شان هزاره میباشند چر دل شکستگی برای ریس جمهور منتخب امریکا برای افغانستان «غنی احمدزی » بار نمیآورد؟

>>>   شما کاری نکرده اید که مردم افغانستان از شما دل خوش داشته باشد شما تاریخ هزار سال پیش چنگیز را تازه ساختید و کارهای را انجام دادید که چنگیز از این کار ها عاجز بود.

>>>   شماهزاره همیش ازشئونیزم نام میبرین ولی ازحالت تاجک وپشتون بامیان آگاهی ندارین !رهبران شما بجای ایکه به دردوآلام هزاران هزاره فقیر دراطراف واکناف کشوررسیدگی نمایند . درپی متفرق ساختن تاجکان بامیان پرداختند.به عوض اینکه پول دوزدیده خودرابه فقرای هزاره توزیع کند برای چند نفرمهره ودست نشانده خوددربامیان بخاطر نرسیدن تاجک بامیان درکرسی مجلس صرف میکنند.بجای اینکه پول حرام خودرابرای ارتقای فرهنگ هزارگی به مصرف براسند برای تحدیدهویت تاجک وپشتون بامیان مصرف میکنند.
این گفته ها اندکی ازحقایق تلخ مردم تاجک وپشتون بامیان بود.

>>>   بهتر است هزاره و هر قوم ديگر كه دلبستگي به افغانستان ندارند وقت خود و منابع افغان را ضايع نكنند به همان جائي بروند كه خود را از آن جا فكر كرده و آرام ميباشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است