هشتصد نامزد برای یک کرسی پارلمانی
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۹    ۱۳۹۷/۷/۲۲ کد خبر: 155296 منبع: پرینت

هفته آینده انتخابات پارلمانی افغانستان در حالی برگزار می‌شود که تنها از شهر کابل ۸۰۰ نفر برای تصاحب کرسی‌های پارلمان افغانستان با یکدیگر رقابت می‌کنند و هر نفر هم تنها اجازه رای‌دادن به تنها یک نامزد را دارد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، رای‌دهندگان کابلی 28 ماه میزان برگه‌های رای‌دهی که در ابعاد روزنامه است را برای یافتن نامزد مورد نظر در شهری پر از تهدید مخالفان مسلح استفاده خواهند کرد.

شمار بسیار از نامزدانی که امیدوارند در پارلمان افغانستان از پاکستان نمایندگی کنند، شهری که حدود یک پنجم جمعیت کشور در آن زندگی می‌کند، در مقایسه با دیگر شهرهای افغانستان بیشترین شمار نامزدهای انتخابانی را دارد.

نامزدهای کابل نیز حدود یک سوم از مجموع 2 هزار و 500 نامزدی را تشکیل می‌دهند که برای انتخابات پارلمانی افغانستان یا «ولسی جرگه» رقابت می‌کنند.

براساس قوانین انتخاباتی افغانستان هر نفر تنها می‌تواند به یک نامزد رای دهد، اما پیدا کردن این فرد روی فهرست بزرگ نامزدها که تقریبا به اندازه یک روزنامه است می‌تواند زمان‌بر باشد و در حالی که خطر حمله مخالفان مسلح دولت افغانستان به مراکز رای‌دهی وجود دارد این فرآیند زمان‌بر ایده‌آل نیست.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   یکی از نامزد ها برای هوادارانش گفته است:
برای من رای ندهید من کامیاب شده ام !

>>>   دولت باید یک اپلیکیشن نامزد های انتخاباتی را غرص داونلود در اختیار مردم قرار دهد ،تا قبل ار انتخابات مردم بفهمند که نامزد مورد علاقه شان در اوراق انتخابات،شماره چند است و در صفحه چندم جدول قرار دارد تا در پالیدن آن در جریان انتخابات به مشکل مواجه نشوند.

>>>   واقعا چقدر کاندیدا این نشان میدهد چقدر نامزدهای ولسی جرگه ا ما اینقدر تشنه خدمت به کشور درهمه ساحات اعم از اعمار وانکشاف ولایات؛رفع فساد وفقر وخدمت به همنوع وارتقای سطح بهداشت ووضعیت صحی وفرهنگ جامعه هستندایا واقعا چنین است؟؟؟نمایندگی کردن درپارلمان یکی ازمهمترین وباارزشترین فرصتی هست که خداوند در اختیار کاندیدا میگذارد ودر اصل خداوند به این نماینده لطف بزرگی کرده که به مردم ولایتش خدمت کند وسهم ی دراعمار و انکشاف کشورش داشته باشد.چنانکه گفته شده عبادت بجز خدمت خلق نیست؛ به تسبیح وسجاده ودلق نیست.و نماینده منتخب هم دنیا وهمعقبی را بدست میادرو اما امروز کمتر به به مفکوره عمل مبشود .شرکت در باندهای قاچاق؛ رفتن از این سفارتخانه به ان سفارتخانه برای جلب حمایت فلان سفیر ؛ بدست اوردن چانس وفرصت بیشتر بر چور وچپاول ودالر بیشتر وافزایش حسابهای بانکی در امارات سوئیس امریکا .بده بستان باوزیران وفرمانبری از اصحاب ظلم وجور برامنافع بیشتر ودراین میانه تنها چیزی که فراموش میشود مردم است.پس درانتخابمان دقت کنیم افرادی را انتخاب کنیم که نگاهشان به درون کشور باشد ومفکوره شان این باشد که افغانستان اینده از ان خود باشندگان ان میباشد وعاقبت قدرتهای بیگانه رفتنی اند و روبزوال .دنبال نماینده ای باشیم که دنبال وحدت وهمدلی باشدوتمام اقوام ومذاب وادیان الهی را با یک چشم ببیند واز تفرقه بدورباشد امروز رژیم روبزوال سعودی سخت درتلاش است که وهابیت وسلفی گری را درپارلمان نهادینه کند ودراین راه برای بسیاری از کندیداها دالر ریخته است.دولت های استعماری با بورسیه وتربیه اجوانان ما برای اینده سرمایه گذاری میکنن وبعد انها را درکشورشان برچوکی پارلمان وصدارت مینشانن واهداف کثیف واستعماری خود را اعمال میکنند حواسمان به این مزدوران باشد.
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   اری از کاندیداها دالر ریخته است وگرنه دراینده منتظر گلبیدینهای بیشتری خواهیم بودوداعش رو به کشور تحمیل خواهند کرد وخواست امریکاهم همینست

>>>   مردم افغانستان چقدر عاشق خدمت به وطن خود هستند ، بخاطر یک چوکی هشتصد نفر حاضر شده که خدمت کند!!!!

>>>   جانم ، كي گفته از ولايت كابل كه در عين حال ؛ پايتخت افغانستان هم است صرف يك نماينده انتخاب ميشود و گويا هشتصد نفر براي احراز يك كرسي در پارلمان با هم رقابت ميكنند؟!
شايد بيشتر از سي كرسي ( سي و سه و يا سي و چهار كرسي ) پارلمان به كانديدا هاي ولايت كابل اختصاص يابد و از ميان هشتصد و چند كانديد، بيشتر از ٣٠ تن شان به پارلمان اينده ، راه خواهند يافت.

>>>   ای مردم افغانستان به لحاز خداوند اول کوشش کنید به یک انسان صادق و خدمتگذار رای بدهید تا دین ایمانی و وجدانی خود را ادا کرده باشید . مگر یک نقطه را در نظر داشته باشید که به طرف دارهای گلو بیدین راکیتیار رای ندهید که نزد خداوند و الناس ماءخذه خواهید شد . فکر تان باشد که شیاد تاریخ و طرفداران بی حیثتش فریب تان ندهند چون جنایتی که گلوبیدن و حواریونش در افغانستان آنجام داده است .نه روسها و نه امریکایی ها و نه پاکستانیها توسط مزدوران طالبش آنجام داده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است