طالبان: حضور نیروهای خارجی بزرگترین مانع صلح
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۵    ۱۳۹۷/۷/۲۲ کد خبر: 155298 منبع: پرینت

سخنگوی گروه طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هیات مذاکره کننده طالبان در دفتر قطر در دیدار با «زلمی خلیلزاد» مشاور وزارت خارجه آمریکا حضور نیروهای خارجی را بزرگترین مانع برقراری صلح افغانستان عنوان کرده است.

به گزارش تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت که «سلام حنفی»، «شهاب الدین دلاور»، «دین محمد حنیف»، «زاهد احمدزی» و «سهیل شاهین» به ریاست «عباس ستانکزی» در قطر با تیم مذاکره کننده آمریکا به ریاست زلمی خلیلزاد گفتگو کردند.

وی گفت که در این دیدار اعضای دفتر سیاسی طالبان درباره حل مسالمت آمیز مساله افغانستان با خلیلزاد گفتگو کردند بر خروج نیروهای خارجی که بزرگترین مانع در برابر برقراری صلح در این کشور است نیز در این دیدار تاکید شد.

سخنگوی طالبان ادامه داد: اعضای این گروه به هیات مذاکره کننده آمریکا گفته که افغانستان یک کشور اسلامی است و باید با درنظر گرفتن این اصل برای رسیدن به یک راه حل بین‌الافغانی تلاش کرد.

در پایان بیانیه آمده است که دو طرف درباره ادامه گفتگوها به توافق رسیدند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
نیروهای خارجی
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   اگر طالب واقعا طا لب باشد تا زمانیکه یک دولت اسلامی در افغا نستان نیاید باید همرای این دولت دست نشا نده صلح نکنند زیرا در دفتر های خارجی همه دختران جو ان افغا ن در بغل خارجی ها نشسته و جو انان مرد ما همه بیکار و بی روز گار اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است