از پشتون ها حکومت از دیگران بردگی!
رهبران تاجیک ها، هزاره ها و اوزبیک ها برای برده داری بین خود رقابت می کنند و قبول کرده اند که برده آفریده شده اند! اگر چنین نیست پس چرا این سه قوم برای خود نمی توانند یک محور و پایگاه قدرت ایجاد کنند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۰    ۱۳۹۷/۷/۲۴ کد خبر: 155349 منبع: پرینت

پشتون ها در فکر ایجاد حکومت عبدالرحمن خانی، تاجیک ها، هزاره ها و اوزبیک ها مصروف چانه زنی برای معاونیت و بردگی!

در این روز ها زلمی خلیلزاد معمار جلسه بن و لوی جرگه قانون اساسی برای افغان سازی کشور سخت در تلاش است تا جناح های رنگارنگ پشتونها را متقاعد بسازد که در ایجاد یک حکومت متمرکز با سبک و شیوه امیر عبدالرحمن خان با هم متحد گردند.

نامبرده در این راستا با طالبان در قطر و گلبدالدین و اشرف غنی احمدزی در کابل گفتگو های خود مانی و بین القومی را انجام داده است و در کشورهای عربی هم رفته با سران آن کشور ها دیدار داشته است تا یک مدل کشورهای عربی را برای افغانستان درنظر بگیرند.

در داخل کشور هم با وجود که همه روزه در گوشه و کنار کشور ده ها سرباز و افسر شهید می شود اشرف غنی احمدزی به سرزمین تاجیک ها سفر های انتخاباتی نموده و برای اینکه غرور تاجیک ها را توهین کرده باشد از مزدوران تاجیک ها که در خدمت شوونیزم و فاشیزم در آمده اند استفاده می نمایند تا دختران در پای اشرف غنی احمدزی گل بریزند.
البته همین کار را در ولایات هزاره نشین توسط هزاره های مزدور هم کرده اند و به زودی این کار را در ولایات ازبک نشین هم انجام می دهند.

گذشته از آن رهبران سنتی و بی خاصیت تاجیک ها، هزاره ها و اوزبیک ها را بسیار هوشیارانه با حامد کرزی، اتمر و داوودزی برای معاونیت دربار فاشیزم مصروف کرده اند.

چنان معلوم می شود که رهبران تاجیک ها، هزاره ها و اوزبیک ها برای برده داری بین خود رقابت می کنند و قبول کرده اند که برده آفریده شده اند! اگر چنین نیست پس چرا این سه قوم برای خود نمی توانند یک محور و پایگاه قدرت ایجاد کنند؟

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون حکومت
دیگران بردگی
نظرات بینندگان:

>>>   از پشتون ها حکومت از شروفساد غب اختلاس دزدی رشوت مردم آزاری
آنکه هفت اقلیم عالم را نهاد
هرکسی راهرچه لایق بود داد
(ر)

>>>   بسیار بجا فرمودید

>>>   شاید فراموش شما آقا زاده شده باشد یک محور ، پایگاه قدرت ایجاد کرده بودند و حتا بیشتر از این سه پول هم چاپ کرده بود جنبشی، د ی ، د ه . اما پشتون ها این قدرت را چنان دوان دوان به طرف کولاب روان کرد که روس، فرانسه، ایران، تاجکستان، ازبیکستان و ترکیه هم در حیرت ماند و دست به دامن امریکا شد و ناتو شدند تا قدرت ابرو عفت شان را دوباره بدست بیاورد و رهبر های این سه قدرت از کولاب تهران دوباره وارد کابل شد ...

>>>   اقای عدالت!
رهبران غیر پشتون میدانند که توان مقابله باا مریکا را ندارند.پاکستانی ها بالای امریکایی ها قبولانده اندکه باید پشتونها در جلو باشندودیگران درعقب.
عاقل

>>>   این رفتار سران این سه قوم برای شان عادت شده و ترک عادت موجب مرض است. هرگز سرپای خود ایستاد نشدند و همیشه در خدمت پشتونها خود شان را قرار دادند و اقوام شان فدای شکم نمودند. این ضعف انان است که پشتونها را قوی نشان می دهد. مزدوری و غلامی سران این اقوام باعث شده که قدرتهای خارجی به این اقوام اعتنایی نداشته باشند و همیشه طرف مذاکره و معاملات شان سران پشتون بوده و هست.

>>>   شاید فراموش شما آقا زاده شده باشد یک محور ، پایگاه قدرت ایجاد کرده بودند و حتا بیشتر از این سه پول هم چاپ کرده بود جنبشی، د ی ، د ه . اما پشتون ها این قدرت را چنان دوان دوان به طرف کولاب روان کرد که روس، فرانسه، ایران، تاجکستان، ازبیکستان و ترکیه هم در حیرت ماند و دست به دامن امریکا شد و ناتو شدند تا قدرت ابرو عفت شان را دوباره بدست بیاورد و رهبر های این سه قدرت از کولاب تهران دوباره وارد کابل شد ...

>>>   خسارت و ضرر و زیانی که دیکتاتورها و طالبان و دیگر دشمنان داخلی متحجر و عقبمانده به کشور زده و ببار آورده است، هزاران بار بیشتر از بیگانه گان هست، وانگهی این دشمنان صلح و ازادی و دموکراسی در درون هست که زمینهً فتنه و جنگ و عقبماندگی را فراهم و آماده نموده و میدان و امکان و فرصت دخالت بیگانه را می دهد وگرنه چرا آمریکا در امور داخلی کشورهای آزاد و دموکراتیک نفوذ و دخالتی ندارد؟ پس بنابراین هرجا که دیکتاتورها عقبماندگی سیاسی فرهنگی ببار آورده است ، زمینه نفوذ و دخالت بیگانگان و فرصت طلبان و سودجویان نیز آماده و فراهم می گردد. زنده و پیروز باد دموکراسی ضامن و حافظ صلح و آزادی و ثبات سیاسی و حقوق بشر و منافع ملی کشور.

>>>   عزت و زلت به دست خداوند است خداوند به پشتونها مقام عزت داده است .مهم نیست که به نوشتار تعبیض آمیزت افغانها را از هم جدا سازی لطفا از خدا بترسید و بین افغانها نفاق نیندازید.
فهیم از کارته نو کابل

>>>   حسن علی!
دلت در گرفت!از بغض کینه وحسد!
افغانستان خانه مشترک همه ما است!
دنیا هم اگر ویران شود ما هستیم ورنه همه فدایی هستیم! ارم بشین! درد را ندیده ای ! بس است! بگزار در تمدن جدید ونام انسان با هم زیست کنیم!
در زمان عبدارحمن خان هم چند تا چاق روده های مثل شما پیدا شده بود ولی بدبختانه که تعداد زیاد بی گناهان را نیز با خود کشتند!
پشتون

>>>   این کار خو هیچ امکان ندارد که در افغانستان تنها پشتون ها حکومت کنند مگر ما تاجک ها مرده باشیم
ارسالی شفیع الله شفیع

>>>   به اولی:
واقعا چه لیاقتی؟ ؟؟؟!!!
حکومت افغان ها در کل دنیا نمونه است.!!!!
العان افغانستان جز 9کشور صنعتی دنیا است از ای حکومت بالیاقت!!!!!!!
کشتی مر از خنده ههههههه

>>>   حکومت به قیمت مزدوری اجنبی .
ووطن فروشی! !!!!!!

>>>   تاریخ را بخوانید واقعا به لیاقت حکومت پشتونها پی میبریم!!!!!!!!!!

>>>   جناب صالح
خلیلزاد به نمایندگی امریکا با طالبان صحبت میکند٬ همان امریکایی که ترا در سی آی ای درس داد ( اسناد٬ کتاب آقای کول) ٬ همان امریکاییکه پسرت در قوای بحری اش با پول مالیه شان درس خواند و از برکتش امروز از یک خیمه به خیمه دیگر میپری. همان امریکاییکه تو و امثالت را میلیونر ساخت

>>>   هرکه را از بهری کاری افریده اند !

>>>   شفیع جان! تاجیک بدون دوره سامانیان ۱۰۰۰سال قبل تا حال با همان لافهای فردوسی باقیمانده اند!

>>>   اگر عقیده دارید که عزت وذلت از جانب خداست٬پس چرادرمقابل تره کی وامین قیام کردید؟

>>>   راست میگویید تا وقتی که این سه قوم اتحاد نکنند علیه ظلم و تبعیض در مقابل پشتون ها ایستاده نشوند . این حکومت فاشیزم شیطان پرور انگلیس و امریکا از کشور خلاصی ندارد.
اما متاسفانه که درین سه قوم تاجک ها کله شق و مغرور و بی اعتماد هستند یک بار مطلب شان شد دگر دوست خودرا نمی شناسند . و نا جوان مردانه نظاره گر ظلم در حق دگر اقوام میباشند.

>>>   Raheel
گلب الدین به صورت آشکار و بی پرده موضعگیری قومی و پشتونی دارد. حالا تاجیکی که هنوزهم دنباله رو حکمتیار است چه عنوانی باید داشته باشد؟ هویت فروش یا بیغیرت؟ عنوان دیگری می توان به آنها داد؟

>>>   حسن علی جان !!!!
آمدن امریکاییان را در افغانستان هفده سال قبل حتما فال نیک گرفتید ، اما زندگی کردن همراهی ملیتهای دگر را شرم میدانید، ملیت پشتون همانند سایر ملیتها قربانی حوادث و دسا یس تروریستی شده است . اگر انگشت انتقاد بر حلقات انحصار طلب پشتون دارید ، نامبرده انتقاد کنید ولی همه ای ملیت را طرف قرار ندهید انصاف نیست ، اگر من بگویم همه ای هزاره ها نوکر ایرا ن استند و در لشکر فاطمیون خادم استند ، برداشت منطقی است؟؟؟؟البته نی.پانزده هزار هزاره که مصروف خدمت در ارتش لشکر مذکور اند که نمایندگی از ملیت هزاره نمیکند. خدمت تان عرض کنم که خدمات امیر عبدالرحمن خان در راه تشکل و و حدت جغرافیایی افغانستان ، کار ارزشمند است ، و خدمات او نظر به جنایات چنگیز خان چشمگیر تر است . چنگیز آمد و زد و کشت و کلا افغانستانرا به خاک برابر کرد و رفت ولی امیر حد اقل فیودال های باغی را مطیع مرکز گردانید و ملوک الطوایفی را از بین برد .
جهانگیر

>>>   زندگی کردن در کنار یک هموطن پشتون ننگ نیست ، زندگی کردن در کشوری که رییس جمهور آن پشتون باشد ننگ نیست زیرا همه زاده ای یک خاک آستیم اما زندگی کردن بر اساس خواست و مرام های شخصی یک قوم یا یک حلقه ای با خصوصیات شوونیستی و عظمت طلبانه شرم است و باید ایستادگی کرد. نگارندگان و تحلیل گران و سیاسیون که خود را عقل کل میدانند ، در نوشته های شان بهتر است مسایل را عمومی نه سازند ، مسوولیتها فردی است ، حسن جان !!!!! مردم افغانستان با پشتو ن ها مشکلی ندارند ، مشکل مجموع کشور با مشتی از افراد عقبمانده از لحاظ تفکر ات مدنی است ، شما همواره در نوشته هایتان غیر پشتونها را برای متحد شدن علیه پشتونها دعوت میکنید ، فکر نکنم که این کار شما نتیجه دهد و نتیجه هم نمیدهد و این کشور زخم خورده اینبار تحمل جنگ های قومی را ندارد ، بلی شما میتوانید مجموع کشور را علیه بیداد گری ، ظلم ، ستم ، فساد ، غصب و حقوق مردم و البته طور خاص هزاره به مبارزه دعوت کنید ، توده های پشتون را نیز از خطر چنین اعمال متوجه سازید ، این مبارزه همه ای شهروندان کشور است . تبلیغات تحریک یک ملیت علیه ملیت دگر جز بربادی مردمان بیچاره دگر نتیجه نمیدهد ، بخاطر بیاورید جنگ های کابل سال۱۹۹۱را !!!قربانیان اصلی مردم عادی بودند چون تبنگچی هزاره و یا کاری گر و مزدور کار از دگر ملیت ها ، کدام فرزند از رهبران تنظیم ها و یا اعضای فامیل شان کشته شد ، همه ای شان در امان بودند . امید دوستان قلم بدست بدون درنگ همواره در هر سایت مقالات ضد وحدت ملیت ها میبینند در تردید آن بنویسند .
کابلی

>>>   زندگی کردن در کنار یک هموطن پشتون ننگ نیست ، زندگی کردن در کشوری که رییس جمهور آن پشتون باشد ننگ نیست زیرا همه زاده ای یک خاک آستیم اما زندگی کردن بر اساس خواست و مرام های شخصی یک قوم یا یک حلقه ای با خصوصیات شوونیستی و عظمت طلبانه شرم است و باید ایستادگی کرد. نگارندگان و تحلیل گران و سیاسیون که خود را عقل کل میدانند ، در نوشته های شان بهتر است مسایل را عمومی نه سازند ، مسوولیتها فردی است ، حسن جان !!!!! مردم افغانستان با پشتو ن ها مشکلی ندارند ، مشکل مجموع کشور با مشتی از افراد عقبمانده از لحاظ تفکر ات مدنی است ، شما همواره در نوشته هایتان غیر پشتونها را برای متحد شدن علیه پشتونها دعوت میکنید ، فکر نکنم که این کار شما نتیجه دهد و نتیجه هم نمیدهد و این کشور زخم خورده اینبار تحمل جنگ های قومی را ندارد ، بلی شما میتوانید مجموع کشور را علیه بیداد گری ، ظلم ، ستم ، فساد ، غصب و حقوق مردم و البته طور خاص هزاره به مبارزه دعوت کنید ، توده های پشتون را نیز از خطر چنین اعمال متوجه سازید ، این مبارزه همه ای شهروندان کشور است . تبلیغات تحریک یک ملیت علیه ملیت دگر جز بربادی مردمان بیچاره دگر نتیجه نمیدهد ، بخاطر بیاورید جنگ های کابل سال۱۹۹۱را !!!قربانیان اصلی مردم عادی بودند چون تبنگچی هزاره و یا کاری گر و مزدور کار از دگر ملیت ها ، کدام فرزند از رهبران تنظیم ها و یا اعضای فامیل شان کشته شد ، همه ای شان در امان بودند.
کابلی

>>>   دوستان گرامی به جای لاف های دور از توان ‌ بهتر است که همه ای مردم افغانستان مشتمل از همه قوم و قبیله باید در راه صلح گام برداریم . افغانستان بدون کمک های خارجی آباد شده نمیتواند ، لذا کمک های خارجی زمانی برای سرمایه گذاری طور اساسی و دوامدار به افغانستان سرازیر خواهد شد که صلح سراسری تامین گردد، ما منابع طبیعی فراوان و قوای بشری قابل ملاحظه داریم ، صرف چیزیکه نداریم اتحاد و همبستگی در راه تامین صلح . هیچ قانون و روش سیاسی پایدار نیست ، لذا قوانین نافذه ای امروزی. تا بیست سال آینده بار ها نظر به شرایط جامعه تغییر خواهد خورد .
ما جهان را ملامت می‌کنیم آیا انگشت انتقاد را به سوی خود نیز متوجه ساخته ایم اگر رییس جمهور استیم ، وزیر و وکیل و سناتور استیم و در کرسی های بلند تکیه زده ایم از اعتماد مردم و جهان به نفع خود و فامیل های خویش سوء استفاده کرد ه ایم ، دزدی می‌کنیم ، زور گویی می‌کنیم ، بروی مردمان بیدفاع روزانه سلاح می‌کشیم کمیشن کاری می‌کنیم ، اگر رهبر حزب سیاسی استیم قومی و سمتی فکر می‌کنیم، نسبت به یکدگر بیگانه شده ایم دستان بیگانگان را میبوسیم ، تابعیت کشور های بیگانه را با افتخار میپذیریم اما هموطن خود را به نا مهاییکه میراث نظامهای طبقاتی می‌باشد توهین می‌کنیم . این کدام غیرت و شهامت است که پول جیب خرچ و معاشات اراکین ما نان روی دستر خوان ما توسط مالیه دهندگان خارجیان پرداخته می‌شود و ما هنوز هم با چکش در کله ای یکدگر میکوبیم. من کاملا مخالف هر نوع حق تلفی دگر اقلیت ها استم و همزمان با نگارندگانیکه در مجموع یک ملیت را مسوول همه نا بسامانی ها میدانند مخالف بوده و این عمل غیر مسوو لانه و خطرناک است .
حنظله

>>>   من میگم هرکه بین اقوام نفاق می اندازد ....هست وهیچی عالی شون نیست باید دانست که هیچ گاه حکومت ازدست پشتون نمی افتدپس چرا آرام نمی شیند از جان خودت سیر شدید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است