انتخابات در سه ولسوالی جوزجان برگزار نمی‌شود
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۸    ۱۳۹۷/۷/۲۴ کد خبر: 155353 منبع: پرینت

در حالی‌که کمپاین‌های انتخاباتی نامزدان به تاریخ ۶ میزان ۱۳۹۷ آغاز شده و به روز چهار‌شنبه ۲۵ میزان ختم می‌گردد، آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات مجلس در ولایت جوزجان اتخاذ شده‌اند.
حمیدالله بلوچ سرپرست کمیسیون انتخابات جوزجان صبح روز سه‌شنبه ۲۴ میزان ۱۳۹۷ به رادیو آزادی گفت که از جمله ۱۲۹ مرکز انتخابات در این ولایت فقط ۵۳ آن فعال‌اند.
به‌گفته آقای بلوچ به نسبت تهدیدهای بلند امنیتی که ۳ ولسوالی‌های جوزجان با آن روبه‌رو است در آن‌ها انتخابات برگزار نمی‌شود.
وی گفت: "در سطح ولایت جوزجان ۱۲۹ مرکز است که ۵۳ آن در روز انتخابات باز می‌شود و در ولسوالی‌های مردیان، درزاب و خمآب انتخابات برگزار نمی‌گردد."

مسوولان امنیتی جوزجان نیز می‌گویند برای تأمین امنیت برگزاری انتخابات مجلس آمادگی‌ها را آغاز کرده‌اند.
کمال‌الدین یاور آمر امنیت قوماندانی امنیه جوزجان می‌گوید که آن‌ها در پهلوی نیروهای امنیتی مستقر در این ولایت یک‌صد نیروی امنیتی کمکی را از مرکز تقاضا نموده‎اند که به زودی وارد ولایت جوزجان خواهند شد.

وی گفت: "ما کوشش نهایی خود را داریم و برای مردم خود اطمینان می‌دهیم که در روز انتخابات تمام ساحات را تأمین امنیت نمائیم، نیروهای ما منسجم شده و یک صد نیروی کمکی دیگر نیز از مرکز عازم این ولایت خواهند شد."
مقامات امنیتی جوزجان در حالی از آمادگی‌ها برای انتخابات مجلس اطمینان می‌دهند که به باور شماری از باشندگان این ولایت، چالش‌های امنیتی در تمامی ولسوالی‌های جوزجان وجود دارند.

در همین حال مردم که رأی‌دهندگان اصلی انتخابات هستند نظریات انتقادگونه از کاندیدان در خصوص انتخابات مجلس دارند.
یک تن از باشندگان شهر شبرغان که نمی‌خواهد در انتخابات روز شنبه آینده شرکت کند می‌گوید: "من حاجی اکبر استم از قریۀ مرغاب شهر شبرغان، به فکر من این انتخابات یک انتخابات بی‌فایده برای ما است، به خاطری‌که قبلاً هم ما مردم به همین وکلا رأی دادیم، ولی تا هنوز برای خود یک کار پیدا نکردیم بی‌کار هستم، اگر رأی بدهم برایم چه فایده می‌کند؟ از این لحاظ هیچ شرکت نمی‌کنم."

در ارتباط به برگزاری انتخابات پیشرو شکایات زیاد در جوزجان وجود دارند و نگرانی‌ها از ادامۀ ناامنی‌ها نیز در روز انتخابات بیشتر شده‌است، اما تعدادی از مردم هم هستند که از برگزاری انتخابات مجلس استقبال می‌کنند.

سید عبدالمصور شجاع یک تن دیگر از باشندگان شهر شبرغان که می‌خواهد در روز انتخابات به پای صندوق رأی‌دهی رفته وکیل مورد نظر خود را انتخاب کند به رادیو آزادی گفت: "شخصاً خودم بسیار لحظه شماری می‌کنم تا روز انتخابات به پای صندوق‌های رأی‌دهی رفته به کاندید مورد نظر خود رأی بدهم تا این‌که با استعمال رأی خود بتوانیم سرنوشت آینده کشور خود را بسازیم و نمایندۀ انتخابی ما از حق و حقوق ما دفاع کرده بتواند."

قرار است انتخابات پارلمانی به تاریخ ۲۸ میزان در ۳۳ ولایت کشور برگزار گردد.
مقامات ولایت جوزجان تأکید کردند که با تجربه از انتخابات‌های گذشته در کشور، این بار نیز انتخابات پارلمانی شفاف و به شکل بهتر در ولایت جوزجان برگزار خواهد شد.

گزارش: عالم رحمانیار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
جوزجان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است