ارّه آمریکایی و بریدن شاخ‌های یاران مسعود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۴    ۱۳۹۷/۷/۲۵ کد خبر: 155360 منبع: پرینت

زمانی که سخن از برگشت مجدد «زلمی خلیلزاد» به افغانستان به میان آمد، برخی مأموریت او را به خاطر رفتار منفی گذشته‌اش در برابر «جبهه شمال» و حزب «جمعیت اسلامی»، دشوار خواندند. اما این سست‌ترین تحلیل بود زیرا تحلیلگران این دیدگاه نمی‌دانستند که جبهه شمال و حزب جمعیت نیز مثل بسیاری از «تفاله‌های رژیم کمونیستی»، «طالبان کابل‌نشین»، احزاب و شخصیت‌های چون «حکمتیار»، «مجددی» و «سیاف»، دانه‌خور و نمک‌گیر آمریکا شده‌اند.

امروز اگر خلیلزاد از یک کودک گهواره‌ای افغانستانی هراس داشته باشد، به واقعیت نزدیک‌تر از این است که از جهادی‌ها بترسد. این هم دلیل دارد زیرا هنوز خون «احمدشاه مسعود» نخشکیده بود که «گری شرون» مأمور ارشد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یا «سی.آی.ای» با ارّه به سراغ یاران مسعود به پنجشیر آمد تا شاخ‌های آنان را از بیخ ببرد. البته ارّه او آهنی نبود بلکه از جنس کاغذ بود که آن را دالر می‌نامند. برای اطلاعات بیشتر به کتاب «مأموریت سقوط» نوشته گری شرون مراجعه کنید.

پس از بریدن شاخ‌های یاران مسعود بود که راه برای آمدن خلیل‌زاد به افغانستان هموار شد و او هم در اولین اقدام، به قیچی کردن بال‌های اعضای جمعیت و جبهه شمال در «کنفرانس بن»، شروع کرد و در فرصت اندکی، آنان را بی‌بال‌وپر کرد که تاکنون بدون شاخ و بی‌بال‌وپراند.

محمد مرادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اره آمریکا
مسعود
مرادی
نظرات بینندگان:

>>>   آغای مرادی قسمی که خودت وانمود میکنی فقط از ایشان یک دم باقی مانده و آنهم توسط خلیلزاد بریده خواهد شد . الهی شکر.

>>>   Raheel
گلب الدین به صورت آشکار و بی پرده موضعگیری قومی و پشتونی دارد. حالا تاجیکی که هنوزهم دنباله رو حکمتیار است چه عنوانی باید داشته باشد؟ هویت فروش یا بیغیرت؟ عنوان دیگری می توان به آنها داد؟

>>>   این کار بسیار خوب بود، اما جنگسالاران دارند دوباره قوی میشوند. به یک شاخ بُری دیگر ضرورت است.

>>>   کی است یاران مسعود؟ یاران خیالی ؟
بجز برادران مسعود باقی کدامش به او وفاداربوده؟؟
اینها یاران دالر وزمین قصر وچوکی هستند کدام هدف یا مرام خاصی ندارند

>>>   خوبست که شاخ دار زنده جان است
ولی معلوم است که نه بینی داری و نه پا

>>>   تنظیم ها فصل بهاری شان گذشت و چون خزان رسید برگ وبار شان ریخت و خشکسالی فکری انها را مجال نداد تا در بهار دیگر رشد کنند این بکس چی ا ح م د

>>>   اقای مرادی با امریکا مقابله کردن مثل جنگانیدن ک.. با شاخ گاو است.

>>>   مسعود كجا و اين نا ياران و جفا كاران كجا.
ياران اصلي مسعود عبارت بودند از پناه، عبدالحي حقجو، صد باشي، استاد ذبيح الله ، سيد يحي، مولانا حقپرست و قهرمانان گم نام مانند انان كه خدمت به مردم و وطن و تقوا را پيشه كرده بودند و به مال دنيا دل نبسته بودند. روح شان شاد و ياد شان گرامي.
بهلول دانا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است