نامزدان متخلف به دادگاه معرفی می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۷/۷/۲۵ کد خبر: 155363 منبع: پرینت

نامزدانی که 'بیش از حد' در انتخابات پارلمانی 97 هزینه کرده‌اند ممکن است دادگاهی شوند.
مقام‌های کمیسیون انتخابات اعلام کردند که شماری از نامزدهای انتخابات پارلمانی بیشتر از سقف تعیین‌شده توسط این کمیسیون در کارزارهای انتخاباتی هزینه کرده‌اند.

نور ولی خپلواک، معاون کمیته رسانه‌ای کمیسیون انتخابات به بی‌بی‌سی گفت که سقف تعیین‌شده هزینه‌ در کارزارهای انتخاباتی، هشت صد هزار افغانی تا ۲.۳ میلیون افغانی (معادل حدود ده هزار تا سی هزار دالر) است.
او گفت که گزارش‌های رسیده به آنها نشان می‌دهد که شماری از نامزدها بیشتر از این حد تعیین شده مصرف کرده‌اند. او افزود که کمیسیون در قدم اول از "متخلفین" خواستار اصلاح می‌شود و بعد به آنان اخطاریه می‌دهد، سپس آنها را جریمه نقدی کرده و در نهایت کسانی که این مورد را نقض کنند، با تایید کمیسیون شکایات انتخابات به نهادهای عدلی و قضای معرفی خواهند کرد.

هرچند این کمیسیون میزان این هزینه‌‌ها را اعلام نکرده ولی گفته می‌شود که شماری از نامزدها برای جلب آرای مردم، صدها هزار دالر هزینه کرده‌اند.
براساس طرزالعمل این کمیسیون تمام نامزدهای انتخابات پارلمانی افغانستان موظف هستند تا اولین گزارش مبارزات انتخاباتی خویش را در روزهای یازدهم الی سیزدهم از شروع مبازرات انتخاباتی به کمیسیون گزارش دهند و دومین گزارش آنان نیز باید در ۴۸ ساعت قبل از دوره سکوت به کمیسیون داده شود.
آقای خپلواک گفت که این کمیسیون تنها به گزارش مالی نامزدها اکتفا نکرده و تیم تحقیقاتی کمیسیون، این گزارش‌ها را بررسی خواهند کرد.

فرزانه خالق نوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
فرزانه
نظرات بینندگان:

>>>   اگر هیچ گاری نکنید فقط برای خود از کاندیدانی که پول حرام بی حساب دارندمقداری بگیرید اینهم کار خوبی است اول بشما کمک میشود دوم پولاز خزانه آنها عرضه میشودوبه دوران می افتد

>>>   تب معامله رهبران کمیسیون ها به حدی شدید است که مسئولین درجه اول کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی گروپ های ویژه ای از کمیشن کاران را موظف کرده اند که با کاندیدان سرمایه دار و نامدار و حاضر به معامله چانه زنی کنند. در گزارش مشخص قید شده است در برخی معامله ها تا دو میلیون دالر بین کاندیدا ها و نماینده گان کمیسیون ها تا و بالا شده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است