هشداری دلسوزانه برای تمام مردم بویژه هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۱    ۱۳۹۷/۷/۲۶ کد خبر: 155391 منبع: پرینت

هشداری دلسوزانه برای تمام مردم افغانستان بویژه شهر باستانی هرات و ویژه‌تر از آن حوزۀ بازار، اصناف و بنیادهای خیریه و دینی در مورد انتخاب نمایندۀ مردم در خانۀ ملت.

همه می‌دانیم که انتخابِ نمایندۀ شایسته در خانۀ ملت یا پارلمان برای پاسداری از آرمانها و خواستهای جامعه توسط مردم؛ بویژه در یک نظام مردمی و دیموکراتیک یک امر لازم و از نظر دین اسلام نیز بنا بر دستور إِلاهی "وَ أَمرُهُم شوری بینهم" و نیز: "وَ شاوِرهُم فِی‌الأَمر"؛ یک امر واجب و شرعی است.

نکتۀ مهم و قابل یادآوری در مورد انتخابات پارلمانی امسال (1397) این است که حکومت تمامیتخواه قبیلوی که به سردمداری یک قوم؛ با حمایت و پشتیبانی استعمار حدود سه قرن است بر تمام مردم سرزمین ما مسلط است؛ مانند همیشه حد اکثر تلاش خود را به صورت برنامه‌ریزی‌شده و سیستماتیک برای تقلب در انتخابات کنونی پارلمانی و آیندۀ ریاست جمهوری نیز به کار خواهد برد تا بتواند لاشۀ نیمه‌جان و فرسودۀ حکومت تک قومی و قبایلی را با آخرین نفسهای بی‌رمق و استخوانهای پوسیده‌اش چند صباحی دیگر نیز سر پا نگه دارد.

تنها روزنه‌های امیدی که مردم ما برای رهایی از این بنبست دارند؛ اتحاد، همدلی و استفادۀ درست و بهینه از امکاناتی است که جهان متمدن با اتکا به سازمان ملل متحد در برابر همۀ ملتها بویژه اعضایش قرار داده است.
پس بهترین گزینۀ ما باید انتخاب نمایندگانی صادق، مورد اعتماد، متعهد به مردم، شجاع، باتجربه، آگاه و دارای قدرت بیان و استدلال؛ در مطرح‌کردن و به کرسی‌ نشاندن خواستهای برحق و مشروع ما باشد.

موضوع مهم و نگران‌کننده‌ای که وجود دارد این است که هم تعداد رای‌دهندگان و هم تعداد کرسیها محدود است. در صورت تعدد کاندیدهای پارلمان با توجه به تعداد معدود "استیکر"ها ممکن است بر اثر پراکندگی و تقسیم‌شدن رایها و تکمیل‌نشدن نصاب؛ یک منطقه از فرستادن نماینده در خانۀ ملت محروم بماند.

متاسفانه در اکثر مناطق افغانستان بویژه هرات و بالاخص حوزۀ "بازار و اصناف"؛ این مشکل؛ خطر و تهدیدی جدی است که باید نخبگان قوم؛ هرچه سریعتر به آن رسیدگی کنند و از طریق تفاهم در حضور تمام کاندیداهای محترم که همه محبوب و مورد اعتماد موکلان خویشند؛ با "انتخاب أَصلَح" بر این پراکندگی نقطۀ پایان بگذارند. در غیر آن مردم؛ کسانی را که موجب ضیاع این حق مسلم شده‌اند هرگز نخواهند بخشید و آنها را به پاسخگویی و محاکمۀ جمعی وجدان مردمی خواهند کشانید.

و ما علینا إِلّالبلاغ
فضل‌الله زرکوب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زرکوب
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   بهترین انتخابات مورد پسند مردم هرات آنست که از سایر ولایات برای شان کاندید بیاورید تابرای او بدهند ، مردمِ خود را نمیخواهند ، اینها به مریضی خود کم بینی گرفتار هستند ، فکر میکنند درجهان همه ازینهابرتر هستند وخودشان لیاقت رهبری وحکومت کردن را ندارند وخداوند آنهارا برای خریدو فروش کالای ایرانی خلق کرده است
فکر هرکس به قدر همت اوست
ر

>>>   مردم اگر دیوانه وبی عقل نباشد هیچ وقت درانتخاب اشتراک نمیکنند هر چی که باغداران شان بکنند امان میشود رایز هیچ است گزشته های شان کی بدرد مردم خوردن که اینهایی شان بدرد بخورد همه خائن ووطنفروش هستند سگ پیسه ودالر .

>>>   كانديدان را نميتوان كم ساخت چون هر كس حق دارد كانديد كند. بجاي ان مردم تان را تشويق كنيد تا گول تبليغات رسانه اي را نخورده و همه به پاي صندوق هاي راي بروند تا بتوانيد بيشترين نماينده را داشته باشيد.
بهلول دانا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است